Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 535d nykiminen vm.06.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmwbmw
    replied
    Originally posted by nd4spd View Post
    Itselläkin tehty tuo mekatroniikanhuolto.
    ½ vuotta toimi. Nyt alkanut taas humppaa.
    Meinasin tuota turbiinia, mutta joku taisi mainita ettei se ole kovin yleistä.
    Pitääkö tämä paikkansa?
    Kulkine on tosin 530d
    Ei yleistä mutta yhden laatikon purkanut jossa turbiinin kitkapinnat oli ruskeana "tönhänä" pitkin laatikkoa, venttilikoneistoa ja luonnollisesti suodattimessa jonka se oli jo melkein tukkinut kokonaan. Venttiilikoneiston huono toimimattomuus aiheuttaa josssain tapauksissa tuota turbiinin kitkapintojen lasittumista. Tähän vaivaan ensiapu löytyy tuosta http://www.vaihteistokauppa.fi/produ...t-shudder-fixx mutta se joko toimii hetken ja hyvällä tuurilla pitkäänkin. Ei voi tietää. Pitemmälle tähtäimelle suosittelen turbiinin korjausta esim. paljon puhutussa jn-tradingilla.. Kannattaa kiinnittää huomiota myös laatikon lämpöihin ajaessa jos vain jokin diagnostiikkaverme löytyy millä niitä katsoa. Esimerkkinä tapaus e60 530da jossa moottorin lämmöt nousi liki normaaliin yli 80c mutta laatikon lämmöt pysyi visusti 30c josta oli seurauksena että koko laatikko tuntui olevan sekasin ja eikä oikeastaan älynnyt tehdä mitään oikein sekä humppasi kierroksia oikein olan takaa. Tähän siis ratkaisuna laatikon lämmönvaihdin.

    Leave a comment:


  • nd4spd
    replied
    Itselläkin tehty tuo mekatroniikanhuolto.
    ½ vuotta toimi. Nyt alkanut taas humppaa.
    Meinasin tuota turbiinia, mutta joku taisi mainita ettei se ole kovin yleistä.
    Pitääkö tämä paikkansa?
    Kulkine on tosin 530d

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Säxä View Post
    mulla tuntuu alavääntö huonolta:think tosin ton humppaamisen takia siitä ny ei oikee saa selvää
    90% varmuudella vika on alipaineletkuissa tai niitä ohjaavissa solenoidessa.

    Viimeset rosentit jää ecun ja alipainekellojen ongelmiksi.

    Leave a comment:


  • Säxä
    replied
    Originally posted by casino View Post
    Tarkasta turboille menevät alipaineletkut. Nehän tuppaavat hapertumaan.
    on vaihdettu jossain välissä mutta imusarjan alle menevä on kyl hieman epäilyttävän näkönen

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Säxä View Post
    mulla tuntuu alavääntö huonolta:think tosin ton humppaamisen takia siitä ny ei oikee saa selvää
    Tarkasta turboille menevät alipaineletkut. Nehän tuppaavat hapertumaan.

    Leave a comment:


  • Säxä
    replied
    Originally posted by laikkaeki View Post
    Mulla kävi auto tuolla Autorepairilla eikä auttanut, lisäks on turbiini tarkastettu Repcolla ja Repcolla sanoivat ettei turbiinissa ollut kulumaa eikä se ole yleinen syykään --> taitaa ainut todennäköinen syyllinen olla solenoidit...? Kaikki muu alkaakin olla vaihdettu €

    mulla tuntuu alavääntö huonolta:think tosin ton humppaamisen takia siitä ny ei oikee saa selvää

    Leave a comment:


  • laikkaeki
    replied
    Originally posted by basti83 View Post
    GA6HP26Z Mechatronics venttiili remppa 1300e "www.autorepair.fi" ---->
    päivän hommaa....
    Mulla kävi auto tuolla Autorepairilla eikä auttanut, lisäks on turbiini tarkastettu Repcolla ja Repcolla sanoivat ettei turbiinissa ollut kulumaa eikä se ole yleinen syykään --> taitaa ainut todennäköinen syyllinen olla solenoidit...? Kaikki muu alkaakin olla vaihdettu €

    Leave a comment:


  • Säxä
    replied
    Originally posted by petnen View Post
    Paljonko se maksoi?
    Humpaako kierroslukumittari ylös vai alas päin kun se alkaa humpaamaan.

    noin 900e makso autogearilla ja ylös se humppaa

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by petnen View Post
    Paljonko se maksoi?
    Humpaako kierroslukumittari ylös vai alas päin kun se alkaa humpaamaan.
    Missä korjaamossa työ tehtiin? Paljon ajettu auto? Jos vaihtaisi vielä momentinmuuntimen niin tulisiko sitten kuntoon?

    Leave a comment:


  • petnen
    replied
    Originally posted by Säxä View Post
    kuitissa luki että korjaussarja venttiilikoneistoon. en kyllä kysellykkä sit vitutti jo ku ei auttanu
    Paljonko se maksoi?
    Humpaako kierroslukumittari ylös vai alas päin kun se alkaa humpaamaan.

    Leave a comment:


  • petnen
    replied
    Originally posted by Säxä View Post
    kuitissa luki että korjaussarja venttiilikoneistoon. en kyllä kysellykkä sit vitutti jo ku ei auttanu
    Paljonko se maksoi?

    Leave a comment:


  • Säxä
    replied
    Originally posted by petnen View Post
    Tuo on kyllä niin perseestä.
    Mutta mitä ne sille venttiilikoneistolle teki?
    kuitissa luki että korjaussarja venttiilikoneistoon. en kyllä kysellykkä sit vitutti jo ku ei auttanu

    Leave a comment:


  • petnen
    replied
    Originally posted by Säxä View Post
    huomasin vasta kaverin pihassa ku käytiin juomassa kaffeet ja lähin ni perkele (korjaamolla oli nokka menosuuntaan ni ei tullu kateltua)
    Tuo on kyllä niin perseestä.
    Mutta mitä ne sille venttiilikoneistolle teki?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Saarikoski View Post
    Mikähän tämä lisäaine on nimeltään?
    En tiedä mutta JN-tragind sitä myy,
    joskus kun soittelin sinne,
    sanoi että myy paljon autoliikkeille,
    lisäaine auttaa jonkin aikaa,
    mutta ei se varsinaisesti vikaa korjaa.

    Leave a comment:


  • Säxä
    replied
    Originally posted by petnen View Post
    Mitä siihen venttiili remppaan tehtiin? Missä teetti työn?
    Eikö korjaamolla ole joku vakuutus jos se törmäilee autolla.:think
    huomasin vasta kaverin pihassa ku käytiin juomassa kaffeet ja lähin ni perkele (korjaamolla oli nokka menosuuntaan ni ei tullu kateltua)

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎