Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 business navi vaihto professional naviin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Avuton
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 33
    • Kokkola

    F11 business navi vaihto professional naviin?

    Haluaisin tehdä kyseisen operaation omaan autooni joten kyselisin neuvoja mitä osia/ bokseja pitää hommata tohon ja onko kukaan tehnyt aikaisemmin samaa operaatiota?
    Auto siis 535d 11/2010 valmistettu.

    Kiitoksia etukäteen vastauksista!
    Bmw F15 X5 30d
    Bmw E30 325i M50B25 turbo +1000bhp
    Bmw E36 325i Cabrio M50b25 turbo 668hp/850nm
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    #2
    Olen tehnyt useammankin. Vaatii vähän edistyneempää koodausta ja softasäätöä jos homman haluaa tehdä kustannustehokkaasti. Osiksi tarvitset uuden näytön sekä keskusyksikön (CIC). Foorumin käyttäjällä Supa taitaa olla yksi setti myynnissä, ebaysta voi kans etsiä F10 CIC.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • pyyn0
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 1053
      • Fin

      #3
      Asiasta mitään tietämättä kysyn, että eikös kyseisessä tapauksessa kannattas laittaa suoraa NBT eikä cic.tä? Niillä kun rahallisesti suurta eroa taida olla.
      -BMW F11 530xd -12
      -BMW E60 530dA -04
      -BMW E23 735iA -85
      Ex
      -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
      -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
      -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
      -BMW E39 528i 96

      Comment

      • PNM2
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2015
        • 1071
        • Espoo

        #4
        Originally posted by pyyn0 View Post
        Asiasta mitään tietämättä kysyn, että eikös kyseisessä tapauksessa kannattas laittaa suoraa NBT eikä cic.tä? Niillä kun rahallisesti suurta eroa taida olla.
        Voisko tietämättömälle vähän valaista, mikä näiden ero/hyöty on? Katselin tota samaa myynnissä olevaa pro navia Böntille laitetun alustavan kyselyn jälkeen. Näkyisi saavan tuon käytetyn CIC:n 700€:lla. Paljonko kustantaa tähän verrattuna NBT, mitä eroa/rajoituksia asennuksessa. Tekeekö Böntti mulle kesälomalla tämän, kun olen muutenkin Tampereen suunnalla? Ym ym. Kiitän!
        i4 M50
        ex: G30 530e xDrive M-Sport
        ex: F11 525d xDrive
        ex: F11 520d
        ex: E91 318i

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          #5
          Tämä auto on sen ikäinen että NBT:n laitosta tulee melko hintava projekti ja yhteensopivuus ei silti ole ihan 100%. Onnistuu toki NBT:n laitto myös mutta kustannus on noin 2x CIC:n hinta koska tarvitaan kaikenlaisia adaptereita ja johtojen vetoja että saadaan kaikki toimimaan.

          NBT on uudempi, ollut tuotannossa 7/2012 alkaen. Perusvalikot on molemmissa samanlaiset, NBT on aavistuksen nopeampi ja grafiikoissa hieman enemmän blingblingiä. Toiminnallisesti ei todellisuudessa ole juurikaan eroa, NBT osaa soittaa videoita usb-tikulta. Jos CIC:hen vaihtaa SSD-levyn niin sitten taitaakin jo NBT jäädä nopeudessa kakkoseksi. NBT:ssä on sisäänrakennettuna bluetooth ja usb-toisto, CIC tarvitsee näihin comboxin. Tällaiseen ennen 7/2012 valmistettuun autoon kyllä menee myös CIC + combox halvemmalla kuin NBT. On myös mahdollista että autossa on valmiina combox tai mulf, jolloin handsfree ja usb toimii suoraan.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Jukkveto
            Newbiemmer
            • Jan 2013
            • 5
            • Kuopio

            #6
            NBT prof radion tilalle

            Omassa autossani on pelkästään prof radio puheohjauksella, bluethootilla ja USBilla kyynärnojassa. Tarkoitus olisi vaihtaa tilalle nbt, isompi näyttö ja idrive ohjain kosketusnäytöllä, mutta mitä tarvitaan vielä noiden lisäksi? Johtosarjoja, moduleita, koodausta? Auto on f11 2/2013

            Comment

            • Atom
              BTCF Member
              • Dec 2014
              • 102
              • Mäntsälä

              #7
              Onko tosiaan niin että jos haluaa päivittää f11 ei navia mallin prof naviin tarvii vaan ebayn setin(700) ja koodauksen? Esim http://picclick.co.uk/BMW-F10-F11-F1...750818655.html
              G21 330e xDrive M-sport


              Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

              Uudenmaan Moottorioptimointi
              +358407496923

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Originally posted by Atom View Post
                Onko tosiaan niin että jos haluaa päivittää f11 ei navia mallin prof naviin tarvii vaan ebayn setin(700) ja koodauksen? Esim http://picclick.co.uk/BMW-F10-F11-F1...750818655.html
                Vaatii se näytönpiuhaa, usb porttia, navin aktivointia jne. Mutta yksinkertaisuudessaan nuin on.
                Muutama tunti siinä silti menee ku tekee vaikka tietää mitä tekee.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Meneekö Pre-LCI NBT:een kuinka kivuttomasti tuo kosketusrulla? Siis 2013 vuosimalliin?
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    #10
                    Rullan vaihto, ohjainmaitteen asennus ja koodaus. Löytyy yks rulla ja muut osat jos tarvitset.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎