Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 Xdrive Alustavaihtoehdot: Mukavin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fkuti
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 22
    • Helsinki

    F11 Xdrive Alustavaihtoehdot: Mukavin?

    Hei,

    piti ostaa E61, mutta nyt F11 kiikarissa. Haen farmaria ja nelivetona.

    Haluan mahdollisimman mukavan alustan ja en ihan hahmota näitä kaikkia vaihtoehtoja / optioita.

    Osaisiko joku kertoa yksinkertaisesti ja yksiselitteisesti alustavaihtoehdot nelikkofarkkuihin?

    Tiedän että on ns. vakioalusta ja erinäisiä optioita esim. dynaaminen iskarien jäykkyyden säätö (sport / comfort) sekä lisäksi kallistuksen vakaajat. M-sport tuo myös mahdollisesti alustaan jotain. Näitä termejä (adaptive drive, dynamic damping control ym ym. on vaan niin paljon, että ei oikein nyt hahmota että mitä ne on ja miten vaikuttaa alustaa mukavuusasteikoilla.

    Tulen jokatapauksessa laitattamaan normirenkaat (ei runflat) korkealla profiililla, jolla maksimoin mukavuuden ja hiljaisuuden.

    Kiitos jo etukäteen tietäjille!
  • fkuti
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 22
    • Helsinki

    #2
    Kylläpä on termit hankalasti selitetty. Toistaiseksi seuraavaa olen saanut selville:

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      #3
      2va = 223 + 229. Autoja on saanut ja saa perusalustalla, 223:lla ja 2VA:lla.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • T0mm1
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 34
        • Oulu

        #4
        Mul on omassa f11 xdrivessä tuo adaptive drive (2va/223/229) ja kyllä on mielestäni paras alusta mitä olen ajanut.
        Alustan saa todella jämäkäksi ja tarvittaessa pehmeäksi (sport+/sport/normal/comfort). Suosittelen kyllä, jos sellainen vaihtoehto löytyy

        Ainut miinus että vakio jousituksella keula on xdrivessä vähän korkealla, mutta tämä on vain ulkonäkö kysymys. Mut saahan siihen ilmeisesti matalammat jouset vaihdettua.
        ___________________________________________

        F11 530da xdrive

        edelliset:
        E61 LCI 520da (tuikutettu)
        E83 X3 3.0da m-sport
        E36 320i
        E30 316i

        Comment

        • fkuti
          Newbiemmer
          • Dec 2006
          • 22
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by T0mm1 View Post
          Alustan saa todella jämäkäksi ja tarvittaessa pehmeäksi (sport+/sport/normal/comfort).
          Onko tämä pehmein asetus pehmeämpi kuin vakioalusta jossa näitä säätöjä ei ole?

          Jämäkkyys itsessään ei ole huono juttu. Valitettavan usein se omalta osaltani tarkoittanut kovuutta ja epämukavuuttaa eikä varsinaista jämäkkää ja mukavaa. Suomen tiet ja käyttöauto niin hakee sitikkamaista eleettömyyttä / hiljaisuutta alustalta.

          Onko sulla run flatit? Renkaan korkeus?

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            #6
            Eikös, böntti, aktiivialustan kanssa saanut vielä, ainakin koodattua, vaihtoehtona comfort+, joka on sitten citikkamaiseen ajeluun tarkoitettu löllykkäasento?

            Vai muistanko väärin...
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #7
              Se riippuu auton iästä että miten nuo menee. Vanhemmissa comfort, normal, sport ja sport+. Uudemmissa vastaavat on comfort+, comfort, sport ja sport+. Uudemmissa on lisäksi viidentenä vaihtoehtona eco pro.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • fkuti
                Newbiemmer
                • Dec 2006
                • 22
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by böntti View Post
                Se riippuu auton iästä että miten nuo menee. Vanhemmissa comfort, normal, sport ja sport+. Uudemmissa vastaavat on comfort+, comfort, sport ja sport+. Uudemmissa on lisäksi viidentenä vaihtoehtona eco pro.
                Mitkä vuosimallit ovat uudempia?

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  #9
                  Eco pro tuli vakiovarusteeksi 9/2011, silloin tuo koko homma muistaakseni muuttui.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by böntti View Post
                    Eco pro tuli vakiovarusteeksi 9/2011, silloin tuo koko homma muistaakseni muuttui.
                    Mulla on 7/2012 eikä comfort-vaihtoehtoja ole kuin yksi.

                    Edit: Vai onko nelikossa eri?
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • hydrophyte
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2011
                      • 44
                      • Klaukkala

                      #11
                      Mulla on neliveto F11 535xd 2/2012 ja siinä on kaikki comfort+, comfort, sport ja sport+ ja eco pro. Lähinnä Comfort ja Sport on itselläni käytössä. Mutkasilla teillä Sport on todella mukava.

                      Standard Equipment:
                      S1CCA Auto start/stop function
                      S1CDA Brake Energy Regeneration
                      S4U2A Driving experience switch incl. ECO PRO
                      S534A Automatic air conditioning
                      S548A Kilometer-calibrated speedometer
                      S851A Language version German

                      Optional Equipment:
                      S1CBA CO2 package
                      S223A Electronic Damper Control (EDC)
                      S229A Dynamic Drive
                      S230A Extra package, EU-specific
                      S258A Tire with run-flat functionality
                      S2NAA BMW LA wheel, M Double Spoke 350
                      S2TBA Sport automatic transmission
                      S2VAA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
                      S316A automatic trunk lid mechanism
                      S320A Deleted, model lettering
                      P337A M Sports package
                      S358A Climate comfort windscreen
                      S3MCA Individual roof rail high-gloss Shadow Line
                      S423A Floor mats, velours
                      S428A Warning triangle and first aid kit
                      S430A Interior/outside mirror with auto dip
                      S431A Interior mirror with automatic-dip
                      S481A Sports seat
                      S488A Lumbar support, driver and passenger
                      S494A Seat heating driver/passenger
                      S4CEA Fine woodgrain vers., Fineline anthrac.
                      S502A Headlight cleaning system
                      S508A Park Distance Control (PDC)
                      S522A Xenon Light
                      S524A Adaptive Headlights
                      S575A Supplementary 12V sockets
                      S5AGA Lane-change warning
                      S609A Navigation system Professional
                      S610A Head-up display
                      S612A BMW Assist
                      S614A Internet, preparations
                      S615A Expanded BMW Online Information
                      S616A BMW Online
                      S620A Voice control
                      S633A Preparation, mobile phone, Business
                      S676A HiFi speaker system
                      S698A Area-Code 2 for DVD
                      S6AAA BMW TeleServices
                      S6ABA Control for Teleservices
                      S6VCA Control for Combox
                      S6WAA Instrument cluster, expanded equipment
                      S710A M leather steering wheel
                      S715A M Aerodynamics package
                      S760A High gloss shadow line
                      S761A Individual sunshade glazing
                      S775A Headlining anthracite
                      P7A2A Innovation Package II
                      S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth
                      L801A National Version Germany
                      S879A On-board vehicle literature German
                      S8KAA Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km
                      S8SCA Telematics access request,country-spec.
                      S8TFA Active pedestrian protection
                      S8THA SPEED LIMIT INFO
                      S8TNA Tagfahrlicht über Lichtmenü
                      S8V1A Hinweisschild Label

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17508
                        • Turku

                        #12
                        Samat minullakin käytössä. Eco Pro tuntuu luhnulta ajettavalta, ei vastaa kaasuun herkästi. Lisäksi jopa kehätieajossa tuntuu vievän pottoainetta enemmän kuin comfort. Jarruenergian talteenoton vuoksikohan?
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • JP-76
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 1060
                          • Kanta-Häme

                          #13
                          Originally posted by Laku View Post
                          Samat minullakin käytössä. Eco Pro tuntuu luhnulta ajettavalta, ei vastaa kaasuun herkästi. Lisäksi jopa kehätieajossa tuntuu vievän pottoainetta enemmän kuin comfort. Jarruenergian talteenoton vuoksikohan?
                          Tuohan on olevinaan eco-asento, eli kaasupolkimen vastetta on muutettu niin että tuntuu laiskemmalta. Eco-asetuksella on myös vaikutusta esim. ilmastoinnin toimintaan. Eco pro ei vaikuta alustan asetuksiin millään tavalla adaptive driven kanssa.

                          Tota en tiedä että miks veisi enemmän polttoainetta? Ehkä poljinta tulee vaan painettua reippaammin kaasunvasteen takia...?
                          Kalusto:
                          BMW 550i xDrive -14
                          BMW S1000R -17
                          Toyota Proace -15

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17508
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by JP-76 View Post
                            Tuohan on olevinaan eco-asento, eli kaasupolkimen vastetta on muutettu niin että tuntuu laiskemmalta. Eco-asetuksella on myös vaikutusta esim. ilmastoinnin toimintaan. Eco pro ei vaikuta alustan asetuksiin millään tavalla adaptive driven kanssa.

                            Tota en tiedä että miks veisi enemmän polttoainetta? Ehkä poljinta tulee vaan painettua reippaammin kaasunvasteen takia...?
                            Voi hyvin olla mahdollista...
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • T0mm1
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 34
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by fkuti View Post
                              Onko tämä pehmein asetus pehmeämpi kuin vakioalusta jossa näitä säätöjä ei ole?

                              Jämäkkyys itsessään ei ole huono juttu. Valitettavan usein se omalta osaltani tarkoittanut kovuutta ja epämukavuuttaa eikä varsinaista jämäkkää ja mukavaa. Suomen tiet ja käyttöauto niin hakee sitikkamaista eleettömyyttä / hiljaisuutta alustalta.

                              Onko sulla run flatit? Renkaan korkeus?
                              Saman tyylisiä kokemuksia itellekin aiemmissa..

                              Mielestäni tuo comfort tuo sitikkamaisen pehmeäyden, mutta ei kallistele siltikään kaartaessa. On pehmeämpi comfort vrt edelliseen e61 lci normialusta.

                              Renkaat on nokialsiset 245/45/18 ei rf ja erittäin miellyttävät ajaa kaikenlaisilla teillä

                              Btw. Jos joku tarvii lähes uusia oem etujousia, saattaisi olla myynnissä.
                              ___________________________________________

                              F11 530da xdrive

                              edelliset:
                              E61 LCI 520da (tuikutettu)
                              E83 X3 3.0da m-sport
                              E36 320i
                              E30 316i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎