Miksi kaikilta valmistajilta tulee nyt noita irtonäyttöjä ?.
Mb aloitti pikkusarjoissaan ja muut jatkaa kaikissa malleissa.
E6x/F1x näyttö on hyvässä paikassa ja se syvennys toimii erinomaisena lompakko/kännykkä yms talvihanskojen paikkana, muuta viisasta käyttöä sille ei ole, siis näytölle yleensä kun sisältö on yhtä hömpänpömppää mikä ei liity ajamiseen mitenkään ellei ole valinnaisvarusteena turhaakin turhempaa intekroitua navia.
Jossain vaiheessa se on tämäkin kyllä käytävä katsomassa vaikka olen nyt aivan toisenlaisista automalleista kiinnostunut tilattukin alkuviikolla.
Hieno auto kyllä esitteessä uusi vitonen.
Ps. Kun lukee tästäkin topicista arvosteluja yms mittaristoista ja turhista hilavitkuttimista alkaa ymmärtää miksi näitä digitaalisia vimpaimia pitää keksiä autoihin, alkaa näidenkin pappa-autojen ostajat olla keski-iältä 25v.
E6x/F1x näyttö on hyvässä paikassa ja se syvennys toimii erinomaisena lompakko/kännykkä yms talvihanskojen paikkana, muuta viisasta käyttöä sille ei ole, siis näytölle yleensä kun sisältö on yhtä hömpänpömppää mikä ei liity ajamiseen mitenkään ellei ole valinnaisvarusteena turhaakin turhempaa intekroitua navia.
Just joo.Mikään muu ei ole hyvittavampaa kun ajetaan 60-70k€ autolla,jossa keskusnäyttö,mutta silti käytetään jotain ulkoista navi mötikkaa/puhelinta tuulilasissa Itsellä juurikin tuo interkroitu navi on se juttu ja sitä myös käytän Tulee ajo-ohjeet näytölle ja myös mittaristoon.
Tässä päästäänkin taas Volvoon,siihen näyttöön on interkroitu nappeja esim.kaiki ilmastointiin,radioon ym. liittyvät.
Just joo.Mikään muu ei ole hyvittavampaa kun ajetaan 60-70k€ autolla,jossa keskusnäyttö,mutta silti käytetään jotain ulkoista navi mötikkaa/puhelinta tuulilasissa Itsellä juurikin tuo interkroitu navi on se juttu ja sitä myös käytän Tulee ajo-ohjeet näytölle ja myös mittaristoon.
Tässä päästäänkin taas Volvoon,siihen näyttöön on interkroitu nappeja esim.kaiki ilmastointiin,radioon ym. liittyvät.
Kännykän navi on aina ajantasalla, mitä autojen kiinteät ei ole ikinä. Lisäksi kännykän voi siirtää helposti ajoneuvosta toiseen tai vaikka polkupyörään.
Monesti tulee jo toimistossa naputettua osoite kännykän naviin ja tsekattua ajoreitit, sitten autossa (joka voi olla jokin seitsemästä) näppää vain "aloita"...kuitenkin kännykkä on telineessä (ilmasuuttimen ritilöissä) kiinni jokatapauksessa.
Kyllä jopa minulle muumiolle kiinteä navi on kivikauden varuste.
E: silmään pisti omapainot, näyttäisi olevan jonkin verran keventyneitä vitoset ?
Ja koska saavat vaihdekepin pois keskikonsolista tuonne ohajuspylvääseen tai jonnekin pois silmistä, näin 2000 luvulla sähköohjatun vaihteiston kapula on kyllä kivikaudelta sekin.
Kännykän navi on aina ajantasalla, mitä autojen kiinteät ei ole ikinä. Lisäksi kännykän voi siirtää helposti ajoneuvosta toiseen tai vaikka polkupyörään.
Monesti tulee jo toimistossa naputettua osoite kännykän naviin ja tsekattua ajoreitit, sitten autossa (joka voi olla jokin seitsemästä) näppää vain "aloita"...kuitenkin kännykkä on telineessä (ilmasuuttimen ritilöissä) kiinni jokatapauksessa.
Kyllä jopa minulle muumiolle kiinteä navi on kivikauden varuste.
E: silmään pisti omapainot, näyttäisi olevan jonkin verran keventyneitä vitoset ?
Ja koska saavat vaihdekepin pois keskikonsolista tuonne ohajuspylvääseen tai jonnekin pois silmistä, näin 2000 luvulla sähköohjatun vaihteiston kapula on kyllä kivikaudelta sekin.
Tuota painon kevennystä mainostettu.
100kg kevyempi g30 kuin f10.
Itse miettinyt... On se Jumalauta kun ei saada auton naviin screen mirroring toimintoa.
Itse leikkinyt jo 15 vuotta sitten ajoneuvotietokoneiden ja kuopatun Nokian kanssa ja jo silloin pystyi (kaapelilla tosin) peilaamaan kaiken isommalle näytölle kännykästä (navi, puhelutiedot, kontaktit jne).
Tuo olisi se optimi tilanne... Kännykkä parittuisi langattomasti auton näyttöön ja siitä voisi aloittaa navigoinnin, spotifyn, Nettiradiot...yms.
Ja koska saavat vaihdekepin pois keskikonsolista tuonne ohajuspylvääseen tai jonnekin pois silmistä, näin 2000 luvulla sähköohjatun vaihteiston kapula on kyllä kivikaudelta sekin.
No jos lattiavaihdekeppi on kivikautta, niin rattivaihde on ajalta ennen maapallon syntymää
Asiasta toiseen. Tämä G30:n kojelaudan keskiosa, jossa esim lämppärin säätimet, on kuin hundaista repäisty, ilman pienintäkään jäännettä monikymmenvuotisten ergonomisten ideoiden kehittämisestä. Tämä siitä seuraa kun autonvalmistajat kumartavat Kaukoidän markkinoiden blingbling himon määräämänä. Harmi. Ja BMW on kuitenkin saanut aikaan mm F06:n kojelaudan. Voi voi...
Tuota painon kevennystä mainostettu.
100kg kevyempi g30 kuin f10.
Itse miettinyt... On se Jumalauta kun ei saada auton naviin screen mirroring toimintoa.
Itse leikkinyt jo 15 vuotta sitten ajoneuvotietokoneiden ja kuopatun Nokian kanssa ja jo silloin pystyi (kaapelilla tosin) peilaamaan kaiken isommalle näytölle kännykästä (navi, puhelutiedot, kontaktit jne).
Tuo olisi se optimi tilanne... Kännykkä parittuisi langattomasti auton näyttöön ja siitä voisi aloittaa navigoinnin, spotifyn, Nettiradiot...yms.
Juuri noin pitäisi langattomasti toimia
Täysin tyhmää rakennella autoon eri järjestelmiä kun älypuhelimet on kehittyneet kymmeniä kertoja nopeammin ja paremmiksi. Lisäksi jäisi päivitykset ja kieliongelmat yms pois kokonaan. Olisi edes vaihtoehtona muinaisille kiinteille järjestelmille.
Vaihdekepistä, senkin voisi korvata äpillä kännykässä...
Jumakekka,sinähän sen sanoit. G30 on kumarrus kellertävien ihmisten puoleenJa vaihdekepistä kun tuli puhetta,niin tutun MB CLS:ää kokeilin.Ja ohjauspylväässä oleva rimpula vipu oli kyllä jotain 80-luvun Lincoln Continental flashback
Eiköhän tuo tule myymään siinä missä entinenkin, varsinkin jos ostajakunta voi luottaa siihen, että jakopäät ja -laatikot eivät laukeile alle 200tkm. Testeille voidaan hymistä, mutta Hyundai i30 oli Autobildin 100.000km kestotestin tähänastisista paras.
Sisustuksesta melkein mielenkiintoisinta on se, että promootiokuvissa on puun näköiset listat? Vaihdekepittömyyttä on kokeiltu, mm. Chryslerin toimesta 1950-luvun lopussa (tjsp), mutta palattiin sitten takaisin keppiin. Pieniä ovat olleet muutokset kokonaisuudessa, mutta jos F10 myy hyvin, niin tällöin suuremmat muutokset = suurempi riski.
Mitä elektronisempia näytöt ovat, sitä nopeammin ne vanhenevat. Käykää istumassa E90/E60:ssä ja sitten F30/F10:ssä. Ne oranssit varoitusilmoituksetkin tuntuvat kovin vanhoilta, iDriven ensimmäisistä versioista puhumattakaan. Klassinen linja toimii syystä.
...Tämä siitä seuraa kun autonvalmistajat kumartavat Kaukoidän markkinoiden blingbling himon määräämänä. Harmi.
Hieman saman suuntaisia ajatuksia tuli itselleni jo F1x -sarjan päivitetyjen versioiden myötä, jossa mm. kromilistaa on lisätty etupuskurin näyttävyyden lisäämiseksi. Ja kun vertaa kehitystä G30 esittelykuvien myötä, niin päättelyketju vaikuttaa yhä loogisemmalta. Monet Aasian alueet ovat taloudellisesti aiempaa vauraampia ja siten myös premiumvalmistajien kannalta yhä kiinnostavampia markkinoita. Tuotteita täytyy kuitenkin suunnitella vastaamaan paremmin kuluttajien mieltymyksiä, kuten nyt on tehtykin, mutta löydettävä kuitenkin tasapaino jolla tuotteet vaikuttavat edelleen kiinnostavilta myös Eurooppalaisten ja Amerikkalaisten kuluttajien mielestä. Kuluttajien on kuitenkin saatava käyttöönsä lähes identtisiä tuotteita, jotta tunne samanlaisen auton omistamisesta kaikkialla maailmassa voidaan taata. Sen sijaan esim. matkapuhelinmarkkinoilla on maanosittain eri tavoin koostettuja tuotteita, mutta autonvalmistuksessa tämä on ainakin premiummerkkien osalta tietääkseni harvinaisempaa.
BMW:n sunnitteluosaston henkilöiden taustoillakin saattaa vaikutusta, vaikka päätelmäni onkin todennäköisesti hieman liian pitkälle viety: "The formal and precise design combines presence, aesthetic appeal and functionality in equal measure,” said Karim Habib, Head of BMW Design."
Mutta esim. G30 myötä munuaisten koon kasvattaminen sopii mm. tämän analyysin kanssa.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Comment