Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 - Jarrupalojen CBS-reset ei onnistu...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2314
    • Uusimaa

    F11 - Jarrupalojen CBS-reset ei onnistu...

    Mikähän kumma on kun uusien etujarrupalojen huoltovälin resetointi ei ota onnistuakseen mittariston kautta? Kokeiltu monta kertaa ja aina tulee lopuksi viesti "Reset unsuccesful".

    Vaihdettu on jarrulevyt, jarrupalat sekä uusi anturipiuha. Kaikki ovat ATE:n valmistamia osia. Käsijarru on myös ollut vapautettuna kun toimenpidettä on yritetty. Autoa on käytetty nukkumassa myös... Samassa rytäkässä uusittiin myös takajarrut ja näiden resetointi meni heittämällä läpi.

    ISTA:llakaan homma ei onnistunut, mutta tämä saattoi johtua siitä että käytössäni ei ole ENET-piuhaa... Pelkästään K-/D-Can -kaapeli. Eikös F-mallit tarvitse näissä hommissa ENET-piuhan?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    Mikähän kumma on kun uusien etujarrupalojen huoltovälin resetointi ei ota onnistuakseen mittariston kautta? Kokeiltu monta kertaa ja aina tulee lopuksi viesti "Reset unsuccesful".

    Vaihdettu on jarrulevyt, jarrupalat sekä uusi anturipiuha. Kaikki ovat ATE:n valmistamia osia. Käsijarru on myös ollut vapautettuna kun toimenpidettä on yritetty. Autoa on käytetty nukkumassa myös... Samassa rytäkässä uusittiin myös takajarrut ja näiden resetointi meni heittämällä läpi.

    ISTA:llakaan homma ei onnistunut, mutta tämä saattoi johtua siitä että käytössäni ei ole ENET-piuhaa... Pelkästään K-/D-Can -kaapeli. Eikös F-mallit tarvitse näissä hommissa ENET-piuhan?
    onhan kuluneisuustunnistimen liitin kunnolla paikallaan? Nimim. "ihmettelin pitkään"
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2314
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by BeamR View Post
      onhan kuluneisuustunnistimen liitin kunnolla paikallaan? Nimim. "ihmettelin pitkään"
      Kyllä se tuli aivan kunnolla klipsuun saakka kiinni...
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        Kyllä se tuli aivan kunnolla klipsuun saakka kiinni...
        Sitten tunnistin on melko varmasti rikki. Enet piuhaa ei tarvitse F korissa nollaukseen istalla.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          #5
          Ja tarkennuksena, normaalihommissa ENET-piuhaa tarvitsee vain koodaukseen ja softaukseen.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1321
            • Tornio

            #6
            Originally posted by JKK View Post
            Kyllä se tuli aivan kunnolla klipsuun saakka kiinni...
            Sattui kerran sama vika Fxx kanssa.
            Klipsu meni Ok kiinni ja kaikki päällisin puolin OK, mutta anturin liitin olikin pukannut edessään yhden pinnin nurin ja ei saanut kontaktia. Piti siinä hetki ihmetellä uuden anturin kanssa. Auton johtosarjan puolella olevan vääntyneen uros pinnin takasin suoraksi oikominen sattui onnistumaan katkomatta pinniä. Lämmitin varoiksi kuumailmapuhaltimella niin paljon kuin uskalsin.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • sassi
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2008
              • 412
              • Nivala

              #7
              Originally posted by JKK View Post
              Mikähän kumma on kun uusien etujarrupalojen huoltovälin resetointi ei ota onnistuakseen mittariston kautta? Kokeiltu monta kertaa ja aina tulee lopuksi viesti "Reset unsuccesful".
              Törmäsin samaan ilmiöön ensin vaihtaessani etujarrupalat ja myöhemmin kun vaihdoin takapalat. Ja syy oli niinkin typerä että käsijarru oli päällä.
              Ja nyt en muista että menikö se vielä niin että etupaloja resetoitaessa käsijarru piti olla päällä ja takapaloja resetoitaessa käsijarru vapautettuna.

              Yritin myös ensin mittariston kautta ja sitten istalla, kummallakaan ei onnistunut ennen kuin käsijarrun päällelaittoa / vapautusta.
              Last edited by sassi; 23-01-2016, 10:16.
              --
              Sassi
              - F10 530d
              - KTM 690 Enduro
              Ex. E90 330d, E46 330d

              Comment

              • HV530XD
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 399
                • Lappeenranta

                #8
                Just eilen tein etujarrut ja resetointi tripillä meni ekalla läpi kun: kuskin ovi kiinni, virta päällä ja hetken odotus että mittariston varoitusvalot sammuneet, auto ei käynnissä, käsijarru pois päältä. Se oli siinä ja heittämällä läpi.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  #9
                  Ja jos ei tosiaan onnistu vaan kilometrit menee miinukselle, on anturissa tai sen kytkennässä vikaa. Myös aavistuksen kulunut anturi aiheuttaa saman tilanteen. Nämä ei ole mitään on/off-tyyppisiä antureita.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1835
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by böntti View Post
                    ...Nämä ei ole mitään on/off-tyyppisiä antureita.
                    Siis meneekö anturit aina uusiks palojen kanssa? Nissä joku palojen kanssa samanpaksuinen vertailupinta joka kuluu palojen mukana?
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3449
                      • Janakkala

                      #11
                      Originally posted by Havis View Post
                      Siis meneekö anturit aina uusiks palojen kanssa? Nissä joku palojen kanssa samanpaksuinen vertailupinta joka kuluu palojen mukana?
                      Ovat aina kertakäyttö kamaa. Eli aina uudet.
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Havis View Post
                        Siis meneekö anturit aina uusiks palojen kanssa? Nissä joku palojen kanssa samanpaksuinen vertailupinta joka kuluu palojen mukana?
                        Juuri näin.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • Peksu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 265
                          • Lähellä Tre

                          #13
                          Jarrujen kestävyys

                          Originally posted by böntti View Post
                          Juuri näin.
                          Jatkan tähän samaan kun en äkkiä parempaakaan löytänyt.

                          F11 siis kysessä ja ekat etujarrupalat kesti 60tkm. Eli ulkopuolen paloissa pintaa joku 10mm ja sisäpuolet siis loppu

                          Tilasin uudet Green Stuff jarrupalat jarrupalat.fi:stä ja uuden anturin bemariosat.fi:stä. Huoltonäyttö näytti uusille paloille kokoajan 60tkm matkaa, kunnes eilen oli tippunut 50tkm näyttämään. Ja sitten yöllä kun ajoin kotiin näyttikin nyt enää 1100km ajomatkaa noille etujarrupaloille. Nyt niillä paloilla on siis ajettu 25tkm vasta

                          Missä on syys huonoon kestoon. Ajotapani on hyvinkin rauhallinen ja jarruja säästävä. Ajo suorite on pääasiassa matka-ajoa ja taajamaa tulee max. 10% kokonaismatkasta. Voiko BMW:n etujarrut olla näin huonot.

                          Takapalojen matkaksi näyttää kone nyt 33tkm ja autolla ajettu 86tkm yhteensä. Mistä hyvät ja kestävät palat äkkiä
                          G08 LCI iX3 M Sport

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Peksu View Post
                            Jatkan tähän samaan kun en äkkiä parempaakaan löytänyt.

                            F11 siis kysessä ja ekat etujarrupalat kesti 60tkm. Eli ulkopuolen paloissa pintaa joku 10mm ja sisäpuolet siis loppu

                            Tilasin uudet Green Stuff jarrupalat jarrupalat.fi:stä ja uuden anturin bemariosat.fi:stä. Huoltonäyttö näytti uusille paloille kokoajan 60tkm matkaa, kunnes eilen oli tippunut 50tkm näyttämään. Ja sitten yöllä kun ajoin kotiin näyttikin nyt enää 1100km ajomatkaa noille etujarrupaloille. Nyt niillä paloilla on siis ajettu 25tkm vasta

                            Missä on syys huonoon kestoon. Ajotapani on hyvinkin rauhallinen ja jarruja säästävä. Ajo suorite on pääasiassa matka-ajoa ja taajamaa tulee max. 10% kokonaismatkasta. Voiko BMW:n etujarrut olla näin huonot.

                            Takapalojen matkaksi näyttää kone nyt 33tkm ja autolla ajettu 86tkm yhteensä. Mistä hyvät ja kestävät palat äkkiä
                            Koitappa nollata uudestaan, ei noilla kilometreillä ole vielä ottanut anturi edes kiinni vielä.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • Peksu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2014
                              • 265
                              • Lähellä Tre

                              #15
                              Originally posted by suppari View Post
                              Koitappa nollata uudestaan, ei noilla kilometreillä ole vielä ottanut anturi edes kiinni vielä.
                              Pistätkö linkin mistä löytyy ohjeet tuohon nollaamiseen? Kiittää

                              Jotain outoa on kyllä nyt tuossa vai voiko vain seota koko rakkine :think
                              G08 LCI iX3 M Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎