Itse itselleni vastaten , ovi alkoi toimimaan kun avasi ikkunan laittoi ovet lukkoon ja sopivan suppilon avulla puhalsi kuumaa ilmaa oven sisään pari minsaa ja sit ovi pois lukosta ja sen jälkeen toimi normaalisti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kuljettajan oven lukko jäätyy
Collapse
X
-
mullakin sattui aika hupasa tapaus motonetin pihalla tänään (sama paikka missä ovi lopetti lopullisesti toimimasta) kun menin menin vänkärin ovesta sisään samalla vilkaisten ettei kukaan nää, niin ainut yksilö joka lähellä oli, oli mies joka kurotteli vänkärin puolelta rellun kuskin oven auki ja sen jälkeen muina miehinä käveli kuskin ovelle ja meni sisään
Comment
-
-
Täällä oli isännän F10 jäätynyt kuskin ovi, aluksi vain rasvailtiin mutta ei, jäätyi edelleen. Nyt vaihdettiin Ulkokahvan vaijeri ja ns. Actuator rasvattiin kädessä. Hienosti pelannut -15 pakkasilla nyt.
Hommana suhteellisen helppo. Vie aikaa ensimmäisellä kerralla 30-40min.
Kannattaa vain varoa ulkokahvan " Runkoa ", siitäkun lähtee metallitappi actuatorille. Jos ei ota oikein irti, katkeaa tapin toinen pää 100% varmasti!
Silloin ei lukkopesä toimi enään avaimella.
Comment
-
-
Löytyykö tästä jotain videota/ohjetta tms juttua jossa asia esitetty tarkemmin?
Itsellä huomenna tuo vaijerijumppa edessä..
Originally posted by toppura123 View PostTäällä oli isännän F10 jäätynyt kuskin ovi, aluksi vain rasvailtiin mutta ei, jäätyi edelleen. Nyt vaihdettiin Ulkokahvan vaijeri ja ns. Actuator rasvattiin kädessä. Hienosti pelannut -15 pakkasilla nyt.
Hommana suhteellisen helppo. Vie aikaa ensimmäisellä kerralla 30-40min.
Kannattaa vain varoa ulkokahvan " Runkoa ", siitäkun lähtee metallitappi actuatorille. Jos ei ota oikein irti, katkeaa tapin toinen pää 100% varmasti!
Silloin ei lukkopesä toimi enään avaimella.Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain..., vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Comment
-
-
Kyllä se onnistui ilman ohjeitakin...
Aikaa meni kyllä reilusti yli 30 minuuttia, mutta seuraava vaijeri vaihtuu jo tavoiteaikaan.
Ovipahvin irroituksen jälkeen vaijerit irti lukkorungosta (sisempi ja ulompi)
Lukkorunko irti ovesta (3x25 torx) Varo kahvan rungosta tulevaa silumiini tappia ettei katkea.
"styrox" irti ovesta 1x20 torx (pieni kappale joka estää runko-osan irroituksen)
Oven päästä kumitulppa irti ja oven suuntaisesti 15? torx vääränkätisellä jengalla irti jotta saa ulkokahvan irti.
Samasta reijästä vinossa kohti kahvaa on 25 torx joka irroittaa lukkopesän kehyksen
Ulkopuolella muoviholkissa torx joka vapauttaa kahvan rungon irti pellistä.
Tämän jälkeen kahvan runko-osa on otettavissa käteen. Sovitus hiukan tiukka ikkunamekanismista johtuen, runko-osan etureunaa pitää kääntää hiukan alaspäin.
Toinen ja nopeampi vaihtoehto on vääntää vaijeri irti ja uusi kiinni osat paikoillaan. Se on vaan hieman haastavaa jos/kun ei ole nähnyt osaa irrallaan..
Tässä siis minun tapani, en tiedä oliko oikea vai väärä....Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain..., vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Comment
-
-
Saisiko tähän threadiin osanumeroa taikka realoemin räjäytyskuvaa, jotta tiedetään mistä vaijerista puhutaan? Nimimerkillä. talvi on viimein tullutBMW f10 520D (Havanna)
ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)
Comment
-
-
Originally posted by Yada View PostSaisiko tähän threadiin osanumeroa taikka realoemin räjäytyskuvaa, jotta tiedetään mistä vaijerista puhutaan? Nimimerkillä. talvi on viimein tullut
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Kiitokset. En nyt silti tiedä olenko oikeassa threadissa. Jokatapauksessa kuljettajan puolen lukko alkaa temppuilemaan välittömästi kun auto seisoo ulkona hetken pakkasessa. Kaksi kappaletta varaosalukkoja(osa.nro. 2) nyt oveen vaihdettu ja ongelma jatkuu. En ymmärrä miten ongelmat voisivat johtua vaijereista, kun sisä ja ulkokahvat selvästi liikkuvat ja ovat ns. mekaanisia ja tukevasti lukittautuneita itse "door actuatoriin". Ts. tuskin on vaijeri on ainakaan jäässä, kun se liikkuu.
Osaako joku sanoa mikä on räjäytyskuvassa lukkoyksikön(nro.2) alla olevan palikan funktio, vai liittyykö jotenkin vain imuovilla varustettuihin yksilöihin? Oven saa siis todennäköisesti ulkokahvasta auki myös pakkasella, mutta kun oven vetää perässään kiinni, se ns. kimpoaa auki. Lukituskynsi ei ikäänkuin nappaa kiinni. Mekaaninen nappi alas ja ovi pysyy puolittain kiinni. Mikäli kuitenkin saat vedettyä voimalla oven kiinni, on sitä turha sisäpuolelta koittaa aukoa. Ikkuna alas ja ulkokahvasta vetämällä voit ehkä päästä ulos. Myös ajon aikana, mikäli kabiini lämpiää riittävästi, voi ovi taas alkaa pelaamaan moitteetta. Onko tämä vain rasvan puutetta vai ohjaako oven lukkoyksikköä vielä jokin rele jostakin?BMW f10 520D (Havanna)
ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)
Comment
-
-
Itse itselleni vastaten: jos vastaavaa tulee jollakulla eteen, niin ei muuta kun reilua aseöljyn käyttöä, sillä tuo vaihtolukkokin lähti lopulta toimimaan myös kovilla pakkasilla.BMW f10 520D (Havanna)
ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)
Comment
-
-
Originally posted by jMeister View PostItse itselleni vastaten: jos vastaavaa tulee jollakulla eteen, niin ei muuta kun reilua aseöljyn käyttöä, sillä tuo vaihtolukkokin lähti lopulta toimimaan myös kovilla pakkasilla.
Comment
-
-
Minulla temppuili kuskinovenlukko viime talvena mutta nyt se näyttäisi toimivan.
Sinne vaijeriin ilmeisesti pääsee joku vesihelmi joka jäätyy ja siten jumittaa sen toimintaa.
Kesän aikana minulta on tuo vaijeri kuivanut ja siksi taas toimii.
Vaijeria ei varmasti tarvitse vaihtaa vaan kunnollinen rasvaus jolla vesi saadaan pois auttaa. Kun ei siinä vaijerissa mitään mekaanista vikaa ole....
Sitä en tiedä onko uudet vaijerit paremmin suojattuja että miihin ei pääse vesi menemään.
Tietysti samalla kun ovi on purettuna ni voi sinne laittaa uuden vaijerin jos sellainen on käsillä mutta vanhakin varmasti toimii kun sen saa kunnolla rarvattua.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by juhape View PostMinulla temppuili kuskinovenlukko viime talvena mutta nyt se näyttäisi toimivan.
Sinne vaijeriin ilmeisesti pääsee joku vesihelmi joka jäätyy ja siten jumittaa sen toimintaa.
Kesän aikana minulta on tuo vaijeri kuivanut ja siksi taas toimii.
Vaijeria ei varmasti tarvitse vaihtaa vaan kunnollinen rasvaus jolla vesi saadaan pois auttaa. Kun ei siinä vaijerissa mitään mekaanista vikaa ole....
Sitä en tiedä onko uudet vaijerit paremmin suojattuja että miihin ei pääse vesi menemään.
Tietysti samalla kun ovi on purettuna ni voi sinne laittaa uuden vaijerin jos sellainen on käsillä mutta vanhakin varmasti toimii kun sen saa kunnolla rarvattua.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Comment