Käytin tänään imusarjanläppien poistossa Lahden bosch car servicessä. Hakiessa autoa sanoivat että "turbosta aika rajua öljyvuotoa cooleriin". Sen verran itse huomasin kun katsoin pellin alle että kuskinpuoleinen ahtoputki öljyinen (ulkopuolelta) Onko tyyppivikaa ja mitä seuraavaksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530dA -06 Turbon öljyvuoto?
Collapse
X
-
E61 530dA -06 Turbon öljyvuoto?
E46 318i M Sport/M Tech -00
Kawasaki Z750 -09
EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
|BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.
Tags: None
-
-
Originally posted by impi80 View PostKäytin tänään imusarjanläppien poistossa Lahden bosch car servicessä. Hakiessa autoa sanoivat että "turbosta aika rajua öljyvuotoa cooleriin". Sen verran itse huomasin kun katsoin pellin alle että kuskinpuoleinen ahtoputki öljyinen (ulkopuolelta) Onko tyyppivikaa ja mitä seuraavaksi?
E61 530dA 2005
-
-
Originally posted by impi80 View PostKäytin tänään imusarjanläppien poistossa Lahden bosch car servicessä. Hakiessa autoa sanoivat että "turbosta aika rajua öljyvuotoa cooleriin". Sen verran itse huomasin kun katsoin pellin alle että kuskinpuoleinen ahtoputki öljyinen (ulkopuolelta) Onko tyyppivikaa ja mitä seuraavaksi?
Comment
-
-
Originally posted by impi80 View PostKäytin tänään imusarjanläppien poistossa Lahden bosch car servicessä. Hakiessa autoa sanoivat että "turbosta aika rajua öljyvuotoa cooleriin". Sen verran itse huomasin kun katsoin pellin alle että kuskinpuoleinen ahtoputki öljyinen (ulkopuolelta) Onko tyyppivikaa ja mitä seuraavaksi?
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostEikö ne coolerin putket ole aina enemmän tai vähemmän öljyisiä? Ainakin omien kokemuksieni mukaan viimeiset viisi käsittelyssä ollutta BMW dieseliä on kaikki olleet coolerin liitännöistä öljyisiä. Kilometrimääriin katsomatta. Putken kun ottaa irti, on joistakin jopa lorahtanut lusikallinen öljyä kengille.
Sisäpuolellahan on aina pikkasen öljyä, mutta kaippa se terveen raja alkaa olla ylitettynä sen parin lusikallisen jälkeen.. :think Syynähän voi olla jostain syystä kasvanut huohotus tai ahtimen/ahtimien öljyrenkaat..Last edited by Matson^; 04-02-2014, 16:39.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Täällä sama ongelma (530xdA -06), huollossa sanottiin että "turbo päästää läpi". Kuskinpuoleisen putken alumiinisen osan ja siihen alhaaltapäin liittyvän tumman osan väliltä tihkuu eniten öljyä, ei siis alaosan tiivisteestä. Onko putken vaihdosta hyötyä ollenkaan, kun vuoto on kuitenkin turbossa?
Missä vaiheessa turbo kannattaa vaihtaa. Öljyä auto kuluttaa n. 3-4dl sitten viime öljynvaihdon (8000km), mielestäni öljynkulutus on aavistuksen verran kasvanut.
Comment
-
-
Kiitoksia tiedoista. Meinasin lähipäivinä viedä bemu:lle öljyn ja suodattimien vaihtoon, jos siel sais samal tutkittua noi tivarit/vuotokohdat.
E46 318i M Sport/M Tech -00
Kawasaki Z750 -09
EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
|BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.
Comment
-
-
Samalla vortex vaihtoon, niin lakkaa Se imupuolelle öljyn tulviminen. Ei tarvi edes o-renkaita uusia,väitän.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostSamalla vortex vaihtoon, niin lakkaa Se imupuolelle öljyn tulviminen. Ei tarvi edes o-renkaita uusia,väitän.
Ja ilmeisesti tästä osa nro.11.
Edit… Ja vähän kaivelemalla löytyikin hyvä ohje tuon vaihdolle. Löytyy TÄÄLTÄ ohjeen loppupuolelta.Last edited by JKK; 04-02-2014, 23:57.
Comment
-
-
Pitää tuo suodatin kurkata itseltäkin samalla kun tekee seuraavan huollon kun näyttää ennen välijäähyä vähän öljyä tihkuttavan(uudet tiivisteet on).
Ilmeisesti ainakaan kaikissa LCI malleissa ei siellä ole suodatinta ollenkaan?
Saako sitä muualta kuin merkki liikkeestä?E61 530da LCI ex. E91 320da -06
Comment
-
-
eli osa 15 = 11 12 7 799 366 oil separator.
Tuossa aloitus postauksen autossa LCI ? ei todennäköisesti ole kumpaakaan öljynerotinta. EI huoparullaa eikä VORTEXia.
Tuo JKK laittama ohje muuten hyvä, mutta kuka pöljä vielä viitsii ILMAMASSAMITTARINSA pilata noilla teini pelleily ilmansuodattimilla !!!!
öljyinen ilman suodatin varmistaa IMM tuhoutumisen !!__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostPari juttua tähän separaattori hommaan. Tuolla BMWFANS.info sivustolla ei näy tuossa sylinterikannen kuvassa mitään ao. osia. Täällä realOEM puolella näkyy.
eli osa 15 = 11 12 7 799 366 oil separator.
Tuossa aloitus postauksen autossa LCI ? ei todennäköisesti ole kumpaakaan öljynerotinta. EI huoparullaa eikä VORTEXia.
Tuo JKK laittama ohje muuten hyvä, mutta kuka pöljä vielä viitsii ILMAMASSAMITTARINSA pilata noilla teini pelleily ilmansuodattimilla !!!!
öljyinen ilman suodatin varmistaa IMM tuhoutumisen !!
No mulla lienee vielä tuo vanhan mallinen "tampooni", täytyypä vilkaista.
Tarkoitatko tuolla "teini pelleilyllä" ylipäätään tarvikesuodatinta vai tuota mikälie "pipercross" -suodatinta?E61 530dA -04
Comment
-
-
Mun mielestä noita on kolmea eri mallia, eli se missä tamppooni, sitten tuo välimalli jossa tulee kantta myöden kaikki, sitten kolmas missä separaattori ja kansi myydään erikseen. Kaikki vaihtokelpoisia keskenään. Täysin muistiin perustuva tieto. Kaikissa kuitenkin on jonkinlainen öljynerotin.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by kalevi67 View PostSiis onko LCI -mallissa pelkkä tyhjä kotelo ilman mitään suodatinta?
No mulla lienee vielä tuo vanhan mallinen "tampooni", täytyypä vilkaista.
Tarkoitatko tuolla "teini pelleilyllä" ylipäätään tarvikesuodatinta vai tuota mikälie "pipercross" -suodatinta?
Kallista touhua Saksalaiselle ja tekivät VORTEX tyypin tilalle jota ei tarvitse vaihtaa.
eli osa nro:lla 11 12 7 799 366 tulee pelkkä VORTEX + tiivisteet 2kpl
Osaa olla PALJON öljyä LCI coolerissa ja imusarjassa kun ei ole huohottimessa mitään öljyn erotinta.
ts. 5min sitten lisäsin tyhjään koteloon VORTEXin LCI 530 D värkkiin.
"teini" pelleilyksi lasken KAIKKI öljytyt ilman suodattimet valmistajasta riippumatta.
EI SOVELLU IMM mittari koneille MINKÄÄNLAINEN ÖLJY SUMU ENNEN IMM.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Comment