Elikkä tämmöisestä antaa vikakoodia? Puhallin toimii manuaalilla normaalisti, automaatti asennossa puhallin ei puhalla kuin pientä lehmän hönkää tuulilasille, muualle normaalisti. Minkä hintaisesta osasta on kyse, onko vaikea vaihtaa itse? Onko tämä Se ns siili??? Missä kyseinen osa sijaitsee? Niin ja autossa on Se laajennettu ilmastointi, jos ne nyt johonkin vaikuttaa. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
E60 huurteenpoisto anturi???
Collapse
X
-
-
Käytettyä anturia voi olla hankala saada kiinnittymään kunnolla/oikein tuulilasiin. BMW:n ohjeistuksen mukaan tuulilasin vaihdossa tuo fogging sensor pitäisi aina uusia.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
No voi v. Bmw merkkiliikkeen kautta auto kävi tuulilasin vaihdossa, tuskin tuota on silloin vaihdettu. Eivät ainakaan puhuneet asiasta mitään. Harmi kun tuota en tiennyt( en osannut sitä vaatiakkaan) Elikkä meinaat varmaankin että sitä peili mötikkää on hankala saada takaisin siihen liimattua?? jos sitä meinasit? Eli mitä meinaat "käytettyä anturia"?? uuden aattelin ostaa. Mutta onko muita vaihtoehtoja kuin lyödä lekalla tuulilasiin ja vaihtaa se samalla uuteen että saa uuden anturin samalla ??
Last edited by Toni L; 14-01-2014, 20:28.
Comment
-
Ei vaan itse anturi, joka on suoraan kiinni tuulilasissa. Anturissa on valmis liimapinta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Minulla kävi e91n kans auto viime keväänä huollon yhteydessä lasin vaihdossa Autocenterillä(valtuutettu bmw huolto).Sen jälkeen ilmastointi sekosi.Toimi manuaali asennossa ihan niinkuin sen halusikin toimivan mutta auto asennossa puhalteli ihan mitä sattuu.Siilin vaihdoin ja sillä ei ollut mitään vaikutusta asiaan.Mitään koodia ei kumminkaan syntynyt ja täten huolto ei myöntänyt virheitään.Minulta auto vaihtui vian kera eteen päin tässä välissä ja asia jäi selvittämättä mutta kaikki oireet viittasi kyllä tähän kyseiseen osaan.Osa olisi maksanut himpun yli sata eeroa.Originally posted by Toni L View PostEli voi olla v mäinen vaihtaa?? Voisko olla niinkin että vaihdatutin tuulilasin vuosi sitten eikä liike joka laittoi uuden tuulilasin paikalle niin ole laittanut anturin johtoja kiinni,stana?
Tämän vian penkomisesta on suht pitkä tredy tuolla 3-sarjalaisten osiossa.e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
Noinhan se on rahamiehilleOriginally posted by Clavurion View PostKäytettyä anturia voi olla hankala saada kiinnittymään kunnolla/oikein tuulilasiin. BMW:n ohjeistuksen mukaan tuulilasin vaihdossa tuo fogging sensor pitäisi aina uusia.
Me, säästäväiset, leikataan hyvin ohuella ja todella terävällä veitsellä vanha anturi irti lasista, putsataan Autoglymin liimanpoistoaineella jäämät pois, laitetaan kaksipuolista, paksua teippiä samankokoinen pala ja kohdistetaan uuteen lasiin
Teipin pitää olla n 3 mm pakusa, jotta se haistelee kosteuden oikealta korkeudelta lasista, ja se samalla toimii pienenä lämpöeristeenä ettei anturi ala näyttämään silakoita ja porkkanoita.
Jos anturi on mennyt rikki, on sattunut sellaisiakin, ebay.stä löytyy silloin tällöin uusiakin kohtuuhinnalla. Taas, jokainen harmaapäistenpappaklubin jäsenet muistaa, kun lehdessä kerroin aikoinaan tuon anturin vaihdosta
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Elikkä postataan vielä tämmöinen huomio kyseisestä vikakoodista mistä kerroin treedin otsikossa elikkä huurteenpoisto anturi, fogging sensor. Elikkä tänään laitoin automaatti ilmastoinnin päälle ja puhalsi tuulilasille ihan normaalisti , asetus idrivessä High. Ja ilmastointi pelasi mielestäni normisti, niinkuin sen luulen pelaavan. Elikkä paikallisessa liikkeessä kysyin asiasta tuulilasin vaihto ohjetta ( bmw valtuuttama huolto) niin tuumasivat että ky osaa ei tarvitse automaattisesti vaihtaa. Eli vikakoodi on aktiivinen ja palasi ne tarkistettuani. Eli ihmettelen mikä Tossa huurteenpoistossa ei toimi kun kerran hälytys palaa uudelleen, en mielestäni ole niin dille dong???? Ihmeellistä??
Comment
-
Tai niille, joilla on lasivakuutus ja lasia vaihdettaessa voi vaatia, että homma tehdään ohjeistuksen mukaan.Originally posted by jaki View PostNoinhan se on rahamiehille

Tämä nyt ei yllätä. Tuossa suora kuvakaappaus BMW korjausohjeista (TIS) koskien tuulilasin vaihtoa.Originally posted by Toni L View PostElikkä paikallisessa liikkeessä kysyin asiasta tuulilasin vaihto ohjetta ( bmw valtuuttama huolto) niin tuumasivat että ky osaa ei tarvitse automaattisesti vaihtaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Minullakin lasi vaihdettiin tuohon pikkutoukkaan merkkikorjaamon toimesta ja vakuutuksen piikkiin.Eipä vaihtunut sensori:(Vaan alkoi tämä reistailu..Merkki liikkeet(osa niistä)teettää lasien vaihdot joissain lasi pajoilla jollei heillä ole itsellä lasipalvelua..e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
Vakuutusyhtiöt taitavat olla haluttomia vaihtamaan osia. Omasta autosta (E60/LCI) vaihdettiin lasin lisäksi huurteentunnistin ja tuulilasin ylälista. Sade/valotunnistinta ei vaihdettu kun sen kiinnittämiseen sai erikseen kiinnitysaineen (Laakkosen koodi 61359248398). Olisivat saaneet vaihtaa tuulilasin sivulistatkin mutta laittoivat vanhat takaisin. Lasivakuutukseen meni maksettavaksi 1002,20 euroa, omavastuuseen satanen. Kallista on.
Comment
Comment