Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 535d nykiminen vm.06.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Mistä kannattaa ostaa tuo kitti? Oma tietämys automaattilootasta on olematon. Kun mekatroniikka korjataan tällä kitillä. Valuuko öljyt samalla mäkeen? Eli pitääkö öljynvaihto ja suodatinkin hankkia vielä tuo kitin lisäksi?
    Pitää tehdä samalla öljyvaihto.

    Ei sulla laatikon lämmönvaihdin kuse merkittävästi jos lämmöt on siellä 90 pinnassa silloin kuin poltot ei ole päällä... Jos lämmönvaihdin falstaa,
    lämmöt jää jonenkin 50-75 asteen pintaan.

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Originally posted by casino View Post
    Teetä se remppa. sonaxin zip kit noin 1000e niin tulee ihan toimiva peli.
    Mistä kannattaa ostaa tuo kitti? Oma tietämys automaattilootasta on olematon. Kun mekatroniikka korjataan tällä kitillä. Valuuko öljyt samalla mäkeen? Eli pitääkö öljynvaihto ja suodatinkin hankkia vielä tuo kitin lisäksi?

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Joo pitää kattoa se letku ja lytätä se ja seurata piilovalikosta lämpöjä.

    Jos auto humppaa kylmänä (esim 100km ajettu jonka jälkeen koneen lämmöt 70 astetta ja ulkona -15 pakkasta) onko odotettavissa että se rupeaa kohta humppaamaan lämpimänäkin? Kannattaako suosiolla teettää mekstroniikka remppa ettei turbiini loukkiinnu humppaamisesta?
    Teetä se remppa. sonaxin zip kit noin 1000e niin tulee ihan toimiva peli.

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Originally posted by casino View Post
    no se letku siitä vasemmalta mikä lähtee sinne alas. letkunpuristimilla vaan lyttyyn ja koeajoon. ole varovainen sitten ettei keitä.....
    Joo pitää kattoa se letku ja lytätä se ja seurata piilovalikosta lämpöjä.

    Jos auto humppaa kylmänä (esim 100km ajettu jonka jälkeen koneen lämmöt 70 astetta ja ulkona -15 pakkasta) onko odotettavissa että se rupeaa kohta humppaamaan lämpimänäkin? Kannattaako suosiolla teettää mekstroniikka remppa ettei turbiini loukkiinnu humppaamisesta?

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Ei ole minun aikana. Auto ollut minulla n. 1,5v ja vajaa 80000tkm. Saikos se testattua jotenkin jonkin letkun lyttäämällä vai kannattaako suosiolla pistää uusiksi?
    no se letku siitä vasemmalta mikä lähtee sinne alas. letkunpuristimilla vaan lyttyyn ja koeajoon. ole varovainen sitten ettei keitä.....

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Originally posted by casino View Post
    Uskoisin, että joskus mekatroniikassa on kulumaa niin kylmänä kun öljyt/jäähdytysneste ei ole lämminnyt tarpeeksi niin humppaa---> välykset eivät ole vielä "laajenneet" tukkoon ja öljypaine pääsee heijaamaan.... aivan mutua siis.


    Onko autoosi vaihdettu vaihteistonlämmönvaihdinta? Se vaikuttaa aika paljon lämpenemiseen...
    Ei ole minun aikana. Auto ollut minulla n. 1,5v ja vajaa 80000tkm. Saikos se testattua jotenkin jonkin letkun lyttäämällä vai kannattaako suosiolla pistää uusiksi?

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Eilen ajeli n 400km ja humppamista ei ollut. Eilenhän oli 2-5 astetta lämmintä. Ja salavalikon kautta katottuna lämmöt n 90 astetta. Kiinostais se että voiko esim laatikon liian pieni lämpötila vaikuttaa tuohon humppaamiseen?

    Uskoisin, että joskus mekatroniikassa on kulumaa niin kylmänä kun öljyt/jäähdytysneste ei ole lämminnyt tarpeeksi niin humppaa---> välykset eivät ole vielä "laajenneet" tukkoon ja öljypaine pääsee heijaamaan.... aivan mutua siis.


    Onko autoosi vaihdettu vaihteistonlämmönvaihdinta? Se vaikuttaa aika paljon lämpenemiseen...

    Leave a comment:


  • Ile R
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Pitäis varmaan hankkia laitteet, jolla näkisi laatikon lämpötilaa ym. Itse tietysti toivoisi, että olisi lämmönvaihdin laatikossa rikki ja sen vaihtamalla kylmälläkin laatikko toimisi paremmin.
    Mites tuo MAF vaikuttaa tähäm humppaamiseen?
    Itsellä ei ainakaan vikakoodeja maffista. Vesipumppu ja termarit vaihoin alkutalvesta ja lämpes hetken paremmin. ja itseni myös kiinnosta millä ne laatikon lämmöt saa nähtyä..

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Originally posted by Ile R View Post
    Itsellä täysin sama homma, pakkasilla humppaa kunnes lämpiää ja plussa keleillä ei ongelmia. ja vastaava auto.
    Laatikkoon öljyt vaihdettu 90tkm sitten, paljonko näissä on vaihtoväli vai onko muka "ikuiset" öljyt?
    Pitäis varmaan hankkia laitteet, jolla näkisi laatikon lämpötilaa ym. Itse tietysti toivoisi, että olisi lämmönvaihdin laatikossa rikki ja sen vaihtamalla kylmälläkin laatikko toimisi paremmin.
    Mites tuo MAF vaikuttaa tähäm humppaamiseen?

    Leave a comment:


  • Ile R
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Eilen ajeli n 400km ja humppamista ei ollut. Eilenhän oli 2-5 astetta lämmintä. Ja salavalikon kautta katottuna lämmöt n 90 astetta. Kiinostais se että voiko esim laatikon liian pieni lämpötila vaikuttaa tuohon humppaamiseen?
    Itsellä täysin sama homma, pakkasilla humppaa kunnes lämpiää ja plussa keleillä ei ongelmia. ja vastaava auto.
    Laatikkoon öljyt vaihdettu 90tkm sitten, paljonko näissä on vaihtoväli vai onko muka "ikuiset" öljyt?
    Last edited by Ile R; 21-02-2015, 15:26.

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Auto E60 535d -06

    Omassa oon hiljattain huomannut "humppaamista". Eli se tapahtuu noin 1200-1250rpm kohdalla ja heiluu tuonne n.1400rpm:ään. Olen huomannut tätä tapahtuvan vain "kovemmalla" pakkasella n. -15 asteesta ylöspäin. Kun kelit on nollassa, niin mun mielestä tuota efektiä ei tule.

    Koneen lämmöt n.70astetta samaisella n. -15 asteen pakkasella.
    Nolla kelillä lämmöt saattaa olla välilä normaalit 90 astettakin. Välillä kyllä vähemmänkin

    (EGR termari poistettu kokonaan, DPF poistettu)

    Sellainen tuli mielee, kun tätä esiintyy pakkasilla, että voisiko laatikon lämmönvaihdin olla rikki ja kylmä laatikko käyttäytyy humppaavasti?

    Linkissä vielä video tuosta, miten auto käyttäytyy tuolla kierrosalueella.



    Kun vaihtaa 5 vaihteelle ja kierrokset nousee, niin humppaaminen loppuu.
    Eilen ajeli n 400km ja humppamista ei ollut. Eilenhän oli 2-5 astetta lämmintä. Ja salavalikon kautta katottuna lämmöt n 90 astetta. Kiinostais se että voiko esim laatikon liian pieni lämpötila vaikuttaa tuohon humppaamiseen?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Pending on juuri odottamista eli vika on havaittu, mutta ei ole vielä muodostunut vikakoodiksi. Aikansa kun vika toistuu syttyy valo (ei aina kun riippuu koodista) ja koodi siirtyy pending-tilasta oikeaksi vikakoodiksi.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by wiikki View Post
    Auto on 535d vm. 2005 ja ajoa takana tällä hetkellä n 175tkm. Kierrosluvun heiluminen alkoi melkein heti auton ostamisen jälkeen (tai en sitä ainakaan koeajoilla huomannut). Tämän säikeen lukemisen perusteella otin yhteyttä pariin asiaan erikoistuneeseen korjaamoon ja päädyin viemään kärryn Autogeariin Jokioisille. Tarkoitus oli ensin asentaa zip kit ja jos se ei vielä auta, niin myös turbiini.

    Harmillisen sattuman johdosta turbiinia ei sitten ollutkaan paikalla kun remppaa tehtiin, joten sain auton takaisin zip kitin asennuksen jälkeen. Se oli vain pahentanut oireita. Eilen autoon vaihdettiin turbiini ja nyt näyttäisi olevan pitkälti kunnossa.

    Ilmamassamittari on näyttänyt "pending" tilassa olevaa virhekoodia. Kuinka kallis osa on kyseessä? Onko vaihto helppo tehdä itse?

    Autogear myös mainitsi, että auton keskivaiheilla pakoputkistossa olevan anturin johdot ovat rispaantuneet. Mikä anturi on kyseessä?
    Dpf keskellä autoa.

    Massamittari taitaa olla reilun satasen. Pending taitaa tarkottaa odottamista? otahan töpseli irti puhdista ja laita takasin?

    Leave a comment:


  • wiikki
    replied
    Ongelma helpottanut

    Auto on 535d vm. 2005 ja ajoa takana tällä hetkellä n 175tkm. Kierrosluvun heiluminen alkoi melkein heti auton ostamisen jälkeen (tai en sitä ainakaan koeajoilla huomannut). Tämän säikeen lukemisen perusteella otin yhteyttä pariin asiaan erikoistuneeseen korjaamoon ja päädyin viemään kärryn Autogeariin Jokioisille. Tarkoitus oli ensin asentaa zip kit ja jos se ei vielä auta, niin myös turbiini.

    Harmillisen sattuman johdosta turbiinia ei sitten ollutkaan paikalla kun remppaa tehtiin, joten sain auton takaisin zip kitin asennuksen jälkeen. Se oli vain pahentanut oireita. Eilen autoon vaihdettiin turbiini ja nyt näyttäisi olevan pitkälti kunnossa.

    Ilmamassamittari on näyttänyt "pending" tilassa olevaa virhekoodia. Kuinka kallis osa on kyseessä? Onko vaihto helppo tehdä itse?

    Autogear myös mainitsi, että auton keskivaiheilla pakoputkistossa olevan anturin johdot ovat rispaantuneet. Mikä anturi on kyseessä?

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Auto E60 535d -06

    Omassa oon hiljattain huomannut "humppaamista". Eli se tapahtuu noin 1200-1250rpm kohdalla ja heiluu tuonne n.1400rpm:ään. Olen huomannut tätä tapahtuvan vain "kovemmalla" pakkasella n. -15 asteesta ylöspäin. Kun kelit on nollassa, niin mun mielestä tuota efektiä ei tule.

    Koneen lämmöt n.70astetta samaisella n. -15 asteen pakkasella.
    Nolla kelillä lämmöt saattaa olla välilä normaalit 90 astettakin. Välillä kyllä vähemmänkin

    (EGR termari poistettu kokonaan, DPF poistettu)

    Sellainen tuli mielee, kun tätä esiintyy pakkasilla, että voisiko laatikon lämmönvaihdin olla rikki ja kylmä laatikko käyttäytyy humppaavasti?

    Linkissä vielä video tuosta, miten auto käyttäytyy tuolla kierrosalueella.



    Kun vaihtaa 5 vaihteelle ja kierrokset nousee, niin humppaaminen loppuu.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎