F10/11 tyyppiviat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laku
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Uskallan olla ihan toista mieltä. Bensakoneissa nyt on omat ongelmansa, ne vaan ovat tuttuja juttuja, mulle ainakin.
    Tätä foorumia jos viittit kelailla, niin hitaampikin huomaa, että melko usea säie koskettelee just dieseleiden päänsärkyjä.
    Pointtini onkin koko ajan ollut se, että dieseli ei mun kilsoilla, n.50tkm/V tule halvemnaksi.
    Mua ei kiinnosta nämä jutut, että se vie niin paljon vähemmän ja nafta on senverran halvempaa, että voi sen tonnin/parin remontin tehdä sillointällöin. Mitä hyötyä siitä on, että sovinnolla otetaan varaus ketjujen katkeamisille, läppien lentelylle, ja sitten pitäisi vielä jotain vitun purkkia olla pesemässä? Minä en lähtökohtaisesti viitsi itse enää tehdä yhtään mitään, ajan ja tankkaan. Tankkaan sitten vaikka kaksi kertaa päivässä, mutta näitä käyttöropposia en halua ruuvata.
    Parasta aikaa foorumilla menossa jos jonkunlaista turbodieselkyssäriä, alaväännöt kateissa, valot palaa yms.
    Dieseluskovaiset nyt vaan eivät millään myönnä totuutta.
    Taksitolpallakin kohta bemarikuskit morjestaa toisiiaan niin monta sormea ylhäällä kuin koneita vaihdettu.
    I rest my case.
    Sitäpaitsi tämä on minun ihan ikioma mielipiteeni, en tuputa sitä uskontona, enkä ainoana/täytenä totuutena, kuten yllä.
    Tämä tunnetun bmw-korjausliikkeen kaveri kuuluu parhaaseen essobaarin a-ryhmään.

Uskonnolta tuo tuntuu, sellaista paatosta painat tulemaan . Se, että sinulla on huonoja kokemuksia, ei tarkoita, etteivätkö dieselit oikealla käytöllä ole kestäviä ja viattomia. Ks. aiempi kirjoitukseni.

Leave a comment:

• TFV
    replied
    Originally posted by kailinds View Post
    No itse asiassa ei ole, jos bensakoneista puhutaan. 523i/528i/530i:ssä ongelmia mm. lambdojen ja kansien kanssa. Juttelin erään tunnetun BMW-korjausliikkeen kaverin kanssa ennen oman auton ostoa ja hän sanoi, ettei voi suositella noita suoria bensakutosia juuri noiden em. ongelmien takia.
    Dieselkutoset on kestävimpiä. Jälkikäteen ajateltuna olisi itsekin vaan pitänyt hankkia Markuksen kautta 525dA kutoskoneella...
    Uskallan olla ihan toista mieltä. Bensakoneissa nyt on omat ongelmansa, ne vaan ovat tuttuja juttuja, mulle ainakin.
    Tätä foorumia jos viittit kelailla, niin hitaampikin huomaa, että melko usea säie koskettelee just dieseleiden päänsärkyjä.
    Pointtini onkin koko ajan ollut se, että dieseli ei mun kilsoilla, n.50tkm/V tule halvemnaksi.
    Mua ei kiinnosta nämä jutut, että se vie niin paljon vähemmän ja nafta on senverran halvempaa, että voi sen tonnin/parin remontin tehdä sillointällöin. Mitä hyötyä siitä on, että sovinnolla otetaan varaus ketjujen katkeamisille, läppien lentelylle, ja sitten pitäisi vielä jotain vitun purkkia olla pesemässä? Minä en lähtökohtaisesti viitsi itse enää tehdä yhtään mitään, ajan ja tankkaan. Tankkaan sitten vaikka kaksi kertaa päivässä, mutta näitä käyttöropposia en halua ruuvata.
    Parasta aikaa foorumilla menossa jos jonkunlaista turbodieselkyssäriä, alaväännöt kateissa, valot palaa yms.
    Dieseluskovaiset nyt vaan eivät millään myönnä totuutta.
    Taksitolpallakin kohta bemarikuskit morjestaa toisiiaan niin monta sormea ylhäällä kuin koneita vaihdettu.
    I rest my case.
    Sitäpaitsi tämä on minun ihan ikioma mielipiteeni, en tuputa sitä uskontona, enkä ainoana/täytenä totuutena, kuten yllä.
    Tämä tunnetun bmw-korjausliikkeen kaveri kuuluu parhaaseen essobaarin a-ryhmään.

Leave a comment:

• petnen
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Näyttää nämä olevan niin paskoja, ettei ilmeisesti uskalla hankkia ollenkaan.
    Saapa nähdä onko G30 samaa tasoa.

Jos verrataan E6X:ään, niin onko kestävyydessä selvää eroa?

1: N-sarjan bensakoneissa
    2: Nelivedossa
    3: Automaattiaskissa
    4: Sähköissä

Onko mitään laadullisesti/kestävyydessä paremmin verrattuna aiempiin?
    Niin sitä aikoinaan sanottiin samaa e60:stä ja sitä ennen e39:stä.
    On tuo f10 laadukkaampi minun mielestä kuin e60.
    En tiedä onko vaan huonoa tuuria, kun jakolaatikko meni näin äkkiää.

Leave a comment:

• Telehell
    replied
    Originally posted by petnen View Post
    Mulla näyttäisi nyt siltä, että jakolaatikko on rikki 530xd:stä.
    Autolla ajettu 70tkm😕 Eipä ole kovin kestävä neliveto.
    Vois luulla, että menee mukisematta tehtaan piikkiin?

Leave a comment:

• BMW_Harrastaja
    replied
    Näyttää nämä olevan niin paskoja, ettei ilmeisesti uskalla hankkia ollenkaan.
    Saapa nähdä onko G30 samaa tasoa.

Jos verrataan E6X:ään, niin onko kestävyydessä selvää eroa?

1: N-sarjan bensakoneissa
    2: Nelivedossa
    3: Automaattiaskissa
    4: Sähköissä

Onko mitään laadullisesti/kestävyydessä paremmin verrattuna aiempiin?

Leave a comment:

• petnen
    replied
    Mulla näyttäisi nyt siltä, että jakolaatikko on rikki 530xd:stä.
    Autolla ajettu 70tkm😕 Eipä ole kovin kestävä neliveto.

Leave a comment:

• fipanpelt
    replied
    Lakkaus F11

Minun autosta 2014 on lähtenyt valkoisen värin lakkaus etupuskurin vasemmasta etukulmasta. Edellinen omistaja sanoi että pesi painepesurilla ja hups 20 cm pitkä 5 cm leveästi pois. Oli korjannut sitä itse lakalla ja sanomistahan siitä tulee.. Onneksi puskuri menossa muutenkin vaihtoon...

Leave a comment:

• kailinds
    replied
    Taitaa se perinteinen bmw:n suora kuutonen olla aika idioottivarma. Ehkä siis fx sillä tekniikalla.
    No itse asiassa ei ole, jos bensakoneista puhutaan. 523i/528i/530i:ssä ongelmia mm. lambdojen ja kansien kanssa. Juttelin erään tunnetun BMW-korjausliikkeen kaverin kanssa ennen oman auton ostoa ja hän sanoi, ettei voi suositella noita suoria bensakutosia juuri noiden em. ongelmien takia.
    Dieselkutoset on kestävimpiä. Jälkikäteen ajateltuna olisi itsekin vaan pitänyt hankkia Markuksen kautta 525dA kutoskoneella...

Leave a comment:

• TFV
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Osta Merssu, ne vaan tahtoo toimia jostain syystä, toki omat vikansa niissäkin mutta väittäisin että jonkinverran vähemmän on lastentautia.

Ei vaan W212:sta ole F:n voittajaksi noin niinkuin muuten ominaisuuksiltaan.
    Eipä. Eikä ulko/sisämuoto nykymalleissa miellytä. Aikoinaan oli merssuja, tykkäsin kovasti sec malleista (83>)oli 380, 500 ja jopa 560:kin. Paras merssu ikinä oli 300e vm. 86, jonka ostin uutena. Oli siihen aikaan nopsa auto. Ajoin tuolloin tosi paljon, yli 100tkm. vuodessa, tuon ratissa ei väsyttänyt. Tutkanpaljastatkin saivat olla vielä aurinkolipassa...

Leave a comment:

• Laku
    replied
    just niin, muttakun toista edes lähes yhtä huonoa autoa ei viittis laittaa. Ahtamatonkin pitäisi olla, tuntuu että turbot on aina jostain rikki, varsinkin dieselit, vääntöö puuttuu, savuttaa tai sitten ei savuta, joku purkki täynnä matoja tai sitten ei yms.yms.
    Taitaa se perinteinen bmw:n suora kuutonen olla aika idioottivarma. Ehkä siis fx sillä tekniikalla.
    Kolmas turbodiesel menossa vuodesta 2006 lähtien, n. 300 000km ajettuna ja yhtään noita ongelmia ei ole ollut. Autot E46 330xd, E61 535d ja F11 535d. Keskimmäisessä meni jakopää kesken ajon, mutta se on jo toinen juttu se...

Leave a comment:

• pexodus
    replied
    just niin, muttakun toista edes lähes yhtä huonoa autoa ei viittis laittaa. Ahtamatonkin pitäisi olla, tuntuu että turbot on aina jostain rikki, varsinkin dieselit, vääntöö puuttuu, savuttaa tai sitten ei savuta, joku purkki täynnä matoja tai sitten ei yms.yms.
    Osta Merssu, ne vaan tahtoo toimia jostain syystä, toki omat vikansa niissäkin mutta väittäisin että jonkinverran vähemmän on lastentautia.

Ei vaan W212:sta ole F:n voittajaksi noin niinkuin muuten ominaisuuksiltaan.

Leave a comment:

• TFV
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Jos sulla on e65 niin et mene ollenkaan metsään jos vaihdat F1x:ään..

E65 on pahin sähköhirviö minkä bmw on ikinä kehittänyt tai tulee kehittämään. Noin 60-70 ohjainlaitetta aikana jolloin muissa autoissa oli 10-15 ohjainlaitetta. Oli hienoa aikanaan mutta ei enää. F1x ei tule ikinä olemaan yhtä tuskainen kuin E65.

Leave a comment:

• böntti
    replied
    Eihän tommoista paskaa nyt ainakaan voi ostaa. Mihinkä tän e65:sen vois vaihtaa? Uuteen seiskaan nyt vaan ei paukut riitä. Vitut, mä vaihdan merkkiä.
    Jos sulla on e65 niin et mene ollenkaan metsään jos vaihdat F1x:ään..

E65 on pahin sähköhirviö minkä bmw on ikinä kehittänyt tai tulee kehittämään. Noin 60-70 ohjainlaitetta aikana jolloin muissa autoissa oli 10-15 ohjainlaitetta. Oli hienoa aikanaan mutta ei enää. F1x ei tule ikinä olemaan yhtä tuskainen kuin E65.

Leave a comment:

• TFV
    replied
    Eihän tommoista paskaa nyt ainakaan voi ostaa. Mihinkä tän e65:sen vois vaihtaa? Uuteen seiskaan nyt vaan ei paukut riitä. Vitut, mä vaihdan merkkiä.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Tänään tuli taas vastaan vetarin suojakumen vaihto F11 xd:een eteen ja selvitettiin että VAG suojakumi Löbro 303558 on mitoiltaan sama
    ja se kävi todella hyvin paikalleen, ja epäilisin että kestää jopa pidempään kuin alkuperäinen... hintaa huimat 15.90 Motonetissä,
    marmorilla n. 80€...

Vaihtoehtoiset varaosanumerot sille:
    Löbro 303558
    VAG: 6Q0498203 SPIDAN: 24542, SPIDAN: 21588, RUVILLE: 755437, SKF: VKJP3158, LÖBRO: 303558, FRIESEN: QJB1063, FARCOM: 260099, METZGER: 751024, METZGER: 751024K, FEBI BILSTEIN: 30024, TRISCAN: 854029818, TRISCAN: 854029842, METELLI: 130278, METELLI: 130545, METELLI: 130272, NK: 524305, OPTIMAL: MK810420, MAPCO: 18809, MEYLE: 1004950004, SWAG: 30930024, BUGIAD: BSP20161, VAICO: V106384
    Millä tavalla Fxx ja Exx X-drive toteutus eroaa toisistaan ?
    Ymmärtääkseni E sarjassa noita kumeja ei ole mennyt nimeksikään.

Leave a comment:

Working...
X