Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SilverHawk
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2016
    • 271
    • Helsinki

    F10 530d

    Nonniin tilanne on mennyt siihen pisteeseen, että äkkiä pitäisi päästä hieromaan kauppoja sopivasta ehdokkaasta. Aluksi oli tarkoitus hommata 520d X-drive, mutta sen jälkeen kun pääs ajamaan 525d niin ajatus 530d heräs vielä enemmän

    530 ois tämä kutoskone missä ei tietääkseni ole niitä perhanan jakopää ongelmia? Nuo 520-525d mitä katsoin niin jokaisessa oli vielä tämä N47 moottori, jossa niitä ongelmia saattaa esiintyä.

    Onko muilla palstan kolleegoilla kokemuksia BMW F10 530D, nelivedolla tai ilman? Max. 40 000,- sais kustantaa tämä touhu.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    Eiköhän tuolla jo jonkinlaisen 530:n saa.

    2-litraiset on aina varmempi jättää sivuun.

    Tyyppivikalistaa lukemalla selviää näiden ongelmakohteet.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

      #3
      Originally posted by SilverHawk View Post
      Nonniin tilanne on mennyt siihen pisteeseen, että äkkiä pitäisi päästä hieromaan kauppoja sopivasta ehdokkaasta. Aluksi oli tarkoitus hommata 520d X-drive, mutta sen jälkeen kun pääs ajamaan 525d niin ajatus 530d heräs vielä enemmän

      530 ois tämä kutoskone missä ei tietääkseni ole niitä perhanan jakopää ongelmia? Nuo 520-525d mitä katsoin niin jokaisessa oli vielä tämä N47 moottori, jossa niitä ongelmia saattaa esiintyä.

      Onko muilla palstan kolleegoilla kokemuksia BMW F10 530D, nelivedolla tai ilman? Max. 40 000,- sais kustantaa tämä touhu.
      Vm. 10-12 (oliko 3/12'asti?) 525d on N57 moottorilla, siitä uudemmat tosiaan pienemmällä tuplaturbolla, liikkeet ainakin ilmoittelee noissa milloin mitäkin kokoja joten kannattanee varmistella asia tarkasta valmistusajasta.

      Jakopään osat N57:ssa ovat samat pl. kampiakseli kuin N47:ssa, se että tekeekö tuon tilastoharhan N47:n heikkoiteen niiden paljous vrt N57 vai liittyykö tosiaan tuo neloskoneen karkea käynti katkeamiseen.

      Ketjunvaihto on kyllä melko kohtuullinen hinnaltaa tuon hintaluokan autossa joten siitä tuskin kannattaa huolissaan olla, tehonpuute toki on läsnä kokoajan vaikka tuo ero aika pieneltä paperilla näyttääkin.

      Signaturessa asiaa F10:n kestävyydestä
      BMW F11 LCI 530da x-drive
      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by pexodus View Post
        Vm. 10-12 (oliko 3/12'asti?) 525d on N57 moottorilla, siitä uudemmat tosiaan pienemmällä tuplaturbolla, liikkeet ainakin ilmoittelee noissa milloin mitäkin kokoja joten kannattanee varmistella asia tarkasta valmistusajasta.

        Jakopään osat N57:ssa ovat samat pl. kampiakseli kuin N47:ssa, se että tekeekö tuon tilastoharhan N47:n heikkoiteen niiden paljous vrt N57 vai liittyykö tosiaan tuo neloskoneen karkea käynti katkeamiseen.

        Ketjunvaihto on kyllä melko kohtuullinen hinnaltaa tuon hintaluokan autossa joten siitä tuskin kannattaa huolissaan olla, tehonpuute toki on läsnä kokoajan vaikka tuo ero aika pieneltä paperilla näyttääkin.

        Signaturessa asiaa F10:n kestävyydestä
        Kaikki 525xd:t on 2-litraisia ja helpoimminten sen 2-litraisuuden näkee tehosta, 2 litrainen on 160kW ja 3 litrainen 150 kW.

        Onhan se totta että valtaosa jakopäänosista on samat,
        mutta ei näissä 3 litraisissa ole ollut ongelmaa läheskään samassa mittakaavassa kuin 2 litraisissa vaikka 2 litraisia onkin enemmän.
        Asiaan liittynee myös 3 litraisen öljytilavuus joka on merkittävästi isompi kuin 2 litraisessa ja pitkillä huotoväleillä sillä voi olla isokin merkitys asiaan.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • SilverHawk
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2016
          • 271
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Eiköhän tuolla jo jonkinlaisen 530:n saa.

          2-litraiset on aina varmempi jättää sivuun.

          Tyyppivikalistaa lukemalla selviää näiden ongelmakohteet.
          Varmaan perusajossa tuolla 2-litrasella pääsee hyvin, mutta jostain kumman syystä tuo 3-litranen kiinnostaa

          Kuitenki tuo 5-sarja painaa muutaman kilon enemmän kuin nykyinen E90 ni olis varsinkin ohitustilanteissa mukavaa, että ei tartte miettiä kerkeääkö vai ei.

          Nykysessä autossa E90 vm.2011 tuli ajankohtaiseksi viime vuonna tuo jakopää. Onneksi siitä selvisi muutamalla satasella ja BMW hoiti loput heidän kukkarostaan

          Nopealla vilkaisulla tulikin katottua noita viacarin sivuja. Katsotaan jos täältä sunnalta tulisi yhteydenottoa :think

          Comment

          • SilverHawk
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2016
            • 271
            • Helsinki

            #6
            Muutamia yksilöitä löytyisi suomesta

            Tässä yksi niistä



            Äkkiseltään katottuna:

            +Prof navi
            +siistin oloinen ulkoa ja sisältä
            +lähellä

            -penkit näyttäisivät ottaneet vähän osumaa?
            -ei sport vaihteistoa eikä läpysköitä

            Comment

            • inconel
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 96
              • Sipoo

              #7
              Originally posted by SilverHawk View Post
              -penkit näyttäisivät ottaneet vähän osumaa?
              -ei sport vaihteistoa eikä läpysköitä
              Kyllä minä sport-vaihteistoa pahempana pitäisin sitä että penkit ovat lättäpenkit. Ennen ostopäätöstä käy istumassa comfortit, sportit ja peruspenkit. Tuskin sen jälkeen haluat peruspenkkejä.

              Comment

              • SilverHawk
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2016
                • 271
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by inconel View Post
                Kyllä minä sport-vaihteistoa pahempana pitäisin sitä että penkit ovat lättäpenkit. Ennen ostopäätöstä käy istumassa comfortit, sportit ja peruspenkit. Tuskin sen jälkeen haluat peruspenkkejä.
                Ohhoh kappasta vaan Joo siis sport penkit on kylläkin hakusessa eli voidaan suosiolla unohtaa tämä yksilö. Lisäksi huomasin että eihän tuossa ole sitä valitsinta mistä pystyy säätämään eco > comfort > sport > sport+

                Comment

                • kailinds
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2015
                  • 230
                  • Vantaa

                  #9
                  Katselin tuota samaa ennen kuin ostin 520d:n. Tuossa autossa taisi olla myös niin, että takapenkit ei käänny eikä ole suksiluukkua.
                  Jos F11 kelpaa, niin Vantaalla Autocenterissä on aika hieno 530xda tarjolla.
                  Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                  ex showroomit:
                  BMW F11 535dA xDrive
                  BMW F10 520dA ///M-Sport
                  BMW E92 335dA

                  Comment

                  • SilverHawk
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2016
                    • 271
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by kailinds View Post
                    Katselin tuota samaa ennen kuin ostin 520d:n. Tuossa autossa taisi olla myös niin, että takapenkit ei käänny eikä ole suksiluukkua.
                    Jos F11 kelpaa, niin Vantaalla Autocenterissä on aika hieno 530xda tarjolla.
                    Onneksi hiihtoa en harrasta ni eipä tuo suksiluukku niin oleellinen ole, mutta se että takapenkit ei käänny onkin pieni probleema

                    Ehkä tulevaisuudessa F11 nyt vielä kuitenkin F10. Kiitti vinkistä kuiteskiin

                    Mikähän mahtaa olla kilometreissä sellainen raja jonka jälkeen autoa on turha edes katsoa? Muutamissa F10 530d hinta olis alle 30ke, mutta kilometrejä 150-200k
                    Last edited by SilverHawk; 07-10-2016, 06:50.

                    Comment

                    • SilverHawk
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2016
                      • 271
                      • Helsinki

                      #11


                      Tollanen sattui tulemana vastaan.

                      Italiasta kuulma tuotu, hiukan epäillyttää se Muuten näyttää kyllä erittäin siistiltä peliltä. Budjettiin saattaa mahtua just ja just :think Oisko mielipiteitä autosta?

                      Seuraavan vaihtoehdon työkaveri vinkkas, harmillisesti 525d mutta siistin näköinen.

                      Last edited by SilverHawk; 07-10-2016, 08:55.

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2678
                        • Tampere

                        #12
                        Lättäpenkkiautoa siis kuitenkin etsimässä (vrt. linkit edellisessä viestissäsi)?
                        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • SilverHawk
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2016
                          • 271
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Lättäpenkkiautoa siis kuitenkin etsimässä (vrt. linkit edellisessä viestissäsi)?


                          En kommentoi

                          Sportit siis hakusessa

                          Comment

                          • peeämvee
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 283
                            • Taivalkoski

                            #14
                            Pikaisella haulla ainoat kriteerisi täyttävät on nämä





                            Edit: tämäkin http://www.nettiauto.com/bmw/530/8342992

                            Comment

                            • SilverHawk
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2016
                              • 271
                              • Helsinki

                              #15

                              Ensimmäinen on selkeästi tuontiauto, jos saksasta niin ok. Perseenlämmittäjät näyttävät puuttuvan, mutta kuulma saa jälkikäteenkin?

                              Toisessa ajettu liikaa jo.

                              Kolmas vaihtoehto hmm.. Väri ehkä ainoana miinuksena ja kilsat alkaa olla lähellä 200.

                              Selkeästi oon vaikea tapaus, kun kovikaan moni auto ei aiheuta sellaista WOW efektiä



                              Tollanen tuli vastaan, sporttijakkaraa löytyisi mutta miinusta tuosta näytöstä, ei edes bluetoothia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎