Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarja julkaistu, G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3nu
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 252
    • Hämeenlinna

    Tuli itsekin käytyä ajamassa g30. Kyseessä oli siis 520d m sport paketilla. Jäi kyllä ristiriitaisin kokemus mitä mikään BMW on tarjonnut.

    Plussat:

    Viihde/elektroniikka näyttää hyvältä ja toimii hienosti
    Sisusta hieno muutamaa juttua lukuunottamatta
    Comfort acces toimii paremmin kuin f1x
    Vaihteisto
    Alusta

    Miinukset

    Ohjaus. Aiemmin olen ajatellut että ei se nyt niin huono voi olla, mutta kyllä se vaan on. Tehostettu aivan naurettavan löysäksi. Omassa f11 aktiiviohjaus joka tuntui täydelliseltä ton kokemuksen jälkeen. Ehkä tässäkin aktiiviohjaus muuttais tilannetta.
    4 pyttynen diesel kuulostaa edelleen siltä mitä se on ja kuuluu sisälle.
    BMW F82 M4 -16
    BMW F20 116d M-sport -14
    Aprilia Dorsoduro 900 -20
    Sea-Doo RXP300RS -16

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3449
      • Janakkala

      Originally posted by H3nu View Post
      Tuli itsekin käytyä ajamassa g30. Kyseessä oli siis 520d m sport paketilla. Jäi kyllä ristiriitaisin kokemus mitä mikään BMW on tarjonnut.

      Plussat:

      Viihde/elektroniikka näyttää hyvältä ja toimii hienosti
      Sisusta hieno muutamaa juttua lukuunottamatta
      Comfort acces toimii paremmin kuin f1x
      Vaihteisto
      Alusta

      Miinukset

      Ohjaus. Aiemmin olen ajatellut että ei se nyt niin huono voi olla, mutta kyllä se vaan on. Tehostettu aivan naurettavan löysäksi. Omassa f11 aktiiviohjaus joka tuntui täydelliseltä ton kokemuksen jälkeen. Ehkä tässäkin aktiiviohjaus muuttais tilannetta.
      4 pyttynen diesel kuulostaa edelleen siltä mitä se on ja kuuluu sisälle.
      Rengas ja vanne valinnoilla voi varmastikkin muuttaa ohjaustuntumaa..
      Itse en voi ainakaan olla tuosta huonosta ohjaustuntumasta samaa mieltä. Minulla oli vuorokauden ajan ajossa 530e ja kyllä se meni suoraan ja hyvin kaikinpuolin.
      Nyt taas kun ajelee noilla vanhoilla E60 ja E90 jne autoilla niin onhan niissä ihan kaamean jäykät ohjaukset.
      No makuasioitahan nämä on.
      Ja eihän nykytrendien mukaan kukaan itseään kunnioittava heteromies enään mihinkään 4 pyttyseen dieseliin lankea. Ne ajat on jo ollu ja menny. Nykypäivän sana on bensaturbo ja hybridi
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • BMW_Harrastaja
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 819
        • Oulu area

        Kyllä se ohjaus mun mielestä on tunnoton ja aiheuttaa turhaa työtä kuskille. Vanhempien jäykempi ohjaus on paljon parempi.
        BMW driver and owner since 2000.

        Comment

        • Vartiomies
          Bimmer Rookie
          • Jan 2017
          • 125
          • Jyväskylä

          Tuohon vetokoukku asiaan liittyen, kävin laakkosella tänään kysymässä tuosta koukusta ja myyjä tarkisti varustelistasta että 530e saisi sähköisen koukun hankittua :think
          Wrapped e36 cabriolet

          Comment

          • jhelen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2015
            • 248
            • Ulvila


            Ehkä saa koukun mutta kovasti vähän saa vetää.

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              Tulee aika arvokas polkupyöränkuljetus-systeemi 530e:hen...sääli kun on muuten niin hieno auto, liekö myös 530xe (USA,Cabada) vetopaino 0kg?
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4978
                • Paimio

                Takkuileeko G-sarjan toimitukset vai mistä mahtaa johtua että todella vähän näkee näitä liikenteessä...? Kun vertaa F-sarjaan niin niitähän pullahti kuin sieniä sateella joka paikkaan..

                Ei kait tämä nyt F-sarjaa heikommin voi myydä sentään kun vissiin parhaimmillaan sentään halvemmalla saa enemmän?

                Yhden käden sormilla käytännössä voi nimittäin laskea vastaan tulleiden G-sarjalaisten määrän ainakin täällä Turun seudulla...
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1399
                  • Kuopio

                  Farkulle suomessa enemmän kysyntää ja varmaan nyt vasta tulee linjalta kamaa.. luulisin.
                  En uskalla koeajaa, menee ostopuuhiksi muuten. Mennään nykysellä tovi vielä, vasta 196tkm mittarissa.
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • Ramram
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 64
                    • Espoo

                    Omalla G31 520d m-sportilla reilu viikko ajettu ja olen kovin tyytyväinen.
                    Reilu 6000km takana ja alla nokian hakka 9 245/40-18. Ei vetele urissa ja ohjaus samaa tasoa f11 m-sportin kanssa.
                    M-sport alusta ottaa uudessa kuopat ja töyssyt vastaan huomattavasti pehmeämmin ilman pintakovuutta, jolloin pysyy iäkkäämmilläkin kyytiläisilä tekarit suussa.😀
                    Rengasmelu hiukan kovempi kuin continetaleissa, jotka olisin ottanut jos olisi saanut. Vaimon F11 alla uudet samankokoiset contit, joita suosittelisin alle.
                    Ja vielä...
                    Sportpenkit hyvät
                    Lampunpesurit kai puuttuu
                    Takakontissa ei enää ole säilytystilaa reunoilla, joten pesuainepullojen kuljetus tökkii
                    Ratin korkeussäätö ei ulotu riittävän alas
                    Tihkukytkimen logiikka muutettu -
                    Vakionopeudensaatimen logiikka muutettu +
                    Kojelaudassa töröttävään näyttöön tottuu yllättävän nopeasti
                    Pitkät valot yllättävän heikot
                    Kulutus samaa tasoa 6,7 kaupungissa kuin -12 vm 520d
                    Budjetti hifit soi yllättävän hyvin
                    Näillä menään...
                    Ja eka AdBlue tankkaus reilun viikon päästä edessä👎
                    ---Bmw...ja olet jo perillä---
                    E30 320i Cabriolet -89
                    E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                    exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                    Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                    ---Jo 3800000 km takana---

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      Originally posted by Ramram View Post
                      Omalla G31 520d m-sportilla reilu viikko ajettu ja olen kovin tyytyväinen.
                      Reilu 6000km takana ja alla nokian hakka 9 245/40-18. Ei vetele urissa ja ohjaus samaa tasoa f11 m-sportin kanssa.
                      M-sport alusta ottaa uudessa kuopat ja töyssyt vastaan huomattavasti pehmeämmin ilman pintakovuutta, jolloin pysyy iäkkäämmilläkin kyytiläisilä tekarit suussa.😀
                      Rengasmelu hiukan kovempi kuin continetaleissa, jotka olisin ottanut jos olisi saanut. Vaimon F11 alla uudet samankokoiset contit, joita suosittelisin alle.
                      Ja vielä...
                      Sportpenkit hyvät
                      Lampunpesurit kai puuttuu
                      Takakontissa ei enää ole säilytystilaa reunoilla, joten pesuainepullojen kuljetus tökkii
                      Ratin korkeussäätö ei ulotu riittävän alas
                      Tihkukytkimen logiikka muutettu -
                      Vakionopeudensaatimen logiikka muutettu +
                      Kojelaudassa töröttävään näyttöön tottuu yllättävän nopeasti
                      Pitkät valot yllättävän heikot
                      Kulutus samaa tasoa 6,7 kaupungissa kuin -12 vm 520d
                      Budjetti hifit soi yllättävän hyvin
                      Näillä menään...
                      Ja eka AdBlue tankkaus reilun viikon päästä edessä👎
                      Miten noin pienet kumit? Onko tosiaan profiilia madallettu uudessa mallissa?
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14353
                        • Oulu

                        Originally posted by Fabsu View Post
                        Miten noin pienet kumit? Onko tosiaan profiilia madallettu uudessa mallissa?
                        Ei. Samaa teki mieli kysyä, että miksi alikoko rengas...
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by zener View Post
                          Ei. Samaa teki mieli kysyä, että miksi alikoko rengas...
                          Ja vieläpä molemmissa talon autoissa. Vai tuliko näpyvirhe?
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Masander
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2010
                            • 1396
                            • Dingolfing

                            Pitääkö paikkaansa että G30:n vanteiden pulttijako on 5x112?
                            sigpic

                            Comment

                            • Fabsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1754

                              Originally posted by Masander View Post
                              Pitääkö paikkaansa että G30:n vanteiden pulttijako on 5x112?
                              Kyllä.
                              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                              e30 318i -88

                              Comment

                              • N54
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2012
                                • 526
                                • Satakunta

                                Originally posted by zener View Post
                                Ei. Samaa teki mieli kysyä, että miksi alikoko rengas...
                                Ilmeisesti taksi kyseessä, niin niissä näkee kyllä mitä ihmeellisimpiä rengastuksia, kunhan vaan mahdollisimman halvalla pääsee. Olisko kuitenkin näppäily/ajatusmoka, kun on kerran ”merkki”renkaatkin.

                                Ajovalopesurit pitäisi kyllä löytyä, jos on Suomiauto kyseessä. Valojen nimellisteho ei niitä enää edellytä, mutta ovat siis yhä saatavilla, Suomessa vakiona ja Saksassa erillisenä lisävarusteena.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎