Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 530dA lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • john_anthony
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 55
    • Kuopio

    #31
    Ei ainakaan Laakkosen bemari huollon mukaan ole vikaa. Tiedäppä sitten mitä pitäis uskoa mut näillä mennään. Tuo mun auto tosin on 520d N47 koneella. Dieseleistä mulla ei aiempaa kokemusta niin on vielä vähän opiskelua.
    E34 520i -90 Bronzitbeige metallic

    Se on heikko mikä ei kestä! Mut miks se viimenen mutteri on aina jumissa?:think

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      #32
      Originally posted by john_anthony View Post
      Ei ainakaan Laakkosen bemari huollon mukaan ole vikaa. Tiedäppä sitten mitä pitäis uskoa mut näillä mennään. Tuo mun auto tosin on 520d N47 koneella. Dieseleistä mulla ei aiempaa kokemusta niin on vielä vähän opiskelua.
      F1x malleista ei kokemusta, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa.
      E9x kohdeautona.
      Merkkiliikkeen edustaja kertoi,että noin 80 astetta on ok.
      Piti ihan muistuttaa,että maksava asiakas pyytää termarien vaihtoa... Vaihtuivat ne.
      Ja korjaamopäällikkön kommentti oli operaation jälkeen,että kyllä ne lämmöt pysyi koeajolenkillä 88-90 asteessa.
      Tietysti jos hirveä pakkanen ja sisälle pyyntö 28 astetta,voi olla ettei lämpö kertakaikkiaan riitä.
      Mutta luulisi se pikkupakkasilla pysyvän termarin aukeamislämmöissä.(E90 88 astetta)
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • Smistik
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1130
        • Kanta-Häme

        #33
        Itse ajan pääosin pitkää matkaa omalla autolla ja 65km on työmatka. Esim. noilla alle kympin pakkasilla lämmöt nousi 76 suht nopsaan, mutta 86 oli vasta puolessa välissä matkaa. Moottoritiellä nousee sinne 87-88, jossa pysyy ja kuormittaessa kutosella nousee paikoitellen 89. Kesällä oli 89-90 koko ajan. Yllättävän pitkään on tuo nykyinen termari toiminut, kopkopkop. Moottori m47n2. Aikoinaan ennen kun tuo termari asennettiin niin lämmöt jäi sinne 70-75 tuntumaan ja piti kikkailla pahveilla jne että sai poltot päälle.
        ex E91 320d käsiaskilla
        ex E46 330dat
        japski
        ranu

        ex E30 316i 4d

        Comment

        • radiaani
          Bimmer Rookie
          • Jul 2016
          • 130
          • Etelä-Suomi

          #34
          Originally posted by Smistik View Post
          Itse ajan pääosin pitkää matkaa omalla autolla ja 65km on työmatka. Esim. noilla alle kympin pakkasilla lämmöt nousi 76 suht nopsaan, mutta 86 oli vasta puolessa välissä matkaa. Moottoritiellä nousee sinne 87-88, jossa pysyy ja kuormittaessa kutosella nousee paikoitellen 89. Kesällä oli 89-90 koko ajan.
          Kymmenen asteen pakkasella seurailin lämpöjä piilovalikosta. Öljy nousee aika nopeasti 100 asteeseen ja pysyy siellä mutta 80-rajoituksella vesi ei lämpene yli 75 asteen edes kymmenien kilometrien ajolla. 100-rajoituksella lämmöt sitten nousivat normaaliin(?) 84-85-asteeseen melkein heti ja tuntuivat pysyvänkin siinä vaikka välillä oli 80-rajoitustakin. Toki, jos lämppäriltä pyysi 21-asteen automaatin sijasta 26-astetta max-puhalluksella, lämmöt lähtivät oitis etelään...

          Autona 520d N47-moottorilla manuaalina(ts. pahoittelut offtopicista...), ilmanottoja ei ole tukittu.

          Onkohan termostaatissa vikaa vai eikö lämpö vain kertakaikkiaan riitä kabiinin lämmittämiseen kunnolla kuumaksi talvikeleillä?
          Ajossa: F10 520d SE (2012)

          Comment

          • Raimo Miettinen
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 320

            #35
            Originally posted by Raimo Miettinen View Post
            (kyse allekirjoituksen kulkineesta)

            Mulla ongelmana liian korkeat lämmöt. Syyläri vaihdettiin juuri ja eilen huomasin flektin pyörivän, kun ajoin kaupan pihaan. Salavalikosta katselin eilen lämmöt huiteli jäähdytysveden kohdalla 100-110c ja öljynlämmöt 100-105c. Kotipihaan ajaessa flekti(t) huusi lujempaa ja auton sammutettua jäi pienemmällä teholla pyörimään. Ei kuulu pihinää. Paisarissa yli maximin jäähdytinnestettä. Tänään lämmöt maantieajossa nousivat aluksi veden osalta 108c ja tippuivat hiljalleen alle 100c. Öljynlämpötila koko ajan 100c. Mitään varoitusilmoituksia ei ole tullut!

            Voiko jäähdytinjärjestelmässä olla ilmaa ja osaako se ilmata itsensä? Auto menee kyllä korjaamolle takaisin jos lämmöt ei asetu alemmas, mutta kunhan kyselen.
            Ongelma hieman pahentunut. Nyt pääsin motarilla ajamaan 110km/h ja lämmöt alkoivat nousta. Vesi nousi 117c ja öljyt 107c. Heitin pari pykälää pienempää silmään ja lämmöt lähti laskuun. Yhtenä päivänä tsekkasin jäähdytinnesteen määrän ja oli minimissä. Lisäsin 1-2dl vettä, jotta tuli maksimiin. Auto menee tutkittavaksi maanantaina.

            Edit: Mitään varoituksia tuo ei vielä antanut noilla lämmöillä.

            Mikähän kiikastaa?
            Last edited by Raimo Miettinen; 23-11-2016, 14:27.
            BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #36
              Originally posted by Raimo Miettinen View Post
              Ongelma hieman pahentunut. Nyt pääsin motarilla ajamaan 110km/h ja lämmöt alkoivat nousta. Vesi nousi 117c ja öljyt 107c. Heitin pari pykälää pienempää silmään ja lämmöt lähti laskuun. Yhtenä päivänä tsekkasin jäähdytinnesteen määrän ja oli minimissä. Lisäsin 1-2dl vettä, jotta tuli maksimiin. Auto menee tutkittavaksi maanantaina.

              Edit: Mitään varoituksia tuo ei vielä antanut noilla lämmöillä.

              Mikähän kiikastaa?
              Ilmaa jossain:think
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2324
                • Uusimaa

                #37
                Originally posted by makkis View Post
                Ilmaa jossain:think
                Ei se näissä nykybemuissa pitäisi olla edes mahdollista. Nämähän ilmaa itse itsensä aika hienosti mitä itse olen näitä korjaillut. Onkos N57:ssa minkäänmoista sähkötoimista lisävesipumppua (kuten vaikkapa M54 bensakoneissa on).

                Kyllä tuo kuullostaa aika selvältä, että joko vesipumpussa vika tai termostaatti jumissa. Vai oliko noista jompikumpi jo vaihdettu?
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Raimo Miettinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 320

                  #38
                  Termarista oli sisuskalut irronneet. Jäi vähän epäselväksi oliko se jousisysteemi ajautunut johonkin syvemmälle. Korjaaja aluksi vain soitti ja ihmetteli, että termarista on vain "runko" tallella. Myöhemmin löysivät irronneet osat. Mielenkiintoisesti voi näköjään rikkoutua. Uusi tilalle ja nyt näyttäisi lämmöt pysyvän ok-tasolla (vesi: 87-93c ja öljy: 94c-98c). Täytyy vielä koettaa vähän isommalla nopeudella.
                  Last edited by Raimo Miettinen; 28-11-2016, 17:59.
                  BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                  Comment

                  • G_Voima
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2002
                    • 178
                    • Pori

                    #39
                    Onko porukat täällä nyt todennut, että tuo ensimmäisen postauksen viat ovat ns. normaaleja?

                    Autona f07 530d 2010, N57.

                    Itsellä tekee myös sitä, että maantiellä 100kmh vauhdissa saa vasta lämmöt ylös jos ajaa aika pitkän, n. 20km lenkin.
                    Jos ajan kaupungin läpi töihin, niin 10-12km matkalla (riippuu reitistä) ei nouse öljyn lämmöt kuin tuohon 75 asteen paikkeille.

                    Tuommoiset kokemukset kun ulkolämpötila on pyörinyt -2 ja -6 välillä.

                    Voisi melkein olettaa, että kyllä nyt näillä pakkasilla pitäisi lämmöt nousta normaaleiksi n. 12km lenkillä...
                    Toissapäivänä ajoin -3 asteen pakkasella 16km kaupungissa ja annoin välillä vähän kaasua, mutta silti ei noussut kuin 75 asteeseen ja jäi pyörimään siihen.

                    [edit]omassa autossa on myös tehdas webasto, mikä lähtee aina päälle kun kone on viileänä.[/edit]
                    "Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds

                    Comment

                    • Limit
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 144
                      • Tsuomi

                      #40
                      Originally posted by G_Voima View Post
                      Onko porukat täällä nyt todennut, että tuo ensimmäisen postauksen viat ovat ns. normaaleja?

                      Autona f07 530d 2010, N57.

                      Itsellä tekee myös sitä, että maantiellä 100kmh vauhdissa saa vasta lämmöt ylös jos ajaa aika pitkän, n. 20km lenkin.
                      Jos ajan kaupungin läpi töihin, niin 10-12km matkalla (riippuu reitistä) ei nouse öljyn lämmöt kuin tuohon 75 asteen paikkeille.

                      Tuommoiset kokemukset kun ulkolämpötila on pyörinyt -2 ja -6 välillä.

                      Voisi melkein olettaa, että kyllä nyt näillä pakkasilla pitäisi lämmöt nousta normaaleiksi n. 12km lenkillä...
                      Toissapäivänä ajoin -3 asteen pakkasella 16km kaupungissa ja annoin välillä vähän kaasua, mutta silti ei noussut kuin 75 asteeseen ja jäi pyörimään siihen.

                      [edit]omassa autossa on myös tehdas webasto, mikä lähtee aina päälle kun kone on viileänä.[/edit]
                      - Oman kokemuksen perusteella 12km ei riitä. Jos ajat moottoritiellä puolet, niin ehkä riittää.
                      Limits in life

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17526
                        • Turku

                        #41
                        Originally posted by Limit View Post
                        - Oman kokemuksen perusteella 12km ei riitä. Jos ajat moottoritiellä puolet, niin ehkä riittää.
                        Samanlaisia kokemuksia, mutta mielestäni ei edes 10km motarinopeutta Turunväylällä riitä.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Makro86
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2013
                          • 146
                          • Eurajoki

                          #42
                          Originally posted by G_Voima View Post
                          Onko porukat täällä nyt todennut, että tuo ensimmäisen postauksen viat ovat ns. normaaleja?

                          Autona f07 530d 2010, N57.

                          Itsellä tekee myös sitä, että maantiellä 100kmh vauhdissa saa vasta lämmöt ylös jos ajaa aika pitkän, n. 20km lenkin.
                          Jos ajan kaupungin läpi töihin, niin 10-12km matkalla (riippuu reitistä) ei nouse öljyn lämmöt kuin tuohon 75 asteen paikkeille.

                          Tuommoiset kokemukset kun ulkolämpötila on pyörinyt -2 ja -6 välillä.

                          Voisi melkein olettaa, että kyllä nyt näillä pakkasilla pitäisi lämmöt nousta normaaleiksi n. 12km lenkillä...
                          Toissapäivänä ajoin -3 asteen pakkasella 16km kaupungissa ja annoin välillä vähän kaasua, mutta silti ei noussut kuin 75 asteeseen ja jäi pyörimään siihen.

                          [edit]omassa autossa on myös tehdas webasto, mikä lähtee aina päälle kun kone on viileänä.[/edit]
                          Aika jännä kun oma 530d f11, ajoa 15km ehkä jopa allekkin ja 90c näytti lämpömittari ja ulkona pakkasta jotain -7c - -9c. Enkä omista Webastoa ja tolla matkalla ajonopeus 80-90kmh.
                          Toki auton käynnistin +10c tallista.
                          **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                          Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                          Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                          Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                          Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17526
                            • Turku

                            #43
                            Originally posted by Makro86 View Post
                            Toki auton käynnistin +10c tallista.
                            No, tuo nyt on ihan eri asia . Eilen käynnistin Fiat 500 +10 tallista ja ajoin alle 2km sen pesuun. Lämmöt oli puolivälissä eli normissa jo siinä matkalla.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Makro86
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 146
                              • Eurajoki

                              #44
                              Originally posted by Laku View Post
                              No, tuo nyt on ihan eri asia . Eilen käynnistin Fiat 500 +10 tallista ja ajoin alle 2km sen pesuun. Lämmöt oli puolivälissä eli normissa jo siinä matkalla.
                              Kuinkas kylmissä paikoissa porukka autojaan pitää kun ei kerkee auto tarpeeksi lämpiämään. Ei tämä nyt normi lämmöissä oo varmaan kesälläkään helteillä 2km matkalla, Fiat onkin ihan eri auto ja asia, ei sotketa nyt semmosia tänne
                              Eikös edellä mainittu auto vaikka 30min webasto esilämmityksellä jo oo melkei sama ku mun auto +10c tallista?

                              Onkos jollain kokemusta kauanko on tarpeeksi tunneissa kun käyttää tommosta Defa säteilijää vaikka -5 c - -10c pakkasilla, joku 3h?
                              **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                              Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                              Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                              Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                              Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                              Comment

                              • G_Voima
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2002
                                • 178
                                • Pori

                                #45
                                On se vaan vähän ihmeellistä, että näillä -3 pakkasilla ei meinaa kone lämmetä kaupunkiajossa. Ei oikein käy järkeen.
                                Seilaa siinä 75 paikkeilla öljyt ja jos jätä tyhjäkäynnille parkkiin, niin lämmöt lähtee laskemaan.

                                Jos vaihtais termostaatin ihan ensimmäiseksi, niin olisi taas asteen viisaampi. Vikakoodeissa tms. muissa arvoissa ei näkynyt mitään.
                                "Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎