memebuy23buy

E61 530dA -06 Turbon öljyvuoto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    #16
    Miksiköhän LCI 535d:n huohotus on tehty ihan erilailla kuin LCI 530d:n?



    vs.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1336
      • Tornio

      #17
      hyvä kysymys.
      Olisiko tilan puute oikealla sivulla johon tupla turbo hässäkkä tulee.
      se tuo M57N koneen muovinen venttiilikoppa/ilman suodatin kotelo jossa huohotin sijaitsee ottaa paljon tilaa oikealta puolen konetta JOS kuvittelisi siihen tilaan vielä tupla turbot.
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • -rik
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 827
        • Rovaniemi

        #18
        Tämä lienee oikeanlainen? http://www.ebay.com/itm/Olabscheider...item485b33fec4

        Myynnissä näyttää olevan myös kokonainen paketti koteloineen: http://www.ebay.com/itm/NEU-OLABSCHE...item5aebf3341d

        Mutta lienee tuo eka rittävä jos ostaa, sopii tuonne vanhaan rasiaan?
        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4048
          • Turku

          #19
          Jos sulla on siellä se tamppoonimalli, niin muistaakseni kansi pitää myös vaihtaa.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2335
            • Uusimaa

            #20
            Sitähän minäkin jostain ulkomaanfoorumilta luin, että LCI:n brather-osanumero "11127794597" pitää sisällään vain kotelon, eikä minkäänlaista suodatinta. Kaipa tähän joku järkeenkäypä selitys tehtaalla on? Onkohan tässä mitään järkeä lähteä downgreidaamaan huohotinta vanhempaan versioon, eli siihen ns. välimallin vortexiin?

            Juu ja ilmasuodattimista olen smaa mieltä, että sinne ei koskaan kannata mennä laittamaan minkäänlaisia vapaavirtausviritelmiä! Vaikka tuossa ed.postauksen ohjeessani sellainen vaihdettiinkin. Joskus yli kymmenisen vuotta sitten ostin Pösön 406 HDi:n, jossa edellinen omistaja oli laittanut jonkinlaisen vapaavirtauselementin. Ensimmäisenä talvena vaihdettiin takuuseen kolme MAF:fia, ennenkuin auton myynyt (merkki)liike huomasi tämän "virityssuodattimen". Siihen loppui MAF:fien tuhoutuminen. Pysykää kaukana sellaisista virityksistä.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • impi80
              BTCF Member
              • Apr 2007
              • 66
              • Leppävirta

              #21
              Tuohon omaan ei LCI malliin tarjoavat juurikin tuota nro.11 http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...er_head_cover/

              Aikasemmissa kulkineissa missä on ollut paneelimallin ilmansuodatin olen käyttänyt K&N paneeleita (ei kartio) ilman mtn ongelmia.

              Kaverin chevy suburbania kun penkitettiin niin erot olivat pieniä mutta paras tulos oli K&N. Orkkis oli parempi kuin joku motonetin kartio paska

              E46 318i M Sport/M Tech -00
              Kawasaki Z750 -09

              EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
              |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
              BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1336
                • Tornio

                #22
                Vortex 11 12 7 799 366

                Originally posted by JKK View Post
                Sitähän minäkin jostain ulkomaanfoorumilta luin, että LCI:n brather-osanumero "11127794597" pitää sisällään vain kotelon, eikä minkäänlaista suodatinta. Kaipa tähän joku järkeenkäypä selitys tehtaalla on? Onkohan tässä mitään järkeä lähteä downgreidaamaan huohotinta vanhempaan versioon, eli siihen ns. välimallin vortexiin?

                Juu ja ilmasuodattimista olen smaa mieltä, että sinne ei koskaan kannata mennä laittamaan minkäänlaisia vapaavirtausviritelmiä! Vaikka tuossa ed.postauksen ohjeessani sellainen vaihdettiinkin. Joskus yli kymmenisen vuotta sitten ostin Pösön 406 HDi:n, jossa edellinen omistaja oli laittanut jonkinlaisen vapaavirtauselementin. Ensimmäisenä talvena vaihdettiin takuuseen kolme MAF:fia, ennenkuin auton myynyt (merkki)liike huomasi tämän "virityssuodattimen". Siihen loppui MAF:fien tuhoutuminen. Pysykää kaukana sellaisista virityksistä.
                Kyllä tuo LCI malli paranee, kun sinne 11 12 7 799 366 pre LCI:n VORTEXin asentaa. ts öljyn määrä huohotus ilmassa vähenee.
                Yhä edelleenkin olen sitä mieltä että tehdas pelannut varmanpäälle LCI läppien kestävyyden kanssa järjestämällä läppien kumipinnoille ylimääräisen voitelun öljyllä.
                Lci malleissa läpänpoisto operaatiossa huomannut tuon suuren öljymäärän imusarjassa ja coolerissa. Selvästi kovimpia malleja kusemaan öljyä imuilmaan.
                Näyttää VORTEX vähentävän öljynmäärää imuilmassa mitä olen itse asennettuihin seurannut.
                Eli miksi jättää n.30€ osa asentamatta, kun läpätkin ovat roskakorissa jonne ne ensisijaisesti kuuluvat

                Olikohan tuon asennuksen kanssa niin että E39 puolella piti jotain kulmaa VORTEXista vuolla pois jotta asentui entiseen kanteen ? mutuilua ei 100 % varmaa muistikuvaa.
                E6x kanssa AINA 11 12 7 799 366 VORTEX mennyt paikoilleen ilman mitään kikkailua
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • KOMBI7
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 82
                  • Satakunta

                  #23
                  Originally posted by e46touring View Post
                  Kyllä tuo LCI malli paranee, kun sinne 11 12 7 799 366 pre LCI:n VORTEXin asentaa. ts öljyn määrä huohotus ilmassa vähenee.
                  Yhä edelleenkin olen sitä mieltä että tehdas pelannut varmanpäälle LCI läppien kestävyyden kanssa järjestämällä läppien kumipinnoille ylimääräisen voitelun öljyllä.
                  Lci malleissa läpänpoisto operaatiossa huomannut tuon suuren öljymäärän imusarjassa ja coolerissa. Selvästi kovimpia malleja kusemaan öljyä imuilmaan.
                  Näyttää VORTEX vähentävän öljynmäärää imuilmassa mitä olen itse asennettuihin seurannut.
                  Eli miksi jättää n.30€ osa asentamatta, kun läpätkin ovat roskakorissa jonne ne ensisijaisesti kuuluvat

                  Olikohan tuon asennuksen kanssa niin että E39 puolella piti jotain kulmaa VORTEXista vuolla pois jotta asentui entiseen kanteen ? mutuilua ei 100 % varmaa muistikuvaa.
                  E6x kanssa AINA 11 12 7 799 366 VORTEX mennyt paikoilleen ilman mitään kikkailua
                  Olisivat kyllä saaneet tuohon 525 lci dA:han sen vortexin laittaa, kun ei ole noita läppiäkään koskaan ollut. Omaani vortexin jo ostin ja paikalleen se menee heti kun aika antaa myöden.

                  Comment

                  • -rik
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 827
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by e46touring View Post
                    E6x kanssa AINA 11 12 7 799 366 VORTEX mennyt paikoilleen ilman mitään kikkailua
                    hyvä tietää ettei tarvi lähtä koko koteloa tilaan
                    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                    Comment

                    • kalevi67
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 47
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Avasin eilen tuon huohottimen kun arvelin siellä olevan tuon vanhan mallisen tamphoonin, mutta yllätyksekseni siellä olikin jo vortex. En tiedä onko se sitten jo vaihdettu aikoinaan Saksassa vai onko ollut siellä jo alusta alkaen. No joka tapauksessa olin jo hankkinut valmiiksi uuden vortexin joten tulipahan sitten sekin vaihdettua, eipähän tuo kallis ollut. Kahlasin noita ulkomaisia palstoja läpi ja kyllä siellä mainittiin, että ei tuo vortexikaan ihan huoltovapaa ole, vaan olisi hyvä putsata/vaihataa joka kolmannen öljynvaihdon yhteydessä. Voisin kyllä uskoa tuon sillä jos tuo vortex olisi ollut täydellinen/huoltovapaa niin miksi sitten BMW on kuitenkin muuttanut tuota ratkaisua LCI-malleissa poistamalla sen? Jollakin oli mennyt tukkoon myös tuo vortex.
                      Samalla vaihdoin myös ilmansuodattimen joka oli kyllä tosi paskanen vaikka ajettu vasta 30K. Samalla pesin ja jynssäsin suodatinkotelon puhtaaksi, suodatinkotelon pohjassa on muutama pieni reikä jonka kautta ilmeisesti tuo huohotin pääsee hengittämään? Tuo huolto-ohjelman mukainen 90K on kyllä ihan älytön ainakin täällä Suomessa missä tuota katupölyä yms. on ilmassa paljon. Vaihdan kyllä jatkossakin tuon vuosittain.
                      E61 530dA -04

                      Comment

                      • MKO
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 56

                        #26
                        Originally posted by KOMBI7 View Post
                        Katso onko pienenmpi letku, joka menee poikittain ahtoputken edestä, hiertänyt alumiinisen putken puhki.
                        Ehdin nyt tarkastella tarkemmin öljyvuotoa, ja kuinka ollakaan, alumiinisessa putkessa oli n. 5mm kokoinen reikä pienemmän letkun kohdalla. Autolla ei varmaan kannata ajaa ennen kuin saan putken vaihdettua, tuohan kohta on ilmansuodattimen jälkeen. Hämmästyttävää että merkkihuollossa eivät olleet huomanneet tuota reikää, vain todenneet vain että "öljyä vuotaa turbosta". Autossa ei ainakaan etk:n mukaan ole vortexia eikä muutakaan suodinta, pre-LCI (-06 530xd)

                        Comment

                        • kalevi67
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 47
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Minulla on kanssa hiertänyt se pienemp putki kolon siihen alumiiniputkeen, ajattelin liimata siihen päälle jossain vaiheessa pellin palan vahvikkeeksi. Eikös tuokin kannattasi vaan paikata, uusi putki maksaa kuitenkin >100€
                          E61 530dA -04

                          Comment

                          • MKO
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 56

                            #28
                            Ajaa voi siis ilmeisesti ongelmitta vaikka putkessa on reikä?

                            Katsoin asennusohjeista että uuden putken asennuksessa tarvitaan jokin "anti friction agent" jotta uudet tiivisteet eivät vaurioidu. Onko tietoa mikö tämä aine on?

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by MKO View Post
                              Katsoin asennusohjeista että uuden putken asennuksessa tarvitaan jokin "anti friction agent" jotta uudet tiivisteet eivät vaurioidu. Onko tietoa mikö tämä aine on?
                              Itse olen käyttänyt ATE jarrukumirasvaa o-renkailla, toimii tässäkin tarkoituksessa oikein mainiosti.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3144
                                • Tampere

                                #30
                                sehän on Circolight rubber process oil:a tuo gliding agent, mutta myydään niin isossa purnukassa ettei ole järkeä - jarrukumirasva eli ATE:n sininen tuubi on juuri passelia tähän kuten todettiin.

                                Comment

                                Working...
                                X