Tervehdys,
Eli kaverin '11 mallin 520dA kyseessä. 97tkm pyörähti tauluun eilen. Kuulemma tuskat alkoi aivan yllättäen, viikko sitten lauantai iltana ei ollut mitään ongelmaa mutta yön seisomisen jälkeen tekee laatikko kiusaa.
Seuraavanlaista ongelmaa esiintyy "kylmänä."
1. Pakilla ei jaksa ilman kaasua ryömiä, kaasua lisäämällä liikkuu mutta mielestäni kierroksia on liikaa vauhtiin nähden. Kaasua höllättäessä auto pysähtyy normaalia nopeammin - ihan kuin käsijarru olisi päällä. Lopussa pysähtyy siis ihan nytkähtämällä. Nirskahdusta tmv. ei jarruista kuulu.
2. P:ltä -> D:lle vaihtaessa selvä nykäisy, voisi ehkä kuvata rytkähdykseksi. Sen verran nyppää, että kahvit saa varmasti lirautettua syliin jos on ahnehtinut kupin piripintaan.
3. Vapaalla (N) ryömii eteenpäin aivan kuten D:llä.
4. 3:lta -> 2:lle vaihto moottorijarruttaessa nykäisee myös selvästi, mutta miedommin kuin tuo P:ltä D:lle vaihto.
Näistä kaikki, paitsi tuo toinen 'korjaantuu' viimeistään, kun öljynlämmöt ylittää ~90-95 astetta.
BMWforumilla oli jollain kokemusta kohtuu samanlaisesta ongelmasta. Öljyn vajautta hälle oli tarjottu viaksi mutta lopuksi vaihdettu koko laatikko. Onko täällä kirjoitteleville tuttu ongelma? Eipä pikaisella tutkiskelulla eilen illalla löydetty laatikon öljyille mittatikkua - onko näissä sellaista vai askin kyljestäkö ne tulee tarkastaa?
Viimeistään 30. päivä (koitetaan vielä löytää nopeammalla aikataululla) autolle on 4h huoltoaika ja ehdotin hänen pyytävän öljynvaihdon tuohon laatikkoon ja uusimmat ohjelmat. Katsotaan mitä löytyy ja korjaantuuko.
Eli kaverin '11 mallin 520dA kyseessä. 97tkm pyörähti tauluun eilen. Kuulemma tuskat alkoi aivan yllättäen, viikko sitten lauantai iltana ei ollut mitään ongelmaa mutta yön seisomisen jälkeen tekee laatikko kiusaa.
Seuraavanlaista ongelmaa esiintyy "kylmänä."
1. Pakilla ei jaksa ilman kaasua ryömiä, kaasua lisäämällä liikkuu mutta mielestäni kierroksia on liikaa vauhtiin nähden. Kaasua höllättäessä auto pysähtyy normaalia nopeammin - ihan kuin käsijarru olisi päällä. Lopussa pysähtyy siis ihan nytkähtämällä. Nirskahdusta tmv. ei jarruista kuulu.
2. P:ltä -> D:lle vaihtaessa selvä nykäisy, voisi ehkä kuvata rytkähdykseksi. Sen verran nyppää, että kahvit saa varmasti lirautettua syliin jos on ahnehtinut kupin piripintaan.
3. Vapaalla (N) ryömii eteenpäin aivan kuten D:llä.
4. 3:lta -> 2:lle vaihto moottorijarruttaessa nykäisee myös selvästi, mutta miedommin kuin tuo P:ltä D:lle vaihto.
Näistä kaikki, paitsi tuo toinen 'korjaantuu' viimeistään, kun öljynlämmöt ylittää ~90-95 astetta.
BMWforumilla oli jollain kokemusta kohtuu samanlaisesta ongelmasta. Öljyn vajautta hälle oli tarjottu viaksi mutta lopuksi vaihdettu koko laatikko. Onko täällä kirjoitteleville tuttu ongelma? Eipä pikaisella tutkiskelulla eilen illalla löydetty laatikon öljyille mittatikkua - onko näissä sellaista vai askin kyljestäkö ne tulee tarkastaa?
Viimeistään 30. päivä (koitetaan vielä löytää nopeammalla aikataululla) autolle on 4h huoltoaika ja ehdotin hänen pyytävän öljynvaihdon tuohon laatikkoon ja uusimmat ohjelmat. Katsotaan mitä löytyy ja korjaantuuko.
Comment