Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e60 xi ostamassa??Neuvoja kaivataan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17562
    • Turku

    #16
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Itse asiassa tarjontaa löytyy jopa enemmän nelivetoon, kun lähes kaikki 300 sarjalaisen vanteet ja uudempien 500 sarjalaisten vanteet sopii. Eli siis ET35-40 vanteet menee heittämällä alle ja taakse voi laittaa leveämmät, kunhan on profiilit oikein...
    Eikös uudempien 5-sarjalaisten vanteissa ole 2mm isompi pulttikoko?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by Laku View Post
      Eikös uudempien 5-sarjalaisten vanteissa ole 2mm isompi pulttikoko?

      Juu, mutta eihän se mitään haittaa, kun kartiot on samat.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Pola
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 64
        • Hamina

        #18
        Mitenhän tarkkaa on tuon vierintäkehän kanssa? Tuohan heittää ja vakiorenkailla, siis etu- ja takapyörien välillä.
        E60 530 xdA -06

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2328
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by Pola View Post
          Mitenhän tarkkaa on tuon vierintäkehän kanssa? Tuohan heittää ja vakiorenkailla, siis etu- ja takapyörien välillä.
          Olen kuullut maahantuojan tekniseltä edustajalta, että x-drive-bemujen jakolaatikoiden tuhoista valtaosa on johtunut etu- ja taka-akselin renkaiden vierintäkehän erosta. Tarkoittaa niitä yksilöitä, jotka alkavat vonkumaan ja ulvomaan alle 200tkm ajomäärillä. Suositellaan kuulemma mahdollisimman tasaista settiä etu- ja takapään osalta. Tuhot ei kuulemma näy ensimmäisellä eikä toisella kymmenellätuhannella kilometrillä, mutta 100-200tkm ajomäärä eriparisella rengastuksella jäytää jakolootan hiljalleen vaihtokuntoon. Tätä tarjoavat selitykseksi sille, miksi toiset yksilöt ovat äänetömiä vielä 300tkm jälkeenkin ja jotkut harvat alkavat ulvomaan jo 100tkm jälkeen.

          Siihen en ota kantaa, onko tuo heidän propagandaansa vai oikeaa faktaa, mutta näin on sanottu. En tunne niin hyvin jakolaatikon sisälöä. Sen verran levottomaksi tuo kommentti minut kuitenkin teki, että pyrin pitämään autossani mahdollisimman tasaisia settejä aina. Ja aina samaa kokoa edessä ja takana.

          Täytyy muistaa, että sätöservon vikaantuminen on eri asia. Se on selvästi suunniteltu liian heikoksi, eikä käsittääkseni liity mitenkään renkaiden eriparisuuteen.
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • jjamsa
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 82
            • Tampere

            #20
            Mulla on tallissa ylimääräiset M135 orkkisvanteet. Oli alla 530xd e61 LCI, joka meni lunariin kaksi kuukautta sitten. Niissä on kaksi kesää ajetut Hankookit (18/245/40).

            Olin ajatellut siirtää kumit uusiin vanteisiin, jotka tuli nykyisen auton mukana. Mutta jos kiinnostaa, niin ota yhteyttä. Katsotaan löytyykö kummallekin sopivia kauppaehtoja. Nykyisen auton kesärenkailla ajan vielä enskesän.
            F11 530xd -11
            ___
            E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
            + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎