Announcement

Collapse
No announcement yet.

535dA -06 vaihteisto vedättää. <kiire>

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AjE
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 104
    • i3

    #16
    Onko muuten 535d:n ja 530d:n laatikoissa eroja?

    Itse olen kanssa ollut vannoutunut manuaalimies mutta jotenkin kypsyin manuaaliin. Ajelin kymmenen vuotta vaggilaisilla dieseleillä ja vaikka koneessa on esim 400 Nm vääntöä ja liki parisataa heppaa on tehoalue varsinkin verrattuna kutoseen kovin kapea ja pykältää saa aika paljon.. Ja kahdessa autossa on sitten kaksoismassa pehmennyt.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by AjE View Post
      Onko muuten 535d:n ja 530d:n laatikoissa eroja?

      Itse olen kanssa ollut vannoutunut manuaalimies mutta jotenkin kypsyin manuaaliin. Ajelin kymmenen vuotta vaggilaisilla dieseleillä ja vaikka koneessa on esim 400 Nm vääntöä ja liki parisataa heppaa on tehoalue varsinkin verrattuna kutoseen kovin kapea ja pykältää saa aika paljon.. Ja kahdessa autossa on sitten kaksoismassa pehmennyt.
      Ei sellaisia että persdynolla huomaa ihan heti huomaa
      Vaikkakin 530d laatikko luistaa normi ajossa huomattavasti enempi kuin tuo 535d laatikko..taisi olla niin että softalla tuon sai korjattua..
      Ja tosiaan molemmilla +90 tkm tullut ajettua ..

      Itse kävin ajaan silloin aikoinaan 525d manuaalia ja kirosin heti että vaikiaa on ajaminen..ja tilalle tuli silloin E61 530da.

      Käy kokeileen molempia,veikkaan että tomaatti vie voiton..
      Last edited by veku; 27-05-2015, 21:42.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • AjE
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 104
        • i3

        #18
        Juu, koeajoin 530xd:n tomaatilla ja kaupathan siitä oli tehtävä.
        Last edited by AjE; 27-05-2015, 22:35.

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          #19
          Originally posted by Juspa View Post
          Mäkin olin ennen ehdoton manuaalin kannattaja. Kunnes ostin tän nykyisen, enkä enää halua ajatella edes manuaalia. Tosin näin automaatilla sitä voimanpaskaa on hyvä olla. Moitteetta tähän asti ottanut ton ~400/700++.

          Mutta noihin pariin edelliseen, otappas otanta kaikista automaattivaihteisista, että mikä prosentti niistä hajoaa? Aika olematon taitaa olla eikä yhtään eroa minkään muunkaan merkin vastaavista vioista? Ja jos niihin vikaa tulee => korjaa ja jatkaa menoa. Problem?
          Meikäläisen Lci 2008 530xdA:han vaihdettu 300tkm sisään kahdesti Helsingin aikana. 300tkm maantietä tämän jälkeen eikä vielä mitään ongelmaa. Eli uskaltaisin väittää että paljolti kiinni missä liikkuu. Ja täytyy sanoa että ollakseen automaatti nämä 2008-> eteenpäin laatikot pysyvät kyllä äärimmäisen hyvin lukossa. Ei ole kuminauhaa tarjolla muuta kuin ryömiessä.
          Kävin testaamassa 2004 mallisen ja olihan muuten hieno peli mutta ei se kuminauhalaatikko kyllä enää tämän jälkeen innostanut yhtään
          Omassa käytössä menis manuaalikin loistavasti, harvemmin tarttee ryömiä hirveesti ja toisaalta ison diisselin kanssa ei ole manuaalinakaan juuri mitkään talkoot.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • AiM
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 247
            • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

            #20
            Originally posted by veku View Post
            Kumpikin on tosi hyviä laatikoita vaikka tämä uusi on huomattavasti nopeampi

            Tykkäsin tosin jo aikoinaan E39 steppilootasta 528\530d perässä vaikka valovuoden onkin näistä nykyisistä jäljessä.

            Mutta joka tapauksessa disun perään kuuluu tomaatti jos voimanpaskaa vähänkään enempi kuin normiautossa
            Uudella tarkoitat ilmeisesti 8-vaihteista ja kumpaan 6-vaihteiseen vertaat -uudempaan vai vanhempaan? Pelkästään uudemman ja vanhemman vaihtoajassa on todella suuri ero ja uudemmalla sport nappi pohjassa keppi vasemmalla pykälä vaihtuu todella nopeasti

            Ja selvennykseksi; 6-vaihteista on kahta eri laatikkoa -1.gen ja 2.gen. Uudempi 2.gen ihan eri luokassa vaihtonopeudeltaan:


            Tähän asti ollut ehdoton ei automaatille, mutta enään ei kelpaakkaan muu
            BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
            454hp/850Nm
            100-200kmh@9,98s
            0-200kmh@15,35s
            1/4 mile 12,82s@185,8kmh
            1 mile 259kmh

            BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
            Project target;
            +500hp/+1000Nm
            100-200kmh@<9s
            0-200kmh@<14s
            1/4 mile <12s@19xkmh
            1 mile +270kmh

            Comment

            • AiM
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 247
              • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

              #21
              Originally posted by E39Fin View Post
              Meikäläisen Lci 2008 530xdA:han vaihdettu 300tkm sisään kahdesti Helsingin aikana. 300tkm maantietä tämän jälkeen eikä vielä mitään ongelmaa. Eli uskaltaisin väittää että paljolti kiinni missä liikkuu. Ja täytyy sanoa että ollakseen automaatti nämä 2008-> eteenpäin laatikot pysyvät kyllä äärimmäisen hyvin lukossa. Ei ole kuminauhaa tarjolla muuta kuin ryömiessä.
              Kävin testaamassa 2004 mallisen ja olihan muuten hieno peli mutta ei se kuminauhalaatikko kyllä enää tämän jälkeen innostanut yhtään
              Omassa käytössä menis manuaalikin loistavasti, harvemmin tarttee ryömiä hirveesti ja toisaalta ison diisselin kanssa ei ole manuaalinakaan juuri mitkään talkoot.
              Vaikka kuinka on iso diesel, niin kyllä tuota emännän E61 530D:tä 6-vaihteista manuaalia saa kepittää ihan siinä missä edellistä 5-vaihteista bensa-autoa -ainoa oikea laatikko dieselin perään näissä on tuo 2.gen automaatti. Ei ole jäänyt epäselväksi olisko hameväellä autokuumetta ja millä laatikolla seuraava kulkine on.

              Ja ei se manuaalikaan mikään pomminvarma (kaiken saa rikki...) ole vaikka kaksoismassapyörän kestoa ei otettaisi huomioon ja yhtään sen halvempaa se manuaalilaatikon korjaaminen ei ole.
              BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
              454hp/850Nm
              100-200kmh@9,98s
              0-200kmh@15,35s
              1/4 mile 12,82s@185,8kmh
              1 mile 259kmh

              BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
              Project target;
              +500hp/+1000Nm
              100-200kmh@<9s
              0-200kmh@<14s
              1/4 mile <12s@19xkmh
              1 mile +270kmh

              Comment

              • AjE
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 104
                • i3

                #22
                Mulla on toi vanhempi pre lci ja jos sitä vertaa esim. Volvojen automaattiin niin ei tunnu kovin hitaalta

                Ja hyvähän se on niin kauan kun ei aja parempaa.

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by AiM View Post
                  Uudella tarkoitat ilmeisesti 8-vaihteista ja kumpaan 6-vaihteiseen vertaat -uudempaan vai vanhempaan? Pelkästään uudemman ja vanhemman vaihtoajassa on todella suuri ero ja uudemmalla sport nappi pohjassa keppi vasemmalla pykälä vaihtuu todella nopeasti

                  Ja selvennykseksi; 6-vaihteista on kahta eri laatikkoa -1.gen ja 2.gen. Uudempi 2.gen ihan eri luokassa vaihtonopeudeltaan:


                  Tähän asti ollut ehdoton ei automaatille, mutta enään ei kelpaakkaan muu
                  Vain vanhemmasta kokemusta, uudemman kyydissä ollut mutta ei siltikään mitään jakoja tälle uudemmalle 8v laatikolle
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • eemi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 301
                    • Heinola

                    #24
                    Missä kohtaa noissa 6-vaihteisissa 1.gen vaihtuu 2.gen?

                    Porukoilla on 520dA -13, sillä joitain tuhansia kilsoja ajaneena ei voi kyllä kun kehua tuota 8 pykäläistä askia
                    Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                    ex:
                    e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                    e91 320d -11 Alpinweiss III
                    e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                    e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                    e39 520i -97 touring Schwarz II
                    e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                    e34 520i -89 Diamantschwarz

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎