Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 vaihdevalitsimen vaihto sport malliseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alttu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 519
    • Nummela

    F10/F11 vaihdevalitsimen vaihto sport malliseen

    Onka kukaan vaihtanut perus keppia sport-malliin? Tarviiko kenties koodaamista ja onko vaihto yleensäkään mahdollista tehdä jälkikäteen? Vaihto olisi tarkoitus tehdä ihan vaan näön vuoksi. Rattiin tulevia läppiä ei ole tarkoitus asentaa...
    F15 30d ///M-SPORT
    Ex.
    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    #2
    voi vaihtaa suoraan muuttamatta mitään, huomioi kuitenkin että on olemassa kahdella eri liittimellä noita keppejä. väärän liittimen mallin saa myös toimimaan liittimwn vaihdolla, tämän voisi joku vielä varmistaa. omaan äffä seiskaan vaihdoin sport kepin nakkaamalla ilman mitään ja hannue60 vaihtoi eri liittimellä olevan omaansa. tässä siis omat kokemukset aiheesta.. itsekin ulkonäön takia vaihdoin, ratin sitten joskus myöhemmin
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17509
      • Turku

      #3
      Tyhmä kysymys: Millainen on tavallinen vs. sport keppi? Kuvia?
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Boiga
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 1773
        • Ylöjärvi

        #4
        Tavallinen, samanlainen f10/f11 (samaa löytyy myös e6x)



        Tuossa sport, en löytänyt samaa kuvakulmaa omista kuvista mutta varmaan vähän hahmottaa minkälainen ero on



        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Laku View Post
          Tyhmä kysymys: Millainen on tavallinen vs. sport keppi? Kuvia?
          Tuossa vielä eri kulma sport kepistä, tuo sport keppi on kyllä paljon parempi käteen kuin normi
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17509
            • Turku

            #6
            Ok, luulin, että se oli vain uudempi malli, kun on tuollainen pienempi ja käyrempi. Eli E61 mulla oli tavis ja nyt sportkeppi.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • alttu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 519
              • Nummela

              #7
              Originally posted by Boiga View Post
              voi vaihtaa suoraan muuttamatta mitään, huomioi kuitenkin että on olemassa kahdella eri liittimellä noita keppejä. väärän liittimen mallin saa myös toimimaan liittimwn vaihdolla, tämän voisi joku vielä varmistaa. omaan äffä seiskaan vaihdoin sport kepin nakkaamalla ilman mitään ja hannue60 vaihtoi eri liittimellä olevan omaansa. tässä siis omat kokemukset aiheesta.. itsekin ulkonäön takia vaihdoin, ratin sitten joskus myöhemmin
              Ok. Onko noille eri liittimillä oleville oma varaosanumero? Voiko tuon purkamatta varmistaa millä liittimellä nykyinen on vai meneekö esim. vuosimallin mukaan? Puolen vuoden Audi sekoilun jälkeen vaihdoin takaisin bemmiin ja sportti keppi löytyy kyllä ja istuu käteen tuon Audin "suunnanvaihtajan" jälkeen täydellisesti mutta auto saattaa vaihtua toiseen lähi hetkinä, jossa peruskeppi niin tämäkin "murhe" on siis hoidettavissa
              Last edited by alttu; 02-08-2016, 14:35.
              F15 30d ///M-SPORT
              Ex.
              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

              Comment

              • alttu
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 519
                • Nummela

                #8
                Löysin bimmerfestin sivuilta hyvät ohjeet kepin vaihtoon ja nimenomaan mikäli liittimen joutuu vaihtamaan. Itse kävin tuon 10 pinnisen liittimen Laakkoselta. Purkuineen, liittimen vaihtoineen ja kasaamisineen tuohon meni 30min.

                F15 30d ///M-SPORT
                Ex.
                F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                Comment

                • Boiga
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 1773
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  hienoa, tästä luulisi olevan muille iso apu
                  Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2314
                    • Uusimaa

                    #10
                    Mitenkäs jos on tämä sportvaihteisto, niin siihenkö kuuluu se hienompi kepukka ja läpyskät. Onko kaikki muu sitten pelkkä ohjelmallista kikkailua? Onko vaihteisto mekaanisesti sama? Eli mitä tämä sport-automaati kokonaisuutena tarkoittaa?

                    Kysymykseni kuuluukin, että voiko sport-automaatin retrofitata? Eli jos asentaa tuon sport-kepukan, niin pitääkö laatikon softa päivittää jos haluaa että auto on ihan oikeasti sport-automaatti? Eikös oikea sport-automaatti käyttäydy muutenkin jotenkin eri tavalla? Eli sporttisemmin? Vai onko se pelkkä visuaalinen juttu?

                    Entä ne läpyskät? Voiko niitä retrofitata?
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      #11
                      Voi retrofitata täydellisen sport-automaatin. Vaatii uuden kepin, läpyskällisen ratin sekä ohjelmistotyön. Vaihdelaatikko on mekaanisesti sama.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1399
                        • Kuopio

                        #12
                        Ei noilla rattivaihdeläpysköillä kyllä ole käyttöä..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by Ceeray View Post
                          Ei noilla rattivaihdeläpysköillä kyllä ole käyttöä..
                          Äläs nyt ,varmaan kahdesti-kolmesti kokeillut 65 tkm aikana noita
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            #14
                            On tullut käytettyä säännöllisesti moottorijarrutuksissa. Sport-automaatin saa toki ilman läpysköjä, myöskään vaihdekeppiä ei tarvitse vaihtaa.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7518
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Originally posted by böntti View Post
                              On tullut käytettyä säännöllisesti moottorijarrutuksissa. Sport-automaatin saa toki ilman läpysköjä, myöskään vaihdekeppiä ei tarvitse vaihtaa.
                              Joo, huomasin sen kalleimman kautta ;-(

                              Asiakkaan auto oli jakolaatikon vaihdossa marmorilla ja autoon oli softattu sportti automaatti, Laakkonen vaihtoi lupaa kysymättä autoon sporttikepin jotta saivat uuden jakolaation ohjelmoitua, lisähintaa tuli 1090€...

                              Pikkasen piti purra hammasta ettei tullut sanottua rumasti että tästä maasta kyllä löytyy nipullinen harrastajia joilta homma olisi onnistunut ilman kepin vaihtoakin...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎