Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 535d nykiminen vm.06.
Collapse
X
-
Täällä kans samankaltaisia oireita -04 530dA. Eli humppaa kierroksia moottorijarrutuksessa ja ~90kmh vauhdissa ylös alas. DS ajaessa tai "manuaalilla" ei mitään ongelmaa. Oireet ilmaantu moottorin vaihtamisen jälkeen, ei humpannut ennen sitä. Laatikkoöljyt vaihdettu huuhtelemalla n. 20tkm sitten ja kokeiltu inpalla nollata laatikko, ei vaikutusta. Muuten vaihtaa todella nätisti eikä oireile muuten. Kylmänä ehkä pahempi. Mistähän tuota lähtis selvittämään? Ei ole dpf, egr käytössä.
-
-
Originally posted by Görandd View PostMutta sulla siis tekee aina noin, kylmänä ja lämpöisenä?
Mullahan tuo toistaiseksi ainakin humppaa vain kylmänä ja tuo nykiminen esiintyy oikeasti ripeämmän ajon jälkeen hetkellisesti.
E: mekatroniikan kunnostus + turbiini onko heittää hinta arviota siekkisen tekemänä? 2500-3500€
Omaani oli mekan kunnostus vähän alta 1700e solenoidisarjan kanssa sillä 4kpl oli jo vaihtokunnossa. Mikäli solenoideja ei tarvitse uusia säästää loppulaskusta 350e, yksittäiset taisi olla jotain 70e luokkaa.
Ensiviikolla tulee vielä uusi turbiini ja laatikko käytetään auki, arvio oli operaatiolle toiset 1500e. Linjassa siihen nähden että täyskorjaus on 2800e-3500e riippuen miten on uusittavaa. Kunnostukseen kuuluu uusi turbiini, meka, laatikon kuluneet osat sekä öljyt+suodatin. Aikataulullisesti mekan kunnostus oli 6h ja täyshoito 2-3pv.Last edited by Shatter; 13-10-2017, 05:57.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Shatter View PostTäällä oli samat oireet kylläkin 530d, alkoi niin että toisinaan nyki tuntuvasti vakkari päällä vain 100km/h nopeudessa ja kierrosten humpaus oli ~100rpm. Kuukausi takaperin auto kävi Siekkisellä mekatroniikan kunnostuksessa sekä öljyjen vaihdossa ko. oireiden takia.
Nyt remontin jälkeen ajettu karkeesti 2tkm ja samaiset oireet on edelleen ja äitynyt jo niin pahaksi että D päällä ei kehtaa ajaa ollenkaan ja Sportillakin on pakko pitää kierrokset yli 2000 että meno on jotenkuten tasaista. Kierrosten humpausta D päällä on kokoajan kaikissa nopeuksissa 200-400rpm. Lisäomainaisuuksina ilmaantunut lähipäivinä että kiihdyttäessä kierrokset nousee epätasaisesti ja moottorijarrulla pomppii kierrokset kuin laatikko ei osaisi päättää mitä tehdä.
Näillä oireilla menossa takaisin Siekkiselle turbiinin vaihtoon, tuumaili puhelimessa että nyt kun ohjauspaineet ovat oikeat mekassa niin rikkinäinen turbiini tulee vain entistä enemmän esille vrt. ennen remonttia.
Öljynvaihtoon voisin ottaa kantaa sen verta että pelkkä huuhtelu teettämällä on jo 500e joka todennäköisesti ei ongelmaa edes korjaa. Siekkisellä mekan kunnostus on ~1500e johon kuuluu kunnostus, öljyt sekä pohja+suodatin. Suosittelen lämpimästi raapimaan vähän extraa ja tekemään kerralla kunnolla. Mikäli näkyviä oireita jo on ei se pelkällä öljynvaihdolla enää korjaannu. Maaningan guru suositteli nyt remontin jälkeen öljynvaihtoväliksi vain 60tkm, jotta pysyisi tulevaisuudessa paikat kunnossa. Voi siis kuvitella minkälaista hioma-ainetta esim. 300tkm ajetut öljyt on kun seassa on kaikki irronnut partikkeli.
Mullahan tuo toistaiseksi ainakin humppaa vain kylmänä ja tuo nykiminen esiintyy oikeasti ripeämmän ajon jälkeen hetkellisesti.
E: mekatroniikan kunnostus + turbiini onko heittää hinta arviota siekkisen tekemänä? 2500-3500€Last edited by Görandd; 12-10-2017, 22:08.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Görandd View PostJoo sitä en oikee huomannu kertoakkaan, eli humppaus näkyy kyllä melkein vain kiekkamittarissa ja korvalla kuulee koska takapöntön tilalla suoraa putkeapersdynossa sitä ei huomaa.
Tuo nykiminen taas tuntuu mutta ei minkäänlaista ääntä
Ammattilaiset osaa sanoa tarkemmin.
Esim Shatter sanoi samanlaisesta ongelmasta ja suosittelen ottamaan yhteyttä Siekkisen Jarkoon.
Leave a comment:
-
-
Täällä oli samat oireet kylläkin 530d, alkoi niin että toisinaan nyki tuntuvasti vakkari päällä vain 100km/h nopeudessa ja kierrosten humpaus oli ~100rpm. Kuukausi takaperin auto kävi Siekkisellä mekatroniikan kunnostuksessa sekä öljyjen vaihdossa ko. oireiden takia.
Nyt remontin jälkeen ajettu karkeesti 2tkm ja samaiset oireet on edelleen ja äitynyt jo niin pahaksi että D päällä ei kehtaa ajaa ollenkaan ja Sportillakin on pakko pitää kierrokset yli 2000 että meno on jotenkuten tasaista. Kierrosten humpausta D päällä on kokoajan kaikissa nopeuksissa 200-400rpm. Lisäomainaisuuksina ilmaantunut lähipäivinä että kiihdyttäessä kierrokset nousee epätasaisesti ja moottorijarrulla pomppii kierrokset kuin laatikko ei osaisi päättää mitä tehdä.
Näillä oireilla menossa takaisin Siekkiselle turbiinin vaihtoon, tuumaili puhelimessa että nyt kun ohjauspaineet ovat oikeat mekassa niin rikkinäinen turbiini tulee vain entistä enemmän esille vrt. ennen remonttia.
Öljynvaihtoon voisin ottaa kantaa sen verta että pelkkä huuhtelu teettämällä on jo 500e joka todennäköisesti ei ongelmaa edes korjaa. Siekkisellä mekan kunnostus on ~1500e johon kuuluu kunnostus, öljyt sekä pohja+suodatin. Suosittelen lämpimästi raapimaan vähän extraa ja tekemään kerralla kunnolla. Mikäli näkyviä oireita jo on ei se pelkällä öljynvaihdolla enää korjaannu. Maaningan guru suositteli nyt remontin jälkeen öljynvaihtoväliksi vain 60tkm, jotta pysyisi tulevaisuudessa paikat kunnossa. Voi siis kuvitella minkälaista hioma-ainetta esim. 300tkm ajetut öljyt on kun seassa on kaikki irronnut partikkeli.Last edited by Shatter; 12-10-2017, 20:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Arnolds View PostMiten tuo "humppaus" ilmenee?
Tuntuuko "persdynossa" vai näkyykö pelkästään kiekkamittarissa?persdynossa sitä ei huomaa.
Tuo nykiminen taas tuntuu mutta ei minkäänlaista ääntä
Leave a comment:
-
-
Miten tuo "humppaus" ilmenee?
Tuntuuko "persdynossa" vai näkyykö pelkästään kiekkamittarissa?
Leave a comment:
-
-
Eli koko topicci luettu jo kertaalleen läpi mutta kerrotaan nyt vielä että mitä tuo oma auto tekee..
Eli auto on siis 535D -06 ajettu 320tkm ja Harisella ohjelmoitu vanhan omistajan toimesta. Laatikkoon ei ole ilmeisesti ikinä öljyjä vaihdettu tai ei siitä ainakaan mitään dokumenttia löydy, auton historia muuten aika hyvin dokumentoitu..
Auto siis humppaa. Ja humppaus tapahtuu kylmänä 80-100kmh vauhdissa, vakkari päällä. Humppaus pienenee kun nopeutta nostaa. Auto vaihtaa vaihteet kumminkin ylös ja alas päin suht hienosti ja aikalailla "miettimättä", kylmänä ehkä hieman terävämmät vaihdot mutta eikö se ole ihan normaalia. Ja auto kumminkin vetää tasaisesti ja tuntuu muuten toimivan niinkuin kuuluukin.
Voisiko tuosta humppaamisesta päästä kokonaan eroon jos vaihdattaisi laatikkoon öljyt huuhtelemalla ja ö-pohja ilmeisesti olisi myös hyvä samalla vaihtaa? Vai olisiko suositeltavaa vaihtaa jotain muuta sinne myös samalla? Itseäni nuo öljyjen vaihdot noilla kilometreillä jo hiukan jännittää mutta kyllä ne sinne kumminkin olisi varmaan hyvä vaihtaa?
Toinen hieman erikoinen juttu mitä auto tekee on semmoinen, että kun ajaa hetken hieman rivakammin muutama kunnollinen kiihdytys ja jarrutus ja uudelleen kiihdyttää ja tämän jälkeen lähtee normaalisti ajamaan maantietä vaikkapa 100kmh vakkari päällä niin auto voi satunnaisesti nykäistä, nykiminen ei siis ole mitenkään säännöllistä vaan silloin tällöin ja lopettaa sen taas kun nostaa nopeutta ja ajaa hetken hiukan lujempaa ja sitten voi taas normaalisti ajaa vakkari päällä. Mistähän tuommoinen voisi johtua? Itse miettinyt että laatikossa vanhat paskat alkaisi liikkua rivakamman ajon takia ja aiheuttaisivat nuo nykimiset ja sitten taas tasoittuvat tasaisen ajon jälkeen.:think
Tässä topicissa oli aiemmin mietitty tuota EGR:n vaikutusta laatikon toimintaan, eli miten ja missä kohtaa sen pitäisi siihen vaikuttaa? Tuossa omassa EGR siis tukittu, pakosarjan päästä ja imusarjan päästä.
Viikonloppuna jos kuume hellittää niin voisi koittaa INPAlla nollata tuon laatikon ja seurailla sen lämpöjä. Jos olisi mitään apua
E: Ja kuinkas näissä tuo laatikko öljyn määrä, voiko sitä tarkistaa jotenkin INPAlla tms? Vai täytyykö itse laatikosta tarkistaa jonkun propun kautta?Last edited by Görandd; 12-10-2017, 19:28.
Leave a comment:
-
-
Lisäystä laatikko aikoihin.
Elikkä autona oli BMW 520d lci 2009. Väärä auto tänne mutta halusin tuoda asian esille. Vaihteistossa oli vikaa. Kaikki pelasi hyvin kylmänä
Mutta lämpimänä oireet alkoi. Pienellä nopeuksilla sekä n.90km/h vauhdissa auto nyki reilusti. kierrokset heilui 200-400rpm verran. Auto tohtorille ja vikana turbiinin akselin tiivistekumit rikki. Huolto kaikkineen 900e. Ja pelasi ongelmitta rempan jälkeen.
PS. Nykyään 535d ajossa. Katsotaan pitkäänkö päästään ilman vaihteiston ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bore^ View PostKokeile nollata ensin adaptaatio arvot laatikosta. Mulla hävisi ainakin sellaset ominaisuudet mitkä tuntu siltä kuin turbiini lukko olisi ollut päällä turhan paljon.
Kiva olis jos joku vois selvittää mitä toi 4f86 meinaa.Last edited by AntiMake; 21-07-2017, 11:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rammy2142 View PostMulle sanoi alan mies että laatikon öljyjä vaihtaessa iskisi kitkalisäaineen sekaan niin loppuisi humppaaminen? Tiedä sitten, itsellä vain pari kertaa törmännyt ko ilmiöön ja vain tietyssä kierroksessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AntiMake View PostSellainen ongelma kun kaasusta päästää ja laatikko vaihtaa pienemmälle niin nykäsee usein pienillä vaihteilla mutta myös isoilla. Kun pysähtyy niin auto pyrkii eteenpäin välillä. Kierrokset ei kumminkaan humppaa tasakaasulla. Ennen teki tosi harvoin mutta tässä viikon sisällä on ruvennut melkein kokoajan rykimään. Mistä voisi kiikastaa?
Olen ajatellut samantien vaihtaa koko laatikon. Mites kun katsoin liettuasta laatikkoa joka on saman ikäisestä 2005 ja on zf6hp26 mutta tarrojen numerot ei täsmää. Stanssit kumminkin täsmää.
Leave a comment:
-
-
Bmw 535d
Sellainen ongelma kun kaasusta päästää ja laatikko vaihtaa pienemmälle niin nykäsee usein pienillä vaihteilla mutta myös isoilla. Kun pysähtyy niin auto pyrkii eteenpäin välillä. Kierrokset ei kumminkaan humppaa tasakaasulla. Ennen teki tosi harvoin mutta tässä viikon sisällä on ruvennut melkein kokoajan rykimään. Mistä voisi kiikastaa?
Olen ajatellut samantien vaihtaa koko laatikon. Mites kun katsoin liettuasta laatikkoa joka on saman ikäisestä 2005 ja on zf6hp26 mutta tarrojen numerot ei täsmää. Stanssit kumminkin täsmää.
Leave a comment:
-
-
530d humppaaminen
Mulle sanoi alan mies että laatikon öljyjä vaihtaessa iskisi kitkalisäaineen sekaan niin loppuisi humppaaminen? Tiedä sitten, itsellä vain pari kertaa törmännyt ko ilmiöön ja vain tietyssä kierroksessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View Postlatviassa Recro ei ala tekemään laatikon vahvistuksia, väittivät ainakin vielä viime kesänä ettei se edes ole mahdollista, kun hintoja kyselin.
Siekkiseltä tarjousta kehiin. Tulee ainaki kerralla hyvä!!
Leave a comment:
-
Leave a comment: