Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530D vm04 herjaa "fuel pump fault"

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jkorkka
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 4
    • Oulu

    E61 530D vm04 herjaa "fuel pump fault"

    Bmw alkoi herjata ajon jälkeen "fuel pump fault". Auto pysyi edelleen käynnissä ja vika koodi hävisi kun sammutin ja käynnistin uudelleen. Pari viikkoa se toimi normaalisti . Viikko sitten normi ajon jälkeen se ei enään käynnistynyt ja taas herjaa "fuel pump fault". Polttoainepumppu käynnistyy kun laittaa suoraan virtaa sille. "Ekp moduulille" tulee jännite mut pumpulle se ei anna jännitettä.

    Olisko mahdollista, että kyseinen moduuli olisi rikki vai voisko vika juontaa paineanturilta jakotukinpäästä?
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Jkorkka View Post
    Bmw alkoi herjata ajon jälkeen "fuel pump fault". Auto pysyi edelleen käynnissä ja vika koodi hävisi kun sammutin ja käynnistin uudelleen. Pari viikkoa se toimi normaalisti . Viikko sitten normi ajon jälkeen se ei enään käynnistynyt ja taas herjaa "fuel pump fault". Polttoainepumppu käynnistyy kun laittaa suoraan virtaa sille. "Ekp moduulille" tulee jännite mut pumpulle se ei anna jännitettä.

    Olisko mahdollista, että kyseinen moduuli olisi rikki vai voisko vika juontaa paineanturilta jakotukinpäästä?
    joko EKPM moduli tai pumppu sökönä. Veikkaisin pumppua.
    ethän syöttänyt jännitettä moottorille EKPM moduli kytkettynä ?
    moottorilta irroitettuna tuo ei syötä mitään jännitettä. Pumppua ohjataan PMW signaalilla

    Jos modulia tarvitset niin löytyy hyllystä. ja vaatii koodauksen toimiakseen.
    Kysy Clavurionilta apuja ao. hommaan
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Jkorkka
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 4
      • Oulu

      #3
      Originally posted by e46touring View Post
      joko EKPM moduli tai pumppu sökönä. Veikkaisin pumppua.
      ethän syöttänyt jännitettä moottorille EKPM moduli kytkettynä ?
      moottorilta irroitettuna tuo ei syötä mitään jännitettä. Pumppua ohjataan PMW signaalilla

      Jos modulia tarvitset niin löytyy hyllystä. ja vaatii koodauksen toimiakseen.
      Kysy Clavurionilta apuja ao. hommaan
      Pumppu oli irroittettuna autosta kun annoin siihen virtaa ja se käynnistyi. Mittasin jännitettä virrat päällä suoraan pumpulta kun oli vielä paikallaan eikä anna kuin 1,7v

      Comment

      • Jkorkka
        Newbiemmer
        • Jan 2014
        • 4
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Jkorkka View Post
        Pumppu oli irroittettuna autosta kun annoin siihen virtaa ja se käynnistyi. Mittasin jännitettä virrat päällä suoraan pumpulta kun oli vielä paikallaan eikä anna kuin 1,7v

        Pumppu alkoi toimimaan kun purin ekp moduulin ja raaputin piirilevyn kiinnikeruuvien alustat puhtaaksi. Oli aika hapettuneet. Liekkö tällä merkitystä mut toimii kuitenkin toistaiseksi.

        Comment

        • Jkorkka
          Newbiemmer
          • Jan 2014
          • 4
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Jkorkka View Post
          Pumppu alkoi toimimaan kun purin ekp moduulin ja raaputin piirilevyn kiinnikeruuvien alustat puhtaaksi. Oli aika hapettuneet. Liekkö tällä merkitystä mut toimii kuitenkin toistaiseksi.
          Taas herjaa "fuel pump" Toimi siihen asti kun tuli pakkaset. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?
          Ei viitsisi vaihtaa dieselpumppua tai ekp moduulia, jos ei sieltä johdukaan. Mikä muu voisi saada tällaisen vaivan aikaiseksi?

          Comment

          • GT-555
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 183
            • etelä

            #6
            Akku oli tyhjennyt yön aikana ja nyt apuvirralla ei millään käyntiin. Herjaa fuel pumppia. Tankki aikalailla tyhjä ja oli ajatus aamulla heti ajella tankille kun lähtee liikkeelle. Voisko olla vaan vettä sen verran seassa että jäätää?
            Ja siis vm.05 530d
            e61 530da

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              #7
              .
              Polttoaineen vähyydestä ei tule vikakoodia.
              Luulisin, että jotain muuta häikkää nyt on.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • GT-555
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 183
                • etelä

                #8
                Originally posted by tuikku View Post
                .
                Polttoaineen vähyydestä ei tule vikakoodia.
                Luulisin, että jotain muuta häikkää nyt on.
                Onko pumpulle omaa sulaketta? Täytyy varovasti varmaan hinata se pari kilsaa lämpöseen halliin sulamaan nyt ekaksi. Ja katsoa se tarkka koodi minkä antaa.
                Last edited by GT-555; 27-12-2014, 11:16.
                e61 530da

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  #9
                  .
                  Pumpun 12v osaan varmasti on, mutta pumppua ohjataan PWM signaalilla, jolle e i ole sulaketta, eikä siihen saa tasavirtaa pukata kokeilumielessä.

                  Sulakkeen palamisesta ei yleensä tule myöskään vikakoodia.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • yrd3
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 163
                    • Ylistaro

                    #10
                    ihan tyhmyyttäni kyselen mut eihän vika voisi olla polttoainesuodattimessa? jos se on tukossa niin voisko siitä johtua nuo oireet?

                    Comment

                    • GT-555
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 183
                      • etelä

                      #11
                      Originally posted by yrd3 View Post
                      ihan tyhmyyttäni kyselen mut eihän vika voisi olla polttoainesuodattimessa? jos se on tukossa niin voisko siitä johtua nuo oireet?
                      Tämä selvisi sillä että hain kanisterilla dieseliä ja sitten se heräsi henkiin.
                      Eka vajaa kymmenen litraa kippasin niin ei käynnistynyt, meinasin että haetaan nyt toinen kannullinen niin sitten käynnisty.
                      Vikakoodeja ei pumpusta enää anna.
                      e61 530da

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #12
                        Jaahas, siihen hyytyi sigun Bemu. Ajosta keskelle katua pysähtyi ja fuel pump fault ilmestyi ruutuun. Mikäköhän tuli vai pumppu oikeesti sökö? Tankki aivan täynnä. No siellä se nyt on korjaamolla ihmeteltävänä. Eilen tarkastin vielä huoltokirjasta, niin polttoainesuodatin on vaihdettu mittarilukeman ollessa 96 tkm. Nyt siis taulussa 177 tkm. Voiko suodatin olla nyt niiin tukossa, että aiheuttaisi kyseistä herjaa?
                        Last edited by Fabsu; 03-02-2015, 08:30. Reason: Lisätty tekstiä
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • Fabsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1754

                          #13
                          Soitto tuli pajalta. Tankin sisäinen pumppu kuulemma sökö. 670 € loppulasku pa-suodattimen kanssa. Melko kallista...
                          Last edited by Fabsu; 05-02-2015, 16:07.
                          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                          e30 318i -88

                          Comment

                          • Fabsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1754

                            #14
                            Nyt sitten seuraava ongelma, johon olen kiinnittänyt huomiota parin päivän ajan. Kulutus vaikuttaa jotenkin kohonneen tuon polttoainepumpun hajoamisepisodin jälkeen. Mielestäni kulutusmittari painuu lähelle 20 litraa tosi helposti pienelläkin kaasunpainalluksella. Katselin tuossa niin ajotietokone näytti kulutukseksi 11,5litraa/100km! En ole koskaan saanut tätä viemään yli kymppiä. Mitäköhän osia sitten seuraavaksi vaihdellaan?
                            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                            e30 318i -88

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7524
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Originally posted by Fabsu View Post
                              Nyt sitten seuraava ongelma, johon olen kiinnittänyt huomiota parin päivän ajan. Kulutus vaikuttaa jotenkin kohonneen tuon polttoainepumpun hajoamisepisodin jälkeen. Mielestäni kulutusmittari painuu lähelle 20 litraa tosi helposti pienelläkin kaasunpainalluksella. Katselin tuossa niin ajotietokone näytti kulutukseksi 11,5litraa/100km! En ole koskaan saanut tätä viemään yli kymppiä. Mitäköhän osia sitten seuraavaksi vaihdellaan?
                              Hmm. Muistelisin että pa-pumpulle on adaptaatiot, nollattiinko ne?
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎