Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 ilmastointi vuotaa/sihisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mobility
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 84
    • Oulu

    #16
    Itsellä sihinät jatkuvat. Typpitestissä kävi eikä 28 barin (!) paineessa kuulemma huomattu vuotoa. Hirveä paine, yrittivätköhän tehdä reikää... Aine kuitenkin katoaa ja nyt sihinät tuli kyllä aika nopeasti huollon jälkeen. No, kesä näyttää.

    Mielenkiinnosta kuitenkin kysyn että miten löysit tuon oman vuotosi? Itse olen nyt tosiaan yhdellä korjaamolla käyttänyt, mutta mistä sen sitten tietää miten paljon purkivat ja kuinka tarkasti etsivät. Pyysin mittaamaan ylä ja alapaineet koneen käydessä, mutta eivät mitanneet. Ymmärtääkseni niistäkin voisi tietyissä tilanteissa pystyä päättelemään vuodon suuntaa. Mutta näkeekö jostain raosta lauhduttimen liitoksia?

    Comment

    • Retze
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 422
      • Keski-Suomi

      #17
      Lauhdutinhan näissä yleensä vuotaa, siitähän on aktiokin avoinna vanhempiin F1x malleihin.
      nyk. jalkapelillä
      ex BMW 320i

      Comment

      • Purkkis
        Newbiemmer
        • May 2016
        • 9
        • Mikkeli

        #18
        Lauhduttimessa on se vuoto ongelma ja siitä pitäisi olla takaisin kutsu, itsellä meni ainakin takuisiin vaikka ei ollut mitään vikaa, huollon yhteydessä ilmoitti että tehdään samalla sen vaihto bmw:n piikkiin. 520d vm. 2012 178tkm ajettu uitettu mobiili...
        Last edited by Purkkis; 29-05-2016, 00:33.

        Comment

        • Mattih
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 39
          • espoo

          #19
          Vaihoin tuon kun oli kuulemma tyyppivika ja edellinen täyttäjä oli sitä mieltä että sieltä se vuotaa, sen kummemmin en vuotoa etsiskellyt, ja testerin mukaan vuotoa ei ollutkaan. 2010 vuoden malli ja laakkosen mukaan ei kuulemma enää takuuta ton ikäisissä, sitä arvelinkin mutta kunhan kysyin. vanhan kennon pääty oli kostea vänkärin puolelta. taitaa muuten sieltä etupuskurin alaosassa olevista ritilöistä nähdä kennon tuon osan , ainakin osittain.
          Last edited by Mattih; 29-05-2016, 01:04.

          Comment

          • Stroop
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 287
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Mattih View Post
            Omituista, etten huomannut tuolla aiemmin jo sun viestiä missä mainitsit hinnan tälle osalle, mutta kiitos infosta, Hain kennon laakkoselta ja espoossa hinta oli o-renkaineen 147 euroa eli aivan sopuhinta. Asennustyötä en kysellyt, mutta yheltä nyrkkipajalta olin aiemmin kysynyt niin sanoi hinnaksi 300-400euroa+ aineet mitä pidin kalliina, kuulemma pitäs syyläri irrottaa ja puskuri? Tein itse ja oli kyllä tosi helppo homma, aikaa meni vajaa kaks tuntia, siitäkin iso osa oli yhden torx pään etsimistä , noh nyt tiedän missä se on eli pohjapanssarin päällä, lisäksi purin hieman liikaa. Eli jos joku ei tiedä , mutta haluaa itse tehdä ton homman ,niin lyhyesti: syylärin päältä poikittaispalkki sekä sen edessä oleva metallilevy irti, sen jälkeen flekti kehyksineen irti syylärin ja kennon peittävästä konsolista, tää on kiinni jonkilailla klipsuilla mutta irtoaa helposti, sitten torx kantaiset ruuvit konsolin päätyjen kyljistä irti, sekä samoin konsolin etupuolelta sen konsolin ja maskin välisen leveän tiivisteen alta kaks ruuvia pois. Näiden jälkeen kennon ja syylärin päällä oleva konsoli nousee pois, jolloin putket on helppo irroittaa ja nostaa kenno pois.
            Täällä sama homma edessä, hain Laakkoselta lauhduttimen kutakuinkin samaan hintaan. Näillä ohjeilla eteenpäin Niin ja oireet/äänet täsmälleen samat; päivittelen tänne tuliko tuolla kuntoon..
            Last edited by Stroop; 09-06-2016, 15:19.

            Comment

            • Aspoi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 222
              • Ylöjärvi

              #21
              Originally posted by Purkkis View Post
              Lauhduttimessa on se vuoto ongelma ja siitä pitäisi olla takaisin kutsu, itsellä meni ainakin takuisiin vaikka ei ollut mitään vikaa, huollon yhteydessä ilmoitti että tehdään samalla sen vaihto bmw:n piikkiin. 520d vm. 2012 178tkm ajettu uitettu mobiili...
              Kysykääpäs tätä marmorilla. On nimittäin kamppis auki. Jollain numerolla katsovat, että onko tehtaan takuu vai ei.
              Nyt: E36 323i M-Sport
              Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

              Comment

              • Stroop
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 287
                • Jyväskylä

                #22
                Ei ollut mulla ainkaan noin vanhassa romussa enää.

                Comment

                • Stroop
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 287
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Vanha oli vuotanut ja olipa saanut siipeensä vähän muutenkin. Kyllähän tuossa jonkin verran joutuu purkamaan, ja torxeja ja pultteja on aimo läjä ennen kuin lauhdutin on pois. Mitenkään erikoisen vaikeahan tuo ei ole, ja koko homma tehdään yläkautta eli nosturia ei tarvitse. Pitkistä T-kahva torxeista on apua, varsinkin kuskin puolen päädyssä oleva on melko syvällä. Sinne menee kyllä 3/8" torx-hylsybitsikin mutta sen pudottaa helpost etukulman uumeniin. Jos työkalut pysyy käsissä niin en veisi pajalle vaihdettavaksi, itse tekee kyllä.

                  Comment

                  • hj325hml
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 729
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by pexodus View Post
                    mikäli vuoto lauhduttimessa, suosittelen kysymään marmorin hintaa! Kuopion Laakkosella 140 euroa kaikkineen o-renkaineen

                    Kahalla esim tarvike 400e

                    Tälle kesälle hinnat noussut? Autokeskus tarjosi +600e ja KL reilu 200e kennosta.

                    Repsikan alakulmassa selkeä märkä kohta kennossa, oletan vuotavan sieltä. Kolme viikkoa kesti aineet ja sama suhina tuli pari päivää sitten sisäsuuttimista.
                    F16 M-Sport

                    Comment

                    • SilverHawk
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2016
                      • 271
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by hj325hml View Post
                      Tälle kesälle hinnat noussut? Autokeskus tarjosi +600e ja KL reilu 200e kennosta.

                      Repsikan alakulmassa selkeä märkä kohta kennossa, oletan vuotavan sieltä. Kolme viikkoa kesti aineet ja sama suhina tuli pari päivää sitten sisäsuuttimista.
                      Ite teetätin Vantaan Mekonomessä niin kenno 200€ työt 236 € ja täyttö 50€. Laakkosella vastaava operaatio 900€

                      Comment

                      • hj325hml
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 729
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by SilverHawk View Post
                        Ite teetätin Vantaan Mekonomessä niin kenno 200€ työt 236 € ja täyttö 50€. Laakkosella vastaava operaatio 900€


                        Nissens oli 250e telineen kanssa.
                        F16 M-Sport

                        Comment

                        • Puuankkuri
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 161
                          • Ylöjärvi

                          #27
                          Kuukausi sitten vaihdettiin uusi kenno ja kuivain. Eilen lakkasi tulemasta kylmää, järjestelmässä on täysi määrä kylmäainetta eli sen puutteesta vika ei johdu. Pitääkö nyt vaan leuka rinnassa vaihtaa ilmastoinnin kompura vai voisiko vikaa olla jossain muualla? Kertokaa viisaammat jos on kokemuksia. Kulkine siis F07 mutta tuo on kaiketi aika samanlainen ilmastoinnin osalta kuin F10 ja F11
                          Oli miten oli mutta näin on

                          Comment

                          • TINTTI
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 404
                            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                            #28
                            +600€ marmorilla

                            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎