Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 lämmityslaiteen ominaisuudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    #31
    Originally posted by takur View Post
    Auto moodissa kun painaa jotain näppäintä niin näyttö menee samanlaiseksi kun manuaali moodissa. Suuntaus ja puhallus. Auto-merkki ei enään syty. Onko se silti ns. Auto-moodissa vai manuaali??? Mallikohtaisija eroja? Auto oikeasti perus suomivarusteilla.
    Manuaalimoodiin menee kun kosket manuaalin säätöihin.

    Originally posted by Havis View Post
    Käytännössä tarkoittaa sitä, että lähes aina puhallusta pienennettäessä pitäis ensin ottaa AUTO mode pois päältä jotta laite toimis kuin haluais.
    Eli pitäisi laittaa manuaalille, miksi? Pistää vaan intensiteettiä pienemmälle jos tuntuu että puhaltaa likaa.

    Originally posted by takur View Post
    Mutta ei kai se ole niin että pakkasella tota huurteen poistoa pitää käytellä vähän väliä että ikkuna pysyy auki? Ilmeisesti pitää tutkia ite tuota lämppäriä josko jotenkin sais fiksattua sitä. Hmmmm..
    Ei minun ainakaan tarvinnut. Joskus harvoin piti käyttää hetki tuulilasin sulatusta päällä. Lämpötilasäätö noin 21c, keskisuulakkeet keskellä tai punaisella, auto-moodin puhallusintensiteetti talvella täysillä ja kesällä keskiasennossa. Mikä on mikrofiltterin kunto? Onko ilmakanavissa kosteutta?

    Nämä on tietenkin myös makuasioita että miten tykkää puhallella. Omassa käytössä auto-moodi toimi hyvin, edellä mainituilla asetuksilla. On tuossa kyllä hieman liikaa säätöjä ollakseen automaattinen ilmastointi. Intensiteetti, keskisuulakkeiden lämpötilä jne.
    Last edited by böntti; 15-01-2016, 13:16.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • takur
      Bimmer Rookie
      • Jun 2013
      • 97
      • Oulu

      #32
      Originally posted by böntti View Post
      Eli pitäisi laittaa manuaalille, miksi? Pistää vaan intensiteettiä pienemmälle jos tuntuu että puhaltaa likaa.
      Tarkoittaako tuo intensiteetti puhaltimen nopeuden lisäystä? Silloin mennään siis manuaali säädöille. Filtterit on vihkon mukaan vaihdettu ja kanavat on kuivat. Tuulilasille vain puhallus on tosi onneton, just kädellä huomaa että puhaltaa. Jaloille, keskelle ja sivuille kyllä tulee ilmaa kunnolla. Ja lasille siinä huurteenpoisto asennossa.

      Miten sitä AUTO-asennon puhallin nopeutta voi siis muuttaa tai max arvon määritellä??? Sehän menee samantien manuaali säädöille jos menee koskemaan johonkin.

      Comment

      • Siankarlo
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 133
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by takur View Post
        Tarkoittaako tuo intensiteetti puhaltimen nopeuden lisäystä? Silloin mennään siis manuaali säädöille. Filtterit on vihkon mukaan vaihdettu ja kanavat on kuivat. Tuulilasille vain puhallus on tosi onneton, just kädellä huomaa että puhaltaa. Jaloille, keskelle ja sivuille kyllä tulee ilmaa kunnolla. Ja lasille siinä huurteenpoisto asennossa.

        Miten sitä AUTO-asennon puhallin nopeutta voi siis muuttaa tai max arvon määritellä??? Sehän menee samantien manuaali säädöille jos menee koskemaan johonkin.
        Ei mene. Auto-asetuksella säädetään automaatti-ilmastoinnin tehokkuutta (intensiteettiä). Taitaa olla 5 eri tasoa. Kun ollaan manuaalipuolella, puhallinnopeuden säätöskaala näkyy eri tavalla (leveämpi "skaala").

        Manuaali kertoo tämänkin.
        2012 F11 530DAt Xdrive
        Ex 2002 E39 530DAt

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #34
          Originally posted by Siankarlo View Post
          Ei mene. Auto-asetuksella säädetään automaatti-ilmastoinnin tehokkuutta (intensiteettiä). Taitaa olla 5 eri tasoa. Kun ollaan manuaalipuolella, puhallinnopeuden säätöskaala näkyy eri tavalla (leveämpi "skaala").

          Manuaali kertoo tämänkin.
          AUTO moodissa puhallusnopeus palkissa vain asetetun max-asennon tolppa on "kokonaan valaistu" (esim. vaikkapa se toiseksi viimeinen). Muista tolpista näkyy vaan kehys

          Manuaalimoodissa valaistuna kaikki tolpat valittuun nopeuteen saakka (esim vaikkapa 4 ensimmäistä). Ja vain viimeisessä näkyy pelkkä kehys.

          Tätä on kyl pirun hankala erottaa vaikkapa ajon aikana, sen verran pieni ero noissa esitystiloissa.

          Pitäis olla melkein kuva noista ni sais hahmotettua eron.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • karhon
            Newbiemmer
            • Feb 2015
            • 14
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by Havis View Post
            AUTO moodissa puhallusnopeus palkissa vain asetetun max-asennon tolppa on "kokonaan valaistu" (esim. vaikkapa se toiseksi viimeinen). Muista tolpista näkyy vaan kehys

            Manuaalimoodissa valaistuna kaikki tolpat valittuun nopeuteen saakka (esim vaikkapa 4 ensimmäistä). Ja vain viimeisessä näkyy pelkkä kehys.

            Tätä on kyl pirun hankala erottaa vaikkapa ajon aikana, sen verran pieni ero noissa esitystiloissa.

            Pitäis olla melkein kuva noista ni sais hahmotettua eron.
            Taitaa olla niin että autossa pitää olla lämppäri laajennettuilla toiminnoilla että pystyy säätämään intensiteettiä. Mullakin on ihan perus lämppäri ja aina kun auto-moodissa koskee puhallusnopeusnäppäimiin niin menee manuaalimoodiin.

            Comment

            • jms1601
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 338
              • P-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by karhon View Post
              Taitaa olla niin että autossa pitää olla lämppäri laajennettuilla toiminnoilla että pystyy säätämään intensiteettiä. Mullakin on ihan perus lämppäri ja aina kun auto-moodissa koskee puhallusnopeusnäppäimiin niin menee manuaalimoodiin.
              Tuo on varmaan totta. Mulla muuttuu AUTO tilassa vain tuo intensiteetti kun räplää puhallinnopeutta. Manuaaliin menee kun painaa AUTO näppäintä säätönapin päästä ja puhallin palkki muuttuu eri näköiseksi kuten Havis tuossa edellä kuvas.
              530e G30 M-Sport -21
              ***********************
              Ex Audi A6 allroad -17
              Ex X5 xd30 M-Sport -14
              Ex 530dA F11 M-Sport -11
              Ex E61 530xD M-Sport -08
              Ex 530DAT E61
              Ex E39 M-Sport

              Comment

              • takur
                Bimmer Rookie
                • Jun 2013
                • 97
                • Oulu

                #37
                Tuota vähän epäilinkin. Turhaan sitä yrittää sitten säädellä. Perusmallissa ei siis ole tuota intensiteetin säätöä. Vain AUTO tai manuaali säädöt.

                Comment

                • karhon
                  Newbiemmer
                  • Feb 2015
                  • 14
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Osaiskohan joku kertoo miten mittava retrofittaus olis kyseessä jos haluais peruslämppäriin nuo laajennetut toiminnot.
                  Ebayssa on myynnissä laajennetun toiminnan paneeleita satkulla parilla mutta tuskin toimii ihan pelkästään plug and prayna.

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    #39
                    Originally posted by karhon View Post
                    Osaiskohan joku kertoo miten mittava retrofittaus olis kyseessä jos haluais peruslämppäriin nuo laajennetut toiminnot.
                    Ebayssa on myynnissä laajennetun toiminnan paneeleita satkulla parilla mutta tuskin toimii ihan pelkästään plug and prayna.
                    Tai sitten toimii. E91:ssä ainakin oli pelkkää koodausta, tosin siinä ero "laajennettuun" ja tavalliseen tuli Pre LCI -> LCI.

                    Eli LCI:nä kun koodas paneelin niin sai tuon AUTO-palkin intensiivisyys-säädön.

                    EDIT: erookos nuo automaatti-ilmastoinnin paneelit kuinka paljon toisistaan, siis perus vs laajennettu?
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • JJtalo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 350
                      • Kokkola

                      #40
                      Eikö näissä enään pysty ite säätään mihin puhaltaa kuten e6x ?
                      Omassa e61 oon valinnu että tuulilasille puhaltaa n.55%, jaloille 30% ja keskellä 15%. Nämä säädöt pysyy kokoajan ja puh nopeus säätyy sitte automaattisesti lämpötilan mukaan.
                      Täys-autolla sääti kaiken jaloille kun oli saavutettu tavoteltava sisälämpö ja pudotti puh nopeuden pieneks -> lasit alko jäätyyn.

                      Comment

                      • takur
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2013
                        • 97
                        • Oulu

                        #41
                        Ainakin perusmalli auto asennossa puhaltaa melkein kaikki jaloille. Manuaali asennossakin säätelee omia aikojaan läppiä, tuhinoista ja äänistä päätellen. Tuulilasi tuppaa välillä menemään keskeltä yhtäkkiä huuruun.

                        Comment

                        • JP-76
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 1060
                          • Kanta-Häme

                          #42
                          Originally posted by takur View Post
                          Ainakin perusmalli auto asennossa puhaltaa melkein kaikki jaloille. Manuaali asennossakin säätelee omia aikojaan läppiä, tuhinoista ja äänistä päätellen. Tuulilasi tuppaa välillä menemään keskeltä yhtäkkiä huuruun.
                          Ota sisäilman kierrätyksen automaattiasento pois päältä niin ei tuhistele turhaan
                          Kalusto:
                          BMW 550i xDrive -14
                          BMW S1000R -17
                          Toyota Proace -15

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3096

                            #43
                            Originally posted by JP-76 View Post
                            Ota sisäilman kierrätyksen automaattiasento pois päältä niin ei tuhistele turhaan
                            mulla tuo on aina valittuna automaattiasennossa. muut asetukset:

                            automaatilla, lämmöt 19-21 riipuen ulkolämpötilasta, all-valittuna, intesiteetti yleensä kolmosella paitsi tänään oli kokeeksi täysillä kun oli pakkasta 37,5.
                            ja ilman takkia ajelen pitkät matkat kuten tänäänkin. hyvin tarkenee.

                            mulla on laajennetulla ilmastointiautomatiikalla.
                            Kulkineet/projektit:

                            640D F06
                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              #44
                              Originally posted by poke View Post
                              mulla tuo on aina valittuna automaattiasennossa. muut asetukset:

                              automaatilla, lämmöt 19-21 riipuen ulkolämpötilasta, all-valittuna, intesiteetti yleensä kolmosella paitsi tänään oli kokeeksi täysillä kun oli pakkasta 37,5.
                              ja ilman takkia ajelen pitkät matkat kuten tänäänkin. hyvin tarkenee.

                              mulla on laajennetulla ilmastointiautomatiikalla.
                              Joo, mut meinasin nimenomaan sitä sisäkierron painiketta, siinä on kolme eri asetusta: automaatti (eli sulkee läppiä tietyissä tilanteissa, en tiedä tarkkaan missä), manuaali (eli sisäkierto koko ajan päällä) ja sisäkierto pois päältä.

                              Automaatti-ilmastoinnin asetus on erikseen, se mistä tässäkin ketjussa on puhuttu.

                              Tuo sisäkierto kun on automaatti-asennossa niin kuuluu kaikenmaailman säätelyääniä ja puhalluksen äänikin muuttuu välillä erilaiseksi vaikka puhallusvoimakkuus olisi samassa.

                              Ihan vaan FYI, jokainen säätelee kuten tykkää
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • takur
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2013
                                • 97
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by JP-76 View Post
                                Ota sisäilman kierrätyksen automaattiasento pois päältä niin ei tuhistele turhaan
                                Höpöhöpö. Ohjekirjan mukaan tuo on vain laajennetussa. Perusmallissa vain päälle ja pois. Ja tuhisee ja ääntelee manuaali asennossa.
                                Last edited by takur; 18-01-2016, 19:55. Reason: Typo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎