Ei ainakaan Laakkosen bemari huollon mukaan ole vikaa. Tiedäppä sitten mitä pitäis uskoa mut näillä mennään. Tuo mun auto tosin on 520d N47 koneella. Dieseleistä mulla ei aiempaa kokemusta niin on vielä vähän opiskelua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 530dA lämmöt
Collapse
X
-
Originally posted by john_anthony View PostEi ainakaan Laakkosen bemari huollon mukaan ole vikaa. Tiedäppä sitten mitä pitäis uskoa mut näillä mennään. Tuo mun auto tosin on 520d N47 koneella. Dieseleistä mulla ei aiempaa kokemusta niin on vielä vähän opiskelua.
E9x kohdeautona.
Merkkiliikkeen edustaja kertoi,että noin 80 astetta on ok.
Piti ihan muistuttaa,että maksava asiakas pyytää termarien vaihtoa... Vaihtuivat ne.
Ja korjaamopäällikkön kommentti oli operaation jälkeen,että kyllä ne lämmöt pysyi koeajolenkillä 88-90 asteessa.
Tietysti jos hirveä pakkanen ja sisälle pyyntö 28 astetta,voi olla ettei lämpö kertakaikkiaan riitä.
Mutta luulisi se pikkupakkasilla pysyvän termarin aukeamislämmöissä.(E90 88 astetta)F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Itse ajan pääosin pitkää matkaa omalla autolla ja 65km on työmatka. Esim. noilla alle kympin pakkasilla lämmöt nousi 76 suht nopsaan, mutta 86 oli vasta puolessa välissä matkaa. Moottoritiellä nousee sinne 87-88, jossa pysyy ja kuormittaessa kutosella nousee paikoitellen 89. Kesällä oli 89-90 koko ajan. Yllättävän pitkään on tuo nykyinen termari toiminut, kopkopkop. Moottori m47n2. Aikoinaan ennen kun tuo termari asennettiin niin lämmöt jäi sinne 70-75 tuntumaan ja piti kikkailla pahveilla jne että sai poltot päälle.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostItse ajan pääosin pitkää matkaa omalla autolla ja 65km on työmatka. Esim. noilla alle kympin pakkasilla lämmöt nousi 76 suht nopsaan, mutta 86 oli vasta puolessa välissä matkaa. Moottoritiellä nousee sinne 87-88, jossa pysyy ja kuormittaessa kutosella nousee paikoitellen 89. Kesällä oli 89-90 koko ajan.
Autona 520d N47-moottorilla manuaalina(ts. pahoittelut offtopicista...), ilmanottoja ei ole tukittu.
Onkohan termostaatissa vikaa vai eikö lämpö vain kertakaikkiaan riitä kabiinin lämmittämiseen kunnolla kuumaksi talvikeleillä?Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
-
Originally posted by Raimo Miettinen View Post(kyse allekirjoituksen kulkineesta)
Mulla ongelmana liian korkeat lämmöt. Syyläri vaihdettiin juuri ja eilen huomasin flektin pyörivän, kun ajoin kaupan pihaan. Salavalikosta katselin eilen lämmöt huiteli jäähdytysveden kohdalla 100-110c ja öljynlämmöt 100-105c. Kotipihaan ajaessa flekti(t) huusi lujempaa ja auton sammutettua jäi pienemmällä teholla pyörimään. Ei kuulu pihinää. Paisarissa yli maximin jäähdytinnestettä. Tänään lämmöt maantieajossa nousivat aluksi veden osalta 108c ja tippuivat hiljalleen alle 100c. Öljynlämpötila koko ajan 100c. Mitään varoitusilmoituksia ei ole tullut!
Voiko jäähdytinjärjestelmässä olla ilmaa ja osaako se ilmata itsensä? Auto menee kyllä korjaamolle takaisin jos lämmöt ei asetu alemmas, mutta kunhan kyselen.
Edit: Mitään varoituksia tuo ei vielä antanut noilla lämmöillä.
Mikähän kiikastaa?Last edited by Raimo Miettinen; 23-11-2016, 14:27.BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t
Comment
-
-
Originally posted by Raimo Miettinen View PostOngelma hieman pahentunut. Nyt pääsin motarilla ajamaan 110km/h ja lämmöt alkoivat nousta. Vesi nousi 117c ja öljyt 107c. Heitin pari pykälää pienempää silmään ja lämmöt lähti laskuun. Yhtenä päivänä tsekkasin jäähdytinnesteen määrän ja oli minimissä. Lisäsin 1-2dl vettä, jotta tuli maksimiin. Auto menee tutkittavaksi maanantaina.
Edit: Mitään varoituksia tuo ei vielä antanut noilla lämmöillä.
Mikähän kiikastaa?Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostIlmaa jossain:think
Kyllä tuo kuullostaa aika selvältä, että joko vesipumpussa vika tai termostaatti jumissa. Vai oliko noista jompikumpi jo vaihdettu?
Comment
-
-
Termarista oli sisuskalut irronneet. Jäi vähän epäselväksi oliko se jousisysteemi ajautunut johonkin syvemmälle. Korjaaja aluksi vain soitti ja ihmetteli, että termarista on vain "runko" tallella. Myöhemmin löysivät irronneet osat. Mielenkiintoisesti voi näköjään rikkoutua. Uusi tilalle ja nyt näyttäisi lämmöt pysyvän ok-tasolla (vesi: 87-93c ja öljy: 94c-98c). Täytyy vielä koettaa vähän isommalla nopeudella.Last edited by Raimo Miettinen; 28-11-2016, 17:59.BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t
Comment
-
-
Onko porukat täällä nyt todennut, että tuo ensimmäisen postauksen viat ovat ns. normaaleja?
Autona f07 530d 2010, N57.
Itsellä tekee myös sitä, että maantiellä 100kmh vauhdissa saa vasta lämmöt ylös jos ajaa aika pitkän, n. 20km lenkin.
Jos ajan kaupungin läpi töihin, niin 10-12km matkalla (riippuu reitistä) ei nouse öljyn lämmöt kuin tuohon 75 asteen paikkeille.
Tuommoiset kokemukset kun ulkolämpötila on pyörinyt -2 ja -6 välillä.
Voisi melkein olettaa, että kyllä nyt näillä pakkasilla pitäisi lämmöt nousta normaaleiksi n. 12km lenkillä...
Toissapäivänä ajoin -3 asteen pakkasella 16km kaupungissa ja annoin välillä vähän kaasua, mutta silti ei noussut kuin 75 asteeseen ja jäi pyörimään siihen.
[edit]omassa autossa on myös tehdas webasto, mikä lähtee aina päälle kun kone on viileänä.[/edit]"Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds
Comment
-
-
Originally posted by G_Voima View PostOnko porukat täällä nyt todennut, että tuo ensimmäisen postauksen viat ovat ns. normaaleja?
Autona f07 530d 2010, N57.
Itsellä tekee myös sitä, että maantiellä 100kmh vauhdissa saa vasta lämmöt ylös jos ajaa aika pitkän, n. 20km lenkin.
Jos ajan kaupungin läpi töihin, niin 10-12km matkalla (riippuu reitistä) ei nouse öljyn lämmöt kuin tuohon 75 asteen paikkeille.
Tuommoiset kokemukset kun ulkolämpötila on pyörinyt -2 ja -6 välillä.
Voisi melkein olettaa, että kyllä nyt näillä pakkasilla pitäisi lämmöt nousta normaaleiksi n. 12km lenkillä...
Toissapäivänä ajoin -3 asteen pakkasella 16km kaupungissa ja annoin välillä vähän kaasua, mutta silti ei noussut kuin 75 asteeseen ja jäi pyörimään siihen.
[edit]omassa autossa on myös tehdas webasto, mikä lähtee aina päälle kun kone on viileänä.[/edit]Limits in life
Comment
-
-
Originally posted by Limit View Post- Oman kokemuksen perusteella 12km ei riitä. Jos ajat moottoritiellä puolet, niin ehkä riittää.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by G_Voima View PostOnko porukat täällä nyt todennut, että tuo ensimmäisen postauksen viat ovat ns. normaaleja?
Autona f07 530d 2010, N57.
Itsellä tekee myös sitä, että maantiellä 100kmh vauhdissa saa vasta lämmöt ylös jos ajaa aika pitkän, n. 20km lenkin.
Jos ajan kaupungin läpi töihin, niin 10-12km matkalla (riippuu reitistä) ei nouse öljyn lämmöt kuin tuohon 75 asteen paikkeille.
Tuommoiset kokemukset kun ulkolämpötila on pyörinyt -2 ja -6 välillä.
Voisi melkein olettaa, että kyllä nyt näillä pakkasilla pitäisi lämmöt nousta normaaleiksi n. 12km lenkillä...
Toissapäivänä ajoin -3 asteen pakkasella 16km kaupungissa ja annoin välillä vähän kaasua, mutta silti ei noussut kuin 75 asteeseen ja jäi pyörimään siihen.
[edit]omassa autossa on myös tehdas webasto, mikä lähtee aina päälle kun kone on viileänä.[/edit]
Toki auton käynnistin +10c tallista.**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
-
-
Originally posted by Makro86 View PostToki auton käynnistin +10c tallista.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostNo, tuo nyt on ihan eri asia . Eilen käynnistin Fiat 500 +10 tallista ja ajoin alle 2km sen pesuun. Lämmöt oli puolivälissä eli normissa jo siinä matkalla.
Eikös edellä mainittu auto vaikka 30min webasto esilämmityksellä jo oo melkei sama ku mun auto +10c tallista?
Onkos jollain kokemusta kauanko on tarpeeksi tunneissa kun käyttää tommosta Defa säteilijää vaikka -5 c - -10c pakkasilla, joku 3h?**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
-
-
On se vaan vähän ihmeellistä, että näillä -3 pakkasilla ei meinaa kone lämmetä kaupunkiajossa. Ei oikein käy järkeen.
Seilaa siinä 75 paikkeilla öljyt ja jos jätä tyhjäkäynnille parkkiin, niin lämmöt lähtee laskemaan.
Jos vaihtais termostaatin ihan ensimmäiseksi, niin olisi taas asteen viisaampi. Vikakoodeissa tms. muissa arvoissa ei näkynyt mitään."Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds
Comment
-
Comment