Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 akun lataaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karhon
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 14
    • Jyväskylä

    F11 akun lataaminen

    Mulla kun on autossa tuo orkkiswebasto ja haluaisin latailla akkua silloin tällöin autotallissa öisin niin onko väliä lataileeko konehuoneen virtapisteen kautta vai suoraan akkuun?
    Laturina mulla on Defa SmartCharger ja siihen saa johtosarjan joka olis kätevä kytkee suoraan akkuun ja pistoke vaikka peräkonttiin jonka kautta vois latailla.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #2
    Omassa sigun E60:ssä latailen myös ylläpitolaturilla akkua satunnaisesti orkkis-webaston takia.Plussa on kytketty suoraa akun napaan ja miinus auton koriin.Tällöin sähkö akkuun menee sen (IBS) "älykaapelin" kautta.Ei siis suoraa akun navoista.Näin minulle neuvottiin.Olisiko sama systeemi oikein F-sarjalaisessakin.Eli ei suoraa akkuun?
    Last edited by Heguli 31; 26-02-2015, 20:49.

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #3
      Just näin, miinusta ei saa älylatauksen vuoksi kytkeä suoraan akun miinusnapaan. Kaikista helpoin kait se on ladata konehuoneen puolelta.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • karhon
        Newbiemmer
        • Feb 2015
        • 14
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by böntti View Post
        Just näin, miinusta ei saa älylatauksen vuoksi kytkeä suoraan akun miinusnapaan. Kaikista helpoin kait se on ladata konehuoneen puolelta.
        No mites jos kytkee Defan johtosarjan plussan suoraan akun plus-napaan ja miinuksen auton koriin niin onko sitten toimiva systeemi?

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Miksi se plus johto pitäs saada vejettyä konttiin?? Viismetriä kaapelia pujotella jostaki paikasta a paikkaan b Eikö oo vaan helpomi lyyä sinne konehuoneeseen piuhat kiinni niinku böntti sano...
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Kissvesala View Post
            Miksi se plus johto pitäs saada vejettyä konttiin?? Viismetriä kaapelia pujotella jostaki paikasta a paikkaan b Eikö oo vaan helpomi lyyä sinne konehuoneeseen piuhat kiinni niinku böntti sano...
            Voihan sen laturin virittää konttiinkin.

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Voihan sen laturin virittää konttiinkin.
              Tosi näppärä ratkaisu, Defan latauspistoke on kuitenkin keulassa. Laturi kiinni konehuoneen latauspisteisiin ja sillä selvä. Jos lataa irtolaturilla niin sitten voi halutessaan ladata kontista, miinus pitää vaan kytkeä johonkin muualle kuin akkuun (niinku kyllä muutenkin pitää aina). En vaan ymmärrä että miks pitää värkätä kontissa, F11 akku on kontin verhoilujen alla ja pitää nähdä vähän vaivaa että siihen pääsee käsiksi. Konepelti aukeaa yhdellä kahvan vedolla, sieltä löytyy lataus-/starttipisteet jotka on tätä tarkoitusta varten olemassa.
              Last edited by böntti; 26-02-2015, 21:53.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by böntti View Post
                Tosi näppärä ratkaisu, Defan latauspistoke on kuitenkin keulassa. Laturi kiinni konehuoneen latauspisteisiin ja sillä selvä. Jos lataa irtolaturilla niin sitten voi halutessaan ladata kontista, miinus pitää vaan kytkeä johonkin muualle kuin akkuun (niinku kyllä muutenkin pitää aina). En vaan ymmärrä että miks pitää värkätä kontissa, F11 akku on kontin verhoilujen alla ja pitää nähdä vähän vaivaa että siihen pääsee käsiksi. Konepelti aukeaa yhdellä kahvan vedolla, sieltä löytyy lataus-/starttipisteet jotka on tätä tarkoitusta varten olemassa.
                Joo eihän siinä silloin mitään järkeä ole jos pistoke on keulassa.
                Tarkoitin tapauksessa missä autossa on webasto eikä muita lämmittimiä.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Joo eihän siinä silloin mitään järkeä ole jos pistoke on keulassa.
                  Tarkoitin tapauksessa missä autossa on webasto eikä muita lämmittimiä.
                  Toki jos sen pistokkeen haluaa jostain syystä peräpäähän. Irtolaturilla on kyllä edelleen huomattavasti helpompi ladata konehuoneesta.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • karhon
                    Newbiemmer
                    • Feb 2015
                    • 14
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by böntti View Post
                    Tosi näppärä ratkaisu, Defan latauspistoke on kuitenkin keulassa. Laturi kiinni konehuoneen latauspisteisiin ja sillä selvä. Jos lataa irtolaturilla niin sitten voi halutessaan ladata kontista, miinus pitää vaan kytkeä johonkin muualle kuin akkuun (niinku kyllä muutenkin pitää aina). En vaan ymmärrä että miks pitää värkätä kontissa, F11 akku on kontin verhoilujen alla ja pitää nähdä vähän vaivaa että siihen pääsee käsiksi. Konepelti aukeaa yhdellä kahvan vedolla, sieltä löytyy lataus-/starttipisteet jotka on tätä tarkoitusta varten olemassa.
                    Tässä on kyse nimenomaan irtolaturilla lataamisesta ja syy miksi pitäis päästä lataamaan takakontissa on se että mun autotalli on niin helvetin pieni että auton keula on ajettava seinään kiinni jolloin ei jää tilaa edes aukaista konepeltiä.
                    Mutta kiitos teille, asia tuli selväksi eli laturin plussa akun plusnapaan ja miinus auton koriin niin homma toimii.

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by karhon View Post
                      Tässä on kyse nimenomaan irtolaturilla lataamisesta ja syy miksi pitäis päästä lataamaan takakontissa on se että mun autotalli on niin helvetin pieni että auton keula on ajettava seinään kiinni jolloin ei jää tilaa edes aukaista konepeltiä.
                      Mutta kiitos teille, asia tuli selväksi eli laturin plussa akun plusnapaan ja miinus auton koriin niin homma toimii.


                      Ei siinä muuta ongelmaa ole kuin että kontin pitää olla tyhjä. Kontin pohjan alta löytyy verhoilu joka on muistaakseni yhdellä klipsulla kiinni, sen ku irroittaa niin sitten pääseekin akkuun käsiksi. Sen klipsun voi jättää pois jos tarvitsee päästä useammin akulle.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • karhon
                        Newbiemmer
                        • Feb 2015
                        • 14
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by böntti View Post


                        Ei siinä muuta ongelmaa ole kuin että kontin pitää olla tyhjä. Kontin pohjan alta löytyy verhoilu joka on muistaakseni yhdellä klipsulla kiinni, sen ku irroittaa niin sitten pääseekin akkuun käsiksi. Sen klipsun voi jättää pois jos tarvitsee päästä useammin akulle.
                        No ei ole tuotakaan ongelmaa koska niinkuin eka viestissä kirjoitin niin Defan ylläpitolaturiin on saatavana johtosarja joka kytketään suoraan akkuun/auton koriin ja toisessa päässä on tupakansytkärinpistoke jonka kautta laturilla ladataan.

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by karhon View Post
                          No ei ole tuotakaan ongelmaa koska niinkuin eka viestissä kirjoitin niin Defan ylläpitolaturiin on saatavana johtosarja joka kytketään suoraan akkuun/auton koriin ja toisessa päässä on tupakansytkärinpistoke jonka kautta laturilla ladataan.
                          Näinhän se on. Olis pitänyt lukea tuo sun aloitusposti vähän tarkemmin.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Sgtpm2013
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 36
                            • Helsinki

                            #14
                            Tänään vaihdettiin takuuna 10kk ikäisestä 520d xDrivesta akku. Autolla ajettu 20800km. Melko lyhytikäinen oli tuo alkuperäinen akku siis...

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              #15
                              Originally posted by Sgtpm2013 View Post
                              Tänään vaihdettiin takuuna 10kk ikäisestä 520d xDrivesta akku. Autolla ajettu 20800km. Melko lyhytikäinen oli tuo alkuperäinen akku siis...
                              Todennäköisesti vaihettiin kuitenki turhaan. Mulla on tälläki hetkellä omassa äxässä takuuseen pois otettu 90ah AGM ja hyvin kestää tunninki webasto laulaa.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎