Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helpoiten myytävä bemari, esim F11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • btcf777
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 33
    • NA

    Helpoiten myytävä bemari, esim F11?

    Onko esim F11 mallissa joku tietynlainen malli joka myy nopeasti kotimaassa?
    Mielessä auton tuonti Saksa jne ja myynti aika pian verotettettuna Suomessa. Suomen hintaluokka noin 30k€. Myydessä voittoa ei olla juuri hakemassa, pitäisi vaan saada tarvittaessa auto nopeasti lihoiksi jos haluaa....

    Millainen kannattaa tuota, muukin kuin mainittu bemari ehdotukset kiinnostaa.
    Last edited by btcf777; 16-01-2015, 07:38.
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #2
    Voisin veikata että automaattilaatikko, xdrive ja n57-moottori on kova sana. Eli 530xd, 535xd tai alkupään kolmelitrainen 525d (en muista saako tätä nelivetona). Varusteita myös kannattaa olla jonkin verran, karvalakkeja tämä maa on puolillaan. Adaptive drive, professional navi ja comfort-penkit on varmaan aika haluttuja. Hintaluokka näissä on kyllä vähintään 40ke, 100tkm+ ajetuissa. Just my opinion.
    Last edited by böntti; 16-01-2015, 09:19.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      #3
      Minä väitän että suomalaiselle toppahousulle menee helpoiten ja nopeiten myydyksi ihan perus 520d, kunhan se on edullinen.

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #4
        Originally posted by rizzo View Post
        Minä väitän että suomalaiselle toppahousulle menee helpoiten ja nopeiten myydyksi ihan perus 520d, kunhan se on edullinen.
        Voi se olla näinkin, itse kun on noihin varusteihin tottunut niin ei välttämättä osaa oikein objektiivisesti ajatella. MajorDrake varmaan osaa kertoa faktaa että minkälaiset myy.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by rizzo View Post
          Minä väitän että suomalaiselle toppahousulle menee helpoiten ja nopeiten myydyksi ihan perus 520d, kunhan se on edullinen.


          Näin on, joko aivan halvinta kauraa, tai sitten full load... Välimallin vehkeet ei tunnu myyvän tänä päivänä.
          Muutenkin tämän hetken markkinat tuntuu olevan sellaiset, että kukaan ei ole ostamassa käteisellä ja vaihdossakin tyrkytetään vain lähelle saman hintaluokan autoja ja niittenkin hinnasta kuvitellaan aivan liikoja.

          Esimerkkinä jos itsellä on myynnissä nettiauton halvin, niin kuvitellaan että vaihdossa tulevasta autosta saisi hyvityksenä jonkun merkkiliikkeen pyyntihinnan.
          Muutaman yrittäjän kanssa myös jutellut aiheesta, niin aikalailla samat fiilikset tuntuu olevan.
          Last edited by bemu2000; 16-01-2015, 09:24.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            #6
            Vähänkin erikoisemmat haetaan itse, joten halpaa karvalakki-520d Tourinkia vaan. Navi ehkä kannattaa olla, muttei paljon muuta.
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              Juu tuo pofessional navi nimen omaan kojelaudan vuoksi, se on ainakin mun mielestä melko kämäsen näköinen sillä kapealla perusnäytöllä.

              Tavallinen:


              Professional:


              ps. Me myytiin pari kuukautta sitten full loaded F11 530xd. Meni parissa viikossa yksityiselle ilman mitään vaihtoautoa. Hinta oli se millä vastaavan olis saanut haettua käteisellä Saksasta (ilman välikäsiä).
              Last edited by böntti; 16-01-2015, 09:44.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #8
                Muilta tulikin hyviä kommentteja.

                Massasta pitää joko erottua hinnalla (eli myydä karvalakki halvimmalla hinnalla) tai varusteilla.

                Varusteet vaikuttaa hintahaitariin F-korisissa n. kymppitonnin jos alkupään autoista puhutaan.

                Ja siinä "VOLL" autossa on sitten 90% niistä kaikista mahdollisista ja lisävarusteiden hinta uutena n. 40-50 tonnia joten varusteet saa käytettyyn aika edukkaasti...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #9
                  ihan ajatustasolla: miksei toisi bensakoneista? noita dieseleitä on maa pullollaan, ja aikaisemmissa postauksissa on ehdoteltu vain dieseleitä, mutta esim itselle ei tulisi tällä hetkellä pieneen mieleenkään ostaa dieseliä koska ajoa ei vaan ole niin paljoa, mutta esim bensakoneisia 2008-> autoja on todella vähän tarjolla.

                  esim:
                  nettiautossa on 508 bensakoneista 2008-> bmw:stä tarjolla
                  dieseleitä on yli 1600...

                  jos katsotaan 2010-> 500-sarjalaisia, niin bensakoneisia on tarjolla huimat 33kpl, kun dieseleitä on tarjolla 455kpl.
                  ja bensakoneisissa on vain muutama vähän paremmin varustettu, muissa sitten ei olekaan oikein mitään varusteita.

                  Nimimerkillä "minä en perkele sotke käsiäni pöllö-öljyyn"
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    2l bensa nelonen+manuaali. Joko jakopää juuri remontoitu tai sellainen jossa Bps takuu.

                    Edit. E60 siis.
                    Last edited by Bmw Master; 16-01-2015, 11:01.

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2550
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Ylempänä esitettiin hyvä idea jota tässä kannatetaan. Kyllähän tuo 520d on varmasti arkiliikkumiseen erinomaisen riittävä mutta käyttövoimavero muuttaa tilannetta. Bensan ja dieselin ollessa kohtuullisen lähellä toisiaan hinnoiltaan, niin aivan pieniin ajoihin ei välttämättä kannata hankkia. Itselleni tulee hiukan yli 30tk/v, mutta bensalla ollaan ajettu. Ilman diesel-veroa sellainen löytyisi nytkin, nykymoottorien käyttöominaisuudet vain ovat hyvät, vääntö ja kulutus mukavalla tasolla ja juuri sillä kohtaa kuin tarvitaan, matalilla kierroksilla.

                      Nyt kun F10:stä on haaveiltu jo jonkin aikaa, niin kyllä - Suomi-F10:t ovat alle 40k€ hintaluokassa perusvarusteisia. Auto on varmasti mainio ja itse painotan ajomäärää ehkä enemmän kuin joku toinen, mutta esim. Hifi-pakettia ilman ei enää halua olla. Bensakoneisia 520:ia on varmasti ymmärrettävistä syistä vähän, mutta niitä 520d-tarjokkaita kyllä riittäisi. Nyt haluaisi vain 6-koneen ennen kuin ne kielletään viheraatteen vastaisina.. Lisää siis bensavaihtoehtoja! 523i:t tällä hetkellä ovat lyhyttä luettavaa varustelistoiltaan.

                      Navista sen verran, että nokialaista on tullut seurattua vuodesta 2008 ja mieluummin näin. Helpompi päivitettävyys ja mitä enemmän digiä kojelaudassa, sen vanhemmalta se näyttää tulevaisuudessa - vrt. 80-90-lukujen diginäytöt. Tämä on vain ja ainoastaan henkilökohtainen mielipide.

                      Mitä tahansa tuodaankin, niin automaatilla. Manuaali-F10 olisi pitänyt varustaa varoitusmerkillä jo hallissa. Isossa autossa automaatti on jo melkein turvallisuusvaruste, kun sitä lossia pitää esim. parkkipaikalla ankkuroida ruutuun tarkasti.

                      Vaikka kaikessa mainitaan F10, niin kyllä Touring-F11 lienee varmempi myytävä tässä maassa.
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #13
                        Bensavehkeet ei enää kiinnosta pl. M-versiot, muutoin harkitsen itse vain sitä pöllö-öljyllistä versiota ja nimenomaan automaatilla.

                        Jos olisi autoa vaihtamassa, kova harkinta tulisi lähinnä nelikon ja takavetoisen välillä.

                        Comment

                        • skt
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2013
                          • 348
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          #14
                          Budjetin ja kommentit huomioiden bensakoneeseen myös kallistuisin.

                          520d:n N47:ssa on vielä jakopääketjuongelmat ainakin alkupään koneissa. Töissä tosin joku toi saksasta ja teki jakopään rempan, jolloin ainakin helpompi myydä pois, jos on käsistä taitavva.
                          F11 LCI 520d -14
                          F45 225xe -17
                          Ex. E61 LCI 520d -08,
                          Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7535
                            • Kotona

                            #15
                            Suomalaiselle tärkein asia käytetyn auton ostossa on usein, että on VÄHÄN AJETTU. Naapuri kysyy kuitenkin ensimmäiseksi "paljonko ajettu bemarilla?" ja jos mittarista löytyy vaikkapa 130 000km niin nauraa loppuunajetuksi vrt omaan Corollaansa

                            Siksi ostat minkä ostat niin katso että mittarissa on vähän kilsoja.
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                            Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                            -

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎