Originally posted by bmwbmw
View Post
Jätin vaihtamatta öljypohjan sekä muut suositellut tiivisteet kun on auto käynyt autorepairilla huollossa vuoden sisällä niin uskoisin niiden olevan kunnossa.
Ei ole nykimistä esiintynyt, ainut mikä tuntuu edelleen omituiselta on jos
ajaa 40-50 km/h tasaisella tiellä, kierrokset jossain 1500rpm paikkeilla, painaa hiukankin kaasua niin kierrokset nousee heti 2000rpm, onko muilla vastaavaa? Ei siis jaksa ollenkaan mennä pienillä kierroksilla vaan kierrokset nousee 2000 ja sitten vauhti alkaa hitaasti kiihtyä. Yli 70 km/h kun ajaa niin toimii loogisesti ja jaksaa pitää lukon kiinni ja kiihdyttää matalillakin kierroksilla...?
-EGR ja imusarja puhdistettu
-turbiini tarkastettu
-alipaineletkut vaihdettu (moottorin tukikumeille menevät pitää vielä vaihtaa)
-mekatroniikka huollatettu
-ajettu MAF johto irti
-ajettu EGR tulpattuna
-ajettu kaasuläppä johto irti
-tehty kaikki mahdolliset diagnostiikat DIS:llä
--> ei ole vaikutusta käytökseen
Tyhjäkäynti hiukan epätasainen, pahimmillaan täristää lämpimänä kun nostaa P päällä kierrokset 1000 rpm kohdalle, olisko järkevää käydä mittauttamassa suutinten ohivuoto vaikka DIS:n mukaan suuttimien korjausarvot hyvät?
Sitten vikaa voi vielä olla turbossa/turbon sähköohjauksessa...?
Auto toimii hienosti jos painaa reilusti kaasua mutta juuri tuo osakaasulla kiihdyttely vaikuttaa kummalliselta
Leave a comment: