Boksi sijaitsee takapenkin ja varapyöräkotelon välissä. Näkee jo takapenkin lähellä kun nostaa takaluukun pohjassa olevia "levyjä". Samalla näkee jo ilman isompaa purkamista sarjanumeron.
Ilmeisesti nämä sijaitsevat eri paikoissa onko E60 vai E61. :think
Ihan perus juottamalla. Nyt on toiminut kesästä saakka ilman ongelmia. Kerran 400 km:n matkalla sekunniksi katkesi ääni, mutta se sattoi johtua kllä ihan mistä muustakin.
Vieläkin kuumailmajuotin hankkimatta. Sillä pystyisi kera pastan korjaamaan pienimmätkin IC:t.
Mutta, hankalia tapauksia nämä ovat. Toinen moduli vaatii vielä uuden läpikäynnin, että saisi kunnolla henkiin.
Jos jollakin lähinurkilla on tuollainen rikkinäinen/menossa rikki, mielelläni sitä tutkailisin.
Ei olisi kallis kokeilu, jos uudelleen tinaamalla kuntoon saa.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Ihan perus juottamalla. Nyt on toiminut kesästä saakka ilman ongelmia. Kerran 400 km:n matkalla sekunniksi katkesi ääni, mutta se sattoi johtua kllä ihan mistä muustakin.
Vieläkin kuumailmajuotin hankkimatta. Sillä pystyisi kera pastan korjaamaan pienimmätkin IC:t.
Mutta, hankalia tapauksia nämä ovat. Toinen moduli vaatii vielä uuden läpikäynnin, että saisi kunnolla henkiin.
Jos jollakin lähinurkilla on tuollainen rikkinäinen/menossa rikki, mielelläni sitä tutkailisin.
Ei olisi kallis kokeilu, jos uudelleen tinaamalla kuntoon saa.
Voin toimittaa ton meidän E60:n boksin sulle, jos haluut tutkailla.
Älkää vain menkö näitä uudempia ohjainlaitteita uunittamaan, tällöin menetetään loputkin korjausmahdollisuudet. Mm. Ccc, cic ja mulf ovat toki korjattavissa mutta ei aivan perustekniikoilla tai välineillä.
Älkää vain menkö näitä uudempia ohjainlaitteita uunittamaan, tällöin menetetään loputkin korjausmahdollisuudet. Mm. Ccc, cic ja mulf ovat toki korjattavissa mutta ei aivan perustekniikoilla tai välineillä.
Minulle tuo uunitus on kyllä hämärää puuhaa. Eikös nämä viat osaltaan ainakin johdu puhtaan tinan käyttämisestä ja sen sulamispistehän on yli 200 C, joka kyllä grillaa aika helkutin monta komponenttia lopullisesti tuolta piirilevyltä.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Tietokonepuolelta vain jäänyt mulle tuo uunittaminen kun alkaa emolevyssä olla ongelmia jossain muualla kuin elkoissa niin kymmen minuuttinen uunissa foliokääreessä on aina tinannut kylmäjuotokset umpeen takaisin.
Varsinkin audio / telekommunikaatio ohjainlaitteissa käytetään nykyisn myös ajoneuvotekniikassa BGA piirejä (Ball Grid Array) jotka siis kiinnittyvät piirin pohjassa olevista nystyröistään tinapalloilla piirilevyyn. Uunittaminen tai huolimaton kuumailmajuottaminen voivat helposti aiheuttaa pallojen välille oikosulkuja joita ei mitenkään voida piirin alta havaita jolloin kytkettäessä levylle virta voi aiheutua piirin tai oheiskomponettien lopullinen tuhoutuminen.
Radio pätkii varsinkin auton ollessa kylmä. Lämpimänä pätkii enää lähinnä liikenne valoissa. Onko syytä siis olettaa, että vika on tuossa MULFissa? Otin siitä johtonipun irti eli paikalle jäi antennijohto ja optinen kaapeli.
Tämä ei vaikuttanut autoon mitenkään. Olisiko pitänyt jotain muutakin irroittaa? Vai olisko vika sittenkin jossain muualla?
Tuo kaveri väittää saaneensa pätkimisongelmaisen MULF-moduulin toimimaan flässäämällä WinKFP:llä uuden firmwaren. Pitäis varmaan kokeilla jossain kohtaa tuolle vanhalle purkille josko siitä saisi vielä soivan pelin...
...tu, nyt vasta huomasin tuon. Itsellä tuo ihana MULF (juuri hankitussa E87:ssa) toimi pienen hetken. Aluksi juottelin sitä, ilman tulosta ei muutosta. Sitten uunitin sen, kun meinasi mennä hermot. Ei vaikutusta. Sitten vähän kovempaa uunitusta, sammui täysin, ei syttynyt enää edes kuituvalo, mikä syttyi vielä aikaisemmin.
Veikkaan, että, jos ilman noita em olisi ensin laittanut pakkaseen ja sitten flashannut sen, olisi saattanut herätä henkiin. Nyt liian myöhäistä. Arvon nyt koko ajan ostanko MULF2:n vai otanko riskin ja ostan tuollaisen ykkösen. Perusmulfin hyöty olisi se, että silloin auto olisi varmaan Ista/P:n kannalta oikea, ja koko auton flashaus menisi helpommin.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
No en tiiä, oon noita mulffeja muutaman flässänny ja ykskään ei oo korjaantunut. Otanta on kyllä olematon, voi tuo jossain tilanteessa toimiakkin.
Juu, päätin jo melkein jättää tuon Mulf- kortin käyttämättä. Kysäsen yhdeltä kaverilta huomenna Saksassa, millä lähtisi, jos kerkiän poiketa. Jos ei pilkkahinnalla myy, tilaan tuon MULF2:n.
Ainoa kysymysmerkki on mitä Ista/P tuumaa moisesta purkista. No, se on sen ajan ongelma.
Edit: ei tuollainen ohjelmoinnilla henkiin herättäminen sinällään mitään huuhaa touhua ole. Aikoinaan sekä Audin TT ja ainakin Viton mittaristossa oli yksi piiri, joka ohjelmointilaitteen virheen takia ohjelmoitiin alun perin väärillä parametreillä, Noisa vika ilmeni niin, että kylmänä ei toiminut, mutta lämpinä taasen ok. Korjaus tosin oli koko piirin vaihto, muta periaatteessa ohjelmoimalla olisi saanut ihan saman aikaiseksi.
Comment