Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ilmastoinnin vikaakoodeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HV530XD
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 399
    • Lappeenranta

    #16
    Magneettikytkimelle tulee ohjaus ja maadoitus on kunnossa, joten käämi tai lämpösuoja on kärähtänyt. Eipä siinä muuta kun uutta kompuraa tilaamaan. Purkaamoilta löytyis käytettyjä kolariautoista, mutta taidan tilata uuden tai tehdaskunnostetun, jos sellaisella pääsisi seuraavat parisataa tuhatta km...

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2098
      • *

      #17
      No niin reilun kuukauden ajan ilmastointi toimi hyvin kompuran vaihdon jälkeen. Nyt teki niin, että kesken ajon pikkuhiljaa kylmän ilman tulo alkoi hiipua. Pari päivää auto seisoi, ja parin kymmenen kilometrin ajon jälkeen alkoi yhtäkkiä taas toimia normaalisti. Tätä iloa kesti jotain 100km, kun taas alkoi teho hiipua, välillä puhallusteho nousi ja laski ja taaskaan siis ei lopulta jäähdytä yhtään. Kompura kytkeytyy kyllä päälle ja pois napista mutta kylmää ei tule.

      Itse epäilin aluksi että olisiko se lauhdutin nyt sitten vuorostaan antautunut ja kylmäaineet karanneet. Mutta en ymmärrä miten sekään olisi mahdollista kerta ilmastointi toimi jonkin aikaa normaalisti. Ymmärtääkseni siellä pitäisi olla anturat, jotka ei anna kompuran kytkeä mikäli paineet karkaa ja järjestelmä on tyhjä.

      Edit., tälläinen löytyi:

      BMW Aircon not Working
      Hi all,

      Just to add my experience with this, incase it helps anyone.

      My air con has been working intermittently for a while i.e. Sometimes when I turned it on it would work and other times switching it on made no difference to the temperature. The blowers always worked, and the note of the blower would change when I turned on the aircon, but no cold air. Having trawled the forums and tried everything I could find, this was the solution for me:

      Remove fuse no. 9 from behind the glove box. (if you open the glove box there is a panel at the back that unclips, exposing the fuses. Fuse number 9 is the ninth fuse from the top left. It is a large one and I think it was 60 amps)

      On first glance, mine looked fine, and my multimeter confirmed that the fuse was working. However, I used a flat bladed screwdriver to scratch the pins on the fuse, and found that there was a coating of some sort of corrosion. Scratching it brought the metal back to shiny condition.

      Replace the fuse. System worked normally after that.

      I WOULD STRONGLY RECOMMENT THAT YOU DO NOT REMOVE OR REINSERT THE FUSE WITH THE CAR RUNNING. 60 AMPS IS A LOT, AND THE ARCING COULD BE EXCITING. i WOULD REMOVE THE KEY AND PUT IT IN MY POCKET.

      Hope this helps. I took half the car apart before finding this solution......
      Last edited by Driver22; 07-07-2018, 13:01.
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • Jjerppa
        Newbiemmer
        • Oct 2018
        • 1
        • Tuusula

        #18
        Luin kans f11 vikakoodit ja antaa myös tota 801222 carlylla. välillä ilmastointi toimii normaalisti ja välillä ei toimi, huomaa hyvin sillon kun ei toimi näillä kosteilla keleillä niin pasahtaa ikkunat huuruun ja samalla katoin ni flekti ei ainakaan pyöri silloin. Ilmastoinnin kumpura sökönä?

        Comment

        • jmn78
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 117
          • uusimaa

          #19
          Originally posted by Ikuinen aloittelija View Post
          F11:een tulee tuollaiset vikakoodit ilmastoinnista. En löytänyt niihin selityksiä taulukoista.

          Heating / AC:
          Air conditioning
          Fehler: OBD 1 board temperature sensor short circuit to ground EKMV
          Code: 8011FD
          Fehler: OBD 1 phase current sensor short to battery-EKMV
          Code: 801222
          Mulla tulee samat vikakoodit. Oliko jollakulle parempaa tietoa, mistä lähteä etsimään vikaa?
          Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

          Comment

          • jengstro
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 380
            • 02-alue

            #20
            Täällä F25 2012. Ja ilmastointi sökönä. Viime kesänä alkoi kompura pitää vinkunaa/surinaa, tosin kylmää ilmaa tuli. Täytettiin kylmäaineet, ääni hävisi. Nyt vuosi tuosta, ei tuu kylmää. Pitää lukea koodit, epäilen kompuraa.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #21
              Originally posted by jengstro View Post
              Täällä F25 2012. Ja ilmastointi sökönä. Viime kesänä alkoi kompura pitää vinkunaa/surinaa, tosin kylmää ilmaa tuli. Täytettiin kylmäaineet, ääni hävisi. Nyt vuosi tuosta, ei tuu kylmää. Pitää lukea koodit, epäilen kompuraa.
              Lienee mömmöt kadonnut kokonaan, nämähän alkaa aika metakkaa pitää kun aineet vähissä. Tiiät mihin tulla
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #22
                Originally posted by suppari View Post
                Lienee mömmöt kadonnut kokonaan, nämähän alkaa aika metakkaa pitää kun aineet vähissä. Tiiät mihin tulla
                Lähteekö oikeasti tulille vajailla nesteillä, eikö ole mitään tunnistinanturia ?
                Ainakaan mersuissa ei starttaa kun ainetta alle 400g jos täyttö 1010g

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4628
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Lähteekö oikeasti tulille vajailla nesteillä, eikö ole mitään tunnistinanturia ?
                  Ainakaan mersuissa ei starttaa kun ainetta alle 400g jos täyttö 1010g
                  Taitaa oireilla vähistä aineista ensin ääntelemällä ennenkuin alhainen paine katkaisee koko homman...
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Lähteekö oikeasti tulille vajailla nesteillä, eikö ole mitään tunnistinanturia ?
                    Ainakaan mersuissa ei starttaa kun ainetta alle 400g jos täyttö 1010g
                    Lähtee kunnes paineanturi viheltää pelin poikki.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #25
                      Originally posted by suppari View Post
                      Lienee mömmöt kadonnut kokonaan, nämähän alkaa aika metakkaa pitää kun aineet vähissä. Tiiät mihin tulla
                      Toisessa ketjussa mulla kuuluu ääntä kuten kuvailin, ääni tosin on tosi hiljainen eli ei mikään "aika metakka".
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • jengstro
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 380
                        • 02-alue

                        #26
                        Originally posted by suppari View Post
                        Lienee mömmöt kadonnut kokonaan, nämähän alkaa aika metakkaa pitää kun aineet vähissä. Tiiät mihin tulla
                        Juu, tulossa ollaan, vähän pitkä matka . Mun pitäis vaan ottaa pohjalevy pois ja kattoo sisään... näkyykö väriainevuotoja (kai siinä litkussa oli väriä, mitä laitettiin sinne viimeks? itseasiassa siitä on 2vuotta, muistin väärin).

                        Mutta jos toi on tuollanen hiljainen "kuolema", näkyykö väriainetta sitten missään.

                        Pointti kuiteskin, ei oo normaalia että 2 vuoden välein täytetään kylmäaineet :think

                        Joku vuotaa.... tai kompura ei lukitu.

                        Ehkä me laitetaan letkut kiinni, ja katotaan mitä siellä kennostossa on... eka steppi.

                        Comment

                        • jengstro
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 380
                          • 02-alue

                          #27
                          Noniin, ilmastoinnin lauhdutin on vaihdettu.
                          Kylläpä sai tuskailla. Ensinnäkin syylärin vasemmanpuolinen alaletku oli niin piukassa, että itku tuli. Sen onneks sai koneen puolelta irti.

                          Homman olisi voinut hoitaaa syyläri paikoillaan ja ottaa ilmastoinnin lauhduttimen kennon välistä irti. Mutta ylempi lauhduttimen liitin oli jäätävän tiukassa. Ei mitään jakoa touhuta siinä ahtaassa välissä. Otin syylärin kokonaan irti, että sai tilaa sen liittimen kanssa touhuamiseen. Pihdeillä ja ruuvimeisselillä välistä naputtelua, ei lähe. Sahasin paineilmapikkusahalla lauhduttimen irti siitä liitinosasta. Silti sai ähistellä tosissaan että sen perkeleen liittimen sai irti. Milläs ammattilaiset nuo irroittaa? Siinä liittimien rungossa on reikä, jossa ohjain tappi majailee... siitä ohuella tapilla ehkä ois voinut naputella takapuolelta liittimet irti tuosta rungosta?

                          Niissä orkkis liitostulpissa oli sellaiset hassut muovit päissä. Tarkoitus on pitää o-rengas tiiviste paikoillaan tehtaalla? Laitoin ne muovit paikoilleen takaisin, kun olin O-renkaat vaihtanut uusiin.

                          Seuraavaks JW:lle täyttöön, peukut pystyyn että vika oli lauhdutinkennossa... menee tietty hemmetin pitkä aika että tän voi todentaa.

                          Muutamia kuvia jotka selittää ylllä olevaa tarinaa:



                          Comment

                          • jengstro
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 380
                            • 02-alue

                            #28
                            Toistaseksi on kylmää piisannut cabiinissa lauhduttimen vaihdon jälkeen Aika suolanen oli ritilän hinta bmw:llä. Autodocilla 90€.

                            Comment

                            • HV530XD
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 399
                              • Lappeenranta

                              #29
                              Originally posted by HV530XD View Post
                              Magneettikytkimelle tulee ohjaus ja maadoitus on kunnossa, joten käämi tai lämpösuoja on kärähtänyt. Eipä siinä muuta kun uutta kompuraa tilaamaan. Purkaamoilta löytyis käytettyjä kolariautoista, mutta taidan tilata uuden tai tehdaskunnostetun, jos sellaisella pääsisi seuraavat parisataa tuhatta km...
                              Jaaha, tuli taas sama vika esille eli N57Z ja kylmän tulo lakkasi kertalaakista. Vikakoodi sama kuin aikaisemmin, magneettikytkin ei toimi, pistokkeelle tulee ohjausvisrta, ja magneettikytkimen vastus näyttää nollaa. Joten kela tai lämpösuoja kärähtänyt. Onko näitä kanssa-autoilijoilta paljon mennyt? Mulla ei kestänyt edellisestä korjauksesta kahta vuottakaan. Ja ilmeisesti edelleenkään ei ole erikseen saatavilla tuota magneettikytkintä, vaan koko kompura menee vaihtoon? En ainakaan ihan heti löytänyt mistään netin syövereistä osia.

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4628
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by HV530XD View Post
                                Jaaha, tuli taas sama vika esille eli N57Z ja kylmän tulo lakkasi kertalaakista. Vikakoodi sama kuin aikaisemmin, magneettikytkin ei toimi, pistokkeelle tulee ohjausvisrta, ja magneettikytkimen vastus näyttää nollaa. Joten kela tai lämpösuoja kärähtänyt. Onko näitä kanssa-autoilijoilta paljon mennyt? Mulla ei kestänyt edellisestä korjauksesta kahta vuottakaan. Ja ilmeisesti edelleenkään ei ole erikseen saatavilla tuota magneettikytkintä, vaan koko kompura menee vaihtoon? En ainakaan ihan heti löytänyt mistään netin syövereistä osia.
                                Tuleekos ohjaukselle muutakuin yksi johto?

                                Mitäs tuon toimintaan vaikuttaa jos ylimenovastus kasvaa jossain? Jännite laskee -> virta kasvaa?

                                Kummalliselle tuntuu että happani noin nopeasti. Tuleeko - koneen maan kautta?
                                Tämä on pelkkää mutuilua. :think
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎