Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 535d nykiminen vm.06.
Collapse
X
-
Originally posted by Jamo64 View PostTäällä oli samaa vikaa että laatikko nyki koko ajan kun kierrokset olivat 1500. No siihen vaihdettiin koko venttiili koniesto uuteen Ei mitään vaikutusta. No sit meni hermot ja tilasin saksasta 70 tuhatta ajetun laatikon tilalle. Nyt on toiminut muutaman kuukauden kuin junan vessa. Eli siinä vanhassa laatikossa turbiinin lukko luisti välillä piti ja välillä ei. Täällä olisi tarjolla noin 3000 kilometriä ajettu ventiilikoneisto.
Leave a comment:
-
-
Täällä oli samaa vikaa että laatikko nyki koko ajan kun kierrokset olivat 1500. No siihen vaihdettiin koko venttiili koniesto uuteen Ei mitään vaikutusta. No sit meni hermot ja tilasin saksasta 70 tuhatta ajetun laatikon tilalle. Nyt on toiminut muutaman kuukauden kuin junan vessa. Eli siinä vanhassa laatikossa turbiinin lukko luisti välillä piti ja välillä ei. Täällä olisi tarjolla noin 3000 kilometriä ajettu ventiilikoneisto.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jokes911 View PostTotta mutta kyselinkin juuri tuota uuden hintaa jos kokonaislaskua ei ollut kuin 2300 niin aika halpaa on täytynyt osien olla. Vai oliko hinta 2300 + 1100eur?
Jos tuon venakoneiston korjaa Sonaxin korjausosille niin kannattaako solenoidit vaihtaa samalla? Olenko ymmärtänyt oikein että Sonaxilla olis kaksi eri korjaussarjaa eli mallia paremmat männät jotka on plug & play ja sitten sarja jossa venakoneistoa joutuu työstämään ylikokoon?
Lisätään nyt vielä yksi kysymys. Mitäs tuolla venakoneiston tiivistyksellä tarkoitetaan? Onko blokin ja vaihteiston rungon välissä tiiviste?
Sonnaxin perus repair kit sisältää lähinnä tiivisteitä ja uudet paineentasaajat solenoidien jälkeisiin hydrauliikkapiirehin. Ylikokomäntiä työkaluineen löytyy muutamiin tyypillisiin kohteisiin ja ne vaihdetaan tarvittaessa, alipainetestauksen arvojen perusteella.
Venttiilikoneistossa /mekatroniikassa on välitiivisteenä peltilevy johon on vulkanoitu tiivistepinta, tämä tulisi aina uusia, haasteen muodostaa se että levyjä on useita erilaisia ja levyn mallia on vaikeaa laatikkoa avaamatta päätellä (muutaman levyvaihtoehdon haarukkaan kyllä pääsee).
Myös mekatroniikan ja laatikon rungon välissä on tiivisteet, 1 suorakaide ja 4 pyöreää / ~ovaalia uudemmassa laatikossa. Nämä tulisi aina uusia. Myös johtoliittimen o rekaat tai koko liitinrunko sekä öljypohja tai vähintään sen tiiviste (jos esim pohja on vaihdettu hiljattain öljynvaihdon yhteydessä)tulee aina uusia. Peltipohjaan uusitaan luonnollisesti pelkkä tiiviste.
Leave a comment:
-
-
En lukenut koko ketjua läpi mutta äkkiseltään minunkin autossa oireet ovat samat kuin muutamalla muulla:
Pintakaasulla ajaessa kierrokset humpaa ja auto sitä myötä vähän (nopeus heittelee). Noin 1500rpm tasossa kun ajelee niin kierrokset heittelee 300-400rpm verran. Mielestäni ylöspäin, ei alaspäin, ja näin ollen auto välissä kiihtyy vaikka painaa kaasua koko ajan saman verran. En ole huomannut tuota kuin ajaessa kaupunkinopeuksilla.
Kalliskin remontti?
Humpaaminen ei siis ole mitään isoa mutta lienee merkki siitä että myöhemmin ongelmia luvassa? Nyt viimeistään saa unohtaa lastuttamisen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEihän sitä yleensä ole tarpeen vaihtaa kun korjauskin on mahdollinen.
Jos tuon venakoneiston korjaa Sonaxin korjausosille niin kannattaako solenoidit vaihtaa samalla? Olenko ymmärtänyt oikein että Sonaxilla olis kaksi eri korjaussarjaa eli mallia paremmat männät jotka on plug & play ja sitten sarja jossa venakoneistoa joutuu työstämään ylikokoon?
Lisätään nyt vielä yksi kysymys. Mitäs tuolla venakoneiston tiivistyksellä tarkoitetaan? Onko blokin ja vaihteiston rungon välissä tiiviste?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jokes911 View PostMissäs tuon verran maksoi? Turbiinin vaihdon takia on kuitenkin pitänyt laatikko tiputtaa alas. Saitko osien hinnasta erittelyä? Kiinnostais mitä tuo venttiilikoneisto maksaa.
Leave a comment:
-
-
Missäs tuon verran maksoi? Turbiinin vaihdon takia on kuitenkin pitänyt laatikko tiputtaa alas. Saitko osien hinnasta erittelyä? Kiinnostais mitä tuo venttiilikoneisto maksaa.
Leave a comment:
-
-
Ajettu tasan 200tkm. Liike maksoi 8vkon väännön jälkeen 1100€ minä loput. Dieselauton vaihdelaatikon kestoikä ennakkopäätöksen mukaan on 300tkm, joten sen mukaan liike korvasi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tinkemaster View PostNoniin, omalta kohdalta ongelma poistui laatikkoremontissa.
Niin mitä maksoi? Koko homma avaimet käteen 2300€
Suosittelen, nyt tuntuu kuin olisi aivan uusi auto alla
Leave a comment:
-
-
Noniin, omalta kohdalta ongelma poistui laatikkoremontissa.
Uusiksi meni megatroniikka sekä turbiini, nyt on uskomattoman hienoa ajella kun pelaa niinkuin pitääkin.
Vaihtaa aikaisemmin isommalle, ennen 100-110 vasta kutonen päälle nyt aika tarkkaan 90km/h kohdalla. Muutenkin ajaa melkein kokoajan pykälää isommalla. Vaihtaa herkemmin pienemmälle kiihdytyksessä, laatikon luisto vähentyi huomattavasti, vaihto sujuvampaa jne jne.
En tajunnutkaan kuinka rikki se laatikko oli.
Kiitokset vain autogearille!
Niin mitä maksoi? Koko homma avaimet käteen 2300€
Suosittelen, nyt tuntuu kuin olisi aivan uusi auto alla
Leave a comment:
-
-
Omassa sigun 325:ssa oli melkosta nykimistä puoli/täyskaasulla, siis ihan kun olis naftan syöttö katkaistu pari kertaa sekunnissa.
Tämä ratkesi dpf:n poistolla ja ohjelmalla by AJ, eli taisi olla polton aikaista pätkimistä.
Leave a comment:
-
-
juu oikein arvasit. Autoliikkeen mieliksi kävi tänään korjaamolla tarkistuksessa, venttiilipöydässä vikaa, paineet karkaa ja turbiini ei pääse lukittumaan normaalisti.
Huomenna alkaakin tappelu myyjäliikkeen kanssa
Leave a comment:
-
-
Mulla poltti vähän väliä kun pönttö oli tukossa, mutta kuulostaa kyllä vähän enemmän laatikon murheilta. Liekö laatikossa ne surulliset venttiilit vuotaa kuten mulla oli aiemmin.
Itselläni menee turbiini vaihtoon kun käytös on mennyt jo sen verran pahaksi ja tuli mitta täyteen tuota nykimistä.
Originally posted by tinkemaster View Postei kai tuo kokoajan voi polttaakkaan, tekee sitä jatkuvasti. eilen oli foorumilaisen avustuksella piuhan päässä ja laatikkovikaan päädyttiin. on nollailtu jne.
Vaihtaa välillä vaihdettakin heijaamalla, humppaa pari-kolme kertaa ennenkuin menee vaihde sisään. Ei ole laatikon käytös normaalia muutenkaan.
Leave a comment:
-
-
ei kai tuo kokoajan voi polttaakkaan, tekee sitä jatkuvasti. eilen oli foorumilaisen avustuksella piuhan päässä ja laatikkovikaan päädyttiin. on nollailtu jne.
Vaihtaa välillä vaihdettakin heijaamalla, humppaa pari-kolme kertaa ennenkuin menee vaihde sisään. Ei ole laatikon käytös normaalia muutenkaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: