F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    6 kk on aikaraja, jolloin vielä voi saada myyjäliikkeen vastuuseen.
    12 kk mutta 6 kk jälkeen ostajan pitää osoittaa että vika oli jo ostohetkellä tai tuotteen odotettu kestoikä oli jotain muuta kuin mitä pitäisi olla...

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by Zebavar View Post
    Jospa saisi heiltä vastaantuloa työn osuudesta.
    Heille kerroin jo kesällä vikakoodista ja jarruista.
    Nyt vasta sain vietyä tutkittavaksi.

    Mutta joo tiedän, käytetty auto yms..
    6 kk on aikaraja, jolloin vielä voi saada myyjäliikkeen vastuuseen.

    Leave a comment:


  • Zebavar
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Miksi?
    Jospa saisi heiltä vastaantuloa työn osuudesta.
    Heille kerroin jo kesällä vikakoodista ja jarruista.
    Nyt vasta sain vietyä tutkittavaksi.

    Mutta joo tiedän, käytetty auto yms..

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Zebavar View Post
    Auto ostettu 5kk sitten, täytyy avata keskustelu myyjäliikkeen kanssa...

    .

    Miksi?

    Leave a comment:


  • Zebavar
    replied
    Täällä 520dXdrive, B47
    Valm. 02.12.2014
    120 tkm

    Ei vikavaloja syttynyt mutta käytetty marmorilla vianhaussa.

    Lähtötilanne:
    Auto nykii reippaasti kiihdyttäessä
    Jäähd.nestettä häviää
    Geneerinen P22AE ODB2 koodi, (Torquella luettu)

    Diagnoosi pikahuollossa(159€):

    Jakolaatikko aiheuttaa nykimisen
    -> Vaihdettava: Osat GW - Työt:asiakas 800€
    EGR lauhdutin vuotaa
    -> Vaihdettava, - kampanja
    Takimmainen lambda sökö
    -> Vaihdettava, GW 50% - Asiakas 190€

    Huomauttivat vielä melkein lopussa olevista etujarrulevyistä (Jotka myyjäliikkeen kuntoraportissa olivat hyvät).
    Etuhelat eivät ainakaan irti vielä mutta alkavaa vulkanoinnin irtoamista.
    Myös suosittelivat vaihteistoöljyn vaihtoa, vaikkei BMW sitä vaadikkaan.

    Huollon palvelu erinomaista ja asiantuntevan oloista kaikin puolin!

    Auto ostettu 5kk sitten, täytyy avata keskustelu myyjäliikkeen kanssa...

    .
    Last edited by Zebavar; 23-10-2019, 12:40.

    Leave a comment:


  • Wikke
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    N52 ja N53 moottorissa on molemmissa 2kpl ja ovat vielä samanlaisia eli eivät ole muuttuneet malliltaan.
    Minun käsittääkseni "heikompitehoisessa" N53:ssa (esim. 523i) ei ole DISA-läppiä ollenkaan.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    mikä moottorikoodi on tossa dieselissä?

    B47 ymmärtääkseni jo tuossa vuosimallissa

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    N52 ja N53 moottorissa on molemmissa 2kpl ja ovat vielä samanlaisia eli eivät ole muuttuneet malliltaan.
    juu ja eikös mulla ole tuo moottori n52b30?

    mikä moottorikoodi on tossa dieselissä?
    Last edited by jiivee530d; 02-09-2019, 10:55.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    onko 330i e91 myös 2 näitä? jostain luin että 5 sarjassa olisi 2kpl,?
    N52 ja N53 moottorissa on molemmissa 2kpl ja ovat vielä samanlaisia eli eivät ole muuttuneet malliltaan.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    onko 330i e91 myös 2 näitä? jostain luin että 5 sarjassa olisi 2kpl,?
    N52 on ainakin vaan 1. N53 en suoralta kädeltä osaa sanoa.

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    On mennyt ja ihan koneen sisään asti (palaset). Uusiksi molemmat läpät niin sen parisataa tuhatta taas kestää.
    onko 330i e91 myös 2 näitä? jostain luin että 5 sarjassa olisi 2kpl,?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    ja onko nuita disa venttiiileitä menny rikki näissä bensavehkeissä?
    On mennyt ja ihan koneen sisään asti (palaset). Uusiksi molemmat läpät niin sen parisataa tuhatta taas kestää.

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Ne oikeasti vaikuttavat alakierrosalueen vääntöön positiivisesti, älä poista.
    mistäs tiedän onko tässä mallissa ne läpät juuri tuollaisia ettei mahdu menemään imukanavaan irrotessaan?
    ja onko nuita disa venttiiileitä menny rikki näissä bensavehkeissä?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    ok. vaikuttaakos tämä disan purkaminen auton toimintaan?

    Juu ei sitä poistamaan kannata ruveta tietenkään. On vielä sen verran helpossa paikassakin että on helppo tarkkailla kuntoa vaikka irroittelemalla aina silloin tällöin.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    nyt taas bemari kantaan siirtyneenä ja kerralla tuplamäärällä kyselisin näistä imusarjanläpistä. onko f11 520dx drive -14 nuo murheelliset läpät mitkä kannattaa poistaa?
    Ne oikeasti vaikuttavat alakierrosalueen vääntöön positiivisesti, älä poista.

    DISA tuo yläkierroksilla lisää hönkyä. DISA:aan sai ainakin m54:ssa vahvennettua akselia. Käsittääkseni ei kuitenkaan ole todellakaan mikään yleinen ongelma että akseli menisi poikki mutta sen voi silmämääräisestikin tarkastaa, joutuu vain purkamaan hieman.

    Anna molempien olla ja ajele rauhassa kohti auringonlaskua.
    Last edited by alpine3; 02-09-2019, 10:16.

    Leave a comment:

Working...
X