Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuljettajan oven lukko jäätyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mattih
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 39
    • espoo

    #16
    Itse itselleni vastaten , ovi alkoi toimimaan kun avasi ikkunan laittoi ovet lukkoon ja sopivan suppilon avulla puhalsi kuumaa ilmaa oven sisään pari minsaa ja sit ovi pois lukosta ja sen jälkeen toimi normaalisti.

    Comment

    • Mattih
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 39
      • espoo

      #17
      mullakin sattui aika hupasa tapaus motonetin pihalla tänään (sama paikka missä ovi lopetti lopullisesti toimimasta) kun menin menin vänkärin ovesta sisään samalla vilkaisten ettei kukaan nää, niin ainut yksilö joka lähellä oli, oli mies joka kurotteli vänkärin puolelta rellun kuskin oven auki ja sen jälkeen muina miehinä käveli kuskin ovelle ja meni sisään

      Comment

      • rville
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 290
        • Pori

        #18
        Purin ovipahvin ja kosteussulun valmiiksi, mutta en onnistunut vielä pakkasessa paikantamaan ulompaa vaijeria.
        Löytyykö jostain jotain ohjeen tapaista tuon helppoon vaihtoon?
        Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

        Comment

        • toppura123
          Newbiemmer
          • Mar 2016
          • 23
          • Vantaa

          #19
          Täällä oli isännän F10 jäätynyt kuskin ovi, aluksi vain rasvailtiin mutta ei, jäätyi edelleen. Nyt vaihdettiin Ulkokahvan vaijeri ja ns. Actuator rasvattiin kädessä. Hienosti pelannut -15 pakkasilla nyt.

          Hommana suhteellisen helppo. Vie aikaa ensimmäisellä kerralla 30-40min.

          Kannattaa vain varoa ulkokahvan " Runkoa ", siitäkun lähtee metallitappi actuatorille. Jos ei ota oikein irti, katkeaa tapin toinen pää 100% varmasti!
          Silloin ei lukkopesä toimi enään avaimella.

          Comment

          • rville
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 290
            • Pori

            #20
            Löytyykö tästä jotain videota/ohjetta tms juttua jossa asia esitetty tarkemmin?
            Itsellä huomenna tuo vaijerijumppa edessä..

            Originally posted by toppura123 View Post
            Täällä oli isännän F10 jäätynyt kuskin ovi, aluksi vain rasvailtiin mutta ei, jäätyi edelleen. Nyt vaihdettiin Ulkokahvan vaijeri ja ns. Actuator rasvattiin kädessä. Hienosti pelannut -15 pakkasilla nyt.

            Hommana suhteellisen helppo. Vie aikaa ensimmäisellä kerralla 30-40min.

            Kannattaa vain varoa ulkokahvan " Runkoa ", siitäkun lähtee metallitappi actuatorille. Jos ei ota oikein irti, katkeaa tapin toinen pää 100% varmasti!
            Silloin ei lukkopesä toimi enään avaimella.
            Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

            Comment

            • toppura123
              Newbiemmer
              • Mar 2016
              • 23
              • Vantaa

              #21
              Ei tullut kuvattua yhtään, enkä netistäkään mitään äkkiä löydä. Oikeasti todella nopea homma. Itse vaihdan huomenna vielä ulkokahvan rungon/oven takapuolelle siis. Varaan aikaa n. 15min. Jos tarvitset ohjeita niin voit laittaa yv, niin voin selostaa.

              Comment

              • rville
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 290
                • Pori

                #22
                Kyllä se onnistui ilman ohjeitakin...
                Aikaa meni kyllä reilusti yli 30 minuuttia, mutta seuraava vaijeri vaihtuu jo tavoiteaikaan.
                Ovipahvin irroituksen jälkeen vaijerit irti lukkorungosta (sisempi ja ulompi)
                Lukkorunko irti ovesta (3x25 torx) Varo kahvan rungosta tulevaa silumiini tappia ettei katkea.
                "styrox" irti ovesta 1x20 torx (pieni kappale joka estää runko-osan irroituksen)
                Oven päästä kumitulppa irti ja oven suuntaisesti 15? torx vääränkätisellä jengalla irti jotta saa ulkokahvan irti.
                Samasta reijästä vinossa kohti kahvaa on 25 torx joka irroittaa lukkopesän kehyksen
                Ulkopuolella muoviholkissa torx joka vapauttaa kahvan rungon irti pellistä.
                Tämän jälkeen kahvan runko-osa on otettavissa käteen. Sovitus hiukan tiukka ikkunamekanismista johtuen, runko-osan etureunaa pitää kääntää hiukan alaspäin.
                Toinen ja nopeampi vaihtoehto on vääntää vaijeri irti ja uusi kiinni osat paikoillaan. Se on vaan hieman haastavaa jos/kun ei ole nähnyt osaa irrallaan..

                Tässä siis minun tapani, en tiedä oliko oikea vai väärä....
                Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

                Comment

                • toppura123
                  Newbiemmer
                  • Mar 2016
                  • 23
                  • Vantaa

                  #23
                  Kuulosti ihan oikealta tavalta. Hyvä, että sait vaihdettua

                  Comment

                  • jMeister
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 89
                    • N/A

                    #24
                    Saisiko tähän threadiin osanumeroa taikka realoemin räjäytyskuvaa, jotta tiedetään mistä vaijerista puhutaan? Nimimerkillä. talvi on viimein tullut
                    BMW f10 520D (Havanna)
                    ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
                    BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
                    BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
                    BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4630
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Yada View Post
                      Saisiko tähän threadiin osanumeroa taikka realoemin räjäytyskuvaa, jotta tiedetään mistä vaijerista puhutaan? Nimimerkillä. talvi on viimein tullut
                      Jos olet ulkokahvaan menevää vaijeria hakemassa niin se löytyy tuosta osa 8.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • jMeister
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 89
                        • N/A

                        #26
                        Kiitokset. En nyt silti tiedä olenko oikeassa threadissa. Jokatapauksessa kuljettajan puolen lukko alkaa temppuilemaan välittömästi kun auto seisoo ulkona hetken pakkasessa. Kaksi kappaletta varaosalukkoja(osa.nro. 2) nyt oveen vaihdettu ja ongelma jatkuu. En ymmärrä miten ongelmat voisivat johtua vaijereista, kun sisä ja ulkokahvat selvästi liikkuvat ja ovat ns. mekaanisia ja tukevasti lukittautuneita itse "door actuatoriin". Ts. tuskin on vaijeri on ainakaan jäässä, kun se liikkuu.

                        Osaako joku sanoa mikä on räjäytyskuvassa lukkoyksikön(nro.2) alla olevan palikan funktio, vai liittyykö jotenkin vain imuovilla varustettuihin yksilöihin? Oven saa siis todennäköisesti ulkokahvasta auki myös pakkasella, mutta kun oven vetää perässään kiinni, se ns. kimpoaa auki. Lukituskynsi ei ikäänkuin nappaa kiinni. Mekaaninen nappi alas ja ovi pysyy puolittain kiinni. Mikäli kuitenkin saat vedettyä voimalla oven kiinni, on sitä turha sisäpuolelta koittaa aukoa. Ikkuna alas ja ulkokahvasta vetämällä voit ehkä päästä ulos. Myös ajon aikana, mikäli kabiini lämpiää riittävästi, voi ovi taas alkaa pelaamaan moitteetta. Onko tämä vain rasvan puutetta vai ohjaako oven lukkoyksikköä vielä jokin rele jostakin?
                        BMW f10 520D (Havanna)
                        ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
                        BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
                        BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
                        BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)

                        Comment

                        • jMeister
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 89
                          • N/A

                          #27
                          Itse itselleni vastaten: jos vastaavaa tulee jollakulla eteen, niin ei muuta kun reilua aseöljyn käyttöä, sillä tuo vaihtolukkokin lähti lopulta toimimaan myös kovilla pakkasilla.
                          BMW f10 520D (Havanna)
                          ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
                          BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
                          BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
                          BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)

                          Comment

                          • hannhe1
                            Newbiemmer
                            • Jun 2021
                            • 1
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by jMeister View Post
                            Itse itselleni vastaten: jos vastaavaa tulee jollakulla eteen, niin ei muuta kun reilua aseöljyn käyttöä, sillä tuo vaihtolukkokin lähti lopulta toimimaan myös kovilla pakkasilla.
                            Hei. Kertoisitko vielä tyhmälle, mihin sitä aseöljyä laitoit. Pitikö verhoilut avata ja osat rasvata erikseen vai miten sait toimimaan? Kiitos

                            Comment

                            • juhape
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 321
                              • Pieksämäki

                              #29
                              Minulla temppuili kuskinovenlukko viime talvena mutta nyt se näyttäisi toimivan.
                              Sinne vaijeriin ilmeisesti pääsee joku vesihelmi joka jäätyy ja siten jumittaa sen toimintaa.
                              Kesän aikana minulta on tuo vaijeri kuivanut ja siksi taas toimii.
                              Vaijeria ei varmasti tarvitse vaihtaa vaan kunnollinen rasvaus jolla vesi saadaan pois auttaa. Kun ei siinä vaijerissa mitään mekaanista vikaa ole....
                              Sitä en tiedä onko uudet vaijerit paremmin suojattuja että miihin ei pääse vesi menemään.
                              Tietysti samalla kun ovi on purettuna ni voi sinne laittaa uuden vaijerin jos sellainen on käsillä mutta vanhakin varmasti toimii kun sen saa kunnolla rarvattua.
                              -BMW 530d Touring -14 LCI
                              -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                              -Zetor 6245-89
                              -David Brown 996 -76
                              -MF 35 -58
                              -Tunturi Super Sport -85
                              -Tunturi Super Sport -77

                              Comment

                              • PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1119
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by juhape View Post
                                Minulla temppuili kuskinovenlukko viime talvena mutta nyt se näyttäisi toimivan.
                                Sinne vaijeriin ilmeisesti pääsee joku vesihelmi joka jäätyy ja siten jumittaa sen toimintaa.
                                Kesän aikana minulta on tuo vaijeri kuivanut ja siksi taas toimii.
                                Vaijeria ei varmasti tarvitse vaihtaa vaan kunnollinen rasvaus jolla vesi saadaan pois auttaa. Kun ei siinä vaijerissa mitään mekaanista vikaa ole....
                                Sitä en tiedä onko uudet vaijerit paremmin suojattuja että miihin ei pääse vesi menemään.
                                Tietysti samalla kun ovi on purettuna ni voi sinne laittaa uuden vaijerin jos sellainen on käsillä mutta vanhakin varmasti toimii kun sen saa kunnolla rarvattua.
                                Vastataan osaltaan eli G30 jäätyi kolmivuotiaana. Kolme ovea neljästä jäässä. Ei parannusta baijerilaiseen vaijerirasvaan.
                                i4 M50
                                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                                ex: F11 525d xDrive
                                ex: F11 520d
                                ex: E91 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎