Originally posted by jano85
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F1X 520da/530da kulutuksia
Collapse
X
-
Originally posted by jano85 View PostTäällä on kulutus kyllä F11 520d:ssä liikaa. n.3tkm seka-ajolla mitattu keskikulutus 6,4. Verrattuna 320d 50tkm keskikulutus mitattuna tasan 5 ja G30 n.10tkm 520d 5,6. Lämmöt näyttäis olevan ok... kaikki B47 koneella, automaatilla ja nelivedolla.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postneliveto ottaa sen litran extraa...BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Minäkin mietin että ei se nyt litraa vie kun kyseessä on kumminkin apuveto joka ei ole päällä muuta kuin tarvittaessa, eikä mikään jatkuva neliveto.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostKyllä se jakolaatikko pienellä luistolla on mukana koko ajan.
Ei sinänsä väliä vaikka ei olisikaan. Samalla tavalla ne massat ja laakerit siellä pyörii, vaikka fyysinen yhteys olisikin katkaistu. Plus auton suurempi massa itsessään.
Väitän että pakka on maantieajossa käytännössä auki.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Ei ole tainnut markkinoilla olla nelikkoa ilman jonkinlaista tasauspyörästöä/kytkin systeemiä sitten 1gen quattron.
Kovasti bmw väittää nelikon olevan 60/40 kun akseleilla ei luistoa. Kytkeytyvän nelivedon ja kuusi jatkuvaa omistaneena en kyllä tuota epäile. Istalla tuon kait näkisi reaaliajassa?F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by Tehari View PostMulla F10 520xd (softattu, dpf ja egr off) ja reilu 10tkm keskikulutus on 6,3. Nätillä ajolla pääsee kyllä pienemmälläkin. En aja ecolla vaan normaalilla modella. Yleensä mittarissa +10 nopeusrajoitukseen nähden..
Mulla F11 520xd b47, softa +egr off. Sekalaisessa ajossa pitkän aikavälin keskikulutus 6,4.
Kesällä leveet 19", talvella perus 17" nastat. Kaasujalka suht raskas, emännällä vielä raskaampi.
Lukema sisältää jonkin verran jettitrailerin, kuomukärryn ja venetrailerin vetoa sekä suksiboksi katolla ajamista.
Talvirenkailla ja talvirajotuksilla pidemmät maantiesiirtymät rauhallisesti ajellen (vain pientä ylinopeutta, ei paljoa ohittelua) menee parhaimmillaan nelosella alkavilla.
Olen erittäin tyytyväinen siihen miten pienellä kulutuksella näin iso ja raskas neliveto automaatti voikaan mennä. Sain siis sitä mitä halusinkin, tinkimällä pari sylinteriä pois "unelma" autosta.
Comment
-
-
535d x-d, omassa ajossa 25 km työmatka-ajossa vienyt Webastoinit mukaanluettuna maantiepainotteisesti 7,3-7,6 l/100 km tankkauksista. Maantieajossa hissuttelemalla 5,8-6,5 l/100 km kulutukset ajotietokoneesta, mutuilisin, että todellisuudessa vie 2-3 desiä enemmän mitä ajotietokone näyttää.
Kesä- ja talvikumit 245/40 19.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Aika paljon näyttää ajotietokone vähättelevän todellista kulutusta. Kolme tankillista ajettu ja n. 10% liian pientä kulutusta näyttää. Viimeisin tankillinen 7.1l ajotietokoneen mukaan, tankilta tankille mitattuna 7.79l. Jotenkin tota vissiin pystyy kalibroimaan?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Comment