Auton huoltodiagnostiikka pyytää vaihtamaan takajarrupalat. Mistä löytäisin speksit jarrulevyille? Mikä on katsastuksessa levyn minimipaksuus? Muut kriteerit minkä perusteella palojen vaihdon yhteydesä levyt päätyisivät vaihtolistalle? Huoltoliikkeellä on tietysti kova hinku myydä uusia levyjä taakse, mutta voisihan noita itsekin tsekkailla ennenkuin antaa vaihtoluvan. Kyseessä siis F11 vm. 2012 535xd.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535xd takajarrulevyt
Collapse
X
-
Originally posted by HV530XD View PostAuton huoltodiagnostiikka pyytää vaihtamaan takajarrupalat. Mistä löytäisin speksit jarrulevyille? Mikä on katsastuksessa levyn minimipaksuus? Muut kriteerit minkä perusteella palojen vaihdon yhteydesä levyt päätyisivät vaihtolistalle? Huoltoliikkeellä on tietysti kova hinku myydä uusia levyjä taakse, mutta voisihan noita itsekin tsekkailla ennenkuin antaa vaihtoluvan. Kyseessä siis F11 vm. 2012 535xd.F85 X5 M
Ahdettu avolava
-
-
Ok, kiitos tiedosta. Alkuperäinen levy on kai 24mm paksu. Eli kulumaa saa olla max. 1,6mm (tuntuu aika pieneltä, onkoha tuo 24mm käyttämättömälle levylle oikein?). Tuosta voi hyvin laskea kulumavauhdin, kun mittaan tämän hetkisen kuluman ja vertaa ajettuihin kilometerihin. Ja siitä edelleen päätellen paljon kulumaa esim. per 1000km ja kuinka pitkälle oletettavasti voisi päästä, että tuo 1,6mm kulumaa tulee täyteen. Onko kellään heittää lukemia, millä kilsoilla 535xd:n levyjä on vaihdettu? Lukemeat etu- ja takalevyille kiinnostaa.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostOk, kiitos tiedosta. Alkuperäinen levy on kai 24mm paksu. Eli kulumaa saa olla max. 1,6mm (tuntuu aika pieneltä, onkoha tuo 24mm käyttämättömälle levylle oikein?). Tuosta voi hyvin laskea kulumavauhdin, kun mittaan tämän hetkisen kuluman ja vertaa ajettuihin kilometerihin. Ja siitä edelleen päätellen paljon kulumaa esim. per 1000km ja kuinka pitkälle oletettavasti voisi päästä, että tuo 1,6mm kulumaa tulee täyteen. Onko kellään heittää lukemia, millä kilsoilla 535xd:n levyjä on vaihdettu? Lukemeat etu- ja takalevyille kiinnostaa.F85 X5 M
Ahdettu avolava
Comment
-
-
Kuluminen tosin kiihtyy levyn ohetessa,
yleensä levyt kun eivät kulu ihan tasaisesti vaan urautuu...
Levyille on 3 lukemaa, eli uutena, minimi ja minimi kun vaihdetaan uudet palat.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostAuton huoltodiagnostiikka pyytää vaihtamaan takajarrupalat. Mistä löytäisin speksit jarrulevyille? Mikä on katsastuksessa levyn minimipaksuus? Muut kriteerit minkä perusteella palojen vaihdon yhteydesä levyt päätyisivät vaihtolistalle? Huoltoliikkeellä on tietysti kova hinku myydä uusia levyjä taakse, mutta voisihan noita itsekin tsekkailla ennenkuin antaa vaihtoluvan. Kyseessä siis F11 vm. 2012 535xd.
- Jos vaihdat levyt, niin vain orginaalia ja liikkeestä kamat sekä työt. Tuntuu kalliilta, mutta mukava ajella takaisin, kun joku on väärin.Limits in life
Comment
-
-
Tietysti ajotapa vaikuttaa kulumiseen, siksi kysyinkin kokemuksia ja minkälaisiin ajosuoritteisiin levyillä on parhaimmillaan/pahimmillaan päästy.
Mittailin omista levyistä paksuudeksi keskimäärin 23,2mm. Eli uudesta lähtenyt 0,8mm ja tehtaan minimiin matkaa sama 0,8mm. Joten en lähtisi noita levyjä vaihtamaan, vaikka kuluminen tuosta vielä kiihtyisi levyjen ohetessa. Pieni olake levyn ulkokantissa tuntuu, mutta tuskin haittaa mitään. Kilsoja on nyt noin 103tkm ja muistaakseni levyjä ei ole vaihdettu (pitää vielä varmistaa huoltohistoriasta) ja levyistä kulunut siis about puolet paksuudesta. Jos kuluminen tuosta kiihtyykin, niin silti lähelle 200tkm vois olla mahdollista, kun pitkää maantiesiivua tulee ajettua.
Comment
-
-
Originally posted by Limit View Post- Ei kannata vaihtaa jarrulevyjä. Vaihdatat vain palat.
- Jos vaihdat levyt, niin vain orginaalia ja liikkeestä kamat sekä työt. Tuntuu kalliilta, mutta mukava ajella takaisin, kun joku on väärin.
Tietysti hommaa helpottaa jos ostaa osat ja työt samasta paikkaa,
helpompi reklamoida mutta sillä hintaa mitä marmorilla ko. työt osineen maksaa saa samat osat muualta töineen liki puoleen hintaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Mutta myös nelikossa takapalat kuluu etupaloja nopeampaa.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostMutta myös nelikossa takapalat kuluu etupaloja nopeampaa.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Tarkista palojen paksuus. Omalla kokemuksella sanoisin että takapalat kuluu nopeampaa, tosin edellisessä takavedossa moottori oli N55.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Comment