Morjensta.
Vaimokkeella on E61 530D, vm 2004 ja sen kanssa virrankulutusongelma auton ollessa "valmiustilassa". Akku kuluu todella nopsaan niin tyhjäksi ettei jaksa startata. Esim. kauppareissun aikana saattaa olla tyhjentynyt.
Mittailin tuossa noita kulutuksia ja kun ovet on kiinni ja lukossa, on kulutus n. 8,5 ampeeria joidenkin minuuttien ajan ja sen jälkeen se putoaa 4,5 ampeeriin. Parikymmentä minuuttia kun kuluu, putoaa kulutus 0,02 ampeeriin.
Vaimokkeen mielestä starttausongelmat ovat tulleet samoihin aikoihin kun valokatkaisimessa on alkanut vilkkua vihreä valo. Sen huomasin etteivät kääntyvät ajovalot käänny enää.
Toinen vinkki on että "Restrain system faulty" ilmoitus tulee useasti, olen sen kuitannut aina pois ja jonkin ajan päästä se tulee takaisin. Tosin tämä tulee yleensä silloin kun on yritetty startata, eikä auto jaksa käynnistyä.
Eli voiko vika olla esim. valomoduulissa ja missä sellainen sijaitsee?
Vai voiko tuo "Restrain system faulty" aiheuttaa jotain häikkää jonnekin?
Kitoos...
...Niin ja lisätään sen verran, että en tiedä vaikuttaako se jotain johonkin, muttei Inpalla saa yhteyttä valomoduuliin.
... Edit 2... Kun tämän aiheen kirjoitin tuossa suoraan mittauksien yhteydessä en ajatellut asiaa sen tarkemmin, mutta... Voiko tuollainen kulutus saada akun ihan tosissaan niin tyhjäksi ettei auto enää starttaa?
Akku on mitattu liikkeessä ja on kuulemma kunnossa, auto lataa normaalisti ja akku on tosissaan melko tyhjä kun yrittää startata (penkit ja ratti liikkuu laiskasti kun laittaa virrat päälle).
Vaimokkeella on E61 530D, vm 2004 ja sen kanssa virrankulutusongelma auton ollessa "valmiustilassa". Akku kuluu todella nopsaan niin tyhjäksi ettei jaksa startata. Esim. kauppareissun aikana saattaa olla tyhjentynyt.
Mittailin tuossa noita kulutuksia ja kun ovet on kiinni ja lukossa, on kulutus n. 8,5 ampeeria joidenkin minuuttien ajan ja sen jälkeen se putoaa 4,5 ampeeriin. Parikymmentä minuuttia kun kuluu, putoaa kulutus 0,02 ampeeriin.
Vaimokkeen mielestä starttausongelmat ovat tulleet samoihin aikoihin kun valokatkaisimessa on alkanut vilkkua vihreä valo. Sen huomasin etteivät kääntyvät ajovalot käänny enää.
Toinen vinkki on että "Restrain system faulty" ilmoitus tulee useasti, olen sen kuitannut aina pois ja jonkin ajan päästä se tulee takaisin. Tosin tämä tulee yleensä silloin kun on yritetty startata, eikä auto jaksa käynnistyä.
Eli voiko vika olla esim. valomoduulissa ja missä sellainen sijaitsee?
Vai voiko tuo "Restrain system faulty" aiheuttaa jotain häikkää jonnekin?
Kitoos...

...Niin ja lisätään sen verran, että en tiedä vaikuttaako se jotain johonkin, muttei Inpalla saa yhteyttä valomoduuliin.
... Edit 2... Kun tämän aiheen kirjoitin tuossa suoraan mittauksien yhteydessä en ajatellut asiaa sen tarkemmin, mutta... Voiko tuollainen kulutus saada akun ihan tosissaan niin tyhjäksi ettei auto enää starttaa?
Akku on mitattu liikkeessä ja on kuulemma kunnossa, auto lataa normaalisti ja akku on tosissaan melko tyhjä kun yrittää startata (penkit ja ratti liikkuu laiskasti kun laittaa virrat päälle).
Comment