Announcement

Collapse
No announcement yet.

F1X 520da/530da kulutuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by alttu View Post
    No huhhuh! Itsellä vertailuksi pari päivää pelkkää kaupunkipyöritystä keskinopeus 27km/h, tänään kauhistukseksi huomasin keskikulutuksen olevan 10,5l!

    Mistähän tota "vikaa" voisi lähteä etsimään?

    Edit: auto juuri huollettu, mm. kaikki suodattimet vaihdettu.

    Toi, 5,9L maantiellä kuulostaa ihan normaalilta, jos on sattunut olemaan esim. vastatuulta. Mulla meni 520d manuaalina maantiellä 5,0-6,0 lukemiin ja pienemmässä ajossa oli helposti 8L lukemissa, vaikka ei ollut edes liikennevaloja. 27km/h keskinopeudessa taitaa olla jo valoihin jarruttelua ja kiihdyttelyä, niin ei nyt ehkä kannata huolestua. Vielä jos on ollut kylmä moottori ja ajeltu lyhyttä pätkää.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • MKV
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 116
      • Kainuu

      #17
      Täällä F10 520d vm-12 manuaaliaskilla. 50tkm ajettu ja koko tuolta matkalta tarkka kulutus 5,5l/100km. Ajot suurinpiirtein 80% maantietä rajoitusten mukaan ja loput 20% ns. kaupunkiajoa. Parhaimmillaan olen päässyt 4,5l/100km ja huonoin yksittäinen lukema on ollut tankillisella 6,7l/100km.

      Comment

      • Eemeli
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1605
        • pk-seutu

        #18
        Originally posted by alttu View Post
        No huhhuh! Itsellä vertailuksi pari päivää pelkkää kaupunkipyöritystä keskinopeus 27km/h, tänään kauhistukseksi huomasin keskikulutuksen olevan 10,5l!

        Mistähän tota "vikaa" voisi lähteä etsimään?
        Ihan normaalia tuo on. Ero on dramaattinen kun vertaa kaupunkiajoa kylmällä koneella ja matka-ajoa optiminopeudella, mikä on ison painavan auton ollessa kyseessä ihan ymmärrettävää. En ole kyllä itse päässyt alle 5 litran, mutta siihen kilpailuun löytyy varmaan parempiakin laitteita.

        Comment

        • 540iA
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 241
          • Klaukkala

          #19
          Aamuliikenteessä keskinopeudella 65km/h kulutus 40km matkalla tasan 5,0l/100km. Ajo oli 110km/h Tuusulan moottoritietä ja sen lisäksi 90km/h Kehä III. Ruuhkat ja siirtymät isolle tielle laskivat keskinopeutta.
          Kiihdytykset reippaasti ja muuten pitkältä tilanteiden ennakointi ja rullaus.
          2011 mallinen F11 M-Sport 21" renkailla. 295 leveänä takana. 96000km ajettu.
          Pidän kulutusta erittäin kohtuullisena.
          Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
          ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

          Comment

          • Larzza
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 147
            • Suo

            #20
            niin eihän nää bimmerit mitään 1,6 tdi golffeja ole.

            omassa 525 missä on tuo 2,5 pata niin kulutus tällähetkellä 7,3
            e61 525 dat
            ex.e36 318ti compact m-sport

            Comment

            • alttu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 519
              • Nummela

              #21
              Originally posted by Larzza View Post
              niin eihän nää bimmerit mitään 1,6 tdi golffeja ole.

              omassa 525 missä on tuo 2,5 pata niin kulutus tällähetkellä 7,3

              Eihän nämä enää kaukana ole. Ja tarkoitus verrata lähinnä 520 ja 530 eroja, ja sitä onko kulutus mahdollisesti vaikuttava tekijä autoa valittaessa (ja nimenomaan F1X mallien! Lue otsikko uudelleen). Moni varmasti arpoo E6x korisen 530d jälkeen F1X vajaapyttyistä olemattoman kulutuksen toivossa, itseni tähän ryhmään mukaanlukien.
              F15 30d ///M-SPORT
              Ex.
              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #22
                Originally posted by alttu View Post
                Eihän nämä enää kaukana ole. Ja tarkoitus verrata lähinnä 520 ja 530 eroja, ja sitä onko kulutus mahdollisesti vaikuttava tekijä autoa valittaessa (ja nimenomaan F1X mallien! Lue otsikko uudelleen). Moni varmasti arpoo E6x korisen 530d jälkeen F1X vajaapyttyistä olemattoman kulutuksen toivossa, itseni tähän ryhmään mukaanlukien.

                Mulla on nyt ollut pienen ajan sisällä 520 ja nyt parhaillaan 530 ja pienempään en palaisi ikinä. Kulutuserot on niin pienet, että ne ei merkkaa enää mitään tämän hintaluokan autossa. Lisäksi 520:n jakupääongelmat, niin valita ei ole vaikea. Äänimaailmassa iso ero kuutosen hyväksi ja väännössä todella murskaava ero. Hintaerokaan ei ole enää mikään älytön.
                Last edited by bemu2000; 09-06-2014, 00:58.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • 540iA
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 241
                  • Klaukkala

                  #23
                  Tarkoitat varmaan hintaeroa käytettynä, uusissa on aika rajusti edelleen eroa varsinkin varusteltuna.
                  Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                  ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #24
                    Originally posted by 540iA View Post
                    Tarkoitat varmaan hintaeroa käytettynä, uusissa on aika rajusti edelleen eroa varsinkin varusteltuna.

                    Tottakai. Saksasta tuotuna eroa jää ehkä 4000-5000e luokkaa ja kuutosissa yleensä paremmin varusteitakin. Uutenahan ero on verojen takia ihan järjetön ja eipä sitä tarvi uudessa autossa muutenkaan miettiä jakopää ongelmaa.

                    Kutoskoneisen varusteetkin on veroprosentin takia kalliimmat, sekin ihan järjetöntä.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • juster
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 624

                      #25
                      9/2011 tuli 530 D:hen uudempi 190 kW moottori versio. Sen 138 g/km (sedan) ovat jo lähellä 520 D vastaavia päästöjä. Tässä on minusta erittäin hyvä vero/ teho suhde, jos aikoo käytettyä F1X:n tuontia harkita.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by juster View Post
                        9/2011 tuli 530 D:hen uudempi 190 kW moottori versio. Sen 138 g/km (sedan) ovat jo lähellä 520 D vastaavia päästöjä. Tässä on minusta erittäin hyvä vero/ teho suhde, jos aikoo käytettyä F1X:n tuontia harkita.

                        Ahaa, ihmettelinkin missä tuo 190kW moottori on. Eli käytännössä auto on siis 2012 mallia ja ne kyllä sitten maksaa jo saksassakin reippaammin. Pitääpä tutkia.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #27
                          Originally posted by juster View Post
                          9/2011 tuli 530 D:hen uudempi 190 kW moottori versio. Sen 138 g/km (sedan) ovat jo lähellä 520 D vastaavia päästöjä. Tässä on minusta erittäin hyvä vero/ teho suhde, jos aikoo käytettyä F1X:n tuontia harkita.
                          Nelivedossa tuo 190kW pata tuli jo heti lanseerauksesta lähtien.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • numero
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 3
                            • 02-area

                            #28
                            Täällä F11 520d, tosin manuaalina. Vähän 6:n päälle tuo keskikulutus näyttäis olevan sekalaisessa ajossa reippaalla ajotyylillä. Matkassa pääsee 5 pintaan, alle en ole päässyt.
                            Last edited by numero; 09-06-2014, 14:02.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Jatketaan vaikka tähän ketjuun.
                              Miten kulutus lisääntyy käytännössä xdriven myötä 530d:ssä? Esim jos katsoo tuota 190kW mallia?
                              Kokemuksia?
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                #30
                                Samankaltaisessa pääkaupunkiseudun ajossa ajotietokoneen mukaan:

                                f10 530DA 7,3 litraa.
                                f10 525xDA (neloskone) 6,3 litraa

                                Molemmat taisi olla pre-LCI.
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎