Announcement

Collapse
No announcement yet.

F1X 8 lovisen automaatin ongelmia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    F1X 8 lovisen automaatin ongelmia?

    Tulipa haettua itselle 530xdTA M-Sport 2011/2012 hyvillä hiluilla...

    Kotimatkalla auto rupesi temppuilemaan, vaihto 3 vaihteelle töksähteli ja välillä luisti laatikko.
    Kotimaan kamaralla sitten syttyi laatikon vikavalo ja laski tehoja.

    En vielä ole kerennyt vikakoodeja lukemaan kun kaveri toimi kuskina,
    onko kokemusta mistä voisi olla kyse?

    147 tkm mittarissa, 1 omistaja ja merkkiliikkeestä ostin...

    Vikakoodi:
    EGS 420411 Gear-ratio monitoring in fixed gear, clutch B, disrupted

    RG käskee ensimmäisenä tarkistamaan öljyn määrän, täytyy sillä lähteä liikenteeseen...

    Auton saa vikatilaan kun pistää manuaalipuolella 3 vaihteelle ja kiihtyttää muutaman kerron
    1500 rpm:stä ylöspäin, luistaa aluksi ja saattaa nakata vapaalle hetkeksi jolloin menee vikatilaan...
    Last edited by MajorDrake; 20-05-2014, 21:56.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Tuolla kenties vastaavassa tilanteessa vaihdettu mekatroniikka: KLIK.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7518
      • Jyväshyvä

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Tuolla kenties vastaavassa tilanteessa vaihdettu mekatroniikka: KLIK.
      Jep, voipi olla, X3:ssa oli ollut useammassakin samaa vikaa mutta vika on tullut kohtuu uutena jo esiin... Tosin ei se tässäkään normi ajolla tule ilmi jos ei lämä pohjassa kiihdytä 3 vaihteella...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • KoPe
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 251
        • Helsinki

        #4
        F1X 8-vaihteisen laatikon tärinä

        Onko muilla sellaista, että tyhjäkäynnillä laatikosta vaihteella D tuntuisi tulevan vähän tärinää (ikään kuin tyhjäkäynti vähän täristäisi), kun koneella ja lootalla on ajettu kone kunnolla lämpimäksi öljyjä myöten, sellainen 30-45 min? Kylmänä ei tee koskaan ja tärinä poistuu, jos vaihteen laittaa positioon N tai lähtee ajamaan. Ei vikakoodeja.

        Joskus jos parkkaa ja joutuu vaihtamaan D- ja R:n välillä muutaman kerran edestakaisin suht. vikkelästi, loota ei anna heti kytkeä vaihteita peräjälkeen vaan vilkuttaa vaihdetta näytöllä.

        Muutoin ei ole itsellä ollut ongelmia tuon 8-vaihteisen kanssa. Ehkä siinä on turhan monta vaihdetta omaan makuun eli paljon vaihtoja.
        KoPe
        --------
        Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by KoPe View Post
          Onko muilla sellaista, että tyhjäkäynnillä laatikosta vaihteella D tuntuisi tulevan vähän tärinää (ikään kuin tyhjäkäynti vähän täristäisi), kun koneella ja lootalla on ajettu kone kunnolla lämpimäksi öljyjä myöten, sellainen 30-45 min? Kylmänä ei tee koskaan ja tärinä poistuu, jos vaihteen laittaa positioon N tai lähtee ajamaan. Ei vikakoodeja.

          Joskus jos parkkaa ja joutuu vaihtamaan D- ja R:n välillä muutaman kerran edestakaisin suht. vikkelästi, loota ei anna heti kytkeä vaihteita peräjälkeen vaan vilkuttaa vaihdetta näytöllä.

          Muutoin ei ole itsellä ollut ongelmia tuon 8-vaihteisen kanssa. Ehkä siinä on turhan monta vaihdetta omaan makuun eli paljon vaihtoja.

          Jos on mopokoneella, niin tärinät kuuluu asiaan
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • KoPe
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 251
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by bemu2000 View Post
            Jos on mopokoneella, niin tärinät kuuluu asiaan
            N53 3.0, ei N46.
            KoPe
            --------
            Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

            Comment

            • alttu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 519
              • Nummela

              #7
              Ykkoseltä kakkoselle vaihtaessa kun kovemmin kiihdyttää, tuntuu pieni potkaisu. Muilla vaihteilla ja hiljaa kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa. Autolla ajettu 166tkm F10 530xd. Ongelma vaikuttaisi olevan vaihdelaatikossa mutta kuulin ett vähän vastaavanlaisia ongelmia on korjattu vaihtamalla nelivedon jakolaatikon öljyt vaihtamalla..:think

              Korjaantuisiko öljynvaihdolla ja missä pk-seudulla kannattaa teettää?
              Last edited by alttu; 30-08-2016, 14:12.
              F15 30d ///M-SPORT
              Ex.
              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                #8
                Originally posted by KoPe View Post
                Onko muilla sellaista, että tyhjäkäynnillä laatikosta vaihteella D tuntuisi tulevan vähän tärinää (ikään kuin tyhjäkäynti vähän täristäisi), kun koneella ja lootalla on ajettu kone kunnolla lämpimäksi öljyjä myöten, sellainen 30-45 min? Kylmänä ei tee koskaan ja tärinä poistuu, jos vaihteen laittaa positioon N tai lähtee ajamaan. Ei vikakoodeja.

                Joskus jos parkkaa ja joutuu vaihtamaan D- ja R:n välillä muutaman kerran edestakaisin suht. vikkelästi, loota ei anna heti kytkeä vaihteita peräjälkeen vaan vilkuttaa vaihdetta näytöllä.

                Muutoin ei ole itsellä ollut ongelmia tuon 8-vaihteisen kanssa. Ehkä siinä on turhan monta vaihdetta omaan makuun eli paljon vaihtoja.
                Kyllä mullakin tuntui ärsyttävä tärinä/ravistus penkkiin tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella. Korjasin ton nostamalla tyhjäkäyntiä 50rpm. Tosi pienestä kiinni, en tiedä miks on inssit päättäneet tyhjäkäynnin säätää noin alas että ravistaa. Todella ärsyttävä ominaisuus esim. liikennevaloihin pysähdyttäessä.

                Kylmänä kone ei ravista kun ecu pitää kierrokset vähän korkeammalla.
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by alttu View Post
                  Ykkoseltä kakkoselle vaihtaessa kun kovemmin kiihdyttää, tuntuu pieni potkaisu. Muilla vaihteilla ja hiljaa kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa. Autolla ajettu 166tkm F11 530xd. Ongelma vaikuttaisi olevan vaihdelaatikossa mutta kuulin ett vähän vastaavanlaisia ongelmia on korjattu vaihtamalla nelivedon jakolaatikon öljyt vaihtamalla...:think

                  Korjaantuisiko öljynvaihdolla ja missä pk-seudulla kannattaa teettää?
                  Ei vaikuta jakolaatikon öljyjen vaihto tuohon.
                  Niiden vaihto auttaa nykimiseen kiihdytettäessä, ei vaihdettaessa.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • alttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 519
                    • Nummela

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Ei vaikuta jakolaatikon öljyjen vaihto tuohon.
                    Niiden vaihto auttaa nykimiseen kiihdytettäessä, ei vaihdettaessa.
                    No ehkä voi ollakin nykimistä ja nimenomaan 1-2 vaihteilla... Täytyy aloittaa jakolaatikon öljynvaihdosta. Tuokaan ei tietääkseni ole BMW huolto-ohjelmassa vaan ns. life time -öljyt, öljytilavuus max 0.5l luokkaa, niin kyllä varmasti 150tkm on vieny parhaat ominaisuudet litkuista..
                    F15 30d ///M-SPORT
                    Ex.
                    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7518
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Jep
                      litra ravenolin ölppää KL:ssä 38 €

                      Se riittää juuri ja juuri kahteen vaihtoon jos se tehdän imemällä.

                      Roppu löytyy laatikon takakannakkeen alta,
                      ts. kannake irti niin pääsee käsiksi.

                      Suosittelen kahta peräkkäistä vaihtoa,
                      ajaa nosturilla luistonesto kokonaan poiskytkettynä hetken aikaa
                      ja imaisee äsken laitetut pois ja pistää tilalle vielä kertaalleen uudet.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        #12
                        Ei toi ihan mahdoton homma ole bemarin ohjeidenkaan mukaan tehdä.

                        Suojat pois, putkisto pois, joku tukirauta jakolaatikon edestä pois, kardaani pois, jakolaatikko 3:lla torksilla kiinni vaihteistossa. Kuulostaa isolta hommalta, mutta jos on joka tapauksessa nosturi ja saa apukädet hommaan niin n. tunti menee ensikertalaiselta purkuun, kunhan on ohjeet hommaan (löytyy ISTAsta).

                        Eli kun jakolaatikko on kädessä, niin täyttöaukosta öljyt poikkeen ja uudet tilalle, kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

                        Säästyy kallis öljy toiseenkin kertaan
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎