Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d f11 alavääntö kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mik41987
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 8
    • uusimaa

    535d f11 alavääntö kateissa

    Elikkäs auto on 535d f11 ja nyt ilmeni että alavääntöä ei ole alle 3000 kierroksen ollenkaan! käytin auton ajtechilla ohjelmoinnissa ja samalla vaihdettiin downpipe. alkutehotkin oli ihmeellisen vähäiset tehtaan lupaamiin, väännöt oli 50 ja hepat 12 vähemmän mitä tehdas lupaa. ohjelman jälkeen tuli tehot 402/728. vikakoodeissa oli herjaa egr venttiilistä ja hehkuista, nyt on kaikki vaihdettu uusiin ja vikakoodeja ei ole enää, mutta alaväännöt vieläkin kadoksissa. korjaamo katsoi vielä kaikki alipaine letkut että niissä ei ole vuotoja. missä voisi olla vika??:think
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Onkohan pienemmässä turbossa jotain vikaa :think
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • mik41987
      Newbiemmer
      • Dec 2015
      • 8
      • uusimaa

      #3
      korjaamo katsoi että turbo ja kaikki siihen liittyvä pitäisi toimia.


      Originally posted by veku View Post
      Onkohan pienemmässä turbossa jotain vikaa :think

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by mik41987 View Post
        korjaamo katsoi että turbo ja kaikki siihen liittyvä pitäisi toimia.
        Onko alipainesolenoidit/convertterit tsekattu?

        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Santtu Repo
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 229
          • Siuntio

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Onko alipainesolenoidit/convertterit tsekattu?

          http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5091
          Sama homma tuli itelläkin mieleen, jännä ettei anna vikakoodia. Joskus aikanaan oli e60 sama vika ja oli antimien solenoidi rikki, pikku Ahdin ei toiminut.

          Autossa myös vinkunaa ja suhinaa havaittu että voisi olla joku vuotokin. Lähtee huonommin ku 520d alta 3000 kierroksen.
          E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
          E39 BMW M5 -02, 2022->
          C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
          E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
          DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
          FENDT TOPAS 560 -11 2021->

          Comment

          • mik41987
            Newbiemmer
            • Dec 2015
            • 8
            • uusimaa

            #6
            vielä herjaa tommosesta vikakoodista driver torque level greater 1 to level 2
            code 2A8B00 kun katottiin kaverin BMW testerillä. korjaamon mukaan missä kävi niin ei pitäny olla enää vikakoodeja prkl! Loppukuusta laakkoselle auto niin katotaan saako ne sen toimimaan.

            Comment

            • mik41987
              Newbiemmer
              • Dec 2015
              • 8
              • uusimaa

              #7
              En tiedä tarkkaan mitä katsoivat siellä pajalla, mutta niiden sanojen mukaan missään ei oo vikaa, vähän tuntui siltä että pitivät minua vähän luulosairaana koko homman suhteen mopo autollakin tuon mun pelin voittaa tällä hetkellä alle 3000rpm

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Onko alipainesolenoidit/convertterit tsekattu?

              http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5091

              Comment

              • HannuE60
                R.I.P.
                • Mar 2012
                • 809
                • Espoo

                #8
                Onkos tämän auton vikaa saatu kuntoon?
                Ja jos on, niin missä oli ongelma?

                -Hannu-
                [SIGPIC]
                BMW 535d M-sport

                Comment

                • mik41987
                  Newbiemmer
                  • Dec 2015
                  • 8
                  • uusimaa

                  #9
                  NO NIIN! Nyt homma selvisi vihdoin ja viimein, autoon uusittu nyt aika paljon osaa eikä millään ollut vaikutusta alavääntöihin, vaihdettiin hehkut, hehkujen pääteaste, uusi egr venttiili, turbon solenoidi, alipaineletkut, turbojen kaikki tiivisteet, ja kaiken kukkuraksi toissaviikolla levisi pienempi turbo. No nyt on uusi turbo laitettu ja ei vieläkään alavääntöjä vaikka olisi luullut että siinä vika koko ajan! mut ei. ja softassa tekijän mukaan ei pitänyt olla mitään vikaa:think ja olin tietysti siinä uskossa. mutta viimeinen vaihtoehto oli katsoa softa läpi osaavan kaverin kanssa ja siellähän se vika lopulta oli, väännön raja arvot perseellään, egr:ää ja dpf:ää ei oltu oikea oppisesti otettu pois käytöstä. pienen säätelyn jälkeen auto kulkee nyt niin kuin pitääkin ja ei herjaa enää mistään vikakoodeista.



                  Originally posted by HannuE60 View Post
                  Onkos tämän auton vikaa saatu kuntoon?
                  Ja jos on, niin missä oli ongelma?

                  -Hannu-

                  Comment

                  • Santtu Repo
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 229
                    • Siuntio

                    #10
                    Originally posted by mik41987 View Post
                    NO NIIN! Nyt homma selvisi vihdoin ja viimein, autoon uusittu nyt aika paljon osaa eikä millään ollut vaikutusta alavääntöihin, vaihdettiin hehkut, hehkujen pääteaste, uusi egr venttiili, turbon solenoidi, alipaineletkut, turbojen kaikki tiivisteet, ja kaiken kukkuraksi toissaviikolla levisi pienempi turbo. No nyt on uusi turbo laitettu ja ei vieläkään alavääntöjä vaikka olisi luullut että siinä vika koko ajan! mut ei. ja softassa tekijän mukaan ei pitänyt olla mitään vikaa:think ja olin tietysti siinä uskossa. mutta viimeinen vaihtoehto oli katsoa softa läpi osaavan kaverin kanssa ja siellähän se vika lopulta oli, väännön raja arvot perseellään, egr:ää ja dpf:ää ei oltu oikea oppisesti otettu pois käytöstä. pienen säätelyn jälkeen auto kulkee nyt niin kuin pitääkin ja ei herjaa enää mistään vikakoodeista.
                    Auto oli siis ohjelmoinnissa Ajtechillä jonka softa piti olla kunnossa mutta oli syynä kaikkeen ongelmaan? Antti sanoi että softassa ei voi olla vika?? Ihme homma kun toinen säätäjä sai softan muutoksilla auton toimimaan niinkuin pitää.
                    E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
                    E39 BMW M5 -02, 2022->
                    C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
                    E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
                    DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
                    FENDT TOPAS 560 -11 2021->

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Santtu Repo View Post
                      Auto oli siis ohjelmoinnissa Ajtechillä jonka softa piti olla kunnossa mutta oli syynä kaikkeen ongelmaan? Antti sanoi että softassa ei voi olla vika?? Ihme homma kun toinen säätäjä sai softan muutoksilla auton toimimaan niinkuin pitää.
                      Tuntuu hullulta että Antti ei olisi tuota huomannut , sen verran autoja on mennyt sen sormien läpi. :think
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Santtu Repo
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 229
                        • Siuntio

                        #12
                        Originally posted by veku View Post
                        Tuntuu hullulta että Antti ei olisi tuota huomannut , sen verran autoja on mennyt sen sormien läpi. :think
                        Sitä ollaanki ihmetelty miten "ammattimies" tommosen mokan tehnyt, softassa kuulemma ei voi olla vikaa, sen takia korjaamorumba ja tutkiminen alko missä vika kun siinä uskossa elettiin että softa ok,, kalliiksi tuli kaverilla Antin softa kokeilu,, auto ei oo toiminu puoleen vuoteen ja lisäksi käynyt monet korjaamot läpi. Toivottavasti Antille menee tieto tästä ja kattoo softan läpi minkä on kyseiseen autoon työntänyt. Ei tulisi muille samaa showta tulevaisuudessa....

                        Santtu
                        E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
                        E39 BMW M5 -02, 2022->
                        C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
                        E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
                        DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
                        FENDT TOPAS 560 -11 2021->

                        Comment

                        • HannuE60
                          R.I.P.
                          • Mar 2012
                          • 809
                          • Espoo

                          #13
                          Oho, on joo kyllä harmillista jos noin on.

                          Itse ajattelin Antilla ohjelmoittaa omani, mutta jos noin työläs ja harmittava lopputulos niin tietenki mietityttää kannattaako käydä.

                          Toivottavasti tuohon löytyy selitys mistä kaikki johtui, ainahan voi paljon tekevälle virheitä sattua.

                          -Hannu-
                          [SIGPIC]
                          BMW 535d M-sport

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2677
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Santtu Repo View Post
                            Toivottavasti Antille menee tieto tästä ja kattoo softan läpi minkä on kyseiseen autoon työntänyt.
                            Kannustan tässä tilanteessa olemaan itse aktiivinen ja olemaan yhteydessä virityssoftan autoon laittaneeseen tahoon, ja kertomaan mikä ongelmien aiheuttajaksi paljastui ja kuinka vika saatiin korjatuksi. Tarvittaessa pyydät vian havainneen henkilön lausunnpn tueksesi.

                            Kertomasi mukaan virityssoftan laittaja pysyi aiemman yhteydenottosi perusteella kannassaan, ettei softassa ollut vikaa. Kun nyt kuitenkin näyttää ilmeiseltä, että syynä oli alunperinkin virityssoftassa ollut virhe, olisi nähdäkseni aihetta vaatia hyvitystä tehdyistä korjauksista kun vikaa jouduttiin hakemaan vääristä paikoista ja kulujen maksaja oli ajoneuvon omistaja.

                            Uskoisin että kyseinen yrittäjäkin mieluimmin selvittäisi asian kanssasi loppuun asti kuin jättäisi kesken. Ja mikäli virheitä on tehty, ne pyrittäisiin korjaamaan ja sopimaan siten että asia on loppuun käsitelty ja molempia osapuolia tyydyttävä. Selvittämättömistä asioista kun tuppaa syntymään mielipahaa ja huhupuheita yms. tarpeetonta harmia.
                            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17509
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by HannuE60 View Post
                              Itse ajattelin Antilla ohjelmoittaa omani, mutta jos noin työläs ja harmittava lopputulos niin tietenki mietityttää kannattaako käydä.


                              -Hannu-
                              Kannattanee? Itse kävin ja menohaluja autossa on paljon enemmän. Ei ongelmia, jollei savuttamista lasketa siksi .
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎