Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kumi palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bittivirhe
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 496
    • Pohjois-Savo

    #16
    Originally posted by e46touring View Post
    Löisin vetoa että kampiakselin nokasta hihnapyörä siltä on pettänyt.
    pikku peilillä näkee siitä muovien välistä.
    minkä ikäisestä autosta lienee kyse ?
    kilometrien perusteella F sarjaa ? vai ??

    Ja noista E60/61 LCI malleista kuulon perusteella polton arvionti onkin astetta vaikeampi.
    pre LCI polton aikana humisee todella selvästi.

    polton tapahtuessa haju pakoputkesta on ehkä mädän kananmunan luokkaa ts. rikkivetyä ilmassa?
    Vm. 2011 F11, mittarissa tosiaan alle 53000. Ja haju on tosiaan kuin kumia polttaisi, ei mikään mätä kananmuna.
    G05 45e
    ex: F11 530d xDrive
    ex: E84 X1 xDrive 25d

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3102

      #17
      Originally posted by bittivirhe View Post
      Vm. 2011 F11, mittarissa tosiaan alle 53000. Ja haju on tosiaan kuin kumia polttaisi, ei mikään mätä kananmuna.
      en mä ole muuta hajua pdf polton aikana havainnu kuin kumin käryä. sama oli edellisessäkin autossa 520d e60 2008:ssa.
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • bittivirhe
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 496
        • Pohjois-Savo

        #18
        Originally posted by poke View Post
        en mä ole muuta hajua pdf polton aikana havainnu kuin kumin käryä. sama oli edellisessäkin autossa 520d e60 2008:ssa.
        Googlailin ja hajua kuvataan monin tavoin, muutama puhuu palaneen kumin hajusta, yksi haisunäädästä ja mikä mistäkin. Kuvailtiin myös jotain imelää tuoksua ja sellaista kyllä havaitsin matkan aikana parissa risteyksessä.

        Saattaisi siis olla dpf-poltosta johtunut kärytys eli otanpa huomenna ja lähden asioille, siinähän tuo sitten laukeaa tielle jos on lauetakseen.
        G05 45e
        ex: F11 530d xDrive
        ex: E84 X1 xDrive 25d

        Comment

        • tovayryn
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 464
          • Kajaani

          #19
          Kyllä tossa pre-lcissä ainaki haisee kumi ja käryää, mut mitään ei käryä konehuoneen puolella sit ku sinne työntää nokkansa.
          MB W164
          ex: //DTM535

          Comment

          • bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 496
            • Pohjois-Savo

            #20
            Ei tuo nyt pienellä lenkillä ainakaan hajonnut, ei kyllä polttokaan mennyt päälle kun ei ehtineet lämmöt nousta pätkäajossa. Huomenna luvassa pitempi "testi".
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3102

              #21
              Originally posted by bittivirhe View Post
              Ei tuo nyt pienellä lenkillä ainakaan hajonnut, ei kyllä polttokaan mennyt päälle kun ei ehtineet lämmöt nousta pätkäajossa. Huomenna luvassa pitempi "testi".
              Ei se poltto joka kerta päälle mene, kun kone on lämmöissään. Itse olen huomannu että n. 1kerta/tankillinen tekee polton. Voihan se olla kilsoistakin kiinni? Omassa on nyt 64tkm taulussa.
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • alttu
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 519
                • Nummela

                #22
                Kyllä kuvailtu haju viittaa polttoon. Itelläkin kaikissa kolmessa ajoittain samanlainen haju ilmennyt pysähtyessä enkä mitään hihnoja/pyöriä ole koskaan vaihtanut. Ja nimenomaan palaneen kumin katku...
                F15 30d ///M-SPORT
                Ex.
                F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                Comment

                • bittivirhe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 496
                  • Pohjois-Savo

                  #23
                  Reilu tunti körötelty, ei ongelmia eikä perille päästyä mitään käryjäkään eli lienee ollut tuosta kesken jääneestä poltosta kyse.

                  Onko ajonopeudella merkitystä polton alkamiseen (jossain puhuttiin n. 50 km/h nopeudesta) vai alkaako poltto aina tarvittaessa moottorin ollessa riittävän lämmin? (Mietin vaan kun kulutus oli äsken ajotietokoneen mukaan 6.0 l/100 km eikä varmaan ole koskaan ollut noin pieni.. että onko tuo poltto ollut "jonossa" jo pitkään ja DPF "tukossa".)

                  Kiitos keskusteluun osallistuineille, eipähän tullut turhaan ajettua pajalle.
                  G05 45e
                  ex: F11 530d xDrive
                  ex: E84 X1 xDrive 25d

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #24
                    Originally posted by bittivirhe View Post
                    Reilu tunti körötelty, ei ongelmia eikä perille päästyä mitään käryjäkään eli lienee ollut tuosta kesken jääneestä poltosta kyse.

                    Onko ajonopeudella merkitystä polton alkamiseen (jossain puhuttiin n. 50 km/h nopeudesta) vai alkaako poltto aina tarvittaessa moottorin ollessa riittävän lämmin? (Mietin vaan kun kulutus oli äsken ajotietokoneen mukaan 6.0 l/100 km eikä varmaan ole koskaan ollut noin pieni.. että onko tuo poltto ollut "jonossa" jo pitkään ja DPF "tukossa".)

                    Kiitos keskusteluun osallistuineille, eipähän tullut turhaan ajettua pajalle.
                    Polttohan alkaa vasta kun filtterin aiheuttama vastapaine kasvaa rajan x yli ja moottori on riittävän lämmin. Jos siellä juuri oli poltto niin kyllä sillä jonkinmatkaa joutuu ajelemaan että poltto käynnistyy uusiksi..

                    Joku jolla asiasta jotain kokemustakin voisi täsmentää.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #25
                      Näin talvisaikaan sen haju tulee tiesuolasta ja sen mukana kulkeutuneesta *askasta joka palaa siellä pakoputken päällä...
                      Normaalisti ei haise mutta poltto nostaa lämpötilan niin isoksi että alkaa haisemaan...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

                        #26
                        Kyllä tulee välillä täälläkin tuo sulan kumin haju nokkaan kun auton pysäyttää ja sammuttaa..En ole edes sen koommin vaivautunut tutkimaan mistä voisi johtua.
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                        S1000rr 2010 Thunder grey

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎