Announcement

Collapse
No announcement yet.

530XD -12 nyt hankittuna ja alla, kertokaas lisää kokemuksia :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemuksi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2015
    • 39
    • Pohjanmaa, Finland

    530XD -12 nyt hankittuna ja alla, kertokaas lisää kokemuksia :)

    Noniin, 520D ajatukset jäi unholaan, mutta ajomukavuuden ollessa niin hyvä niin nyt kiikarissa 530XDrive.

    Onko tuossa autossa jotain jota pitäisi ottaa huomioon. Menen koeajamaan huomenna.

    Kiitos!

    -pian ehkä bemumies myös
    Last edited by bemuksi; 02-10-2015, 16:24.
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Joo, kato että se on täyteen ladattu herkkuja. Muita huolenaiheita ei oo

    Noh, jakolaatikko on jostain joskus pamahtanut, mutta miksikään tyyppiviaksi sitä ei voi sanoa.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1761
      • HKI/Orimattila

      #3
      Kyllähän jakolaatikko jossain vaiheessa pettää anyways. Se tosin tapahtuu sellaisilla kilsoilla, ettei tavan tallaajan tarvitse huolestua. Yli 300tkm saa ainakin rullailla ennenkuin saa rempata.
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • Siankarlo
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 133
        • Helsinki

        #4
        Omista kokemuksista:

        Kato että jäähdytysnestettä on ylämerkkiin asti, että auto ei "savuta" valkoista höyryä käynnistäessä ja että ei nyi kovemmassa vedätyksessä.

        Kaksi ekaa kielii EGR-lauhduttimen viasta (tyyppivika) ja nykiminen voi olla EGR:n tai viallisen jakolaatikon aiheuttama.

        Jos autolla täydellinen merkkihuoltohistoria, niin jakolaatikon voi saada gw-takuuseen. Jakolaatikosta ollut useampi revisio ja vanhimmissa vikaantumista useammin.
        2012 F11 530DAt Xdrive
        Ex 2002 E39 530DAt

        Comment

        • bemuksi
          Bimmer Rookie
          • Sep 2015
          • 39
          • Pohjanmaa, Finland

          #5
          Originally posted by Siankarlo View Post
          Omista kokemuksista:

          Kato että jäähdytysnestettä on ylämerkkiin asti, että auto ei "savuta" valkoista höyryä käynnistäessä ja että ei nyi kovemmassa vedätyksessä.

          Kaksi ekaa kielii EGR-lauhduttimen viasta (tyyppivika) ja nykiminen voi olla EGR:n tai viallisen jakolaatikon aiheuttama.

          Jos autolla täydellinen merkkihuoltohistoria, niin jakolaatikon voi saada gw-takuuseen. Jakolaatikosta ollut useampi revisio ja vanhimmissa vikaantumista useammin.
          Pitääpä tuota savuttamista katsoa ja koeajossa katsoa nykiikö, pitää päästä vähän revittämään sitä. Auto on ajettu reilu satku ja on siis 2012 alussa tullut linjalta.

          Onko muuten 525 samoja oireita? Yksi vaihtoehto oli myös vm. 2011 525D ja ilmeisesti oli vanhempi kone kuin tämä 2012.

          Päästötkin näyttivät olevan pienemmät 530XD 2012 kuin 525D 2011?
          Last edited by bemuksi; 30-09-2015, 23:23.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by Siankarlo View Post
            Jos autolla täydellinen merkkihuoltohistoria, niin jakolaatikon voi saada gw-takuuseen. Jakolaatikosta ollut useampi revisio ja vanhimmissa vikaantumista useammin.
            Tai sitten ei.

            Alle 100 tkm, täysin merkkihuolletuista ja 1. omistajalta kuulemma voi onnistua,
            näin ainakin minulle todettiin EGR lauhduttimen osalta,
            autolla oli ajettu ~88 tkm ja ikää 4 vuotta.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • bemuksi
              Bimmer Rookie
              • Sep 2015
              • 39
              • Pohjanmaa, Finland

              #7
              Auto ei savuttanut eikä nykinyt koeajossa, ei erikoisia ääniä vaikka annoin kunnolla kierroksiakin, ja lisäksi myyjä/myyjäliikekin tuntui tietävän hyvin mitä ovat tekemässä (ovat tehneet tätä jo 10 vuotta).

              -> Nyt on alla sitten 530 Xdrive -12 ja kuulun teidän bemuttajien jengiin

              Nyt takana jo sellaiset 400km ja hyvältä se edelleenkin tuntuu. Tuontiauto siis kyseessä ja tosi paljon varusteita, mm. webasto kaukkarilla, pronavi, nahat, M-sarjan ratti, adaptiivinen vakkari, formulavaihteet yms.

              Lootakin tuntuu hyvältä. Se on ilmeisesti näiden heikko kohta? Eikös 520-535 ole kaikissa lähes sama kasiloota?

              Lisääkin kokemuksia saa jakaa, autossa nyt siis reilu satku mittarissa ja tarkoitus olisi pari kolme vuotta tuolla kruisailla.

              Ps. Jos jollain on tuohon sopivat siistit ja suorat vanteet (+renkaat jos hyvät) tarjolla ensi kesäksi (18 -19", mieluummin 18") niin laittakaa yv:tä.

              (Saikos näihin 2 tuumaa kasvattaa ilman tyyppikatsastusta?)

              (Nyt alla 17" vanteet hyvillä kumeilla)

              Täytyy sanoa että hyvä ajaa tällä koolla vaikka ei nyt maailman siistein koko olekaan tähän autoon. Isoissa vanteissa kyllä vaan ajettavuus kärsii. Sen huomasin jo Audeissa ja Passateissa joissa pidin 18".

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4974
                • Paimio

                #8
                Originally posted by bemuksi View Post
                Lootakin tuntuu hyvältä. Se on ilmeisesti näiden heikko kohta? Eikös 520-535 ole kaikissa lähes sama kasiloota?
                Ei ole. 525 asti on 8hp45 ja siitä ylöspäin tuo kestävämpi 8hp70 mikä siis sinultakin löytyy, joten ei pitäisi olla murheita kestävyyden kanssa kunhan et niin paljoa virittele että tuo 700Nm rajapyykki ylittyy sitten voi ruveta paukkumaan.

                Onnea vaan uudesta kulkineesta.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • bemuksi
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2015
                  • 39
                  • Pohjanmaa, Finland

                  #9
                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Ei ole. 525 asti on 8hp45 ja siitä ylöspäin tuo kestävämpi 8hp70 mikä siis sinultakin löytyy, joten ei pitäisi olla murheita kestävyyden kanssa kunhan et niin paljoa virittele että tuo 700Nm rajapyykki ylittyy sitten voi ruveta paukkumaan.

                  Onnea vaan uudesta kulkineesta.

                  Tänks! Tarkoitus ei ole viritellä, saa seuraava sitten tehdä mitä haluaa jonkun vuoden päästä. Näilläkin tehoilla riittävä värkki omaan tarkoitukseen

                  Kuvaa edestä:
                  bemuksi
                  Last edited by bemuksi; 02-10-2015, 18:01.

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1399
                    • Kuopio

                    #10
                    Vähävikasin auto mulla tähän mennessä. Etupään laakeri meni ja tuuletin vähän sirisi, mutta sekin finntakuuseen. Alle vuodessa 23tkm tullu jo, nyt 144tkm mittarissa, kohta 145..
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • bemuksi
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2015
                      • 39
                      • Pohjanmaa, Finland

                      #11
                      Originally posted by Ceeray View Post
                      Vähävikasin auto mulla tähän mennessä. Etupään laakeri meni ja tuuletin vähän sirisi, mutta sekin finntakuuseen. Alle vuodessa 23tkm tullu jo, nyt 144tkm mittarissa, kohta 145..
                      Loistava kuulla!

                      Katsoin että öljyn suhteen pyytää huoltoon 2000km, eli varmaan teen 120tkm huollot pois alta parin viikon sisään, muita varoituksia ei ole tietokoneessa. Öljyn taso on hieman alle max, eli ei ole päivän päälle varmasti.

                      Mittarissa tosiaan tuo 120tkm, en vielä selvitellyt huollon sisältöä, mutta kait se aika perushuolto on? Olet varmaan huoltanut vuoden sisään omasi ?

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1399
                        • Kuopio

                        #12
                        Tais sattua mulla öljyhuolto tohon 127 tkm kieppeille, kaikki meni vaihtoon siinä ,kaikki suodattimet ja ölkät, samalla vaihteistoöljyt. Oisko 800€ koko lysti.

                        Viet osaavalle pajalle, vain vehicle check marmorilla jotta koritakuu säilyy.
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎