Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 535d nykiminen vm.06.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • laikkaeki
    replied
    Originally posted by zzracing View Post
    Nyt mulle tilattu ne Solenoidit ja katsotaan kuinka vaihto vaikuttaa. .
    Nim. "henkisesti myös turbiinin vaihtoon varautunut :think"
    Nyt sitten tänä aamuna humppas, en tie vaikuttiko että oli -2 pakkasta. Eli solenoidit ei auttanut.

    Mun laatikkoa jo niin paljon ihmetelty että pakko vian johtua moottoripuolelta niinkuin bmwbmw suosittelikin ja jos tota mun korjauslistaa kattoo niin MAF tai imuvuoto alkaa olemaan aika todennäköinen vian aiheuttaja.

    Niin ja joku kyseli, auto on vakiosoftalla ja DPF paikalla (DIS:n mukaan ei lähellekään tukossa)

    Leave a comment:


  • zzracing
    replied
    Nyt mulle tilattu ne Solenoidit ja katsotaan kuinka vaihto vaikuttaa. .
    Nim. "henkisesti myös turbiinin vaihtoon varautunut :think"

    Leave a comment:


  • Hjördis
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Kaverilla oli sellainen tilanne että auto oli ohjelmoitu aiemmin Motorbitin toimesta DPF paikallaan mutta momentinmuuntimen ohjaukseen ei oltu puututtu. Oireina tuo humppaus tasakaasulla alle 3000rpm ja lutun kun löi pohjaan 1000-2000 rpm niin turbiininlukko luisti niin että kierrokset pomppas saman tien n. 3000rpm ja pysyi siellä vaikka vauhti kiihtyi kunnes jossain vaiheessa lähti kiipeämään ylöspäin. Eli lukittui kiihdytyksessä vasta tuolla 3000:n kierroksilla :think
    Oho. Tämä yksilö taisi olla aikamoinen ääritapaus humppausongelmien puolesta. Oli varmaan miedosti ilmaistuna ärsyttävää ajossa. Yleensä kai humppaus rajoituu 1000-2000 kierrokseen tasakaasulla ja häviää heti kun kaasua hieman lisää tai vähentää.

    Originally posted by JP-76 View Post
    AJ:llä ohjelmoinnin ja DPF:n poiston jälkeen humppaus loppui melkein kokonaan ja turbiini lukittuu kiihdytyksessä alle 2000rpm. Toki luistaa vielä sen alle jonkin verran mutta eikös kaikki yli 200 000 km ajetut tee sitä enemmän tai vähemmän
    Jos kyseessä on auto 6hp26 laatikolla ja ihan tarkkoja ollaan niin momenttimuuntimen kytkin on luistanut jo tehtaalta lähtiessä. Näissähän ei ole jousia ottamassa pois terävimmät epätasaisuudet joten kytkin on suunniteltu hoitamaan jousien virkaa luistamalla huomamattomasti hieman tarvittaessa.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by Hjördis View Post
    Hyvä pointti mutta väittäisin että harvalla on ongelmia laatikon kanssa silloin kun kasvanut momentti on käytössä eli hieman reilumpi veto päällä. Toisalta voisihan se auttaa humppausongelmaan jos laatikkoa huijataan kertomalla että tasakasulla ajettaessa käytössä on esimerkiksi 500nm. Sen tiedon perusteella laatikko varmaan antaisi kytkinpiiriile hieman enemmän painetta kuin oikealla tiedolla.
    Kaverilla oli sellainen tilanne että auto oli ohjelmoitu aiemmin Motorbitin toimesta DPF paikallaan mutta momentinmuuntimen ohjaukseen ei oltu puututtu. Oireina tuo humppaus tasakaasulla alle 3000rpm ja lutun kun löi pohjaan 1000-2000 rpm niin turbiininlukko luisti niin että kierrokset pomppas saman tien n. 3000rpm ja pysyi siellä vaikka vauhti kiihtyi kunnes jossain vaiheessa lähti kiipeämään ylöspäin. Eli lukittui kiihdytyksessä vasta tuolla 3000:n kierroksilla :think

    AJ:llä ohjelmoinnin ja DPF:n poiston jälkeen humppaus loppui melkein kokonaan ja turbiini lukittuu kiihdytyksessä alle 2000rpm. Toki luistaa vielä sen alle jonkin verran mutta eikös kaikki yli 200 000 km ajetut tee sitä enemmän tai vähemmän

    Leave a comment:


  • Hjördis
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Semmoinen tyhmä kysymys että onko auto mahdollisesti softattu, DPF poistettu?

    Jos on, niin onkohan tuota kasvanutta vääntömomenttia kerrottu momentinmuuntimelle?

    Kaverilla vaan vastaavat ongelmat ratkesi AJ-Techilla...
    Hyvä pointti mutta väittäisin että harvalla on ongelmia laatikon kanssa silloin kun kasvanut momentti on käytössä eli hieman reilumpi veto päällä. Toisalta voisihan se auttaa humppausongelmaan jos laatikkoa huijataan kertomalla että tasakasulla ajettaessa käytössä on esimerkiksi 500nm. Sen tiedon perusteella laatikko varmaan antaisi kytkinpiiriile hieman enemmän painetta kuin oikealla tiedolla.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Semmoinen tyhmä kysymys että onko auto mahdollisesti softattu, DPF poistettu?

    Jos on, niin onkohan tuota kasvanutta vääntömomenttia kerrottu momentinmuuntimelle?

    Kaverilla vaan vastaavat ongelmat ratkesi AJ-Techilla...

    Leave a comment:


  • laikkaeki
    replied
    Originally posted by zzracing View Post
    Onko sun autoon tehty turbiinille ikinä mitään?

    T, Teemu
    Kirjoitin tossa aikaisemmin kaikki mitä on autolle tehty, eli turbiini on irroitettu, avattu ja tarkistettu eikä mitään kulumaa ollut joten takaisin kasaan

    Leave a comment:


  • KOMBI7
    replied
    Originally posted by laikkaeki View Post
    Tietääkseni MAF on alkuperäinen joten tätä kannattaa koittaa, KIITOS PALJON VINKISTÄ!
    Kannattaa tarkistuttaa vielä mitä on imuilman lämpötila. Omassa lämpötila näytti n.+20c vaikka auto käynnistettiin -20c pakkasesta. Vaidoin anturin ja pieni terävä nykiminen väheni oleellisesti mutta ei poistunut kokonaan. Suurin muutos tuli laatikon toimintaan. Ennen laatikko vaihtoi kylmänä tosi nopeasti isommalle ja kierrokset oli hädin tuskin 1200rpm. Anturin vaihdon jälkeen laatikko toimii kylmänä ihan eri kierrosalueilla. En tiedä asialle muutakaan selitystä kuin tuo anturi, koska mitään muuta ei tehty.
    Harmittaa vain vieläkin se kylmänä tekeva pieni terävä nykiminen vaikkakin se väheni todella paljon.

    Leave a comment:


  • laikkaeki
    replied
    Originally posted by bmwbmw View Post
    Onko MAFfia vaihdettu koskaan? eräs e60 530d kyseessä ja vanha maffi vaikutti laatikon käytökseen erityisesti alakierroksilla sillä tavalla että laatikko ei meinannut millään älytä laittaa pykälää pienemmälle jonka johdosta se irroitti turbiinilukon ja alkoi luistattamaan ja kierrokset nousi juurikin yli 2000rpm hitaasti kiihtyen. Tätäkään vikaa ei suoraan osannut maffi viaksi epäillä koska maffin piuha irti käytös oli melkein samanlaista. Kokeilin kuitenkin toista maffia kun mitään muuta järkevää selitystä ei enää asialle löytynyt ja uuden maffin jälkeen löytyy herkästi oikea pykälä silmään eikä tee älytöntä luistamis efektiä.. Jos mahdollisuus on niin kokeile varmuuden vuoksi joltain tutulta tjms toista maffia paikalleen?
    Tietääkseni MAF on alkuperäinen joten tätä kannattaa koittaa, KIITOS PALJON VINKISTÄ!

    Leave a comment:


  • zzracing
    replied
    Originally posted by laikkaeki View Post
    Nyt viikko kulunut solenoidien vaihdosta, solenoidit tilasin vaihteistokauppa.fi ja Ravenol 6hp öljyä ato24.de 8 litraa, vaihdon tein itse. Ei kauhean paha homma ollut, täällä oli hyvät pdf ohjeet http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=502966
    Jätin vaihtamatta öljypohjan sekä muut suositellut tiivisteet kun on auto käynyt autorepairilla huollossa vuoden sisällä niin uskoisin niiden olevan kunnossa.

    Ei ole nykimistä esiintynyt, ainut mikä tuntuu edelleen omituiselta on jos
    ajaa 40-50 km/h tasaisella tiellä, kierrokset jossain 1500rpm paikkeilla, painaa hiukankin kaasua niin kierrokset nousee heti 2000rpm, onko muilla vastaavaa? Ei siis jaksa ollenkaan mennä pienillä kierroksilla vaan kierrokset nousee 2000 ja sitten vauhti alkaa hitaasti kiihtyä. Yli 70 km/h kun ajaa niin toimii loogisesti ja jaksaa pitää lukon kiinni ja kiihdyttää matalillakin kierroksilla...?
    Onko sun autoon tehty turbiinille ikinä mitään?

    T, Teemu

    Leave a comment:


  • zzracing
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Jos mekatroniikka on vaihdettu niin luulisi samalla vaihtuneen solenoidienkin jo??
    Eikäkö mulle tehty SONNAX tuotteilla venttiilipöytään ZIP-kitillä venttiileiden/lin korjaus,
    eli solenoidit vanhat sekä venttiilipöytä vanhaa mutta ZIP-kit laitettu.:think


    T, T
    Last edited by zzracing; 24-02-2014, 18:47.

    Leave a comment:


  • bmwbmw
    replied
    Originally posted by zzracing View Post
    Vanhat öljyt olivat muutoin ok mutta tummuneet (ajetut 285tkm). Nyt 5tkm ajettu huuhteluiden ja mekatroniikan vaihdon jälkeen.

    Eli solenoidit vaihtoon??
    Onko tuo Vaihteistokauppa ostokanava niille solenoideille vai tekisikö joku homman ns. avaimet käteen eriaatteella?

    T, Teemu


    Kiitoksia neuvoista.
    Välillä nämä tuntuu jopa henkimaailman asioilta joten asiasta ei varma voi olla mutta itse lähtisin solenoidien vaihdolla liikenteeseen seuraavaksi.

    Leave a comment:


  • bmwbmw
    replied
    Originally posted by laikkaeki View Post
    Nyt viikko kulunut solenoidien vaihdosta, solenoidit tilasin vaihteistokauppa.fi ja Ravenol 6hp öljyä ato24.de 8 litraa, vaihdon tein itse. Ei kauhean paha homma ollut, täällä oli hyvät pdf ohjeet http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=502966
    Jätin vaihtamatta öljypohjan sekä muut suositellut tiivisteet kun on auto käynyt autorepairilla huollossa vuoden sisällä niin uskoisin niiden olevan kunnossa.

    Ei ole nykimistä esiintynyt, ainut mikä tuntuu edelleen omituiselta on jos
    ajaa 40-50 km/h tasaisella tiellä, kierrokset jossain 1500rpm paikkeilla, painaa hiukankin kaasua niin kierrokset nousee heti 2000rpm, onko muilla vastaavaa? Ei siis jaksa ollenkaan mennä pienillä kierroksilla vaan kierrokset nousee 2000 ja sitten vauhti alkaa hitaasti kiihtyä. Yli 70 km/h kun ajaa niin toimii loogisesti ja jaksaa pitää lukon kiinni ja kiihdyttää matalillakin kierroksilla...?

    -EGR ja imusarja puhdistettu
    -turbiini tarkastettu
    -alipaineletkut vaihdettu (moottorin tukikumeille menevät pitää vielä vaihtaa)
    -mekatroniikka huollatettu
    -ajettu MAF johto irti
    -ajettu EGR tulpattuna
    -ajettu kaasuläppä johto irti
    -tehty kaikki mahdolliset diagnostiikat DIS:llä

    --> ei ole vaikutusta käytökseen

    Tyhjäkäynti hiukan epätasainen, pahimmillaan täristää lämpimänä kun nostaa P päällä kierrokset 1000 rpm kohdalle, olisko järkevää käydä mittauttamassa suutinten ohivuoto vaikka DIS:n mukaan suuttimien korjausarvot hyvät?

    Sitten vikaa voi vielä olla turbossa/turbon sähköohjauksessa...?

    Auto toimii hienosti jos painaa reilusti kaasua mutta juuri tuo osakaasulla kiihdyttely vaikuttaa kummalliselta
    Onko MAFfia vaihdettu koskaan? eräs e60 530d kyseessä ja vanha maffi vaikutti laatikon käytökseen erityisesti alakierroksilla sillä tavalla että laatikko ei meinannut millään älytä laittaa pykälää pienemmälle jonka johdosta se irroitti turbiinilukon ja alkoi luistattamaan ja kierrokset nousi juurikin yli 2000rpm hitaasti kiihtyen. Tätäkään vikaa ei suoraan osannut maffi viaksi epäillä koska maffin piuha irti käytös oli melkein samanlaista. Kokeilin kuitenkin toista maffia kun mitään muuta järkevää selitystä ei enää asialle löytynyt ja uuden maffin jälkeen löytyy herkästi oikea pykälä silmään eikä tee älytöntä luistamis efektiä.. Jos mahdollisuus on niin kokeile varmuuden vuoksi joltain tutulta tjms toista maffia paikalleen?

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Jos mekatroniikka on vaihdettu niin luulisi samalla vaihtuneen solenoidienkin jo??

    Leave a comment:


  • zzracing
    replied
    Originally posted by bmwbmw View Post
    Jos entiset öljyt olivat normaalit ja ilman mitään kokkareita tai höytyviä ei poislaskiessa tai suodattimessa/venttilikoneistossa ollut niin todennäköisesti solenoideissa vika. Täälläkin suunnassa tuttua tuo että vaihteiston ongelmat korostuu kun venttiilikoneistoon huollon tekee mutta solenoidit jättää vanhat.. Kannattaa nyt vian korjaukseen asti ajella sportti/manuaali päällä ja etsiä sellainen vaihde ettei se nypytä ja sen johdosta tee turbiinista entistä.

    Vanhat öljyt olivat muutoin ok mutta tummuneet (ajetut 285tkm). Nyt 5tkm ajettu huuhteluiden ja mekatroniikan vaihdon jälkeen.

    Eli solenoidit vaihtoon??
    Onko tuo Vaihteistokauppa ostokanava niille solenoideille vai tekisikö joku homman ns. avaimet käteen eriaatteella?

    T, Teemu


    Kiitoksia neuvoista.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎