Announcement

Collapse
No announcement yet.

X20d nokkaketjutopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #31
    Originally posted by pexodus View Post
    Mites näissä isommissa tuo ketju venyy/katkeaa? Nimim 300tkm ajettu N57
    Muutamia yksittäistapauksia on maailmalla tullut vastaan.
    Sinänsä mielenkiintoista että ketju ja muut osat on pääosin samat kuin 4 pyttyisessä... Ilmeisesti 6 kone käy sen verran tasaisemmin että ketju ei rasitu samalla tapaa..
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      #32
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Muutamia yksittäistapauksia on maailmalla tullut vastaan.
      Sinänsä mielenkiintoista että ketju ja muut osat on pääosin samat kuin 4 pyttyisessä... Ilmeisesti 6 kone käy sen verran tasaisemmin että ketju ei rasitu samalla tapaa..
      Niin...Juuri kukaanhan ei 6-koneisista oo noita ketjuja tarkistellu. Osa niistä harvoista, jotka ketjut 6-koneeseen on vaihtanu syystä tai toisesta...yleensä siitä toisesta on myös kommentoinu jonkun ketjun olevan loppu tai omaavan samalaista klappia suht vähäisilläki kilsoilla.

      En todellakaan tiiä, mutta jos tuota samaa kuraa on myös noissa 6-koneissa, selväähän on, että se ei rasitu samallailla siellä, mutta voiko olla, että 6-koneen rakenne ei oo altis tuolle kalatukselle/laahaavalle äänelle vaikka ketju olis jo venyny vaan menee sitte laakista vaan katki?

      Poikkihan noita on menny myös nuissa maamoottoreissa ja eikös 6-koneenkin kettingille oo myös valmistaja antanu eliniäks 140 000km vai oonko ymmärtäny kaiken taas väärin?
      Last edited by Saarikoski; 15-10-2015, 19:48.

      Comment

      • huupi
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 1192
        • Tyrnävä

        #33
        Onko kellään tietoa tai mieluiten omakohtaista kokemusta, että miten merkkihuolto/maahantuoja/valmistaja suhtautuu jakopäävikaisiin autoihin, joissa on asennettuna joku tehoboxi tai on ohjelmoitu? Pesevätkö kätensä saman tien korjauskuluista ja laittavat ongelmat virityksen piikkiin?
        I01 i3s 94

        Comment

        • salmol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 244
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by huupi View Post
          Onko kellään tietoa tai mieluiten omakohtaista kokemusta, että miten merkkihuolto/maahantuoja/valmistaja suhtautuu jakopäävikaisiin autoihin, joissa on asennettuna joku tehoboxi tai on ohjelmoitu? Pesevätkö kätensä saman tien korjauskuluista ja laittavat ongelmat virityksen piikkiin?
          Eivät käsittääkseni kovinkaan suopeasti. Sorry OT eli ei ole omakohtaista kokemusta, mutta eikös tuon boxin / softan voisi poistaa ennen huoltoon viemistä???
          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #35
            Siitä voi lähteä liikenteeseen että aivan varmasti pesevät kätensä jos moottorinohjausta on manipuloitu, kunnes toisin todistetaan. Tietenkin sillä oletuksella että huomaavat manipuloinnin. Ehdottomasti boksi irti ja vika- sekä infokoodien nollaus INPA:lla ennen huoltoon vientiä. Huollon testeri lukee automaattisesti auton FASTA-datan ja lähettää tehtaalle, huoltoheput eivät tätä oikeastaan edes huomaa.
            Last edited by böntti; 23-10-2015, 18:28.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • pexodus
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1577
              • Leppävirta/Oravikoski

              #36
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Muutamia yksittäistapauksia on maailmalla tullut vastaan.
              Sinänsä mielenkiintoista että ketju ja muut osat on pääosin samat kuin 4 pyttyisessä... Ilmeisesti 6 kone käy sen verran tasaisemmin että ketju ei rasitu samalla tapaa..
              Katson nyt sit miten mulla kestää, mitään rallatusta/laahausta ei kuulu kylmänä eikä lämpimänä mutta tarkastuttamaan en ala. Jos katkeaa niin heitän toimivan motin keulalle ja baanalle, nyt ajettu 299tkm
              BMW F11 LCI 530da x-drive
              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1462
                • Area 03

                #37
                Itsekin käyttelin tuota pöllöyljy mottia pihassa,niin mitään laahaus- kalkatus ääntä / humpausta ei kuulunut.Auto on vm.-11 ajettu 200tkm

                Samoin,jos katkee niin uus motti tai korjaus ja taas mennään,samaa pätee laatikkoon
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  #38
                  Tässä taidetaan jutella nyt siis rahamiesten kanssa. Onko tarkoitus antaa ymmärtää, että nippua löytyy vai mitä. ? Ymmärtääkseni tuo asenne/mielipide muodostui vasta kun ei moottorista erottunu sivuääntä...jos edellisillä herroilla olis kalatus kuulunu olisiko asenne sama?
                  Tämä nyt oli autofoorumi, jossa tuunataan, korjataan ja puunataan autoja, jotku jopa ennaltaehkäisevästi niitä korjaa/parantelee.

                  Comment

                  • pexodus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1577
                    • Leppävirta/Oravikoski

                    #39
                    Ei varsinaisesti mutta jos ketjunvaihtohärdelli on luokkaa +2ke niin tointaako tuota vaihtaa, jos katkeaa niin pikkuisen isommalla panostuksella saa käytetyn motin keulalle ja kun on paikka missä itse vaihtaa niin ei siitäkään kuluja tule!

                    Metsästin itse juuri 3 litraista sen takia ettei ketjuvikaa ole ja jos se nyt sitten onkin niin todellakin katson mitä tuo nyt sitten kestää vaikka toisaalta kai tuo jo noilla metreillä katkeaa ilman varsinaista vikaakaan jos on katketakseen.
                    BMW F11 LCI 530da x-drive
                    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                    Comment

                    • Woke
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 170
                      • Kemi

                      #40
                      Originally posted by Saarikoski View Post
                      Tässä taidetaan jutella nyt siis rahamiesten kanssa. Onko tarkoitus antaa ymmärtää, että nippua löytyy vai mitä. ? Ymmärtääkseni tuo asenne/mielipide muodostui vasta kun ei moottorista erottunu sivuääntä...jos edellisillä herroilla olis kalatus kuulunu olisiko asenne sama?
                      Tämä nyt oli autofoorumi, jossa tuunataan, korjataan ja puunataan autoja, jotku jopa ennaltaehkäisevästi niitä korjaa/parantelee.
                      Mitä sitä ehjää korjaamaan. Rahamiehet tekee tokin sitäkin
                      BMW E60 520da -2008

                      Comment

                      • MKV
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 116
                        • Kainuu

                        #41
                        Käytin auton (F10 vm.-12) marmorilla jälleen kerran tuon jakopäävaivan takia. Tyhjäkäynnillä moottorin lämpimänä ollessa sieltä on taas sellainen tasainen jaksottainen höyläävä/kahnuttava ääni alkanut kesän jälkeen kuulumaan. Tulos oli, että remontti on taas tiedossa.

                        1. remontti tehtiin 19tkm kohdalla ja meni tietenkin tehdastakuuseen. Nyt mittarissa 78tkm ja tämä menee kuulemma BMW:n goodwilliin muutoin paitsi öljyt, jäähdytinnesteet sekä muutaman euron "pientarvikkeet" pitää itsellä kustantaa.

                        Lieneekö jo jonkin sortin ennätys, kun jo toisen kerran rempataan ja vielä noin vähillä kilometreillä??!!?? Ei oikein tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa... :think
                        Last edited by MKV; 10-11-2015, 12:06.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #42
                          Kyllä pitää kokonaisuudessaan mennä tehtaan piikkiin kustannukset, selkeä valmistus/materiaalivirhe kyseessä.

                          Comment

                          • Gustaff
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 132

                            #43
                            Ei tehdas ikinä maksa öljyjä tai jäähdytinnesteitä. Ne pitäisi laskea puhtaisiin astioihin ja laittaa vanhat takaisin.

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by Gustaff View Post
                              Ei tehdas ikinä maksa öljyjä tai jäähdytinnesteitä. Ne pitäisi laskea puhtaisiin astioihin ja laittaa vanhat takaisin.
                              Höpöhöpön paskaa. Juuri vedettiin melkein 8vuotta vanhasta ja +200tkm ajetusta kuluitta jakopää uusiksi ilman euronkaan kuluja.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • Gustaff
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2006
                                • 132

                                #45
                                Voi olla ja usein onkin, ettei asiakkaalle tule kuluja, mutta tehdas niitä nesteitä ei maksa. Maahantuonti tai liike missä korjataan voivat maksaa.
                                Last edited by Gustaff; 11-11-2015, 05:06.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎