Sanoisin, että se missä autoon kilometrit rullataan vaikuttaa aika paljon. Teräsputki ja suola ei ole hyvä yhdistelmä..
Niin tokihan se tämä tieten vaikuttaa...se vaan kuullostaa täältä pohjosesta käsin hieman hullulta, kun ei ole kenellekkään tutulle putkia pitäny vaihtaa....oli auton merkki mikä vaan ja vuosimalli kasarilta, ysäriltä tai 2000-luvulta
Niin tokihan se tämä tieten vaikuttaa...se vaan kuullostaa täältä pohjosesta käsin hieman hullulta, kun ei ole kenellekkään tutulle putkia pitäny vaihtaa....oli auton merkki mikä vaan ja vuosimalli kasarilta, ysäriltä tai 2000-luvulta
No voi se olla ettei siellä mene, viime kesänä itse vaihdoin kahteen autoon jarruputkia. Ensi kesänä varmaan voisi omaan kun alkavat olla aika rapsakan näköiset takana.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Juurikin askartelin paskartelin omaan touringiin noi putket. Mitalla katsottuna kuskinpuoleinen putki oli 220cm, omien taivutteluiden tuloksena siihen olisi riittänyt 210cm pitkä putki. On siellä pohjamuovin alla tilaa tehdä tyylikkäät koukerot että jos haluaa seiftailla niin se 2,2m on varmaan pop ja k00l.
Apparin puolen putken tein itse 285cm pitkänä ja siihen ei jäänyt niin paljoa pelimiehen varoja. 2,8 metriäkin riittänee.
Itse aloitin molempien putkien vedon takaa eteenpäin, eli ujutin sitä suoraa putkea suurinpiirtein holleille sieltä jarrusatuloista käsin. Sen verran jätin pyöränaukosta törröttämään pihalle että sain vanhoista rööreistä suurinpiirtein apinoitua ensimmäiset taitokset jarrusatulalta eteenpäin taka akselin ylitykseen asti. Sitten vaan putken kiskominen eteenpäin / hollille, rööri kiinni satulalta tulevaan jarruletkuun ja loppujen taittelu paikalleen kiinnikkeisiin. Paska homma mutta tulipahan tehtyä, molemmat putket oli aivan valmiit siitä kohtaa missä ne tulee pohjamuovien alta pilkistämään ekan kerran.
Näköjään tämäkin vika löytyi täältä valmiina. Jarrunesteet katoaa lätäköksi kuljettajan puolelle oven puolivälin tienoille. Ilmeisesti vaihtokunnossa tässä mainitut putket?
taakse 2 putkea vaihdettu 1vko sitten. Asentaja sanoi, että mm BMW ja Mb käyttävät jostain syystä teräsputkia = huono asia esim.suolaisessa ympäristössä.Oli myös asentajan mielestä pehmennyt sisäpuoleltakin!
Kupariputket taivutteli tilalle.
Autolla aj. 230tkm.
Näköjään tämäkin vika löytyi täältä valmiina. Jarrunesteet katoaa lätäköksi kuljettajan puolelle oven puolivälin tienoille. Ilmeisesti vaihtokunnossa tässä mainitut putket?
Eipä se siinä kohti voi muualta vuotaa, kun kyseessä on jarruneste.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Yhdestä vastoinkäymisestä seuraavaan. Mamma käytti auton konttorilla ja illalla piti lähteä vielä ajoon. Merkkivalo tauluun ja poljin pehmeä. Kuskinpuolen takapenkin kohdalta löröttää muovin alta tavaraa. Liitokset näytti ehjille ja putket siitä mutkasta ylöspäinkin ihan ok mutta se pätkä siitä eteenpäin ei ole tiedossa.
Ilmeisesti tuo ei ole kovin pitkä pätkä? Seuraavat liitokset jo kuskinpenkin alla eli semmonen vajaan metrin? Ja tämä siellä muovin alla nimenomaan se mehinyt pätkä?
En tiedä millainen horrorshow sieltä löytyy. Nyt ratkesi mutta lieneekö vuotanut jo aiemmin. Ainakin muovia raottamalla tavaraa tippasi aika reippaassa pintaruosteessa olevasta pellinreunasta. Liekkö siellä tuurillaan helmoja enää ollenkaan?
Yhdestä vastoinkäymisestä seuraavaan. Mamma käytti auton konttorilla ja illalla piti lähteä vielä ajoon. Merkkivalo tauluun ja poljin pehmeä. Kuskinpuolen takapenkin kohdalta löröttää muovin alta tavaraa. Liitokset näytti ehjille ja putket siitä mutkasta ylöspäinkin ihan ok mutta se pätkä siitä eteenpäin ei ole tiedossa.
Ilmeisesti tuo ei ole kovin pitkä pätkä? Seuraavat liitokset jo kuskinpenkin alla eli semmonen vajaan metrin? Ja tämä siellä muovin alla nimenomaan se mehinyt pätkä?
En tiedä millainen horrorshow sieltä löytyy. Nyt ratkesi mutta lieneekö vuotanut jo aiemmin. Ainakin muovia raottamalla tavaraa tippasi aika reippaassa pintaruosteessa olevasta pellinreunasta. Liekkö siellä tuurillaan helmoja enää ollenkaan?
Mulla tuli kuskinpenkin alta, sai laittaa edestä taakse uutta, takana oli kuulemma ollut vähän kovemman oloista putkea.
Muutaman vuoden päästä niitä olis varmaan saanut laitella jo, niin arvelin laitattaa kerralla kuntoon
Niin mitä materiaalia ne uudet putket todellisuudessa on, puhuit kupariputkista jotka on heikonlaisia. Pitää olla kupariNikkeli CuN -putkia ne tunnistaa, että ne on pelkkiin kupariputkiin tummemmat ja jonkun verrankin jäykemmät. Ne kestävät ja itse en muuta autoihin laita. Tämä vaan kaikille tiedoksi, että pelkkien kupari hippa putkien asentaminen loppuisi.
taakse 2 putkea vaihdettu 1vko sitten. Asentaja sanoi, että mm BMW ja Mb käyttävät jostain syystä teräsputkia = huono asia esim.suolaisessa ympäristössä.Oli myös asentajan mielestä pehmennyt sisäpuoleltakin!
Kupariputket taivutteli tilalle.
Autolla aj. 230tkm.
Mulla tuli kuskinpenkin alta, sai laittaa edestä taakse uutta, takana oli kuulemma ollut vähän kovemman oloista putkea.
Muutaman vuoden päästä niitä olis varmaan saanut laitella jo, niin arvelin laitattaa kerralla kuntoon
Näin nuo oli tuohonkin tehneet. Nelisen tuntia töitä ja joku 50-60e väliin tarvikkeita. Kuskinpenkin kohdilta taaksepäin uutta. Pitäs loppuiän kestää tuolle ajoneuvolle. Huomenna vähän kurkkia mimmoset on värkätty kun käy hakemassa.
Hitto tässä oli bemarikuskilla alaston olo kun auto pajalla eikä pihassa kaksi vuorokautta.
Ei ole yhtenäinen putkea edestä taakse, siellä on yhteensä neljä putkea ja jarruletku kun lähdetään abs yksiköltä.
Näin olen ymmärtänyt. Eka pätkä kuskin penkin alle, siitä takapyörän etupuolelle ja siitä sitten 90 asteen kulman kautta kelkan päälle. Missä kohtaa lie se neljäs?
Se on kanssa mielenkiintoista onko tuohon nyt tehty yhtään liitosta vai yhtä roikkaa koko matka. Tietysti jos kestää niin yksi lysti.
Comment