Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 535d nykiminen vm.06.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • laikkaeki
    replied
    Originally posted by bmwbmw View Post
    Jos entiset öljyt olivat normaalit ja ilman mitään kokkareita tai höytyviä ei poislaskiessa tai suodattimessa/venttilikoneistossa ollut niin todennäköisesti solenoideissa vika. Täälläkin suunnassa tuttua tuo että vaihteiston ongelmat korostuu kun venttiilikoneistoon huollon tekee mutta solenoidit jättää vanhat.. Kannattaa nyt vian korjaukseen asti ajella sportti/manuaali päällä ja etsiä sellainen vaihde ettei se nypytä ja sen johdosta tee turbiinista entistä.
    Nyt viikko kulunut solenoidien vaihdosta, solenoidit tilasin vaihteistokauppa.fi ja Ravenol 6hp öljyä ato24.de 8 litraa, vaihdon tein itse. Ei kauhean paha homma ollut, täällä oli hyvät pdf ohjeet http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=502966
    Jätin vaihtamatta öljypohjan sekä muut suositellut tiivisteet kun on auto käynyt autorepairilla huollossa vuoden sisällä niin uskoisin niiden olevan kunnossa.

    Ei ole nykimistä esiintynyt, ainut mikä tuntuu edelleen omituiselta on jos
    ajaa 40-50 km/h tasaisella tiellä, kierrokset jossain 1500rpm paikkeilla, painaa hiukankin kaasua niin kierrokset nousee heti 2000rpm, onko muilla vastaavaa? Ei siis jaksa ollenkaan mennä pienillä kierroksilla vaan kierrokset nousee 2000 ja sitten vauhti alkaa hitaasti kiihtyä. Yli 70 km/h kun ajaa niin toimii loogisesti ja jaksaa pitää lukon kiinni ja kiihdyttää matalillakin kierroksilla...?

    -EGR ja imusarja puhdistettu
    -turbiini tarkastettu
    -alipaineletkut vaihdettu (moottorin tukikumeille menevät pitää vielä vaihtaa)
    -mekatroniikka huollatettu
    -ajettu MAF johto irti
    -ajettu EGR tulpattuna
    -ajettu kaasuläppä johto irti
    -tehty kaikki mahdolliset diagnostiikat DIS:llä

    --> ei ole vaikutusta käytökseen

    Tyhjäkäynti hiukan epätasainen, pahimmillaan täristää lämpimänä kun nostaa P päällä kierrokset 1000 rpm kohdalle, olisko järkevää käydä mittauttamassa suutinten ohivuoto vaikka DIS:n mukaan suuttimien korjausarvot hyvät?

    Sitten vikaa voi vielä olla turbossa/turbon sähköohjauksessa...?

    Auto toimii hienosti jos painaa reilusti kaasua mutta juuri tuo osakaasulla kiihdyttely vaikuttaa kummalliselta

    Leave a comment:


  • bmwbmw
    replied
    Originally posted by zzracing View Post
    Mulla sama homma eli kävi Autorepairilla parinkin otteeseen ja mekatroniikan huolto ei tehnyt muuta kun huononsi asiaa. . 1300,-€ #Puff#

    Nyt juuri mietin sitä turbiinia pitäisikö se vaihtaa??? Kulkine on 525i eli ei ole paljon vääntöjä.
    Mulla se lukko kyllä pitää jos yhtään kuormittaa/kiihdyttää mutta todella rasittava runkkaaminen alkaa 80-90km/h vauhdissa jos aivan tasakaasulla ajelee sama on nykyisin myös 40-60 vauhdeissa.
    Mekatroniikka huollon jälkeen nylkkääminen paheni rajusti ja tuntuu sen rempan jälkeen nykäyksinä myös.
    Kierroslukumittari hyppii 200-300rpm. Ei kivaa yhtään

    Eli laitetaanko turbaani uusi vai solenoideja vai mitä helvettiä ????
    Rahaa menee yhteensä ilmeisesti kuitenkin uuden laatikon verran. .

    T, Teemu
    Jos entiset öljyt olivat normaalit ja ilman mitään kokkareita tai höytyviä ei poislaskiessa tai suodattimessa/venttilikoneistossa ollut niin todennäköisesti solenoideissa vika. Täälläkin suunnassa tuttua tuo että vaihteiston ongelmat korostuu kun venttiilikoneistoon huollon tekee mutta solenoidit jättää vanhat.. Kannattaa nyt vian korjaukseen asti ajella sportti/manuaali päällä ja etsiä sellainen vaihde ettei se nypytä ja sen johdosta tee turbiinista entistä.
    Last edited by bmwbmw; 20-02-2014, 22:48.

    Leave a comment:


  • ark28
    replied
    Originally posted by zzracing View Post
    Mulla sama homma eli kävi Autorepairilla parinkin otteeseen ja mekatroniikan huolto ei tehnyt muuta kun huononsi asiaa. . 1300,-€ #Puff#

    Nyt juuri mietin sitä turbiinia pitäisikö se vaihtaa??? Kulkine on 525i eli ei ole paljon vääntöjä.
    Mulla se lukko kyllä pitää jos yhtään kuormittaa/kiihdyttää mutta todella rasittava runkkaaminen alkaa 80-90km/h vauhdissa jos aivan tasakaasulla ajelee sama on nykyisin myös 40-60 vauhdeissa.
    Mekatroniikka huollon jälkeen nylkkääminen paheni rajusti ja tuntuu sen rempan jälkeen nykäyksinä myös.
    Kierroslukumittari hyppii 200-300rpm. Ei kivaa yhtään

    Eli laitetaanko turbaani uusi vai solenoideja vai mitä helvettiä ????
    Rahaa menee yhteensä ilmeisesti kuitenkin uuden laatikon verran. .

    T, Teemu
    Naapurifoorumilta poimittua, eli olisko tässä vaihtoehtoa:

    Leave a comment:


  • zzracing
    replied
    Originally posted by laikkaeki View Post
    Mulla kävi auto tuolla Autorepairilla eikä auttanut, lisäks on turbiini tarkastettu Repcolla ja Repcolla sanoivat ettei turbiinissa ollut kulumaa eikä se ole yleinen syykään --> taitaa ainut todennäköinen syyllinen olla solenoidit...? Kaikki muu alkaakin olla vaihdettu €
    Mulla sama homma eli kävi Autorepairilla parinkin otteeseen ja mekatroniikan huolto ei tehnyt muuta kun huononsi asiaa. . 1300,-€ #Puff#

    Nyt juuri mietin sitä turbiinia pitäisikö se vaihtaa??? Kulkine on 525i eli ei ole paljon vääntöjä.
    Mulla se lukko kyllä pitää jos yhtään kuormittaa/kiihdyttää mutta todella rasittava runkkaaminen alkaa 80-90km/h vauhdissa jos aivan tasakaasulla ajelee sama on nykyisin myös 40-60 vauhdeissa.
    Mekatroniikka huollon jälkeen nylkkääminen paheni rajusti ja tuntuu sen rempan jälkeen nykäyksinä myös.
    Kierroslukumittari hyppii 200-300rpm. Ei kivaa yhtään

    Eli laitetaanko turbaani uusi vai solenoideja vai mitä helvettiä ????
    Rahaa menee yhteensä ilmeisesti kuitenkin uuden laatikon verran. .

    T, Teemu
    Last edited by zzracing; 20-02-2014, 11:45.

    Leave a comment:


  • hoopertti
    replied
    Tuo lämmönvaihdin on nopea vaihtaa alakautta, vesiputket vaan luttuun ja ne öljyputket kans sieltä vähän lähempää laatikkoa jossa on pätkät kumiletkua. En tosin tiedä olisko sitä öljyä paljo tullu vaikka niitä putkia ei luttaiskaa, ittellä tuli noin desi pois :think Vähä ahdasta on mutta suht nopia homma..

    Leave a comment:


  • laikkaeki
    replied
    Originally posted by laikkaeki View Post
    Mulla kävi auto tuolla Autorepairilla eikä auttanut, lisäks on turbiini tarkastettu Repcolla ja Repcolla sanoivat ettei turbiinissa ollut kulumaa eikä se ole yleinen syykään --> taitaa ainut todennäköinen syyllinen olla solenoidit...? Kaikki muu alkaakin olla vaihdettu €
    Jos ei tule eriäviä mielipiteitä solenoidien vaihtoon liittyen, ajattelin tilata uudet ja vaihtaa. Ainakin bimmerfestin foorumilla on moni saanut humppaamiset, nykivät vaihteenvaihdot yms. kuntoon solenoidien vaihdolla


    Mutta jos senkään jälkeen ei ole laatikko kunnossa, lähtee järki!

    Leave a comment:


  • laikkaeki
    replied
    Originally posted by BMW 320d View Post
    Onko työläs homma vaihtaa itte tuo lämmönvaihdin? ja vaihdetaanko ylä- vai alakautta?
    En ole vielä vaihtanut, mutta näyttäisi aika helpolta, moottoritilan alasuojamuovin kun ottaa pois niin on helposti käsillä alakautta.

    Varmaankin kannattaa jäähdytysnesteletkut blokata pihdeillä niin ei tule nesteitäkään pihalle. Laatikosta käsittääkseni valuu pari desiä öljyjä ulos.

    Leave a comment:


  • BMW 320d
    replied
    Onko työläs homma vaihtaa itte tuo lämmönvaihdin? ja vaihdetaanko ylä- vai alakautta?

    Leave a comment:


  • hoopertti
    replied
    täällä kans yks 530da jossa humppaus hävisi lähes kokonaan laatikon lämmönvaihtimen uusimisen myötä, puolilämpimänä saattaa hetken vielä nylkyttää..

    Leave a comment:


  • bmwbmw
    replied
    Originally posted by petnen View Post
    Näkeekö laatikonlämmöt salavaliikosta vai mistä?
    Tietääkseni ei näe mutta itse katson INPA:lla.

    Leave a comment:


  • petnen
    replied
    Originally posted by bmwbmw View Post
    Varmaan noilla lämmöillä laatikko jo toimii normaalisti kun lämmitysohjelma ei ole enää laatikossa päällä mutta hieman liian kylmänä laatikko on silti. Itsellä nousee -20 pakkasilla ~60-70c laatikkolämmöt.
    Näkeekö laatikonlämmöt salavaliikosta vai mistä?

    Leave a comment:


  • bmwbmw
    replied
    Originally posted by laikkaeki View Post
    Mulla ei noussut vaihdelaatikon lämmöt ja olen blokannut lämmönvaihtimen kierron mutta silti ei näillä keleillä -12 nouse 40 kilsan matkalla kuin 50 asteiseksi. Koneen lämmöt nousee normi 92 asteiseksi.
    Onko normaalia?
    Varmaan noilla lämmöillä laatikko jo toimii normaalisti kun lämmitysohjelma ei ole enää laatikossa päällä mutta hieman liian kylmänä laatikko on silti. Itsellä nousee -20 pakkasilla ~60-70c laatikkolämmöt.

    Leave a comment:


  • petnen
    replied
    Originally posted by Säxä View Post
    Kuuluko niissä alipaineletkuissa olla paine? Nyppäsin ahtimen vierestä (siitä mihin tulee kylkeen ja päähän letku) ni siel oli paine ja auto oli ollu sammuksissa jo tovin



    lisäystä letkujen nyppimiseen nyt menohalutkin hukassa
    Nimikin kertoo että alipaineletkuissa on alipaine ei ylipaine.

    Leave a comment:


  • Säxä
    replied
    Kuuluko niissä alipaineletkuissa olla paine? Nyppäsin ahtimen vierestä (siitä mihin tulee kylkeen ja päähän letku) ni siel oli paine ja auto oli ollu sammuksissa jo tovin



    lisäystä letkujen nyppimiseen nyt menohalutkin hukassa
    Last edited by Säxä; 30-01-2014, 15:06.

    Leave a comment:


  • laikkaeki
    replied
    Originally posted by bmwbmw View Post
    Ei yleistä mutta yhden laatikon purkanut jossa turbiinin kitkapinnat oli ruskeana "tönhänä" pitkin laatikkoa, venttilikoneistoa ja luonnollisesti suodattimessa jonka se oli jo melkein tukkinut kokonaan. Venttiilikoneiston huono toimimattomuus aiheuttaa josssain tapauksissa tuota turbiinin kitkapintojen lasittumista. Tähän vaivaan ensiapu löytyy tuosta http://www.vaihteistokauppa.fi/produ...t-shudder-fixx mutta se joko toimii hetken ja hyvällä tuurilla pitkäänkin. Ei voi tietää. Pitemmälle tähtäimelle suosittelen turbiinin korjausta esim. paljon puhutussa jn-tradingilla.. Kannattaa kiinnittää huomiota myös laatikon lämpöihin ajaessa jos vain jokin diagnostiikkaverme löytyy millä niitä katsoa. Esimerkkinä tapaus e60 530da jossa moottorin lämmöt nousi liki normaaliin yli 80c mutta laatikon lämmöt pysyi visusti 30c josta oli seurauksena että koko laatikko tuntui olevan sekasin ja eikä oikeastaan älynnyt tehdä mitään oikein sekä humppasi kierroksia oikein olan takaa. Tähän siis ratkaisuna laatikon lämmönvaihdin.
    Mulla ei noussut vaihdelaatikon lämmöt ja olen blokannut lämmönvaihtimen kierron mutta silti ei näillä keleillä -12 nouse 40 kilsan matkalla kuin 50 asteiseksi. Koneen lämmöt nousee normi 92 asteiseksi.
    Onko normaalia?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎