Kysäisenpä viisaammilta, onko käytössä havaittu kestävyys-/luotettavuuseroja E60-mallisarjan bensiini -ja dieselmoottoristen automaattilaatikoiden välillä? E39:n bensaversion automaattilaatikothan on käsitykseni mukaan kestävämpiä kuin vastaavien dieselversioiden. Aikomuksena ostaa 177hv 520d tai vastaavan ikäinen ellei vähän vanhempi bensaversio. Manuaalia en enää ikinä halua. Olen kai tullut vanhaksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E60 automaattilaatikosta
Collapse
X
-
Takseilla paukkui 20d laatikot 200 km:n tietämissä pääkaupunkiseudulla. Kannattaa lukea keskustelupätkiä N47 d20 koneesta ennen kuin pohtii 2-litraista dieseliä. Niitä on paukkunut vähän enemmän. Vanhempi M47 on luotettavampi tai mieluummin kolmilitrainen malli. Bensakoneista ainakin alkupään 6-sylinterinen 2-litrainen on vaisu väännöltään.
Originally posted by nimila75 View PostKysäisenpä viisaammilta, onko käytössä havaittu kestävyys-/luotettavuuseroja E60-mallisarjan bensiini -ja dieselmoottoristen automaattilaatikoiden välillä? E39:n bensaversion automaattilaatikothan on käsitykseni mukaan kestävämpiä kuin vastaavien dieselversioiden. Aikomuksena ostaa 177hv 520d tai vastaavan ikäinen ellei vähän vanhempi bensaversio. Manuaalia en enää ikinä halua. Olen kai tullut vanhaksi?
-
-
Komppaan edellista postausta.
Nyrkkisääntönä näiden uusempien(E6X/E9X->) bemareiden kanssa kannattaapi melkein pitää seuraavaa:
-Elä osta 4-sylinterisellä moottorilla olevaa mallia Syy miksi
Olen myös kuullut tämän semmoiselta kaverilta joka leipätyökseen korjaa bemareita: "200tkm kohdalla kannattaa varata ennakoivana huoltona jakopääremontti: Maksaa noin 2000€ avaimet käteen pakettina, riippuen mitä tarvii uusia. N47 moottorin jakopään kesto nyt kun on noin 200tkm" Em. kaveri on remontoinut näitä vehkeitä sitten yli 20v ja ko. hetkelläkin siellä oli yksi kappale N47 moottoreita odottamassa jakopääremonttia moottoripukissa.
-Osta vain huollettu automaatti: Öljynvaihtohuolto suoritettava 10v/120tkm(ZF ohjeistus) ja maksaa 400-700€.
Oma henk.koht suositus:
E60/61 LCI BMW 530D 6-lovisella manuaalilla.Last edited by BreeZi; 11-02-2014, 21:12.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by nimila75 View PostKiitos tiedoista. Näin vähän arvelinkin, että bensakutonen ja manuaalilaatikko on luotettavampi yhtälö. Olisi vaan kiinnostanut ajomukavuuden puolesta ostaa esim 530i -06 automaattina. 258 hv on mukavasti tehoa. Liikuttaa automaattinakin hyvin.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
Comment