Announcement

Collapse
No announcement yet.

f10 M5 osto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Teemu_
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 87
    • Porvoo/HML

    f10 M5 osto

    Löytyykö foorumilta kokemusta f10 ämmäläisestä?

    Tällainen olisi tarkoitus tuoda lähinnä harrastekäyttöön Saksasta, nyt mahdollisimman pikaisesti.

    Auto itsessään on allekirjoittaneelle suht tuntematon, eli nyt harrastaja kaipaa apua harrastajalta.

    - Tyyppivikoja?
    - Huomioitavaa ostaessa?
    - Kilometrit. Mikä olisi optimaalikilsat tuontiautoon jotta vero/jälleenmyntiarvon suhde olisi paras mahdollinen.
    - Viritysosat. Ainakin putkisto, downpipet ja ohjelmointi tms stage 2 kitti täytyy autoo saada. Onko suomessa näille kamoille hyvää toimittajaa vai pitäisikö yrittää saada tavarat autoon jo Saksan päässä? Saksassa luonnollisesti edullisempaa, mutta arvostaisin helppoutta jos tämä onnistuu myös Suomessa.

    Pahoittelut sekavasta, huonosti kirjoitetusta avauksessa ja kiitokset avusta!
    Harraste: Hymer 588 by Fiat
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    #2
    Ei pahalla, mutta taitaa olla foorumilla sen verran persaukista porukkaa itseni mukaan lukien, ettei taida paljon vielä olla kokemuksia...

    Sinänsä ihan hyvä aloittaa topicci tästäkin mallista

    -tyyppivikoja: en osaa sanoa

    -huomioitavaa ostaessa: sama pätee varmaan kuin muissakin malleissa, varusteita mahd. paljon, itelle olis ainakin tärkeetä M-aktiivipenkit, adapt. alusta, servotronic (ei o muistaakseni vakiona). Keraamiset jarrut on vähän hifistelyä, mutta jos meinaat lisää tehoa ottaa roimasti ja suunnittelet radalla ajoa, niin voi olla ihan paikallaan. Muutenhan noissa on aika lailla kaikki vakiona.

    Sen verran mitä oon itse tutkinut asiaa niin tehopuolen päivityksissä helpoin/säätö/muutosystävällisin on tässäkin mallissa Burger-tuningin JB-boxi, on kai noita piggy-packeja muitakin. Helpompi tehdä muutoksia softaan sitä mukaa kun tulee uusia palikoita ja pystyy itse säätämään.

    Eipä tässä paljon ollu, mutta tulipahan kirjoteltua.
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7544
      • Jyväshyvä

      #3
      Originally posted by JP-76 View Post
      -tyyppivikoja: en osaa sanoa
      No samat ongelmat ne tätäkin koskee kuin 550i:tä.
      Eli jakoopäät, suuttimet, turbot ja lambdat on heikkoja kohtia...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post
        No samat ongelmat ne tätäkin koskee kuin 550i:tä.
        Eli jakoopäät, suuttimet, turbot ja lambdat on heikkoja kohtia...
        Periaatteessa joo, mutta mun tietoon s63tu on lähempänä lci-550i:n n63tu:ta eli luotettavampi toisin kuin alkupään 550:t.

        Akun varauksen kanssa noissa on ongelmia, kuten kaikissa "KERS:n" omaavissa laitteissa, korostuen tosin isokoneisissa/varusteisissa. Normaalisti tuossa järjestelmässä akku ladataan parhaimmillaakin vain 80% täydestä varauksesta. Tosta ongelmasta pääsee kyllä helposti yli poistamalla brake energy regenerationin käytöstä.
        Last edited by JP-76; 10-06-2016, 21:48.
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

        Comment

        • _Teemu_
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 87
          • Porvoo/HML

          #5
          Originally posted by JP-76 View Post
          Ei pahalla, mutta taitaa olla foorumilla sen verran persaukista porukkaa itseni mukaan lukien, ettei taida paljon vielä olla kokemuksia...

          Sinänsä ihan hyvä aloittaa topicci tästäkin mallista

          -tyyppivikoja: en osaa sanoa

          -huomioitavaa ostaessa: sama pätee varmaan kuin muissakin malleissa, varusteita mahd. paljon, itelle olis ainakin tärkeetä M-aktiivipenkit, adapt. alusta, servotronic (ei o muistaakseni vakiona). Keraamiset jarrut on vähän hifistelyä, mutta jos meinaat lisää tehoa ottaa roimasti ja suunnittelet radalla ajoa, niin voi olla ihan paikallaan. Muutenhan noissa on aika lailla kaikki vakiona.

          Sen verran mitä oon itse tutkinut asiaa niin tehopuolen päivityksissä helpoin/säätö/muutosystävällisin on tässäkin mallissa Burger-tuningin JB-boxi, on kai noita piggy-packeja muitakin. Helpompi tehdä muutoksia softaan sitä mukaa kun tulee uusia palikoita ja pystyy itse säätämään.

          Eipä tässä paljon ollu, mutta tulipahan kirjoteltua.
          Heh, kiitos vastauksesta!

          Perseaukisia duunareita täälläkin ollaan, mutta luottotiedot hyvät ja pää niin hullu jotta kaikki roposet tungetaan autoon

          Tuntuu vielä olevan niin harvinainen vessa Suomen teillä että tiedon hankkiminen todella hankalaa. Eikä noita ole kunnolla edes myynnissä, jotta pääsisi tutustumaan tuotteeseen, eli joutuu ostaa sian säkissä..

          Varusteita noissa näyttää olevan hyvin, noi keraamiset jarrut vähän jakaa mielipiteitä. Mitähän moiset maksaa jos/kun jarruremppa tulee eteen?

          ps. ja Lontoo itsellä sen verran heikko ettei ulkomaiset foorumit perustietoja enempää auttele.
          Harraste: Hymer 588 by Fiat

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            #6
            Otetaas sen verran bäkkiin että adaptiivialusta on vakiona, sitä ei tarvi erikseen katsoa, samaten M servotronic.

            Keraamisten jarrujen ylläpito on tietysti hintavampaa kuin tavallisten, tosin ei ne "perus"jarrutkaan huonot ole ja aika kalliita näkyy olevan niidenkin osat.

            Mutta jos oot ostamassa +80 000€ autoa veroineen, niin kyselyt jarrupalojen kustannuksista voi tuntua jonkun mielestä hieman koomiselta


            Jos muita kiinnostaa M5:n tuonti ja kuinka paljon tulisi maksamaan niin tein huvikseni laskelmaa alle:

            auton ostohinta ~50 000€, ajokilometrit ~100 000€, verot tällöin ~ 32 000€ = 82 000€ + tuontikulut. Eli kys. esimerkin kokonaishinta suomen kilvissä n. 85 000€.

            MSipilällä on ainakin yksi matta musta Raisiossa. Varmaan sais koeajoon, aika hanakasti tuolta "tavisautoja" antavat, fefejä ja muita voi olla vähän vaikeampi saada
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • Tomi T
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 3870
              • Nokia

              #7
              Originally posted by JP-76 View Post
              Mutta jos oot ostamassa +80 000€ autoa veroineen, niin kyselyt jarrupalojen kustannuksista voi tuntua jonkun mielestä hieman koomiselta
              Suosittelen ottamaan selvää mitä keraamiset levyt maksaa ennen tuollaista kommenttia.

              Tässä esimerkkinä vasemman etulevyn osanumero, niin voi googletella: 34112284801
              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

              ex. 54*BMW

              Comment

              • jhelen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2015
                • 248
                • Ulvila

                #8
                Originally posted by Tomi T View Post
                Suosittelen ottamaan selvää mitä keraamiset levyt maksaa ennen tuollaista kommenttia.

                Tässä esimerkkinä vasemman etulevyn osanumero, niin voi googletella: 34112284801

                Halpaa ku näkkileipä 4300 egee kappale

                Comment

                • _Teemu_
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 87
                  • Porvoo/HML

                  #9
                  Originally posted by JP-76 View Post
                  Otetaas sen verran bäkkiin että adaptiivialusta on vakiona, sitä ei tarvi erikseen katsoa, samaten M servotronic.

                  Keraamisten jarrujen ylläpito on tietysti hintavampaa kuin tavallisten, tosin ei ne "perus"jarrutkaan huonot ole ja aika kalliita näkyy olevan niidenkin osat.

                  Mutta jos oot ostamassa +80 000€ autoa veroineen, niin kyselyt jarrupalojen kustannuksista voi tuntua jonkun mielestä hieman koomiselta


                  Jos muita kiinnostaa M5:n tuonti ja kuinka paljon tulisi maksamaan niin tein huvikseni laskelmaa alle:

                  auton ostohinta ~50 000€, ajokilometrit ~100 000€, verot tällöin ~ 32 000€ = 82 000€ + tuontikulut. Eli kys. esimerkin kokonaishinta suomen kilvissä n. 85 000€.

                  MSipilällä on ainakin yksi matta musta Raisiossa. Varmaan sais koeajoon, aika hanakasti tuolta "tavisautoja" antavat, fefejä ja muita voi olla vähän vaikeampi saada
                  No mietitäänpä asiaa näin. Järkevä M5 kilpiin 87k, uusi 535da varusteilla maksaa enemmän ja näitä nyt riittää joka kaupparatsulla

                  Yhden syrjähypyn kohdalla noi keraamiset meinasi saada nuoren miehen kirjaimellisesti paskantamaan housuun. Rs6 jarruremppa keraamisiin marmorilla 17 000 euroa!? Vaikka hankittava auto on suht kallis, ei huvita vetästä tollasta määrää rahaa auton ylläpitohuoltoihin.

                  Ja eihän se nyt niin mene, että jos on mahdollisuus ostaa hieman arvokkaampi käytettyauto, etteikö millään kuluilla olisi enää mitään väliä

                  Herätään kuitenkin todellisuuteen, en mä tässä mitään Aventadoria kullattuna ole ostamassa vaan useamman vuoden vanhaa penaria
                  Harraste: Hymer 588 by Fiat

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3450
                    • Janakkala

                    #10
                    Originally posted by _Teemu_ View Post
                    Mitähän moiset maksaa jos/kun jarruremppa tulee eteen?
                    Jos kerralla täräyttää uudet levyt ja palat niin kyllä siihen äkkiä sellanen lähemmäs 20K€ menee.
                    Etulaikat suomen marmorilla maksaa hieman vajaa 5K€ kpl, ja takalaikat hieman vajaa 4K€ kpl. + palat ja duunit päälle.
                    Mutta eihän noita ajamalla loppuun saa. Jarrupaloja saa vaihtaa kottikärryllisen ennen kuin nuo keraamiset levyt on mihinkään kuluneet.
                    Tosin mikäli autossa tuollaiset keraamiset jarrut on niin pyörien irroitus ja kiinitys on erittäin tarkkaa hommaa, levyihin ei saa tulla minkään laista osumaa ettei ne "helähdä paskaksi"
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      #11
                      Originally posted by Tomi T View Post
                      Suosittelen ottamaan selvää mitä keraamiset levyt maksaa ennen tuollaista kommenttia.

                      Tässä esimerkkinä vasemman etulevyn osanumero, niin voi googletella: 34112284801
                      Joo, kyllä minä tiedän mitä ne levyt maksaa, laitoin kommentin kieli poskella, jos et sattunut huomaamaan...

                      Kuinka monta kertaa olet jarrulevyt vaihtanut omaan autoosi?

                      Jos auton pitää vaikka 2-3 vuotta, tuskin tarvitsee paljon levyjä vaihdella...

                      Eikä niitä osia nyt välttämättä tarvitse aina marmorilta ostaa. Katoppa huvikses mitä maksaa perus jarrulevy M5:een marmorilla ja siihen perään paljon maksaa levy esim. 535d:hen.

                      P.s. Oletko nyt mielestäsi antanut jotain rakentavaa tälle keskustelulle...
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • _Teemu_
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 87
                        • Porvoo/HML

                        #12
                        Originally posted by JP-76 View Post
                        Joo, kyllä minä tiedän mitä ne levyt maksaa, laitoin kommentin kieli poskella, jos et sattunut huomaamaan...

                        Kuinka monta kertaa olet jarrulevyt vaihtanut omaan autoosi?

                        Jos auton pitää vaikka 2-3 vuotta, tuskin tarvitsee paljon levyjä vaihdella...

                        Eikä niitä osia nyt välttämättä tarvitse aina marmorilta ostaa. Katoppa huvikses mitä maksaa perus jarrulevy M5:een marmorilla ja siihen perään paljon maksaa levy esim. 535d:hen.

                        P.s. Oletko nyt mielestäsi antanut jotain rakentavaa tälle keskustelulle...
                        Audi ainakin mainostaa ker.levyjä ikuisina. En mä epäile että ne jarruttamalla menee vaihtoon, sillä autoa ostaessa tietysti katsotaan että asia on kunnossa ja ajoa autolle tulee minun aikana max. 10tkm.

                        Peilaan taas kokemuksiin Audista, suurimpana riskinä pidän hiekan tms paskan joutumista levyn ja palan väliin sekä lämpösen levyn ajamista sohjoon/veteen tms jolloin riski rikkoutumisesta on olemassa. Jonkin verran noita ollaan jouduttu kuitenkin uusimaan.

                        Jos leikitellään ajatuksella, jarruremppa edessä ja saisi teetettyä rempan halvalla, itse etsimillä osilla. Selväisi vaikka vaan 10 000 eurolla, niin onhan tuo perkele järjetön raha laittaa huoltotoimenpiteisiin.

                        Tietysti ymmärrän, ettei joka roposta voi sitoa itse autoon ja kuluja varmasti on tulossa, mutta koitan selvitellä asiat mahdollisimman hyvin ennen ostoa, jotta tappiot että kyyneleet on mahdollisimman vähäiset. Harrastuksella on hintansa
                        Harraste: Hymer 588 by Fiat

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10518
                          • Saaressa

                          #13
                          Suotta niihin keraamisiin jarruihin takertua.. Valikoi sellaisen jossa on normi jarrut, niin ei tarvitse niitä sitten jännittää..

                          Uuteenhan nuo on 15t€ lisävaruste suomihinnoin.

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            #14
                            Originally posted by _Teemu_ View Post
                            No mietitäänpä asiaa näin. Järkevä M5 kilpiin 87k, uusi 535da varusteilla maksaa enemmän ja näitä nyt riittää joka kaupparatsulla

                            Yhden syrjähypyn kohdalla noi keraamiset meinasi saada nuoren miehen kirjaimellisesti paskantamaan housuun. Rs6 jarruremppa keraamisiin marmorilla 17 000 euroa!? Vaikka hankittava auto on suht kallis, ei huvita vetästä tollasta määrää rahaa auton ylläpitohuoltoihin.

                            Ja eihän se nyt niin mene, että jos on mahdollisuus ostaa hieman arvokkaampi käytettyauto, etteikö millään kuluilla olisi enää mitään väliä

                            Herätään kuitenkin todellisuuteen, en mä tässä mitään Aventadoria kullattuna ole ostamassa vaan useamman vuoden vanhaa penaria
                            Sen verran voi ottaa kaikki lämpöä alas että en ole täällä mitään provoa aiheuttamassa

                            Mutta.. Et voi millään verrata 535d:tä ja M5:sta saman arvoisiksi saksasta tuotuna suomen kilvissä vaikka 535:ssa olis kaikki maailman varusteet.

                            tuo mun ylempi laskelma oli vm2012 M5:sta: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...r=1&fnai=prev#

                            Tuolla 85 000€:lla saa uusimman 535xd:n mitä suomeen kannattaa tuoda (vm 2014) kaikilla varusteilla 15 000km ajettuna, ja jää vielä pelimerkkejä taskuunkin.

                            Anteeksi tämä mieleni pahoitus mutta kun ei vaan voi olla...

                            Katsoppa tuota mun autoa, tiedän kyllä mistä puhut: harrastaminen on kallista ja meidän tarpeisiin olis riittänyt ihan hyvin 330d, tai 320d suomesta uutena, mutta kun se 550d piti saada

                            Ja siihen on nyt jo syydetty rahaa niin paljon että pahaa tekee, turhamaisuuttani, ja lisää on tulossa. Ei mitään järkeä...

                            Ite olisin myös tuottanut M5:n jos perse olis kestäny, mutta eipä kestäny

                            Halusin kovasti, myös Alpina B5:sta, niin että mun puolelta ainakn täysi tuki ja tosi hienoa jos saat auton hommattua ja vielä parempi jos saat tänne showroomin väsättyä
                            Last edited by JP-76; 11-06-2016, 11:19.
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • _Teemu_
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 87
                              • Porvoo/HML

                              #15
                              Originally posted by JP-76 View Post
                              Sen verran voi ottaa kaikki lämpöä alas että en ole täällä mitään provoa aiheuttamassa

                              Mutta.. Et voi millään verrata 535d:tä ja M5:sta saman arvoisiksi saksasta tuotuna suomen kilvissä vaikka 535:ssa olis kaikki maailman varusteet.

                              tuo mun ylempi laskelma oli vm2012 M5:sta: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...r=1&fnai=prev#

                              Tuolla 85 000€:lla saa uusimman 535xd:n mitä suomeen kannattaa tuoda (vm 2014) kaikilla varusteilla 15 000km ajettuna, ja jää vielä pelimerkkejä taskuunkin.

                              Anteeksi tämä mieleni pahoitus mutta kun ei vaan voi olla...

                              Katsoppa tuota mun autoa, tiedän kyllä mistä puhut: harrastaminen on kallista ja meidän tarpeisiin olis riittänyt ihan hyvin 330d, tai 320d suomesta uutena, mutta kun se 550d piti saada

                              Ja siihen on nyt jo syydetty rahaa niin paljon että pahaa tekee, turhamaisuuttani, ja lisää on tulossa. Ei mitään järkeä...

                              Ite olisin myös tuottanut M5:n jos perse olis kestäny, mutta eipä kestäny

                              Halusin kovasti, myös Alpina B5:sta, niin että mun puolelta ainakn täysi tuki ja tosi hienoa jos saat auton hommattua ja vielä parempi jos saat tänne showroomin väsättyä
                              Ymmärsit väärin, tarkoitin että suomen teillä f10 ämmäläinen on ihmetys ja joku saattaa ajatella että kuskilla on nippu kunnossa.

                              Menet ja esimerkiksi ostat tämän;



                              Kukaan ei pidä autoa tai kuskia mitenkään erikoisena. Antti varmasti myisi auton samaan hintaan jolla saan tuotua itselleni ämmän saksasta. Ja juu, autot eivät ole itse tuotuna samanhintaisia, mutta toivottavasti sait edes hivenen kiinni mun pointista "miten käyttää 90k rahaa"

                              Käyttiksen virkaa hoitelee tuo X5:nen niin ämmä tuntuu luonnolliselta valinnalta kaveriksi

                              Minä en ainakaan mieltäni pahoittanut kenenkään kommenteista

                              Eilisen työpäivän itseasiassa vietin lukiessani sun auton ketjun lävitse ja nostan hattua että ostetaan mörkökone nelisylinterisen sijaan Vaikutuksen teki myös se, että rakennat autoasi muutenkin kuin Style 176 alle ja BTCF kilventausta

                              ps. eilen anopille ajellessa oli pienoinen pettymys kun autoasi ei Klaukkalassa näkynyt, huhut kertoo että pyörii siellä suunnalla?

                              Tällaisen auton osto on "once in the lifetime" hankinta ja nyt, ennen perhettä ja perunamaata on oikea hetki toteuttaa unelmia
                              Harraste: Hymer 588 by Fiat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎