Originally posted by polkuauto
View Post
F10/11 tyyppiviat
Collapse
X
-
-
-
Se naputus on sellaista että kun auto on juuri pysähtymässä niin ravistaa hivenen tai tuntuu että joku siellä pyörii ja täristää...
Leave a comment:
-
-
Juhannusruuhkassa madellessa kiinnittyi huomio auton etuosasta kuuluvaan vaimeaan epäsäännölliseen naputukseen. Ratissa en ainakaan sillä hetkellä huomannut mitään erikoista, mutta olisikohan tässä kyse juurikin tuosta aktiiviohjauksen nakutuksesta? :think
Originally posted by H3nu View PostItsellä nuo kaikki kyseiset varusteet, eikä oo ollu ongelmia. Aktiiviohjaus itsellä tossa keväällä muutaman viikon nakutti, mutta nyt ei ole sitäkään tehnyt pitkään aikaan. Tosta nakutuksestahan on paljon ulkomaisilla foorumeilla juttua, ilmeisesti esiintyny lähes uusissakin autoissa. Ei taida bmw:kään olla täysin selvillä mistä johtuu, taitaa olla siis ennemminkin ominaisuus. On noi niin hienoja varusteita että vaikee olis kuvitella olla ilman niitä. Ei muuta kuin kaupoille
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostOnko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?
Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think
Ja pihassa mulla vitonen farkku jossa neliveto eikä noita alustan tai ohjauksen varusteita niin onhan noi vaan oikeasti hyviä varusteita kun pystyy vertaamaan. Pärjää toki ilmankin mutta en itse pelkäisi niiden hajoamista.
Leave a comment:
-
-
Itsellä nuo kaikki kyseiset varusteet, eikä oo ollu ongelmia. Aktiiviohjaus itsellä tossa keväällä muutaman viikon nakutti, mutta nyt ei ole sitäkään tehnyt pitkään aikaan. Tosta nakutuksestahan on paljon ulkomaisilla foorumeilla juttua, ilmeisesti esiintyny lähes uusissakin autoissa. Ei taida bmw:kään olla täysin selvillä mistä johtuu, taitaa olla siis ennemminkin ominaisuus. On noi niin hienoja varusteita että vaikee olis kuvitella olla ilman niitä. Ei muuta kuin kaupoille
Originally posted by Hemu__ View PostOnko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?
Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think
Leave a comment:
-
-
Onko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?
Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think
Leave a comment:
-
-
Keskikonsolin näyttö vilkkuu
Onkohan tähän apuja? F11 ajokki ja isompi näyttö. Otin jo irtikin sen ja tarkistin liittimet sekä putsasin olettamani "silmän" jonka ajattelen tarkkailevan valoisuutta. Joskus ei vilku lainkaan ja joskus enempikin. Ei ole säännöllistä vaan ikäänkuin kontaktihäiriön kaltaista.
Mitä tehtävissä? Autossa on edellisen omistajan toimesta tavallinen lyijyakku ja ajattelin että lataushäiriö saattaa aiheuttaa tämän vian. Onhan herjannut jo puolitoista vuotta että change battery...
-K
Leave a comment:
-
-
moi
ilo oli ennenaikainen...
kävin sisällä ja tulin takaisin ja vikakin tuli.
Soitin Rahulle ja melko kauan etsittiin vikaa järjestelmästä.
takaluukun aukaisu potkaisemalla,oli joku välipurkki ja se oli rikki.
oli kuormittanut väylää ja laittoi valot hätäasentoon eli pakkopäälle.
ei ole helppoa elämä.
ensiviikolla tulee uusi osa,siihen asti purkki pois paikoiltaan ja voi ajella.
T:Pasi
Leave a comment:
-
-
moi
huonosti nukutun yön jälkeen akun kenkä takaisin ja vika edelleen...
renkkasin hanskalaatikon kantta ja pari kertaa vilahti ajovalojen vihreä merkkivalo mittaristossa ja sitten sammui ja auto normaali????
ei jumankauta.
olisiko joku hämäräkytkinjuttu...kun kädellä joutui heilumaan keskikonsolin yli...
ei voi tietää.
T:Pasi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostKun nämä F-koppaiset rupeaa ikääntymään niin tyyppivikojakin on ilmennyt,
seuraavia on tullut vastaan.
-Farkuissa takailmajouset paukahtaa jo vähillä kilometreillä,
jopa 100 tkm tuntumassa. GW yleensä maksaa jos ei ole ole liki 200 tkm ajettu.
Kustannus marmorilla luokkaa 560€ puoli töineen. Tarvikkeena pääsee likelle 300€.
Suosittelen vaihtamaan molemmat yhtäaikaa, todella tasalaatuisia tuntuvat olevan.
Huhun mukaan uudemmat kestää kauemmin eli osassa on tapahtunut kehitystä.
Originally posted by MajorDrake View Post-Key-less-go kahvojen kuoleminen, saavat kosteutta sisänsä ja lakkaavat toimimasta.
Ei tiedossa muuta korjauvaihtoehtoa kuin joko repiä kahvasta piuha irti ovipahvin takaa
(jos aihettaa akun tyhjenemistä tms.) tai kahvan uusinta, hintaa n. 300€ + työt.
Saman sulakkeen takana on muitakin toimintoja joten sulakkeen poisto ei ole hyvä ratkaisu.
Originally posted by MajorDrake View Post-Akkuherjoja pakkasella
Leave a comment:
-
-
moi
f11 535xd 2012 on tullut kaksi kertaa sama mielenkiintoinen ongelma.
nyt taas homma päällä,väliä n.vuosi.
-auto ollut normaalisti lukossa, comfort Access ja otan kahvasta kiinni ja mittaristoon tulee vihreä merkkivalo ajovalojen päälle laitosta (katkaisija aina 0-asennossa).
-ei reagoi mihinkään valokatkaisijan asentoon, pitkien vaihto toimii kyllä.
-sumuvalot edessä ja takana ei toimi.
-sammutan auton ja laitan lukkoon-->jää parkkivalot päälle ja ei sammu ollenkaan (kunnes akku loppuu).
-ensimmäisellä kerralla korjaantui kun oli yön yli -akunkenkä irtonaisena.
-nyt sama homma menossa, koodit luettu ja ei mitään järkevää....
tälläistä tällä kertaa,toivottavasti yöunet auttaa..
T:Pasi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mattix View PostMahtava lista, kiitos Major!
2012 F11 190kW 530xda, 140 tkm:
- Oikea takaovi valskaa
- Vasen etuvetarin suojakumi porsinut
- Ohjaustangossa klappi
- Comfort-penkin istuinosan lämmitys ei toimi
Eli hyvin kerätty listalta osumia. EGR:n, ilmajousien ja jakolaatikon ongelmia odotellessa...
Jakolaatikon ongelmiin yli 90% tapauksista riittää öljynvaihto,
aika monta nykivää on tullut jo korjattua...
Pari muutakin "tyyppivikaa" on tullut havaittua,
535d jos seisoo pitemmän aikaa saattaa ahtoputkissa oleva läppä jumia
(turboilta välijäähylle menevä, valkoisella värillä merkattu alipaineletku 230 kW veriossa) ja alapäästä tehot häviää, hämäävintä on vain se että välillä auto toimii oikein ja välillä ei. ilmeisesti jos ilma lähtee kiertämään oikeaa reittiä toimii siihen asti kunnes ahdot käy alhaalla ja ilma lähtee väärään suuntaan -> tule ilmalukko tms...
Ja yksi ihmeelinen savutus konehuoneesta selvisi, oli huohottimen kannessa oleva nasta joka pitää letkun paikallaan irronnut juurestaan ja päästi huohotuskaasut moottorisuojan väliin...
Leave a comment:
-
-
Mahtava lista, kiitos Major!
2012 F11 190kW 530xda, 140 tkm:
- Oikea takaovi valskaa
- Vasen etuvetarin suojakumi porsinut
- Ohjaustangossa klappi
- Comfort-penkin istuinosan lämmitys ei toimi
Eli hyvin kerätty listalta osumia. EGR:n, ilmajousien ja jakolaatikon ongelmia odotellessa...
Leave a comment:
-
Leave a comment: