Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 virrankulutus valmiustilassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • handoo
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 11
    • Rauma

    E61 virrankulutus valmiustilassa

    Morjensta.
    Vaimokkeella on E61 530D, vm 2004 ja sen kanssa virrankulutusongelma auton ollessa "valmiustilassa". Akku kuluu todella nopsaan niin tyhjäksi ettei jaksa startata. Esim. kauppareissun aikana saattaa olla tyhjentynyt.
    Mittailin tuossa noita kulutuksia ja kun ovet on kiinni ja lukossa, on kulutus n. 8,5 ampeeria joidenkin minuuttien ajan ja sen jälkeen se putoaa 4,5 ampeeriin. Parikymmentä minuuttia kun kuluu, putoaa kulutus 0,02 ampeeriin.

    Vaimokkeen mielestä starttausongelmat ovat tulleet samoihin aikoihin kun valokatkaisimessa on alkanut vilkkua vihreä valo. Sen huomasin etteivät kääntyvät ajovalot käänny enää.
    Toinen vinkki on että "Restrain system faulty" ilmoitus tulee useasti, olen sen kuitannut aina pois ja jonkin ajan päästä se tulee takaisin. Tosin tämä tulee yleensä silloin kun on yritetty startata, eikä auto jaksa käynnistyä.

    Eli voiko vika olla esim. valomoduulissa ja missä sellainen sijaitsee?
    Vai voiko tuo "Restrain system faulty" aiheuttaa jotain häikkää jonnekin?

    Kitoos...

    ...Niin ja lisätään sen verran, että en tiedä vaikuttaako se jotain johonkin, muttei Inpalla saa yhteyttä valomoduuliin.

    ... Edit 2... Kun tämän aiheen kirjoitin tuossa suoraan mittauksien yhteydessä en ajatellut asiaa sen tarkemmin, mutta... Voiko tuollainen kulutus saada akun ihan tosissaan niin tyhjäksi ettei auto enää starttaa?
    Akku on mitattu liikkeessä ja on kuulemma kunnossa, auto lataa normaalisti ja akku on tosissaan melko tyhjä kun yrittää startata (penkit ja ratti liikkuu laiskasti kun laittaa virrat päälle).
    Last edited by handoo; 03-01-2014, 13:18.
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2979
    • Uusimaa

    #2
    Tuo virrankulutus on ihan normaalia, ei tuosta akku tyhjene.
    Veikkaan akkukaapelin liitosta (taka-akselin yläpuolella auton pohjassa).
    Kannattaa korjata aika pian, akku ei nimittäin tykkää hyvää siitä, että sitä puretaan koko ajan melkein tyhjäksi.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • handoo
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 11
      • Rauma

      #3
      Originally posted by jaki View Post
      Tuo virrankulutus on ihan normaalia, ei tuosta akku tyhjene.
      Veikkaan akkukaapelin liitosta (taka-akselin yläpuolella auton pohjassa).
      Kannattaa korjata aika pian, akku ei nimittäin tykkää hyvää siitä, että sitä puretaan koko ajan melkein tyhjäksi.
      jos tarkoitat tuota plussa-kaapelin läpivientiä niin se on aikalailla juuri uusitun näköinen. Eikös näistä ollut joku kampanjakin :think

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by handoo View Post
        jos tarkoitat tuota plussa-kaapelin läpivientiä niin se on aikalailla juuri uusitun näköinen. Eikös näistä ollut joku kampanjakin
        Juuri sitä ja tarkoitit varman, että on puhdas auton alla. Kontissa kaikki voi olla ook, mutta täysmätä auton alla.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • handoo
          Newbiemmer
          • Mar 2013
          • 11
          • Rauma

          #5
          Originally posted by jaki View Post
          Juuri sitä ja tarkoitit varman, että on puhdas auton alla. Kontissa kaikki voi olla ook, mutta täysmätä auton alla.
          Näytti olevan ihan ok.
          Tein tuossa uusia kenttäkokeita ja tarkemmat kulutuslukemat oli ovien sulkemisen jälkeen seuraavanlaiset:
          8,5 ampeeria 12 minuuttia, takakopan pohjalta kuuluu naksahdus, sen jälkeen 4,5 ampeeria 18 minuuttia, eli koko valmiustila kestää n. puoli tuntia.
          Onko tuo normaalia, muistan kuulleeni että valmiustila on luokkaa 18 minuuttia?
          Tuli vaan sellanen mieleen että onko tuo ensimmäinen 12 minuutin valmiustila joku ylimääräinen, jota ei kuuluisi olla? Joku kuka näitä on mittaillut voisi valaista...

          Niin ja jos joku vinkkaisi missä tuo valomoduuli sijaitsee niin voisin sitäkin vilkaista...

          Comment

          • bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 541
            • Pohjois-Savo

            #6
            Originally posted by jaki View Post
            Tuo virrankulutus on ihan normaalia, ei tuosta akku tyhjene
            Noista tulee yhteensä n. 3 Ah eli ihan huomattava sähkömäärä kuitenkin. Ei tietysti täyttä akkua tapa, mutta isolta kuulostaa (kun en bemarista vielä paljoa tiedä). Mikä noin paljon vie virtaa? 8.5 A tekee toista sataa wattia.
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              E60:ssä nukahtaminen tapahtuu kahdessa vaiheessa ja kestää aika tarkallen 30min ennen kuin nukahtaa täysin, ja silloin kulutus pitäisi olla luokkaa .0.1-0.02A. Eli mittaustuloksesi on ihan normaali.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • handoo
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 11
                • Rauma

                #8
                Originally posted by Rahu View Post
                E60:ssä nukahtaminen tapahtuu kahdessa vaiheessa ja kestää aika tarkallen 30min ennen kuin nukahtaa täysin, ja silloin kulutus pitäisi olla luokkaa .0.1-0.02A. Eli mittaustuloksesi on ihan normaali.
                Ok. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, tein tämän kysymyksen sen enempiä ajattelemati heti autoa mittailtuani Ei tuo kulutus lyhyen matematiikkani mukaan pitäisi akkua tyhjäksi kuluttaa.
                Anyway, vaihdoin nyt kuitenkin toisen akun, kun kaverilla oli samanlainen akku ylimääräisenä ja ainakin eilen illalla ja tänään aamulla starttasi ihan reippaasti.
                Jumaleissön jos tuo akku on syyllinen, niin pitää muutama valittu sana kertoa sen testanneelle akkupuljulle
                Merkkiliikekin tuota autoa päivän ihmetteli ja he osasivat sen perusteella kertoa, että auto kuluttaa virtaa kun sen sammuttaa.
                No, toivottavasti tämä ongelma ratkesi tuolla akun vaihdolla :think

                Kysyn sitä vielä tässä kun en viitsi uutta threadia tehdä, että johtuukohan tuo kurvivalojen toimimattomuus ja valokatkaisijan vihreän valon vilkkuminen tuosta valomoduulista ja missä tuo moduuli sijaitsee autossa?
                Niin ja toisen puolen "ripsivalo (tai mikä lie)" ei pala ja molemmat angelit ovat lopettaneet toimintansa lähiaikoina, eri aikaan kylläkin. Inpa ei saa yhteyttä valojen ohjainlaitteeseen.

                Comment

                • Jarppa63
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 760
                  • Kerava

                  #9
                  Muista sitten koodata uusi / vaihdettu akku autoon.
                  Jarppa
                  BMW i4M50 individual -23
                  exiä: BMW 545e -21
                  BMW F33 435xd -15
                  M550xd-12
                  e93 330da -08
                  Dodge Stealth RT/TT -91
                  Ford Thunderbird SC -91
                  Olds Supreme avo -71
                  Chevy Chevelle 2d HT -72

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎