Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 xenon-polttimon tyyppi, d2s vai d1s?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    E60 xenon-polttimon tyyppi, d2s vai d1s?

    Näkeekö E60:stä umpiota irroittamatta onko siellä paikallaan d1s vai d2s?

    Ja samalla utelu että onko esimerkiksi Philipsin X-tremeVisionit hintansa arvoiset verrattuna perus-polttimoihin? Hintaeroa eBaysta katseltuna kuitenkin melkoisesti, ~130e vs ~50e.
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Moonshine View Post
    Näkeekö E60:stä umpiota irroittamatta onko siellä paikallaan d1s vai d2s?

    Ja samalla utelu että onko esimerkiksi Philipsin X-tremeVisionit hintansa arvoiset verrattuna perus-polttimoihin? Hintaeroa eBaysta katseltuna kuitenkin melkoisesti, ~130e vs ~50e.
    Ei oikein, alkupään malleissa d2s ja loppupään sekä lci:ssä d1s.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Ei oikein, alkupään malleissa d2s ja loppupään sekä lci:ssä d1s.
      Auto on 05/2006 joten siellä voinee sitten olla ihan kumpi tahansa... Pitääpä nykäistä umpio irti ennen polttimoiden tilaamista.
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        #4
        luulisi tuolla D1S olevan, minulla on 01/2006 ja on D1S.

        Comment

        • Tenttu
          Bimmer Rookie
          • Dec 2007
          • 86
          • Joensuu

          #5
          Itsellä valmistunu 9/2005 ja d1s. Tuon polttimon tyypin näki pyöräyttämällä sen pyöreän luukun auki umpion päältä.
          e70 x5 sd -08
          e21 323i m50 turbo -79
          kp60 4a-gte -78

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #6
            Joo ei sitä umpioa tartte irrottaa todetakseen polttimotyyppi. se polttimo onnistuu vaihtaakki ilman irrotusta mutta melkeen helpompi käyttää vähä ulkona kolostaan niin saa tiloja sinne.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Kissvesala View Post
              se polttimo onnistuu vaihtaakki ilman irrotusta
              ei onnistu ei
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Moonshine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1018
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by Tenttu View Post
                Itsellä valmistunu 9/2005 ja d1s. Tuon polttimon tyypin näki pyöräyttämällä sen pyöreän luukun auki umpion päältä.
                Tämä oli kokolailla helpompi tapa eli tosiaan umpion päältä se pieni korkki auki ja sieltä kurkisti ymmärtääkseni d1s:

                Click image for larger version

Name:	530xda_xenon.jpg
Views:	1
Size:	49.0 KB
ID:	4828772

                Ja tuosta x-tremevision vs muut väännän uuden topicin niin tulee ehkä keskusteltua paremmin topicin mukaisesti.
                "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  #9
                  Mulla paloi poltin kuskin puolelta, otin irti ja se oli tyyppiä D2S. Ostin 2 uutta poltinta tilalle ja vaihdoin kuskin puolen ensin.

                  Sitten siirryin kartturin puolelle ja siellä olikin D1S...

                  Auto on vm04. Veikkaan että umpioon käyvät D2S:t koska asennus oli kuskin puolelle napakka kun taasen kartturin puolella poltin oli löyhästi umpiossa.

                  Mutta voisko tässä prkl olla vaihdettu umpio toiselle puolelle ja erilainen kuin toiselle?

                  Onko tämä osa sytytin? Tämä on D1S:n osa, poltin meni rikki irroitusvaiheessa jostain syystä. Kartturin puolelle pitäs nyt saada D2S kiinni mutta tarvisi tuon ko osan jostain. Onko se siis sytytin ja mitä maksaa ja saako muualta kuin marmorilta?
                  Last edited by revote; 12-07-2019, 12:37.
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • Kert
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 108
                    • Vantaa

                    #10
                    Sen polttimon tyypin näkee ihan olkopuoleltakin, ei tarvitse edes konepeltiä avata.
                    Linssin kehyksessä lukee polttimon tyypi.
                    E60 525i (09/2004)
                    Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

                    Comment

                    • Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

                      #11
                      No tuo merkintä ei kyllä totuuttaa kerro. Konepellin kyllä joutuu aukaiseen että näkee oikean polttimotyypin.

                      Oisko se revotella tosiaan umpio vaihtunut jossain vaiheessa. Helpoin kun ostat samanlaisen polttimon mikä siellä oli. Kun tuo sytytinhän on polttimossa d1s:ssä, ja d2s erillään.

                      E: Tai käytät suosiolla umpiot irti ja takaluukut auki että näet mitä se umpio on syönyt. Irroitus ei kyllä ole paha homma...
                      Last edited by Mikiis; 04-07-2016, 22:53.
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        #12
                        Originally posted by Mikiis View Post
                        No tuo merkintä ei kyllä totuuttaa kerro. Konepellin kyllä joutuu aukaiseen että näkee oikean polttimotyypin.

                        Oisko se revotella tosiaan umpio vaihtunut jossain vaiheessa. Helpoin kun ostat samanlaisen polttimon mikä siellä oli. Kun tuo sytytinhän on polttimossa d1s:ssä, ja d2s erillään.

                        E: Tai käytät suosiolla umpiot irti ja takaluukut auki että näet mitä se umpio on syönyt. Irroitus ei kyllä ole paha homma...
                        Mulla on ollut molemmat umpiot irti tässä polttimoiden vaihdon aikana. Mitä sieltä pitäisi nyt sitten niinkuin katsella/tarkistaa?
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • revote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1886
                          • Hollola

                          #13
                          Originally posted by Mikiis View Post
                          No tuo merkintä ei kyllä totuuttaa kerro. Konepellin kyllä joutuu aukaiseen että näkee oikean polttimotyypin.
                          Mitä olen aiheesta lueskellut niin kyllä on salatiedettä tämä oikean polttimotyypin selvittäminen. Varsinkin, jos umpion merkintä ei kerro totuutta...

                          Vai onko niin ett jengi laittaa vääriä polttimoita laiskuuttaan tai säästämismielessä tjt.
                          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                          Comment

                          • -rik
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 827
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Kyllä mulla on ainaki natsannu aina tuon merkinnän kans neljässä eri auton umpiossa. (03/2004, 03/2005, xx/2009, 09/2006)
                            Last edited by -rik; 05-07-2016, 15:41.
                            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                            Comment

                            • revote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1886
                              • Hollola

                              #15
                              Tsekkasin umpiot, Hella niissä lukee mutta ei muuta. Tämä siis etupinnassa, konehuoneen puolelle en ole vielä kurkannut.
                              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎