Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E60 automaattilaatikosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nimila75
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 26
    • Helsinki

    BMW E60 automaattilaatikosta

    Kysäisenpä viisaammilta, onko käytössä havaittu kestävyys-/luotettavuuseroja E60-mallisarjan bensiini -ja dieselmoottoristen automaattilaatikoiden välillä? E39:n bensaversion automaattilaatikothan on käsitykseni mukaan kestävämpiä kuin vastaavien dieselversioiden. Aikomuksena ostaa 177hv 520d tai vastaavan ikäinen ellei vähän vanhempi bensaversio. Manuaalia en enää ikinä halua. Olen kai tullut vanhaksi?
  • skt
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 348
    • Etelä-Pohjanmaa

    #2
    Takseilla paukkui 20d laatikot 200 km:n tietämissä pääkaupunkiseudulla. Kannattaa lukea keskustelupätkiä N47 d20 koneesta ennen kuin pohtii 2-litraista dieseliä. Niitä on paukkunut vähän enemmän. Vanhempi M47 on luotettavampi tai mieluummin kolmilitrainen malli. Bensakoneista ainakin alkupään 6-sylinterinen 2-litrainen on vaisu väännöltään.

    Originally posted by nimila75 View Post
    Kysäisenpä viisaammilta, onko käytössä havaittu kestävyys-/luotettavuuseroja E60-mallisarjan bensiini -ja dieselmoottoristen automaattilaatikoiden välillä? E39:n bensaversion automaattilaatikothan on käsitykseni mukaan kestävämpiä kuin vastaavien dieselversioiden. Aikomuksena ostaa 177hv 520d tai vastaavan ikäinen ellei vähän vanhempi bensaversio. Manuaalia en enää ikinä halua. Olen kai tullut vanhaksi?
    F11 LCI 520d -14
    F45 225xe -17
    Ex. E61 LCI 520d -08,
    Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #3
      Komppaan edellista postausta.

      Nyrkkisääntönä näiden uusempien(E6X/E9X->) bemareiden kanssa kannattaapi melkein pitää seuraavaa:
      -Elä osta 4-sylinterisellä moottorilla olevaa mallia Syy miksi
      Olen myös kuullut tämän semmoiselta kaverilta joka leipätyökseen korjaa bemareita: "200tkm kohdalla kannattaa varata ennakoivana huoltona jakopääremontti: Maksaa noin 2000€ avaimet käteen pakettina, riippuen mitä tarvii uusia. N47 moottorin jakopään kesto nyt kun on noin 200tkm" Em. kaveri on remontoinut näitä vehkeitä sitten yli 20v ja ko. hetkelläkin siellä oli yksi kappale N47 moottoreita odottamassa jakopääremonttia moottoripukissa.

      -Osta vain huollettu automaatti: Öljynvaihtohuolto suoritettava 10v/120tkm(ZF ohjeistus) ja maksaa 400-700€.

      Oma henk.koht suositus:
      E60/61 LCI BMW 530D 6-lovisella manuaalilla.
      Last edited by BreeZi; 11-02-2014, 21:12.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • nimila75
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 26
        • Helsinki

        #4
        Kiitos tiedoista. Näin vähän arvelinkin, että bensakutonen ja manuaalilaatikko on luotettavampi yhtälö. Olisi vaan kiinnostanut ajomukavuuden puolesta ostaa esim 530i -06 automaattina. 258 hv on mukavasti tehoa. Liikuttaa automaattinakin hyvin.

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #5
          Originally posted by nimila75 View Post
          Kiitos tiedoista. Näin vähän arvelinkin, että bensakutonen ja manuaalilaatikko on luotettavampi yhtälö. Olisi vaan kiinnostanut ajomukavuuden puolesta ostaa esim 530i -06 automaattina. 258 hv on mukavasti tehoa. Liikuttaa automaattinakin hyvin.
          Osta vaan automaatti. Ei ne nyt heikkoja ole mitä loppupelissä aina luullaan. Ja 530i liikuttaa ihan ok.....tosin riippuu mihin on tottunut
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎