Tuli tänään vaihdettua F10 LCI vm. 2015 xenon polttimot sisälokarissa olevan luukun kautta. On muuten ihan tehtävissä kun väsää sopivan avaimen mitä voi välillä vähän taivutella. Näppärät sormet ja hyvät hermot. Reilu puol tuntia per puoli.
Kiitos tiedosta cb3! Täällä sama homma edessä. 2015 vuoden auto josta valoteho hävisi johonkin talven aikana. Ainakin toinen polttimoista selvästi väärän sävynen.
Onko jollain kokemusta näistä paremmista polttimoista esim Osram Night Braker Laser Xenarc Xenon +200%. Mietin että onko valotehoa tosiaan huomattavasti enemmän, kun hintaakin melkeen tuplasti halvimpiin malleihin verrattuna.
Onko jollain kokemusta näistä paremmista polttimoista esim Osram Night Braker Laser Xenarc Xenon +200%. Mietin että onko valotehoa tosiaan huomattavasti enemmän, kun hintaakin melkeen tuplasti halvimpiin malleihin verrattuna.
On nuo hyvät ja tehokkaat polttimot. En nyt tiedä onko valotehoa HUOMATTAVASTI enemmän mutta on sitä jonkin verran. Ja laadukkaat polttimot muutenkin kestävät hyvin...itse en enään muita ostakaan.
Kiitos tiedosta cb3! Täällä sama homma edessä. 2015 vuoden auto josta valoteho hävisi johonkin talven aikana. Ainakin toinen polttimoista selvästi väärän sävynen.
Ehkä hitusen paremmat kuin perus Osramit, mutta ei noilla yötä päiväksi tehdä.
Amazonista tosiaan vähän päältä satasen pari niin ei kai sinne kannata huonompiakaan laittaa.
Aikaisemmin nuo plussaprosenttipolttimot oli kääntäen verrannollisia niiden kestoikään. Mitä enemmän prosentteja sitä vähemmän aikaa kestivät.
Liekö kehittyneet?
F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Aikaisemmin nuo plussaprosenttipolttimot oli kääntäen verrannollisia niiden kestoikään. Mitä enemmän prosentteja sitä vähemmän aikaa kestivät.
Liekö kehittyneet?
Tuon huomasi kyllä konkreettisesti halogeenipolttimoissa, vuoden välein pimeni mulla e46 aikoina. Xenoneista en sitten tiedä.
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Liekö kehittyneet?
Halogeeneissa tuo piti paikkansa selvästi...mutta Xenoneissa en ole havainnut mitään eroa. Ostin perus Osramit E39 aikoinaan kestivät n. 4 vuotta ja sitten nuo tehokkaammat ja kestivät myös sen reilut 4 vuotta ihan moitteetta.
Itse siirryin ~3 kk sitten Volvosta bemariin (F11 2011) ja yllätyin miten huonot valot sakemannissa on ruotsalaiseen verrattuna. Vaihdoin Nightbreakerit joita mainostetaan "200% tehokkaampana".
Jos arvioida pitäisi niin sanoisin että 20% voi olla lähempänä totuutta. Toimenkuva muuttui eikä enää tule tuhatta kilsaa viikossa työajoa, jos tulisi niin pitäisi viritellä LED-paneeli keulille.
Tuli hankittua uusiksi polttimoiksi ne Osramin Night Braker "+200%" ja lisäksi Philipsin kiillotus setti umpioille.
Koitin tuohon -15 faceliftiin vaihtaa polttimoita sisälokarin luukun kautta, mutta eipä onnistunut omasta tallista löytyvällä työkaluarsenaalilla. Umpion luukun neljästä ruuvista sisemmät on niin ahtaassa kolossa ettei mikään standardi mallin työkalu mahtunut sinne.
Homma vaatisi tosiaan käyttäjän cb3 mainitseman itse modatun erikoisavaimen tai sitten umpion irrotuksen.
Taidan soittaa huomenna korjaamolle tai pariinkin ja kysyä hintaa polttimoiden vaihdolle. Mikäli hinnat hirvittää voin siitä sisuuntua roplaamaan noita vielä itse.
Tuli eilen vaihdettua itse noi polttimot. Täytyy hattua nostaa insinöörille joka on tuon faceliftin suunnitellut. Useiden tuntien homma ensikertalaiselle tuo umpioiden irrotus ja takasin kasaus kaikkineen.
Laitoin uudet Night Breakerit sisään ja tulipa ehostettua umpiot samalla. Nyt näkee! Sanoisin että valoteho lähes tuplaantui ja valokuvio on tosi tarkkareunainen.
Vanhat väsyneet polttimot ei kai ollukkaan alkuperäset kun niissä luki "Osram Xenarc" ja mulla sellanen käsitys että näissä alkuperäset olis Philipsit?
Käytin Philipsin ehostus settiä. Ihan hyvä setti, ainakin halpaan hintaansa nähden.
Hiomapapereita setissä ei ole kun yhdet pienet palat 600, 1500 ja 2000. Itse käytin 1000, 1500 ja 2000. Ihan priimaan lopputulokseen olis ehkä pitäny lähteä jostain 600 tai 800 ja siitä pienin pykälin ylöspäin 2000 asti.
Comment