Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 530dA lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3nu
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 252
    • Hämeenlinna

    #46
    Kannattaa muistaa noissa lämpeämis ajoissa, että nyt puhutaan öljyn lämmöistä. Ei voi verrata mitenkään muihin autoihin, joissa yleensä tarkkaillaan jäähdytysnesteen lämpöjä. Öljyt kestää kaikissa moottoreissa lämmetä pidempään..
    BMW F82 M4 -16
    BMW F20 116d M-sport -14
    Aprilia Dorsoduro 900 -20
    Sea-Doo RXP300RS -16

    Comment

    • G_Voima
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 178
      • Pori

      #47
      Originally posted by H3nu View Post
      Kannattaa muistaa noissa lämpeämis ajoissa, että nyt puhutaan öljyn lämmöistä. Ei voi verrata mitenkään muihin autoihin, joissa yleensä tarkkaillaan jäähdytysnesteen lämpöjä. Öljyt kestää kaikissa moottoreissa lämmetä pidempään..
      Olen seurannut noita jäähdytysnesteen lämpötiloja kokoajan myös samalla ja ne menee ihan käsi kädessä tossa autossa ko se lämpee. Plussa keleillä käsi kädessä ja miinus keleillä se neste tulee vähän perässä mutta asettuu tossa 70 kohdilla samaan. Sen takia seuraan sitä öljyä, koska ne nesteet on melkein aina samat.
      "Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2171
        • Himas

        #48
        Lämmöt ei nouse nollakelillä 30 km ja 30 min ajolla kuin max. 82 asteeseen. Öljyn lämmöt 90 asteeseen. Termari vaihtoon vai tätäkö se on egr pois softattuna?
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1173
          • lahti

          #49
          Originally posted by mikron View Post
          Lämmöt ei nouse nollakelillä 30 km ja 30 min ajolla kuin max. 82 asteeseen. Öljyn lämmöt 90 asteeseen. Termari vaihtoon vai tätäkö se on egr pois softattuna?
          Kyllä lämpee vedet 90c ilman egr:ääki, termaria vaihtoo mielellää kaikki maholliset.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2171
            • Himas

            #50
            Originally posted by mige95 View Post
            Kyllä lämpee vedet 90c ilman egr:ääki, termaria vaihtoo mielellää kaikki maholliset.
            Montas niitä sitten on?
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • Kraftwerk
              Bimmer Rookie
              • Mar 2022
              • 133
              • Joensuu area

              #51
              Originally posted by mikron View Post
              Lämmöt ei nouse nollakelillä 30 km ja 30 min ajolla kuin max. 82 asteeseen. Öljyn lämmöt 90 asteeseen. Termari vaihtoon vai tätäkö se on egr pois softattuna?
              Liian hidas on kyllä tuo. Termari varmaankin.

              Vaihdoin omaan 535d:hen Behr Mahle termostaatin ja vesipumpun hiljattaen. Ennen vaihtoa tiputti jo nollakelissä herkästi lämpöjä vauhtia hidastaessa.

              Nyt lämpenee 22 km työmatkalla -5-8 c pakkasesessa 90 km/h maantieajossa Webastoinnin jälkeen jäähdytysneste 84-85 c paikkeille ja öljyt 100 asteeseen. Edelleenkin lämpenee öljy jäähdytysnestettä nopeammin, että veikkaisin automaattivaihteiston termostaatin jonkin verran vuotavan jäähdytysnesteen lämpöjä automaattivaihteistoon. Uudella päätermarilla nyt erona, että auto pitää lämmöt hyvin, kun ajettu kunnolla lämpimäksi.
              Last edited by Kraftwerk; 27-11-2022, 23:15.
              F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

              Comment

              • XV70D
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 197
                • Oulu

                #52
                Minulla salavalikko näyttää semmosta että 65 asteessa öljyn lämpö saavuttaa veden lämmön, kun aluksi vesi on n. 5 astetta kuumempaa. Lopulta vedenlämpö tahtoo jäädä pitkäksi aikaa 75 asteeseen, kova rasitus tai dpf poltto nostaa kyllä 88 asteeseen nopeasti. Vuotaako jokin termostaatti?
                EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎