Magneettikytkimelle tulee ohjaus ja maadoitus on kunnossa, joten käämi tai lämpösuoja on kärähtänyt. Eipä siinä muuta kun uutta kompuraa tilaamaan. Purkaamoilta löytyis käytettyjä kolariautoista, mutta taidan tilata uuden tai tehdaskunnostetun, jos sellaisella pääsisi seuraavat parisataa tuhatta km...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 ilmastoinnin vikaakoodeja
Collapse
X
-
No niin reilun kuukauden ajan ilmastointi toimi hyvin kompuran vaihdon jälkeen. Nyt teki niin, että kesken ajon pikkuhiljaa kylmän ilman tulo alkoi hiipua. Pari päivää auto seisoi, ja parin kymmenen kilometrin ajon jälkeen alkoi yhtäkkiä taas toimia normaalisti. Tätä iloa kesti jotain 100km, kun taas alkoi teho hiipua, välillä puhallusteho nousi ja laski ja taaskaan siis ei lopulta jäähdytä yhtään. Kompura kytkeytyy kyllä päälle ja pois napista mutta kylmää ei tule.
Itse epäilin aluksi että olisiko se lauhdutin nyt sitten vuorostaan antautunut ja kylmäaineet karanneet. Mutta en ymmärrä miten sekään olisi mahdollista kerta ilmastointi toimi jonkin aikaa normaalisti. Ymmärtääkseni siellä pitäisi olla anturat, jotka ei anna kompuran kytkeä mikäli paineet karkaa ja järjestelmä on tyhjä.
Edit., tälläinen löytyi:
BMW Aircon not Working
Hi all,
Just to add my experience with this, incase it helps anyone.
My air con has been working intermittently for a while i.e. Sometimes when I turned it on it would work and other times switching it on made no difference to the temperature. The blowers always worked, and the note of the blower would change when I turned on the aircon, but no cold air. Having trawled the forums and tried everything I could find, this was the solution for me:
Remove fuse no. 9 from behind the glove box. (if you open the glove box there is a panel at the back that unclips, exposing the fuses. Fuse number 9 is the ninth fuse from the top left. It is a large one and I think it was 60 amps)
On first glance, mine looked fine, and my multimeter confirmed that the fuse was working. However, I used a flat bladed screwdriver to scratch the pins on the fuse, and found that there was a coating of some sort of corrosion. Scratching it brought the metal back to shiny condition.
Replace the fuse. System worked normally after that.
I WOULD STRONGLY RECOMMENT THAT YOU DO NOT REMOVE OR REINSERT THE FUSE WITH THE CAR RUNNING. 60 AMPS IS A LOT, AND THE ARCING COULD BE EXCITING. i WOULD REMOVE THE KEY AND PUT IT IN MY POCKET.
Hope this helps. I took half the car apart before finding this solution......Last edited by Driver22; 07-07-2018, 13:01.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Luin kans f11 vikakoodit ja antaa myös tota 801222 carlylla. välillä ilmastointi toimii normaalisti ja välillä ei toimi, huomaa hyvin sillon kun ei toimi näillä kosteilla keleillä niin pasahtaa ikkunat huuruun ja samalla katoin ni flekti ei ainakaan pyöri silloin. Ilmastoinnin kumpura sökönä?
Comment
-
-
Originally posted by Ikuinen aloittelija View PostF11:een tulee tuollaiset vikakoodit ilmastoinnista. En löytänyt niihin selityksiä taulukoista.
Heating / AC:
Air conditioning
Fehler: OBD 1 board temperature sensor short circuit to ground EKMV
Code: 8011FD
Fehler: OBD 1 phase current sensor short to battery-EKMV
Code: 801222Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!
Comment
-
-
Originally posted by jengstro View PostTäällä F25 2012. Ja ilmastointi sökönä. Viime kesänä alkoi kompura pitää vinkunaa/surinaa, tosin kylmää ilmaa tuli. Täytettiin kylmäaineet, ääni hävisi. Nyt vuosi tuosta, ei tuu kylmää. Pitää lukea koodit, epäilen kompuraa.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostLienee mömmöt kadonnut kokonaan, nämähän alkaa aika metakkaa pitää kun aineet vähissä. Tiiät mihin tulla
Ainakaan mersuissa ei starttaa kun ainetta alle 400g jos täyttö 1010g
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostLähteekö oikeasti tulille vajailla nesteillä, eikö ole mitään tunnistinanturia ?
Ainakaan mersuissa ei starttaa kun ainetta alle 400g jos täyttö 1010gF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostLähteekö oikeasti tulille vajailla nesteillä, eikö ole mitään tunnistinanturia ?
Ainakaan mersuissa ei starttaa kun ainetta alle 400g jos täyttö 1010gsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostLienee mömmöt kadonnut kokonaan, nämähän alkaa aika metakkaa pitää kun aineet vähissä. Tiiät mihin tullaG30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostLienee mömmöt kadonnut kokonaan, nämähän alkaa aika metakkaa pitää kun aineet vähissä. Tiiät mihin tulla. Mun pitäis vaan ottaa pohjalevy pois ja kattoo sisään... näkyykö väriainevuotoja (kai siinä litkussa oli väriä, mitä laitettiin sinne viimeks? itseasiassa siitä on 2vuotta, muistin väärin).
Mutta jos toi on tuollanen hiljainen "kuolema", näkyykö väriainetta sitten missään.
Pointti kuiteskin, ei oo normaalia että 2 vuoden välein täytetään kylmäaineet :think
Joku vuotaa.... tai kompura ei lukitu.
Ehkä me laitetaan letkut kiinni, ja katotaan mitä siellä kennostossa on... eka steppi.
Comment
-
-
Noniin, ilmastoinnin lauhdutin on vaihdettu.
Kylläpä sai tuskailla. Ensinnäkin syylärin vasemmanpuolinen alaletku oli niin piukassa, että itku tuli. Sen onneks sai koneen puolelta irti.
Homman olisi voinut hoitaaa syyläri paikoillaan ja ottaa ilmastoinnin lauhduttimen kennon välistä irti. Mutta ylempi lauhduttimen liitin oli jäätävän tiukassa. Ei mitään jakoa touhuta siinä ahtaassa välissä. Otin syylärin kokonaan irti, että sai tilaa sen liittimen kanssa touhuamiseen. Pihdeillä ja ruuvimeisselillä välistä naputtelua, ei lähe. Sahasin paineilmapikkusahalla lauhduttimen irti siitä liitinosasta. Silti sai ähistellä tosissaan että sen perkeleen liittimen sai irti. Milläs ammattilaiset nuo irroittaa? Siinä liittimien rungossa on reikä, jossa ohjain tappi majailee... siitä ohuella tapilla ehkä ois voinut naputella takapuolelta liittimet irti tuosta rungosta?
Niissä orkkis liitostulpissa oli sellaiset hassut muovit päissä. Tarkoitus on pitää o-rengas tiiviste paikoillaan tehtaalla? Laitoin ne muovit paikoilleen takaisin, kun olin O-renkaat vaihtanut uusiin.
Seuraavaks JW:lle täyttöön, peukut pystyyn että vika oli lauhdutinkennossa... menee tietty hemmetin pitkä aika että tän voi todentaa.
Muutamia kuvia jotka selittää ylllä olevaa tarinaa:
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostMagneettikytkimelle tulee ohjaus ja maadoitus on kunnossa, joten käämi tai lämpösuoja on kärähtänyt. Eipä siinä muuta kun uutta kompuraa tilaamaan. Purkaamoilta löytyis käytettyjä kolariautoista, mutta taidan tilata uuden tai tehdaskunnostetun, jos sellaisella pääsisi seuraavat parisataa tuhatta km...
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostJaaha, tuli taas sama vika esille eli N57Z ja kylmän tulo lakkasi kertalaakista. Vikakoodi sama kuin aikaisemmin, magneettikytkin ei toimi, pistokkeelle tulee ohjausvisrta, ja magneettikytkimen vastus näyttää nollaa. Joten kela tai lämpösuoja kärähtänyt. Onko näitä kanssa-autoilijoilta paljon mennyt? Mulla ei kestänyt edellisestä korjauksesta kahta vuottakaan. Ja ilmeisesti edelleenkään ei ole erikseen saatavilla tuota magneettikytkintä, vaan koko kompura menee vaihtoon? En ainakaan ihan heti löytänyt mistään netin syövereistä osia.
Mitäs tuon toimintaan vaikuttaa jos ylimenovastus kasvaa jossain? Jännite laskee -> virta kasvaa?
Kummalliselle tuntuu että happani noin nopeasti. Tuleeko - koneen maan kautta?
Tämä on pelkkää mutuilua. :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment